بازدید 6777
۱

علت رشد بورس در چند وقت اخیر

یک کارشناس بازار سرمایه از افزایش قیمت ارز‌های خارجی و نیز ارزش جایگزینی به عنوان عوامل رشد این روز‌های شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها یاد کرد.
کد خبر: ۸۲۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 29 August 2018

یک کارشناس بازار سرمایه از افزایش قیمت ارز‌های خارجی و نیز ارزش جایگزینی به عنوان عوامل رشد این روز‌های شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها یاد کرد.

محمد آقایی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها گفت: بدون شک افزایش قابل توجه ارزش ارز‌های خارجی در مقابل پول ملی یکی از دلایل رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای است که نمود آن را می‌توان در تاثیرپذیری شرکت‌های صادرات‌محور از این موضوع دید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در حالی است انتظارات روانی حاصل از این موضوع نیز موجب شده تا انتظار افزایش درآمدی شرکت‌های صادرات‌محور نیز اثر خود را بر افزایش قیمت سهام این دسته از شرکت‌ها داشته باشد.

وی همچنین از ارزش جایگزینی به عنوان عاملی دیگر در رشد قیمت سهام شرکت‌ها و در پی آن شاخص بورس عنوان کرد و اذعان داشت: البته عوامل یاد شده موجب افزایش قیمت سهام همه شرکت‌ها در بورس نشده است و کسانی که تجربه کمتری در خصوص حضور در معاملات بازار سرمایه دارند باید به موارد دیگری همچون وضعیت صنایع در داخل و خارج کشورو مسایل سیاسی و بین‌المللی نیز اطلاع داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که در پی رکود در بازار‌هایی همچون مسکن، سکه، خودرو و ارز آیا نقدینگی به سمت بازار سهام روانه خواهد شد تصریح کرد: با توجه به این که بازار سرمایه بازاری تخصصی است بنابراین بنظر نمی‌رسد حجم بالایی از نقدینگی از سمت سایر بازار‌ها به سمت تالار شیشه‌ای روانه شود.

وی گفت: البته در این میان آن بخش از نقدینگی که به سمت بازار‌های دیگر رفته است با حاکم شدن رکود بر این بازار‌ها دوباره به سمت بازار سرمایه روانه می‌شود و از این منظر می‌توان گفت: رکود حاکم بر دیگر بازار‌ها موجب ورود نقدینگی به بورس می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
سرمایه گذار خرد ضرر کرده که سود نکرده.با بالا رفتن ارز تقریبا 2/5 برابر سهامدارها فقط ضرر کردن نه سود.اگر کسی 10میلیون گذاشه تو بوری دلار میخرید شاید الان حداقل 25 میلیون داشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل