بازدید 2420

زمان ثبت نام جشنواره دانشجویان نمونه

کد خبر: ۸۳۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 05 September 2018

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: شروع ثبت نام جشنواره دانشجویان نمونه از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، دکتر نوذری بعد از ظهر امروز در دومین روز از گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: اداره کل دانشجویان داخل دارای ۳ زیرمجموعه است که یکی از مجموعه های آن حمایت و پشتیبانی از دانشجو است.

وی در ادامه به موضوع دانشجویان نمونه اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم دانشجویان بیشتری در سطح دانشگاه ها تشویق شده و در این جشنواره شرکت کنند. وقتی افراد بیشتری در جشنواره دانشجویان نمونه شرکت می کنند، ما می توانیم نمونه ترین ها را انتخاب کنیم.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: جشنواره دانشجویان نمونه هر سال بهمن یا اسفندماه برگزار می شود. ثبت نام این جشنواره در سال جاری از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۴ مهر ادامه خواهد داشت. همچنین سامانه جشنواره نیز تغییر کرده است. دانشجویان نمونه موسسات غیرانتفاعی توسط دانشگاه های مادر معرفی می شوند.

نوذری به انتخابات شورای صنفی دانشجویی اشاره کرد و گفت: این انتخابات در برخی از دانشگاه ها برگزار شده است. شوراهای صنفی با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم کمک های بسیار خوبی برای دانشگاهها هستند که باید از پتانسیل و ظرفیت این شوراها بهره برداری کرد.

وی در ادامه به اداره خدمات آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این اداره نقل و انتقال دانشجویان و نظام وظیفه است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: یکی از جاهایی که خیلی درگیر آن هستیم، کمیسیون موارد خاص است که در ۳ سطح دانشگاهی، استانی و مرکزی فعالیت می کند. کمیسیون موارد خاص، به طور خاص به موضوعاتی رسیدگی می کند که در اختیار دانشجو نیست و آن موضوعات باعث افت تحصیلی دانشجو شده است.

نوذری بیان کرد: بیشترین پرونده هایی که به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده می شود، دو ترم مشروطی دانشجویان کارشناسی ارشد است.

وی ادامه داد: از مسائل دیگری که در کمیسیون موارد خاص مطرح می شود، درباره برگزار کردن سومین بار آزمون جامع برای دانشجویان دکتری است که مجوز برگزارشدن این آزمون برای سومین را باید کمیسیون صادر کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: آئین نامه کمیسیون موارد خاص در ۳ سطح مذکور بررسی و بازنگری شده است. خیلی از اختیارها به دانشگاه ها و سطوح استانی انتقال داده شده است.

نوذری بیان کرد: ۶۸ درصد پرونده هایی که به کمیسیون موارد خاص از طرف دانشگاه ها ارجاع داده شده است، با آنها موافقت شده است. دانشگاه ها نباید انتظار داشته باشند که با تمام پرونده هایی که ارسال می شود موافقت صورت گیرد. رای که صادر می شود بر اساس داده های پرونده است. برخی از دانشگاه ها در ارائه اطلاعاتی که کمیسیون موارد خاص به آنها نیاز دارد، کوتاهی می کنند که این باعث می شود اتلاف وقت زیادی در رسیدگی به پرونده ها صورت گیرد.

وی در ادامه به سامانه نقل و انتقال دانشجویان اشاره کرد و گفت: امسال نیز نقل و انتقال دانشجویی برگزار شد ولی مشکلاتی داشت. بیش از ۹ هزار نفر در سامانه نقل و انتقال ثبت نام کردند. با بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ درخواست توسط دانشگاه های مبدا موافقت شد. دانشگاه های مقصد نیز ۲۵۰۰ درخواست را تائید کرده اند. ۲ هزار درخواست هنوز رسیدگی نشده با وجود آنکه زمان بررسی این درخواست ها چند بار تمدید شده است که این خود مشکل شده و به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان