بازدید 6497

حمایت شورای راهبردی روابط خارجی از CFT

کد خبر: ۸۴۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 06 October 2018

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه تصویب لایحه CFT می‌تواند جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرد، گفت: این لایحه همچنین می‌تواند تا حدی در جهت عادی شدن روابط مالی و اقتصادی کمک‌کننده باشد.

به گزارش ایسنا، سیدکمال خرازی در حاشیه نشست مشترک با رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره تصویب لایحه CFT اظهار کرد: در صورتی که این لایحه تصویب شود، با شرایطی که ایران می‌گذارد و خطوط قرمزی که بیان می‌کند، می‌تواند جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرد. در عین حال در جهت عادی‌شدن روابط مالی و اقتصادی می‌تواند کمک‌کننده باشد البته ما به این مکانیسم‌ها خیلی امیدوار نیستیم که چه تحولی ایجاد می‌کند اما نشان‌دهنده این است که باید بیشتر به خودمان و منافعمان متکی باشیم.

وی همچنین درباره سازوکار مالی اروپایی‌ها در قبال ایران نیز اظهار کرد: سازوکار اروپا می‌تواند بخشی از مسائل را رفع کند و تجارت با ایران ادامه یابد اما باید دید این سازوکاری که وجود دارد تا چه اندازه می‌تواند برای ما رضایت‌بخش بوده و در عمل مشکلات را حل کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد همکاری ایران با چین و روسیه به‌ویژه در زمینه خرید نفت و معاملات اقتصادی گفت: اگر منظور وابستگی به اینهاست که باید بگویم جزء سیاست‌های ما نیست اما در دنیای تجارت منافع مشترکی وجود دارد که کشورها می‌توانند با هم کار کنند. چین و روسیه مادامی که منافع داشته باشند همکاری می‌کنند اما ما معتقدیم این وابستگی نباید ایجاد شود.

وی در مورد مبادلات اقتصادی با واحد پولی کشورها نیز گفت: صحبت‌هایی با طرف روسی و چینی انجام شده که اگر برقرار شود می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل