بازدید 4786

با مخارج جشن عروسی بیشتر آشنا شوید

کد خبر: ۸۳۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 02 October 2018

زمانی نه چندان دور مخارج برگزاری یک جشن آبرومند عروسی در تزیین ماشین عروس، دوخت لباس عروس، نهایتا یک فیلمبردار، آرایشگاه و هزینه پذیرایی از میهمانان آن هم عمدتا در خانه ها و یا برای کسانی که تعداد بیشتری مهمان داشتند در سالن عروسی خلاصه میشد.تازه همان زمان هم برای یک تازه دادماد جفت و جور کردن مخارج عروسی مشکل بود و تازه داماد نگونبخت بعد از عروسی مجبور بود ماه ها قسط و قرض برگزاری یک شب عروسی را پرداخت کند.

از آن سال ها تا امروز سبک زندگی به شدت دستخوش تغییر شده است. اما متاسفانه این تغییر سبک زیاد به نفع آقا داماد ها عمل نکرده است. هنوز هم همان مخارج پابرجا مانده و تازه رسم و رسومات جدیدی شکل گرفته است. الان عروس خانم ها به برگزاری مجالسشان غیر از باغ عروسی رضایت نمیدهند. باید برای ثبت خاطره ها با یک آتلیه عکاسی هم هماهنگ کرد. مراسم آتش بازی، گل آرایی، شمع آرایی و … هم به کنار. در کنار همه این ها مدیریت پر اضطراب و استرس برگزاری مراسم عروسی هم به نگرانی های زوج های جوان در برگزاری صحیح مراسم دامن میزند.

البته در کنار همه این نگرانی ها فرصت هایی هم هست که میتوان مراسم عروسی را با نگرانی های کمتری برگزار کرد. طبیعتا وجود هر نیازمندی در جامعه باعث ایجاد کسب و کارهای جدیدی برای رفع این نیاز میشود. یکی از این کسب و کار ها موسسات برگزاری مجالس عروسی یا اصطلاحا موسسات تشریفات مجالس هستند. این موسسات عملا با ارائه کلیه خدمات مجالس مورد نیاز یک جشن عروسی از آغاز تا پایان مراسم را متعهد شده و در قبال آن با شما قرارداد میبندند. عمده فعالیت هایی که یک موسسه تشریفاتی اجرا میکند به شرح زیر است:

– اجاره باغ یا سالن عروسی

– هماهنگی با آرایشگاه عروس

– هماهنگی با آتلیه عکاسی و فیلمبرداری

– تهیه و تامین ماشین عروس

– تهیه و تامین غذا، میوه و شیرینی

– تامین پرسنل خدمات و پذیرایی

– برگزاری آتش بازی، گل آرایی و شمع آرایی

– هماهنگی با گروه موزیک

– و …

به طور خلاصه این موسسات یک بسته کامل از خدمات برگزاری مراسم عروسی را ارائه میکنند. به دلیل آشنایی این موسسات با روند برگزاری حتی ممکن است برگزاری از طریق این موسسات بسیار مقرون به صرفه تر از برگزاری مراسم توسط شما باشد. مدیر یک موسسه تشریفاتی به دلیل اینکه روابط کسب و کاری با سایر خدمات دهندگان مثل باغ، آتلیه و …دارد میتواند مذاکره کننده خوبی برای شما باشد.

اما نکته ای که باید حتما در کار با این گونه موسسات در نظر بگیرید میزان اعتبار و سابقه یک موسسه تشریفات مجالس است. مراسم عروسی شما به هیچ عنوان محل آزمون و خطای یک موسسه تازه کار نیست. ولی چگونه میتوان از حرفه ای بودن یک موسسه آگاه شد؟

میتوانید برای حل این موضوع از روش های مختلفی کمک بگیرید. اگر به تازگی در مراسم عروسی شرکت کردید و از آن راضی بودید میتوانید از عروس یا داماد آن مراسم اطلاعات موسسه تشریفاتی شان را بگیرید. در غیر این صورت از موسسه تشریفاتی بخواهید تا شما را به یکی از مراسم هایی که به زودی برگزار میکند دعوت کند تا به صورت واقعی با مراسم های برگزار شده و کیفیت آن آشنا شوید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که عموما مشاغل تشریفاتی مشاغلی با حاشیه سود بالا هستند بنابر این میتوانید به راحتی روی قیمت نهایی چانه زنی کنید. اما مراقب باشید با کم شدن قیمت کیفیت مراسم شما کاهش پیدا نکند. ضمنا حتما پرداخت بخشی از مبلغ توافق شده را به بعد از برگزاری مراسم موکول کنید. این موضوع میتواند کیفیت برگزاری مراسم شما را تا حد زیادی بیمه کند.

اما پیش از همه این تصمیم گیری ها باید به فهرستی از موسسات تشریفات مجالس دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از اطلاعات تماس و سایر جزییات موسسات تشریفاتی میتوانید به سایت هایی مانند نوعروس مراجعه کنید. در این سایت فهرست کاملی از موسسات تشریفاتی معتبر آماده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل