بازدید 24816

قیمت واقعی دلار حدود ۱۰ هزار تومان است

کد خبر: ۸۳۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵ 26 September 2018

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که تورم در کالاهای اساسی تقریبا تخلیه شده است، گفت که این تورم در حوزه خودرو و مسکن هنوز پایدار است و احتمالا به این زودی‌ها هم تخلیه نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم اعلام برخی آمارهای رسمی توسط نهادهای دولتی اما مساله تورم و افزایش قیمت ها به اندازه کافی مشهود است. افزایش قیمت‌ها تقریبا اندکی بعد از صعود قیمت دلار در بازار آغاز شد. این تورم ابتدا در بازار کالاهای سرمایه‌ای مانند مسکن، سکه و طلا آغاز شد، اما به این حوزه‌ها محدود نشد و در ادامه بازار خودرو را هم تحت تاثیر قرار داد. در آخرین مرحله از این افزایش قیمت‌ها، بازار کالاهای مصرفی هم دستخوش تغییراتی اساسی شد و افزایش قیمت‌ها به مغازه‌های خرد هم رسید!

جدا از علل بروز این تورم که برخی از کارشناسان، آن را در سه الگوی اتخاذ سیاست‌های تعدیل ساختاری از سوی دولت، تحریم‌ها و زایش حجم نقدینگی ارزیابی کرده‌اند، اما مساله اصلی این است که این تورم سرکش تا کجا قرار است ادامه پیدا کند؟

در این رابطه عبدالله مشکانی - کارشناس مسایل اقتصادی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تورم تا زمانی که اثر تورمی دلار پابرجاست ادامه خواهد داشت، گفت: واقعیت این است که قیمت‌ها در بازار، خود را با دلار تطبیق می دهند و تا زمانی که قیمت دلار بالا برود اجناس نیز متناسب با آن گران‌تر خواهد شد.

وی با بیان این‌که قیمت واقعی دلار در حدود ۱۰ هزار تومان است، اظهار کرد: دلار حدود ۴۰ درصد حباب تورمی دارد که این حباب ممکن است وارد بازارهای خودرو و مسکن هم شود.

به گفته او تورم در کالاهای اساسی تقریبا تخلیه شده، اما این تورم در حوزه خودرو و مسکن هنوز وجود دارد و احتمالا به این زودی‌ها هم تخلیه نخواهد شد.

مشکانی همچنین با اشاره به افزایش حجم نقدینگی اظهار کرد: بعد از مساله دلار، نقدینگی یک مساله اساسی است که باعث ایجاد تورم می‌شود. برای مواجه با مساله‌ی نقدینگی باید به فرآیندهایی که باعث ایجاد نقدینگی می‌شود پرداخته و آنها را کنترل کرد. کسری بودجه و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی مسائلی هستند که می‌توانند باعث ایجاد نقدینگی شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که برای مواجهه با مساله نقدینگی باید برنامه‌ای بلندمدت داشت، ادامه داد: اقداماتی مانند افزایش سود سپرده‌های بانکی تنها در کوتاه‌مدت می‌تواند باعث کنترل حجم نقدینگی شود، اما در بلندمدت باید چاره‌ای اساسی برای این مساله اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، در زمانی که تورم در چنین ابعادی ایجاد می‌شود، تمام دغدغه سرمایه‌داران به حفظ ارزش سرمایه‌شان معطوف می‌شود که به همین خاطر هم سرمایه‌ها به سمت بازار کالاهای سرمایه‌ای مانند طلا، سکه و حتی دلار می رود. با این حال اما اگر این بازارها کفاف سرمایه‌های در گردش را ندهند، آنگاه بازارهای کالایی هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. از این جهت است که انبارهای احتکار کالا به مساله‌ای جدی برای کشور تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۳۲
اون موقع هم که دلار ده هزارتومن بود میگفتین قیمت واقعیش هفت هزار تومن هست !!!
تو را خدا دست بردارید حباب حباب حباب ...10 هزار ..بسه تحلیل ...اه ه ه
پس نتیجه میگیریم: قیمت دلار 17 هزار تومان دیروز سه شنبه دارای 7 هزار تومان حباب است. و نتیجه دیگر اینکه ممکن است قیمت ها یکباره 10 و یا ... برابر شود که توجیه پذیر است.
تا دیروز میگفتید قیمت واقعی 5 هزار تومان است !!! چند هفته دیگه هم میگید قیمت واقعی ۲۰ هزار تومان است!
حتی به قرض قیمت 10 هزار برای دلار معادل 266 درصد تورم ارزی برای اقشار ضعیف یعنی زلزله و خانه خرابی مالیات تورمی حاصله رو کامل منتقل می کنه به دهکهای 8 به بعد و کل جامعه فقیر میشه (به جز 5 درصدی ها) حالا قیمت آزاد که دیگه نورعلی نوره حباب و این مسایلم که دیگه با تکرار بیش از حد بی معنیه تو انتظارات
لطفا" نرخ تعیین نکنید
این کارشناس محترم بر چه اساسی و با کدام محاسبه و معیار قیمت واقعی ارز را ده هزارتومان اعلام میکند؟!!!!!
68 ریال کجا و 170000 ریال کجا
چقدر نظرهای در هم و برهم و هیچ کدام هم درست در نمیاید
وقتی با عرضه و فروش و تقاضا و خرید و یا صادرات و واردات نرخ تعیین میشود دیگر معنی ندارد که برای ارز نرخ واقعی یا غیر واقعی در نظر بگیریم
در اظهار نظرات كارشناسان قيمت واقعي دلار هر روز بالاتر مي رود. آخرش يك روز ميگن قيمت واقعي دلار ، همان قيمت دلار در بازار آزاد است . مردم هم با اين گراني ها بسوزند و بسازند.
نميدونم اين حباب رو كي ياد اينا داده .10هزار تومان يعني پول ملي شده يك سوم...
9 دی بهمن 96 که کل کشور شلوغ شد به دلیل رکود حاکم بر بازار بود که ان زمان دلار 3800 بود یعنی اقتصاد ایران کشش دلار 3800 هم نداشت چه برسد به دلار 10 تومنی اگر نقدینگی در جامعه زیاد است باید دید که این نقدینگی در دست چند درصد افراد جامعه هست اگر به دلیل وجود قوانین اقتصادی خاص قشری در جامعه درامد میلیاردی دارند نباید به پای جامعه نوشت چرا که این قوانیین باعث توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه شده است و باید از طریق اخذ مالیات از این گروه و بخش ان بین افراد ضعیف از انباشته شدن حجم زیاد پول در دست افراد خاص جلوگیری کرد
اونوقت ایشون از کجا فهمیدند که قیمت دلار 10 هزار تومان هست؟!
سراسر ایران حباب است ما هم در یک حباب بزرگ زندگی می کنیم ولی چطور حبابها بجای ترکیدن بزرگتر می شوند، من فکر میکنم دلار حباب تا 100000 تومن بتونه بزرگ بشه و سایر هم...
اگه قیمت واقعیه که باید با بالا رفتن قیمت بازار آزاد تغییر نکنه پس چرا هر چند روز یک بار قیمتی اعلام میشه به عنوان قیمت واقعی؟
یک ماه پیش شما تیتر زدی قیمت واقعی دلار حدود 5000 تومان است..حالا تیتر زدی 10000 تومان است..چرا؟..چرا به التهاب اقتصادی دامن میزنید؟...
دلار روز به روز و ساعت به ساعت بالا میره شما نشستید و میگید قیمت واقعیش ده تومنه مگه شما نبودید یک ماه پیش نوشتید قیمت واقعی 7 تومنه مگه قبلش نگفتین قیمت واقعیش 5 تومنه یک ماه دیگه خواهید گفت قیمت واقعی دلار بیست تومنه اون وقت دلار سی تومنی شده
وقتی دلار ده تومن بود یه عده به اصطلاح کارشناس می گفتند قیمت واقعی دلار 7 تومنه الآن که دلار 17 شده دوباره میگن 10 تومنه ما فقط دلار 4000 تومان را قبول داریم بی خود توقع مردم را کم نکنید
نه بابا جهانگیری گفته ۴۲۰۰ هست
چه راحت از بی ارزش شدن پول ملی حرف میزنند قیمت واقعی دلار ۱۰ هزارتومن پس تا الان همه داشتند دروغ می گفتند که وضع اقتصادی خوب است
این عدد 10 هزار تومان را از کجا آورده اید استاد عزیز؟ مشخصا چیزی از دانش اقتصاد نمی دانید.
یعنی اگر پس فردا شد 10 تومن باید خوشحال باشیم که دلار 7 تومنی شده 10 هزار تومن!!!!

همین نرخ هم زیاده ایشون از کجاش میگه این حرف رو هیچ کجای دنیا اینجوری زندگی نمیکنن
اون زمان که دلار 12 تومن بود میگفتن قیمته واقعیش 8 تومنه...الان که شده 17 تومن میگن واقعیش 10 تومنه!! فک کنم بشه 25 تومن واقعیش 16 تومن میشه!!!
خودشونم نمیدونن قیمته دلار باید چند باشه!!!!!
روحانی که میگفت دلار 4 تومن هم نیست
و اونوقت حقوق واقعی من 170 دلاره نه 100 دلار !!!!
قیمت دلار همان ۳۵۰۰ است، افزایش قیمت دلار فقط دلایل سیاسی و تحریمی دارد.
ارزش پول ملی چقدر باید باشد و چقدر هست ؟ اساسا ای کارشناسان به اصلاح اقتصادی ، پول ملی برای شما ارزشی دارد ؟
قیمت واقعی دلار اون چیزیه که کف بازار خرید و فروش میشه
قیمت واقعی دلار999 تومان هست
نرخ دقیق دلار پولی است که باید بدهید تا یک دلار به شما بدهند. این قیمت اکنون 18000 تومان است. هرکس ادعا کند قیمت کمتر است باید بتواند با قیمت مورد نظرش به هر کس متقاضی باشد تا هر میزان که بخواهد دلار بفروشد.
من که رفتم دلارهام رو بفروشم تا نیومده پایین ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار