بازدید 3065
۴

فقر مهمترین علت رواج پدیده کودک‌فروشی

کد خبر: ۸۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 04 September 2018

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی سال جاری، ۳۰۰ میلیارد تومان است که برای آسیب های اجتماعی که عمدتاً متاثر از وضعیت اقتصاد ناکارآمد جامعه است، کافی نیست.

شکور پورحسین شقلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رواج فرزند فروشی در سال های اخیر در کشور گفت: از آنجایی که این کار به صورت قاچاق انجام می شود معمولا آمارهای دقیقی از آن در دست نیست ولی نهدهای متولی حدالامکان باید آمارهایی نسبی در این زمینه ارائه دهند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فروش نوزادان و یا اساساً فرزندآوری برای فروش، می تواند یک آسیب جدی اجتماعی در آینده باشد چون وقتی که ما آسیب های اجتماعی را بررسی می کنیم یک دسته از آسیب های روتینی مانند طلاق، اعتیاد و حاشینه نشینی هستند که از قبل وجود داشته اند اما بحث فروش نوزاد که قانون نیز آن را ممنوع کرده است یک آسیب اجتماعی جدید است.

فقر مهمترین علت نوزاد فروشی

وی ادامه داد: زمینه هایی مانند فقر و شرایط بد اقتصادی مهمترین دلیل نوزاد فروشی است. امروز اگر این پدیده شوم در جامعه ما رواج پیدا کرده ما باید علل و عوامل دقیق آن راکارشناسی کنیم و برای جلوگیری از آن راهکارهایی بیاندیشیم.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: البته ممکن است دیگر آسیب های اجتماعی نیز در این زمینه دخیل باشند. مثلاً اعتیاد یا حاشیه نشینی می تواند یکی از دلایل روی آوردن خانواده ها به فرزند فروشی باش ولی عمدتاً ریشه اکثر این آسیب های فقراست.

بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی کافی نیست

وی در خصوص عملکرد شورای آسیب های اجتماعی و وضعیت آسیب های اجتماعی در سال های اخیر گفت: در برنامه ششم توسعه فصلی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی اختصاص پیدا کرده و باید اجرایی شود. اما این آسیب ها به این دلیل رو به گسترش است که ما هنوز نتوانسته ایم بودجه کافی و وافی را برای این منظور در نظر بگیریم. مثلاً در بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی سال جاری، 300 میلیارد است که برای آسیب های اجتماعی که عمدتاً متاثر از وضعیت اقتصاد ناکارآمد جامعه است، واقعا کافی نیست.

پورحسین گفت: بنده فکر می کنم با توجه به روند رو به رشدی که این آسیب ها دارند در سال های بعد مجبور به توجه بیشتر به این مسائل هستیم. همچنین ما اعتقادمان بر این است که برنامه ها و بودجه های موجود ناکافی است و دردی را دوا نمی کند. به هر حال یک قشر عظیمی از جامعه متاثر از این آسیب های اجتماعی هستند که دولت و مجلس باید به صورت عمیق تر به موضوع نگاه کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز این آسیب ها آنقدر برای کشور ما مهم شده است که جلسات شورا را شخص مقام معظم رهبری برگزار می کنند و هر جلسه از نهادهای متولی گزارش ها را دریافت می کنند و اهتمام ویژه ای به این امر دارند اما نهادهای دیگر باید هزینه و نیروی بیشتری را به این کار اختصاص دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
بای ذنب ...
نه مقاومت کنیم همه چی حل میشه .... فقط میخوام بدونم آخر این مقاومت مردم ایران نتیجه اش چی هست
به دلیل شرایط اقتصادی که نتیجه سیاستهای غلط هست:
۱. رفت آمد فامیلی ما قطع شد
۲. نصف فامیل ما شغلشون را از دست دادن
۳. ۳۰‎٪ فامیل طلاق گرفتنند
۴. بعضی هاشون معتاد شدند
۵. الانم با این وضعیت باقی فامیل دارن به معضلات فوق دچار میشن
این بیماری سیاستهای غلط همه را نابود میکنه آخرش
نگران مباشید امروز با این وضع کودک فروشیست و فردا صدرصد فروشی در انتظارش باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها