بازدید 15099

شگرد جدید سودجویان بازار ارز

کد خبر: ۸۳۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 11 September 2018

معاملات دلار فردایی توسط دلالان این روزها در بازار افزایش یافته است اما سودجویان در این بازار برای دستیابی به سود بیشتر دبه کرده و ارزی تحویل خریداران نمی‌دهند.

به گزارش ایبنا، این روز ها فعالیت دلالان برای سودجویی نه تنها بیشتر از گذشته شده بلکه معاملات دلار فردایی نیز بهانه ای برای برهم زدن بازار ارز شده است.

از آنجایی که فروشندگان دلار فردایی دلار در اختیار ندارند، این معاملات تنها به صورت صوری برای بالا بردن قیمت انجام می‌شود و فروشندگان به وعده خود برای تحویل دلار عمل نمی‌کنند.

در حال حاضر دلال‌هایی که مقابل پاساژ افشار و سبزه میدان تجمع می‌کنند، علاوه بر معاملات نقدی و روزانه معاملات فردایی را هم انجام می‌دهند که طبق آن هر روز قیمت پایه را برای معاملات فردای دلار تعیین می‌کنند. دلالان فردایی با وجود آنکه ارزی برای تحویل در اختیار ندارند سعی می‌کنند با قیمت بالاتری دلار فردایی را معامله کنند تا بتوانند قیمت‌ ارز را در بازار بالا ببرند.

ارز فردایی معاملاتی است که مبادله ارز و ریال به روز یا روزهای آینده موکول شده و به طور عمده توسط اشخاص حقیقی انجام می‌شود و اغلب موارد منجر به تحویل فیزیکی ارز نشده و تنها تفاوت قیمت تسویه می‌شود. این سودجویان، درست زمانی که قیمت‌ها به موقعیت ثبات خود نزدیک می شود، به عنوان خریدار عمل می‌کنند و با انجام معاملاتی که در هیچ سیستم و سامانه ای ثبت نمی شود، در برابر کاهش قیمت ها مقاومت می کنند.

این در حالی است که طبق ماده ۱۳ قانون مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرّافی‌ها انجام هرگونه معاملات فردایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است و به استناد ماده ۱۵ همین قانون متخلفین از این مقررات به استناد قانون پولی و بانکی کشور، قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، قانون اخلال در نظام اقتصادی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر