بازدید 6961
۹

بررسی افزایش قدرت خرید کارگران در کارگروه مزد

کد خبر: ۸۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 09 September 2018

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تشکیل دومین کارگروه دستمزد شورای عالی کار با دستور کار افزایش قدرت خرید کارگران در روز دوشنبه هفته جاری خبرداد.

اسماعیل ظریفی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت تشکیل جلسات بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران به استناد درخواست نمایندگان تشکل‌های کارگری گفت: حسب دستور روز شنبه معاون روابط کار وزیر کار، دومین نشست کارگروه مزد برای بررسی این راهکارها طی هماهنگی با نمایندگان کارفرمایی و کارگری دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: نشست قبلی کارگروه مزد با غیبت نمایندگان کارفرمایی برگزار شد اما در هفته جاری دومین نشست این کارگروه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل می شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار درباره زمان تصمیم گیری نهایی برای شیوه و راهکار افزایش سطح معیشت کارگران در سال ۹۷ گفت: نتیجه و خروجی تصمیم گیری کارگروه دستمزد در هفته جاری، به شورای عالی کار ارجاع می شود.

ظریفی آزاد تاکید کرد: پس از تشکیل نشست این هفته کارگروه مزد، هماهنگی های لازم با مقام عالی وزارت در خصوص تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار تصمیم گیری برای افزایش قدرت خرید کارگران تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سوم تیرماه امسال با گذشت چهار ماه از سال، نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار به دلیل شرایط ویژه اقتصادی با توجیه کاهش ۴۸.۲ درصدی قدرت خرید جامعه کارگری، طی نامه ای به معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازنگری در دستمزد ۹۷ را به وزارت کار ارائه دادند.

پس از این درخواست نشست شورای عالی کار با دستور کار بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه داد و مقرر شد این موضوع در کارگروه دستمزد این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
اگه دستمزدها 4 برابر هم که بشه نمیتونه این تورم رو جبران کنه ، چون تفاضل قیمتهای قدیم و جدید شاید 3 یا 4 برابر بیشتر شده باشه ، اما برای جبران این تفاضل باید خون دل خورد تا بهش رسید ... به عنوان مثال : ملک مسکونی و خودرو ...
سلام اگر این اقدامات مزدی که اصالتاً بار شدید تورمی دارند همراه با ساز و کارهای کنترلی هزینه ها نباشد میتواند ضربات سخت و جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد و اجتماع وارد کند و باعث فروپاشی اقتصاد مملکت و کوتاهترین زمان ممکن شود که تبعات امنیتی آن قابل کنترل نیست
باتوجه به وضعيت اقتصادي نابسامان بوجود آمده در كشور توليد به نابودي كشيده شده وتمام

كارخانه ها رو به تعطيلي هستند ويا خيلي از انها تعطيل شده اند اقايان اول ببيند كارخانه ها اصلا قادر به فعاليت هستند تا به كارگر مزد بدهند بعد در مورد مزد كارگر صحبت كنند ...
همش ازبازنشستگان وکارمندان نگید فکر حد اقل حقوق کارگران بدبخت باشید کارفرماها که خوب سود دارن میکنند با سه برابر شدن اجناسشان
امید به خدا، فکر نمی کنم به ثبت نام بچه ها و خرید لباس مدرسه، قد بده .
بابا جون انشاالله مثل بقیه چیزهای که خواستی بعداً برات میگیرم
افزایش حقوق و دستمزد تنها راه حفظ قدرت خرید در برابر افزایش تورم نیست . می توان با برنامه ریزی صحیح میلیاردها دلار نقدینگی را به جای افزایش حقوق به سمت عواملی مانند افزایش ذخایر بانک مرکزی ، کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی ، پرهیز از چاپ پول بدون پشتوانه ، رونق تولید و اشتغال و . . . اختصاص داد تا تورم کاهش یابد و فدرت خرید حفظ گردد .
حقوق من در پارسال و با دلار 3700 تومانی حدود 1000 دلار بوده است . یعنی 3700 هزار تومان . با دلار 13000 تومانی می شود 284 دلار یعنی کمی بیش از یک چهارم ارزش قدیم . یعنی دولت ماهیانه حدود 716 دلار از حقوق مرا کم کرده است . نمیدونم اسم این کار چیست به هر حال من توان زندگی را از دست داده ام . از اول ماه تا الان با استرس دارم خرج می کنم و نمی دانم تا آخر ما حقوقم کفاف می دهد یا خیر؟ من تا به کی باید استرس سوئ مدیریت یک عده ای را داشته باشم؟ ...
اقا متاسفانه نمی دانم با چه زبانی با مسئولین باید صحبت بشود تا مقداری هم متوجه افراد پایین دست جامعه شوند که ان هم کارگران کارمندان غیر هیئت علمی و بازنشسته ها هستند شما همه چیز را گران کردید حتی پراید هم برای خودش اقایی شده و به جای بسته خوابار یا صد تومان یا دویست تومان اضافه کردن حقوق که هیچ اسری ندارد و همچنان شرمنده صاحب خانه و خوانواده و غیره ... هستیم خواهشمندم حقوق این افراد را تا خط فقر افزایش دهید تا ما هم بتوانیم مقدار ی جلوی گرانی سرمان را بالا بیاوریم با تشکر .
تا ته سال این بازی ادامه داره....... بعد میگن تورم 9.9 شده تک رقمیه!!!!!!! ول کنید بابا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار