بازدید 12991
۷

بهترین روش‌های یادگیری زبان در اوقات فراغت

کد خبر: ۸۳۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 04 September 2018

باز تابستان و باز دغدغه خانواده ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان به یک موضوع اصلی در خانواده ها تبدیل شده است.

به گزارش تابناک، معمولا در فصل تابستان پدران و مادران، فرزندان خود را برای کلاس های آموزش زبان، هنر (نقاشی، موسیقی، خوشنویسی و غیره)، ورزش و دوره های متعدد دیگری ثبت نام می کنند و فرزندان را از کلاسی به کلاس دیگر می برند.

فارغ از اینکه در گرمای تابستان والدین مجبورند که بچه ها را به این کلاس ها برسانند و ساعت ها در گرمای طاقت فرسا باید منتظر بمانند تا کلاس تمام شود و همچنین بچه ها معمولا بدون اشتیاق و انگیزه و با بی حوصلگی در این کلاس ها شرکت می کنند، میزان اثربخشی این کلاسها هم مورد سوال است. آیا والدین نتیجه ای را که انتظار دارند در مقابل هزینه های هنگفتی که انجام می دهند و زمانی را که صرف می کنند، به دست می آورند؟ آیا در پایان دوره انتظارات آنها برآورده می شود و آیا برنامه مشخصی برای ادامه این آموزش پس از فصل تابستان وجود دارد یا بچه ها پس از اتمام کلاس ها و شروع سال تحصیلی با توجه به مشغله ای که برای آنها ایجاد می شود، می توانند آموزش هایی را که دیده اند ادامه دهند و تکمیل نمایند تا به نتیجه مورد انتظار دست یابند؟ همه اینها سوالاتی است که مطرح می شود تا بدانیم چگونه باید برای اوقات فراغت فرزندان مان برنامه ریزی کنیم تا بهترین نتیجه در کمترین زمان و کمترین هزینه به طوریکه کودک هم با اشتیاق فراوان برنامه را دنبال کند، حاصل گردد. در اینجا به یکی از آموزش هایی که به دغدغه اصلی پدران و مادران تبدیل شده است می پردازیم و یک راهکار موثر برای نتیجه گیری بهتر ارائه می دهیم تا والدین بتوانند در این رابطه بهتر تصمیم گیری نمایند.

امروزه یادگیری زبان دوم و سوم در تمام دنیا جزو لاینفک زندگی کودکان و فرزندان شده است و نظام آموزشی و والدین می کوشند تا به این مهم بپردازند و نتایج درخوری کسب نمایند چرا که یادگیری زبان دوم می تواند یک پیشران توسعه در کشورها باشد و در امر تجارت و کسب و کار و همچنین تبادل دانش با سایر کشورها کمک شایان توجهی نماید. لذا والدین با ثبت نام فرزندان در کلاس های آموزش زبان انگلیسی سعی بر تقویت زبان دوم آنها دارند. از آنجا که کودکی دوران مناسبی برای یادگیری زبان دوم است لذا نباید این دوران طلایی را از دست داد و باید در کودک انگیزه لازم برای فراگیری زبان دوم را ایجاد کرد. چنانچه این شور و اشتیاق در کودک برانگیخته نشود یا در اثر روش های آموزش غلط سرخورده شود و انگیزه خود را از دست بدهد بنابراین در آینده و در دوران جوانی و بزرگسالی هم این اشتیاق به خوبی برانگیخته نخواهد شد. لذا فرزند شما نباید احساس کند که در حال انجام یک کار اضافی است همانطور که در یادگیری زبان مادری آن را یک فعالیت اضافه تلقی نمی کند.

بنابراین یادگیری زبان انگلیسی باید به شیوه ای که کودک زبان مادری خود را فرا میگیرد طرحریزی شود تا احساس فعالیت آموزشی کسل کننده به ایشان دست ندهد. متاسفانه در اکثر روش های آموزش زبان به این جنبه توجه نمی شود و افراد همانگونه که ریاضی، علوم و بقیه دروس را یاد میگیرند در معرض آموزش زبان هم قرار می گیرند. مبحث بعدی در آموزش زبان، استمرار است. یعنی همانطور که ساعت خاصی برای یادگیری زبان مادری وجود ندارد و کوک همواره در معرض آموزش است در یادگیری زبان دوم هم باید به همین گونه باشد. درحالیکه در روش های آموزش از طریق کلاس درس، زبان آموز بعد از اتمام کلاس به حال خود رها می شود و نهایتا در حد انجام چند تکلیف که آن هم عمدتا با بی میلی انجا می دهد، به موضوع آموزش زبان پرداخته می شود. لذا در پایان به راهکار موثری که امروزه برای آموزش زبان و در برخی موارد بعنوان ابزار کمک آموزشی موثر معرفی می گردد می پردازیم.

در دنیای امروز که کودکان با موبایل، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی ارتباط تنگاتنگی دارند بهتر است از این ابزارها بعنوان ابزار آموزشی استفاده شود. اپلیکیشن های خوبی برای آموزش زبان توسعه داده شده اند که امکان بهتر یادگیری را فراهم کرده اند. در این بین ما به بررسی و معرفی یکی از این اپلیکیشن ها که به نظر از بقیه کاربردی تر می باشد می پردازیم.

اپلیکیشن "زبان زی" که شما می توانید آن را با شماره گیری #123*780* یا از طریق وب سایت www.zabanzi.ir دانلود و نصب نمایید، یک اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برمبنای محتوای تعاملی است که سعی شده است در آن درک و یادگیری زبان به گونه ای طراحی گردد که فرد از محیط اطراف زبان مادری خود را می آموزد. از آنجا که در این اپلیکیشن جذابیت های لازم در انتخاب محتوا (ویدئو، تصاویر و غیره) گنجانده شده است (کارتون ها و انیمیشن های روز دنیا) بنابراین زبان آموز در حین فرایند یادگیری بی حوصله و خسته چنانکه در روش های آموزش سنتی به آن دچار می شود، نخواهد شد. در این میان بر روی برخی کلمات، جملات، تصاویر و غیره که بصورت هوشمندانه و متناسب با کاربرد روزانه آنها انتخاب شده اند تمرکز می گردد و با اتکا بر فرایند تکرار و تمرین سطح آگاهی زبان آموز را ارتقا می دهد. در این اپلیکیشن، زبان آموز از طریق محتوای چند رسانه ای تعاملی در معرض گفتگوها، تصاویر و اصوات قرار می گیرد همان گونه که در زبان مادری خود هم با آنها بصورت روزانه روبرو می شود. در حال حاضر اپلیکیشن زبان زی بخش مربوط به کیدز یا کودکان را راه اندازی نموده است و کودکان و نوجوانان و حتی درصورت نیاز بزرگسالان هم می توانند از آن استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
تابستان تموم شد. ساعت خواب!
اگر زبان اموزی در دوران کودکی خوب هست پس چرا در مدارس ابتدایی ممنوع شده انگار دستهایی میخواهد کشور ما همچنان عقب افتاده باشد.
خبر بود یا تبلیغ?
دیر به فکر افتادی نویسنده عزیز 2 هفته دیگه تابستون تموم میشه و شروع مدارسه خخخخخخخخخخخخخخخخخ
تابستان تمام شد عمو
تابناک جان 10 روز دیگه مدارس باز میشه ... مقاله نداشتی بزاری داداش نه ؟؟؟؟
تابستان پر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر