بازدید 7805
۹

وعده تامین پوشک، اما با قیمت‌های جدید!

کد خبر: ۸۳۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 05 September 2018

طبق وعده مسئولان، کمبود پوشک بچه، بزرگ سالان و وسایل بهداشتی بانوان هفته آینده برطرف می‌شود؛ هر چند به دلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی به مواد اولیه وارداتی این محصولات باید شاهد افزایش دو تا 2.5 برابری قیمت‌ها باشیم!

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر شاهد کمبود و گرانی شدید و نگران‌کننده پوشک معمولی بچه، پوشک کامل بچه، پوشک بزرگ سالان، وسایل بهداشتی بانوان، دستمال کاغذی و دیگر محصولات سلولزی بودیم. مسئله پیش آمده چند دلیل اصلی دارد؛ مهم ترین آن کاهش میزان تولید داخلی به دلیل عدم تعیین تکلیف ارز تخصیص یافته برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی بود و تولیدکنندگان نمی‌دانستند که باید با چه ارزی مواد مورد نیاز خود را از گمرک ترخیص کنند؛ آیا به آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد یا باید با ارز بازار ثانویه اقدام به واردات کنند؟

بنابراین مواد اولیه وارد شده در گمرک دپو شد تا تکلیف مشخص شود اما در نهایت مشخص شد تولیدکنندگان باید مواد اولیه را با ارز آزاد تهیه کنند که پس از وقفه‌ای ۱۵ تا ۲۰ روزه در چرخه تولید مجدد از شنبه هفته جاری شاهد تولید واحدهای تولیدی داخلی هستیم؛ هر چند به گفته تولیدکنندگان، قیمت‌ها دو تا 2.5 برابر افزایش خواهد یافت و مشکل کمبود از ابتدای هفته جاری به طور کامل برطرف خواهد شد.

اما مسئله قابل تامل دیگر افزایش تقاضای مردم و هجوم همیشگی افرادی است که برای خرید بازار را با التهاب روبه رو می‌کنند. در چنین مواقعی متاسفانه برخی با خرید بیش از میزان مصرف نه تنها موجی از نگرانی را در بین مردم رقم می‌زنند بلکه بخش قابل توجهی از نیاز دیگر هموطنان را نیز خریداری می کنند و در خانه نگه می‌دارند تا این گونه نیاز شخصی خود را طی روزها و ماه‌های آینده برطرف کنند.

چنین افرادی دانسته یا ندانسته نه تنها موجب تحریک، کمبود و گرانی در بازار می‌شوند بلکه هموطنان خود را نیز با مسائل عدیده‌ای روبه رو می کنند تا آثار آن بازار مصرف داخلی را با مشکل مواجه کند. باید بدانیم مواد و محصولات بهداشتی از جمله کالاهایی است که کمبود آن در بازار سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و در خصوص این یک قلم کالا حداقل باید به گونه‌ای عمل شود تا بهداشت و سلامت مردم به خطر نیفتد.روی دیگر چالش به وجود آمده در بازار محصولات بهداشتی، احتکار برخی وارد کنندگان بود. به گفته تولید کنندگان صنایع سلولزی متاسفانه احتکار صورت گرفته توسط وارد کنندگان مواد سلولزی به صورت رسمی و قاچاق، بازار داخلی کشور را با مشکل روبه رو کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹
باعث تاسفه دولت و مسولین برای پوشک اظهار نظر می کنند و راهکار ارایه می دهند ولی برای افزایش بی رویه ارز و از بین رفتن اندوخته مردم که در چند روز حادث شده هیچ نمی گویند و هیچ راه حلی نیز ارایه نمی دهند به قول اقای روحانی هیچ بحرانی نداریم ؟؟؟!!!!!
واقعا جای تاسف داره . همه صحبت از تولید داخل و حمایت از تولید داخل میکنیم ولی همه شاهد هستیم کدام تولید داخل؟؟؟؟
حتی در تولید پوشک و خودرو و روغن و ... نمیتونیم مستقل از واردات باشیم
فقط شعار پر شده در اخبار و رسانه
برای همه تولید کننده ها ضرب العجل معین کنید اگه نمیتوانند تامین کنند و یا توان تولید محصول باکیفیت را ندارند تعرفه های واردات کالاهای خارجی صفر شوند
حمایت بی برنامه باعث این وضعیت اشفته بازار و تولید شده است
عزیز من شما برو بازار یه سر بزن چرا یاد گرفتید همه چیز رو گردن مردم بندازید؟ ما ارز رو 4 برابر کردیم! ما احتکار میکنیم.ما زیادی مصرف میکنیم؟؟؟؟. اکثر مایحتاج مردم حداقل 3 برابر شده تازه اگر وارداتی باشه که 4 برابر. تمام سایت های فروش اینترنتی قیمت ها رو برداشتن.و در حال حاضر یا فروش ندارند و یا قیمت 4 برابر.
تحویل پوشک به ازای ارائه کارت ملی کودک......
تا بوده همین بوده اول قحطی کالا بعد قیمت جدید.
چی فکر می کردیم ، چی شد
این دیگر چه وضعی است .دولت که ادعا می کند تورم فقط 7 درصد است .ولی فقط درپوشک بچه ما با تورم 150 درصدی مواجه هستیم. به دولت و سایر سازمان ها بگویید با ارقام بازی نکند ومردم را فریب ندهد. لااقل حقوق ما کارمند های بدبخت را 100 در صد اضافه کند .نه 5 در صد .بدبخت شدیم .بیچاره شدیم .و به خاک سیاه نشستیم.
لطفا اموزشی به مامان باباها بدن تا پیش نوزاد از گرونی پوشک صحبتی نکنند. از من گفتن. اگر بچه ای بشنوه و دق بکنه یا از اومدنش منصرف بشه نگید چرا نگفتی ها!!
مرکز آمار تورم 9.7 درصد است پوشک 250 درصد افزایش قیمت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار