بازدید 4117

ترامپ طرح ترور اسد را در سر داشته است

کد خبر: ۸۳۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 05 September 2018

«باب وودوارد» روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی در کتاب جدید خود نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته، طرح ترور «بشار اسد» همتای سوری خود را در سر داشته است.

به گزارش ایرنا، این کتاب که «رعب» نام گرفته و قرار است 11 سپتامبر (20 شهریور) منتشر شود، ابعاد جدیدی از وضعیت این روزهای کاخ سفید را نشان می دهد.

رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه بخش‌هایی از کتاب را منتشر کردند که در آن از درخواست ترامپ برای ترور رئیس جمهوری سوریه به بهانه حادثه شیمیایی در شهر خان شیخون (فروردین 1396) صحبت شده بود.

وودوارد می‌نویسد که ترامپ در آن زمان در گفت وگوی تلفنی با «جیمز متیس» وزیر دفاع خود، با لحنی خشمگینانه گفته بود که آن‌ها باید «اسد را بکشند».

به ادعای نویسنده، متیس از یک سو به ترامپ برای پیگیری این خواسته اطمینان خاطر داده و از سوی دیگر، از دستیارانش خواسته بود که به دنبال طرح دیگری باشند.

در نهایت آمریکا به شلیک چند موشک‌ به یک پایگاه هوایی سوریه رضایت داد.

به گفته وودوارد، متیس انتقادهای تندی به ترامپ داشته و حتی یک بار به نزدیکان خود گفته است که فهم او را «در حد یک کودک کلاس پنجم یا ششم» ارزیابی می کند.

با استناد به دیگر بخش های کتاب، ترامپ در موارد دیگری هم هدف انتقاد نزدیکانش قرار گرفته؛ از جمله یک مورد که «جان کلی» رئیس ستاد کارکنانش او را «احمق» و «دچار اختلال روانی» توصیف کرده است.

از دیگر مواردی که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته، درگیری‌های ترامپ با اعضای کابینه از جمله «جف سشنز» وزیر دادگستری است.

به گفته نویسنده، ترامپ با انتقاد از کناره‌گیری سشنز از پرونده مربوط به ادعای تبانی با دولت روسیه، وی را «خائن» و «حقه‌باز» خوانده است.

وودوارد می گوید که این اطلاعات را از صدها ساعت مصاحبه با افراد حاضر در نشست‌های کاخ سفید و بررسی اسناد و مدارک دولتی استخراج کرده است.

«رعب» هم‌اکنون رتبه یک پیش فروش کتاب در سایت اینترنتی آمازون است.

وودوارد تاکنون دوبار برای گزارش های خود از حادثه 11 سپتامبر و رسوایی واترگیت، برنده جایزه پولیتزر شده است.
وی درخصوص هشت رئیس جمهوری قبل از ترامپ هم کتاب‌هایی را منتشر کرده که هر یک به پرفروش‌‌های زمان خود تبدیل شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی