بازدید 38191
هزار و سیصد و دوازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

رشد ۶۰۰ درصدی سفر ایرانیان به گرجستان/آمارهایی از وضعیت خودکشی در ایران/پیش‌بینی زیباکلام از انتخابات آینده مجلس/فرزندان وزیر نیرو کجا هستند؟/حجم تخلفات در سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیار بالاست

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ ثروتی: نمایندگان به دلیل گرفتن پُست به نفع دولت رأی می‌دهند/طرح شفافیت آرای نمایندگان کپی متن اصلاح طلبان است/موسوی و رهنورد با تشریفات امنیتی به ملاقات فرزندان خود رفتند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 24 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توصیه فلاحت‌پیشه به روحانی

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره سخنرانی امسال رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد گفت: آقای روحانی باید از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا سخن بگوید. حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره سخنرانی امسال رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل باتوجه به بد عهدی آمریکا در برجام و مذاکرات هسته‌ای، گفت: معتقدم آقای روحانی ادله لازم را دارد تا از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. وی یادآور شد: یک زمانی نتانیاهو آمد و تصویر بمبی را نشان داد و گفت ایران را متوقف کنید در مقابل این رفتار توهین آمیز علی رغم این که ماهم می‌توانستیم مقابله به مثل انجام دهیم به صورت کاملا مسالمت‌آمیز و صلح آمیز به گونه‌ای عمل کردیم که بهانه‌ای برای ایجاد برخی از رفتارها وجود نداشته باشد. نماینده مردم اسلام‌‌‌‌آباد غرب در مجلس تأکید کرد: آقای رئیس جمهور این‌بار باتوجه به شرایطی که پیش آمده و مخصوصا بد عهدی ایالات متحده باید از دیپلماسی کشورمان دفاع کند و یک اقامه دعوای جدی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه کشور آمریکا مطرح کند. فلاحت‌پیشه با اشاره به تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران، گفت: آقای روحانی باید این اقامه دعوا را به صورت جدی پیگیری کند زیرا تحریم‌های ایالات متحده علیه و ضدایران نیست بلکه ضد حقوق بشری و ملت است.

ثروتی: نمایندگان به دلیل گرفتن پُست به نفع دولت رأی می‌دهند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه نظارتی مجلس در حد صفر است، گفت: متأسفانه تصمیمات سیاسی برخی نمایندگان به خاطر حفظ پست و جایگاه آنها در آینده است و همیشه‌ گردنشان کج است و نمی‌توانند مقاومت کنند و به همین خاطر رئیس‌جمهور می‌گوید نمایندگان بیخود کرده و کار آنها خلاف قانون اساسی است. موسی‌الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس در مورد نقش نظارتی مجلس و وظیفه آن در حل مشکلات اقتصادی امروز جامعه، اظهار داشت: در این زمینه گزارش‌هایی در کمیسیون‌های اقتصادی و اصل 44 قانون اساسی مجلس به دولت ارائه شد؛ به‌ عنوان مثال ۴ماده قانون رفع موانع تولید به آقای رئیس‌جمهور اختصاص دارد که به ایشان در این گزارش اعلام شده، اما هیچ یک از این موارد در طول این مدت اجرا نشد. وی افزود: البته گزارش عدم اجرای قانون رفع موانع تولید که رئیس جمهور برای اجرای آن وظیفه داشت با تصویب ماده 236 در مجلس به قوه قضاییه ارسال شد؛ ولی تا کنون هیچ گزارش و اقدامی چه در دولت قبل و چه دولت جدید انجام‌ و ارائه نشده و حداقل شفافیت و اطلاع‌رسانی نیز وجود نداشت؛ منتظر هستیم تا در مورد اجرای عدم این قانون، قوه قضاییه چه تصمیمی گرفته است و هنوز متوجه نشده‌ام که نشان می‌دهد که دستگاه قضا این بخش از وظایفش را به‌درستی انجام نداده است یا نه.

طرح شفافیت آرای نمایندگان کپی متن اصلاح طلبان است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا که اخیرا توسط جمعی از اصولگرایان ارائه شده، کپی طرح اصلاح طلبان است که سال گذشته به هیأت رئیسه مجلس ارائه دادند ولی اعلام وصول نشد. طیبه سیاوشی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان که اخیرا توسط جمعی از اصولگرایان به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده، گفت: این طرح کپی طرحی است که اصلاح طلبان و اعضای فراکسیون امید در هشتم آذر 96 به هیأت رئیسه مجلس ارائه کردند وی ادامه داد: اصولگرایان از روی طرحی که ما در آن زمان به هیأت رئیسه ارائه کردیم ولی به دلیل کوتاهی هیأت رئیسه در دستور کار مجلس قرار نگرفت؛ طرح جدید خود را کپی کرده و به هیأت رئیسه مجلس ارائه کردند. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فتحی نماینده تهران این طرح را در هشتم آذرماه سال پیش تهیه کرد و ما آن را به هیأت رئیسه دادیم. در آن زمان هیأت رئیسه مجلس بهانه اش برای عدم اعلام وصول این طرح این بود که موارد متعدد در دستور کار مجلس است و به همین دلیل اعلام وصول را به تعویق انداخت.

فیلم‌های مبتذل نتیجه سانسور شدید است

داریوش مهرجویی به نقش ممیزی‌ها هم اشاره دارد و به عنوان کسی که تعداد زیادی از آثارش از دم تیغ ممیزی گذشته‌اند تاثیر این ماجرا را در تغییر روند فیلمسازی کارگردانان و نوع فیلم‌هایی که این روزها تولید می‌شود بسیار می‌داند و تأکید دارد: «اصلا این توسعه بی‌دریغ فیلم‌های مبتذل را باید مدیون سانسور شدید و گاه بی‌رحم آن دانست.» این کارگردان در سال‌ها فیلمسازی خود با بازیگران متعددی کار کرده که در میان آن ها تعداد حضور برخی چهره‌ها بیشتر بوده است. مهرجویی بیشترین میزان همکاری را با مرحوم عزت الله انتظامی داشت که در ده فیلم از او دعوت به بازی کرده بود و بعد هم زنده‌یاد خسرو شکیبایی با شش فیلم در رده دوم بود.

«آرزوی حذف عربستان»؛ جنجالی که حرف فردوسی‌پور به پا کرد

حرف‌های عادل فردوسی‌پور در پایان بازی ایران و کره‌جنوبی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. «عادل فردوسی پور پس از حذف تیم فوتبال امید ایران از بازی‌های آسیایی یک باره گفت: «ایشالله عربستان هم حذف بشه... » البته او اشاره‌اش به این بود که حذف ایران کارمای رفتار بازیکنان تیم ملی در برابر میانمار بوده است و عربستانی‌ها هم که همین کار غیر فوتبالی را کرده‌اند، امیدوار است که چوب این رفتارشان را بخورند و از گردونه رقابت‌ها حذف شوند! این گفته او شاید خیلی‌ها را سر کیف آورد اما در شبکه‌های اجتماعی انتقادهای زیادی را تجربه کرد. در روزی که قهرمان چینی، اشک‌های روی گونه الهه منصوریان را پاک کرده بود، این نوع گفته فردوسی‌پور را بسیاری از کاربران توئیتری نقد کردند و آن را گونه‌ای از گفتارهای ناصحیح معرفی کردند که ختم به مرگ بر فلان کشور یا شعارهایی از این دست می‌شود. البته فردوسی‌پور بعد از برنامه هم تأکید داشت همان طور که درباره تیم ملی ایران گفته، رفتار دو کشور در مسابقاتشان در تضاد با روحیه جوانمردی در فوتبال بوده است و فقط آرزویش این بوده است که نتایج فوتبال روی زیبایی‌هایش رقم بخورد نه مهندسی شده.»/خبرآنلاین

واکنش بهزیستی به ادعای مدیری درباره کمبود شیرخشک

مهران مدیری درحالی درآمد برگزاری کنسرت اخیر خود را به کودکان یک خیریه اختصاص داد که مدعی شد به دلیل کمبود شیرخشک، به این کودکان آب قند داده شده است. همزمان با این اظهارات مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با رد کمبود شیرخشک در مراکز نگهداری کودکان، از مهران مدیری خواست که خیریه و مرکز مورد اشاره را به بهزیستی معرفی کند. محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه مراکز نگهداری کودکان و شیرخوارگاه‌های کشور با مشکل کمبود شیرخشک مواجه نیستند، گفت: انتظار داریم قبل از مطرح شدن چنین موضوعاتی از سوی افراد شناخته شده، صحت و سقم آن از طریق مسئولان پیگیری شود. وی با اشاره به اینکه خبر مجعول کمبود شیرخشک در برخی شیرخوارگاه‌ها، سال‌هاست در فضای مجازی دست به دست می‌شود و بارها از طریق رسانه‌ها کذب بودن آن اثبات شده است، افزود: وزارت بهداشت سهمیه شیرخشک شیرخوارگاه‌ها را هر ساله در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌دهد و این سازمان نیز شیرخشک مورد نیاز مراکز را در اسرع وقت توزیع می‌کند. همچنین علاوه به شیرخوارگاه‌ها بخشی از این سهیمه در اختیار مراکز معلولین زیر یکسال قرار می‌گیرد. مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، از مهران مدیری خواست که خیریه مورد اشاره را معرفی کند و در عین حال از تمامی سلبریتی‌ها خواست که قبل از مطرح شدن چنین موضوعاتی، صحت چنین مسائلی از مسئولین سازمان بهزیستی پرسیده شود.

موسوی و رهنورد با تشریفات امنیتی به ملاقات فرزندان خود رفتند

عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید گفت: اجازه خروج به موسوی و رهنورد برای دیدار با فرزندانشان داده شده است. قاسم میرزایی‌‌‌نیکو در گفتگو با ایلنا، درباره گشایش‌‌‌‌های صورت گرفته در مورد حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: زهرا رهنورد به همراه میرحسین موسوی اخیرا به دیدار فرزندانشان رفته‌اند.

وی افزود: به هر حال من احساس می‌‌‌‌کنم قرار است در این باره گشایش‌‌‌‌هایی صورت بگیرد، چون لازمه وحدت و وفاق ملی حل این مسئله است. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: البته دیدارهایی که خانم رهنورد به همراه مهندس موسوی با فرزندان‌شان داشتند به همراه تشریفات امنیتی بوده است اما دیدار با دخترشان قبلا میسر نبود که اخیرا به وقوع پیوست و بانو رهنورد و آقای موسوی با یکدیگر به دیدار فرزند خود رفتند.

زنگنه حرف آخر را درباره گرانی بنزین زد

وزیر نفت، توضیحاتی پیرامون انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین ارائه کرد. بیژن نامدار زنگنه درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: بنده نیز این موضوع را شنیده ام، اما گرانی قیمت بنزین در دستورکار وزارت نفت نیست. برخی اعضای اوپک در راستای حمایت از خواسته های آمریکا کار می کنندوزیر نفت دولت دوازدهم، با بیان اینکه برخی اعضای اوپک در راستای حمایت از خواسته های آمریکا کار می کنند، تصریح کرد: برخی اعضای اوپک مصوبه نشست اخیر را به تفسیر رای می کنند که اقدامی نادرست است. این عضو کابینه دولت دوازدهم، درباره اینکه آیا نشستی برای اقدامات کارشکنانه برخی اعضای اوپک برگزار می شود یا خیر، تصریح کرد: نیازی به تشکیل نشست در این موضوع نیست.

خودکشی یک حاجی عراقی در مسجدالحرام

فعالان فضای مجازی روز جمعه کیلیپی را در این شبکه ها منتشر کردند که خودکشی یک عراقی در مسجد الحرام را نشان می دهد. به گفته فعالان فضای مجازی این فرد خود را از طبقه سوم مسجدالحرام به پایین پرتاب و خودکشی کرد. از سوی دیگر حسن فهد الکنانی سخنگوی کاروان اعزامی حج عراق در این باره گفت: این فرد متولد سال ۱۹۷۵ میلادی و از شهروندان ساکن بغداد بود که خود را از طبقه بالای مسجد الحرام به پایین پرتاب کرد. وی با اشاره به اینکه هنوز دلیل خودکشی این حاجی مشخص نشده، افزود: زائرانی که با وی در هتل هم اتاق بوده اند، می گویند وی براثر درگذشت یکی از فرزندانش نوعی حالت عصبی داشته است.

رشد ۶۰۰ درصدی سفر ایرانیان به گرجستان

به گفته سفیر گرجستان در ایران از سال 2016 تا کنون سفر ایرانی‌ها به این کشور ۶۰۰ درصد رشد داشته است و به گفته سفیر ایران در گرجستان نیز پیش‌بینی شده، سفر ایرانی‌ها به این کشور که سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر بود، امسال به یک میلیون نفر برسد. گرانی بلیت هواپیما و حذف ارز مسافرتی، هواداران گرجستان و چارترکننده‌ها را برای مقطعی آنچنان شوکه کرد که با ریزش ناگهانی جمعیت مسافران، برخی از آژانس‌ها به حذف پروازهای چارتری این مسیر در ماه‌های باقی مانده از فصل تابستان دست زدند، اما با چوب حراج همان چارترکننده‌ها در این رزوها، بار دیگر گرجستان به عنوان یکی از مسیرهای ارزان خارجی به فهرست مقاصد سفر ایرانی‌ها بازگشته است. ایران و گرجستان از سال ۲۰۱۶ رژیم لغو روادید را بازاجرا کردند که به گفته سفیر گرجستان در ایران از آن زمان تا کنون سفر ایرانی‌ها به این کشور ۶۰۰ درصد رشد داشته است و به گفته سفیر ایران در گرجستان نیز پیش‌بینی شده سفر ایرانی‌ها به این کشور که سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر بود، امسال به یک میلیون تن برسد.

آمارهایی از وضعیت خودکشی در ایران

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به نبود روند دقیق ثبت آمار خودکشی در کشور گفت: روند خودکشی در ایران معمولا ثابت بوده و رقمی در حدود 5 تا 7 مورد در هر 100 هزار نفر را نشان می‌دهد. حسن موسوی چلک با بیان اینکه آمار موارد «اقدام به خودکشی» با آمار موارد «منجر به فوت» متفاوت است، افزود: تنها مرجع آمار مربوط به خودکشی‌های منجر به فوت سازمان پزشکی قانونی است. اما معمولا آمارهای این حوزه دقیق نیست، چون ممکن است دلیل مراجعه به بیمارستان، به دنبال نوع نگاه اجتماعی نسبت به خودکشی یا استفاده از خدمات بیمه‌ای مطرح نشود. به همین دلیل معمولا آمار اقدام به خودکشی حداقل سه برابر بیشتر از تعدادی است که اعلام می‌شود. وی با اشاره به اینکه گاهی اعلام آمارهای مربوط به این آسیب اجتماعی به دلیل تفاوت در تعاریف دچار تفاوت‌هایی است، اظهار کرد: همچنین در سالنامه آماری که توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود نیروی انتظامی هم آمار موارد مربوط به خودکشی منجر به فوت و اقدام به خودکشی را اعلام می‌کند اما آمار مربوط به پزشکی قانونی بیشتر مورد استناد قرار می‌گیرد. با وجود این، آمار ثبت خودکشی در کشور روند ثابتی را نشان می‌دهد و در حدود 5 تا 7 نفر از هر100 هزار تن است.

پیش‌بینی زیباکلام از انتخابات آینده مجلس


صادق زیباکلام با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم و گلایه‌های مردم از عملکرد اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر فضای موجود ادامه پیدا کند وتا انتخابات مجلس یازدهم تغییر و تحول خاصی به وجود نیاید بلایی که بر سر اصولگرایان در سال 94 آمد این باربر سر اصلاح‌طلبان خواهد آمد، به «اعتمادآنلاین» گفت: در انتخابات مجلس یازدهم بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان بالقوه اصلاح‌طلبان با کمال تأسف در انتخابات شرکت نخواهند کرد و به صندوق رأی وزارت کشور پشت می‌کنند. بحث بر سر این نیست که این کار غلط است یا نادرست و من معتقدم این اقدام نادرستی است اما با توجه به شرایط فعلی، آن بدنه اجتماعی‌ای هم که ممکن است اگر به ‌پای صندوق برود به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد،‌ پای صندوق نمی‌رود؛ بنابراین، نامزدهای اصولگرایان اعم از تندرو، کندرو و میانه‌رو در تهران و سایر استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بزرگ با آرای خیلی کمی وارد مجلس یازدهم خواهند شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب استقبال مردم از گروه‌های تحول‌خواه را منتفی دانست و گفت: من چیزی به‌عنوان تحول‌خواه نمی‌شناسم و اعتقاد ندارم که گروهی به‌عنوان تحول‌خواه وجود دارد. چیزی که برای من از نظر جامعه‌شناسی سیاسی وجود دارد این است که آیا قشر تحصیل‌کرده و طبقه متوسط و بالای متوسط یعنی ساکنین خیابان انقلاب به بالا در تهران در انتخابات شرکت خواهند کرد یا خیر و پاسخ من این است که در انتخابات شرکت نخواهند کرد. زیباکلام تأکید کرد: بلای عظیمی که آقای روحانی ظرف یک سال گذشته بر سر 24 میلیونی که به ایشان رأی دادند، آورد و همچنین عملکرد بی‌جان و بی‌رمق مجلس دهم به‌خصوص فراکسیون امید وضعیتی را به وجود آورده که من نمی‌توانم مانند سال 94 و 29 اردیبهشت 96 به مردم نگاه کنم و بگویم که پای صندوق بیایید. البته خودم قطعاً پای صندوق رأی می‌روم.

دانشگاه آزاد و مسأله وسایل شخصی فرهاد رهبر

در پی انتشار تصویری در برخی شبکه‌های اجتماعی درباره ممانعت از انتقال وسایل شخصی رئیس سابق دانشگاه آزاد توسط وی به بیرون از دانشگاه، روابط عمومی دانشگاه طی اطلاعیه ای این خبر را تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پی انتشار یک تصویر درباره ممانعت از انتقال وسایل شخصی رئیس سابق دانشگاه توسط وی به بیرون از دانشگاه در برخی شبکه های اجتماعی و پیام رسان، ضمن تکذیب این خبر و تصویر، اعلام می شود که خبر مذکور بی پایه و اساس بوده و به هیچ وجه صحت ندارد. فرهاد رهبر هم اکنون از مسئولان و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است و یک جریان مشکوک که از جابجایی بدون حاشیه و اخلاقی دو مدیر انقلابی ناراحت است، در تلاش است با سوژه سازی و حاشیه پردازی دروغین توجه افکار عمومی را به خود جلب کند. دانشگاه آزاد اسلامی حق پیگیری قضایی علیه منتشرکنندگان این خبر کذب را برای خود محفوظ می داند و نتایج این پیگیری ها به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

واکنش احسان علیخانی به ناراحتی خواهران منصوریان پس از باخت در فینال

احسان علیخانی خطاب به خواهران ووشوکار منصوریان، با تأکید بر اینکه مدال نقره شان ارزش طلا دارد، اظهار کرد که این مدال گویا آن است که همچنان باید مانند تمام زندگی‌تان بجنگید. احسان علیخانی با انتشار ویدئویی از خواهران منصوریان (الهه و شهربانو) در اینستاگرام نوشت: «نقره هم در دستان شما طلایی می شود وقتی بفهمد که شما چه عیاری دارید در زندگی، شما تمامِ سختیها و نا امیدیهای زندگی را نقره داغ کردید، این نقره، یعنی هنوز هم باید بجنگید، مثل تمام عمرتان که جنگجو بودید. »این دو خواهر ووشو کار روز گذشته در مسابقات فینال وزن‌های خودشان به حریفان چینی باخته و صاحب مدال نقره شدند.

فرزندان وزیر نیرو کجا هستند؟

اردکانیان در پاسخ به اینکه چند فرزند دارید و فرزندان‌تان کجا هستند، گفت: بنده دو فرزند، یک دختر و یک پسر دارم. دخترم یازده سال پیش که دانشجوی سال اول دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف بود ازدواج کرد. همسرش نیز فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران است و هر دو از دانشگاهی معتبر در کشور انگلستان برای مقطع فوق‌لیسانس و سپس دکتری پذیرش گرفتند و در حال حاضر در مراحل پایانی طی دوره دکتری هستند و زندگی دانشجویی‌شان را نیز عمدتاً با بورس تحقیقی همان دانشگاه و کار حین تحصیل اداره می‌کنند و البته برنامه دارند هر چه زودتر با تکمیل تحصیلات‌شان به کشور بازگردند و در میهن خود و در کنار خانواده‌هایشان، مشغول به فعالیت شوند.

وی افزود: در ارتباط با پسرم، از آنجا که بنده پس از فراغت از مسئولیت‌های اجرایی دولتی، در اواسط دهه هشتاد در قالب فراخوانی که از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده بود، به اتکای ظرفیت شخصی و نه نمایندگی از دولت، به عنوان دیپلمات ارشد این سازمان برگزیده شدم و راهی فعالیت در مقر سازمان ملل در کشور آلمان شدم و فرزند پسرم که در آن زمان در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بود به همراه همسرم در تهران ماندند و من دو سال ابتدایی فعالیت خود را در آلمان به تنهایی و دور از خانواده سپری کردم، تا اینکه همسر و پسرم پس از پایان دوران دبیرستان وی به بنده ملحق شدند. پسرم در ابتدای ورودش به آلمان دو سال را مشغول گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی در این کشور بود و پس از آن در مقطع کارشناسی در اسکاتلند و سپس کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی و مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان به تحصیل خود ادامه داد و در حال حاضر هم پایان‌نامه خود را نوشته و ارائه داده است و خود را آماده دفاع از آن می‌کند. هم‌چنین مدتی است مراسم عقد ازدواجش را در تهران برگزار کرده و در تدارک تشکیل زندگی مستقل خود در ایران است.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه «فرزندان من بر اساس آموزه‌هایی که بنده و همسرم در تربیت ایشان ملاک قرار داده‌ایم، رعایت کرده‌اند که آنچه امروزه از آن به عنوان «تعارض منافع» یاد می‌شود دامن‌گیر آن‌ها و پدرشان نشود»، گفت: دخترمان در حین تحصیل در دوره دکترای خود، با توجه به رشته تحصیلی و پژوهشی‌اش، یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی نیز او را دعوت به همکاری کرده بود تا در ایامی که در خارج کشور حضور دارد بتواند در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی به آن شرکت کمک کرده و از تخصص او بهره‌مند شوند، ولی با توجه به اینکه این شرکت در بخش خصوصی ایران همکاری‌های مختلفی با وزارت نیرو داشت، پس از طرح موضوع حضور من در وزارت نیرو، از همکاری با آن شرکت انصراف داد.

وی ادامه داد: فرزند پسرم نیز ‌که تخصصش در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است، از هنگامی که به ایران بازگشته در یک شرکت‌ خصوصی کوچک (در یکی از شهرستان‌ها) مشغول به کار شده است. به هر حال، این الزامات تحصیلی و کاری، شرایطی را ایجاد نموده است که من و همسرم در تهران از فرزندانمان دور هستیم و چشم‌انتظاریم که هر چه زودتر همه اعضای خانواده نزدیکتر به هم باشیم.

علم‌الهدی: غیرخودی در رأس نظام وجود ندارد

امام جمعه مشهد تأکید کرد: ما و عزیزان در پای نظام خودی هستیم. در رأس نظام، غیرخودی وجود ندارد؛ چه در دولت و چه در مجلس و چه در قوه قضاییه. در رأس مسئولیت‌ها اینهایی که هستند، خودی هستند و غیرخودی نداریم.

استقبال رسانه‌های انگلیس از مرخصی نازنین زاغری

سفیر ایران در لندن از استقبال رسانه‌های انگلیسی از مرخصی نازنین زاغری خبر داد. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیتر خود نوشت: افکارعمومی و ‌تقریبا تمامی رسانه‌های تصویری و نوشتاری انگلیس در سطح وسیعی از تصمیم مقامات کشورمان برای صدور اجازه مرخصی خانم زاغری از زندان برای دیدار با فرزند و خانواده‌اش تشکر و استقبال نمودند.

پزشکیان: نتیجه ۲۰۰ تحقیق و تفحص مجلس مشخص نیست

پزشکیان در پاسخ به این که این تغییر می تواند یک گام به سوی شفافیت محسوب شود گفت: به نظر من شفافیت در این نیست بلکه شفافیت در وجود داده و ارتباط آنها با هم است به صورتی که هیچ کسی نتواند از آنچه هست خود را مستثنی یا تبرئه کند. در خارج هیچ کسی نمی تواند اموالش را مخفی کند یا از مالیات فرار کند اما در کشور ما هرکسی هرچقدر داشته باشد هیچ کجا پاسخگو نیست و هیچ کجا بررسی نمی شود اما در عوض بی نهایت توهین و تهمت و افترا داریم. نائب رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا مجلس خود را از شفافیت مستثنی می داند چه زمانی که پای تحقیق و تفحص به میان می آید و چه زمانی که طرح شفافیت آرا مطرح می شود گفت: مشکل از جای دیگری است. شما ببینید در بحث تحقیق و تفحص ها که تا امروز نزدیک به 200 تحقیق و تفحص انجام شده کدام یک را به نتیجه رسانده ایم؟ او ادامه داد: زمانی برای اینکه شعاری داده باشیم طرح تحقیق و تفحص از موضوعی را راه می اندازیم همانطور که 200 تحقیق و تفحص را تا امروز انجام داده ایم اما نتیجه اش چه شد؟ باید به سمت کاری برویم که انتهای آن منتج به نتیجه شود و بدانیم با این اقدام می توانیم از یک رویه نادرست جلوگیری کنیم.

مرگ مشکوک دختر ۱۴ ساله یزدی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به مرگ ناگوار دختر نوجوان یزدی گفت: علت فوت این دختر هنوز مشخص نیست و با تشکیل کمیسیون پزشکی نتیجه فوت مشکوک این دختر مشخص خواهد شد. نیکوکاران افزود: همه موارد فوت‌های مشکوک مورد بررسی پزشکی قانونی قرار می‌گیرد و در صورت وجود هرگونه قصور پزشکی، نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه نمی‌توان بی دلیل و بدون بنیان علمی قصور پزشکی را در این حادثه دخیل دانست، از مردم خواست در دریافت اخبار ابتدا از صحت و سقم آن مطمئن باشند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند. گفته شده زهرا کریمی نوجوان ۱۴ ساله یزدی امروز با عارضه دل درد در بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های یزد بستری و پس از اقدامات اولیه به وی آرامبخش تزریق شده است. وی پس از سه ساعت مجددا آرام بخش دریافت می‌کند، اما پس از دریافت نوبت دوم آرامبخش پدر این دختر به ایستگاه پرستاری مراجعه کرده و خبر از حال وخیم دخترش می دهد. پرستاران بیمار را به اتاق احیا منتقل می‌کنند، اما دختر ۱۴ ساله در اتاق احیا به طرز مشکوکی فوت می‌کند.

زیمنس از ایران می‌رود

شرکت زیمنس خروج از ایران را به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا اعلام کرد. این شرکت در مونیخ روز جمعه (دوم شهریور) اعلام کرد، می‌خواهد اقدامات مناسب را با توجه به "تغییر چندجانبه شرایط در رابطه ایران" انجام دهد. زیمنس تأکید کرد، این شرکت تلاش می‌کند تا همه محدودیت‌های صادراتی، از جمله تمامی مقررات "مربوط به تحریم‌های ثانوی آمریکا" در نظر گرفته شود

اعلام کیفرخواست «باقری درمنی» به اتهام «افساد فی‌الارض»

جلسه علنی رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی شنبه سوم شهریور ساعت ١٠ صبح به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود. این پرونده فساد اقتصادی شامل ١٥٥ جلد است و ۳۳متهم دارد. پرونده ٣٢٥ صفحه کیفرخواست دارد و حمید باقری درمنی در مورد افساد فی الارض تفهیم اتهام شده است. گفتنی است در جلسه فردای محاکمه باقری درمنی، دادگاه از همه متهمان برای حضور در جلسه محاکمه دعوت کرده است. همچنین از شرکت‌ها و نهاد‌های شاکی نیز خواسته شده که در دادگاه حضور داشته باشند؛ بنا بر این گزارش، این پرونده ١٠ شاکی دارد که مهمترین شاکی آن شرکت نفت جی است.

مشکلات کنونی تقصیر دولت نیست

فرج الله رجبی عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور، گفت: ما باید حدود اختیاراتی را که قانون برای نمایندگان به رسمیت شناخته به رسمیت بشناسیم. نباید اگر یک نماینده از اختیارات خودش برای طرح سؤال از رییس جمهور و یا وزیری استفاده می‌کند، از ابتدا تخطئه‌اش کنیم و با نگاه منفی به موضوع نگاه کنیم. آن‌هایی هم که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکرده‌اند باید حقوقشان به رسمیت شناخته شود. بنابراین باید این موضوع را به‌عنوان اختیار قانونی برای طرفین در نظر گرفت. نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: مسائل امروز مملکت ما مسائل بسیار پیچیده‌ای است البته بخشی از آن به دولت برمی‌گردد اما قسمتی از آن‌هم به دلیل شرایط و وضعیت کلان اقتصادی است بنابراین نمی‌توان گفت کلیه اختیارات در چارچوب وظایف رئیس دولت است که در مورد آن پاسخ بدهد. البته ما حتماً به سیاست‌های ارزی و سیاست دولت در مورد سکه انتقاد داریم و معتقدیم که خوب عمل نشده است. اما این موضوع به معنای آن نیست که تمام اتفاقاتی که افتاده را نتیجه تصمیمات دولت می‌دانیم. / اعتمادآنلاین

روحانی با صراحت در مجلس صحبت خواهد کرد

حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در مراسم سالروز صنعت دفاعی بیان کرد: برخی از جملات رئیس جمهور حاوی پیام های روشنی برای مدعیان گزینه های رو میز بود. مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه صحبتهای اخیر رئیس جمهور برای آمریکایی‌ها معنادار بود؛ گفت: آقای روحانی با صراحت اعلام کرد که دشمنان خیال حمله به ایران را از ذهن خود دور کردند که دلیل این موضوع صلح طلبی نیست، بلکه ناشی از قدرت دفاعی ایران است. وی تأکید کرد: قدرتمندبودن کشورمان ضمانت بیشتری برای ایجاد صلح و امنیت منطقه ایجاد می‌کند. مشاور رئیس جمهور اظهار کرد: اقدامات مهمی در حوزه دفاعی اتفاق افتاده است که نمونه آن رونمایی و پرواز جنگنده کوثر انجام بود. آشنا با بیان اینکه جنگنده کوثر افتخار ملی است؛ گفت: انشاءالله در هفته دولت برنامه‌ها و طرحهای دیگر هم اعلام می شود. وی درباره طرح سؤال از رئیس جمهور هم تأکید کرد: رئیس جمهور در مجلس حتما با صراحت و قاطعیت صحبت خواهد کرد و مخاطبین وی نمایندگان مجلس، ملت ایران و مردم خارج از کشور هستند. / باشگاه خبرنگاران

توضیحات رئیس جمهور در مجلس باید پاسخ صحیح به افکار عمومی باشد

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اظهار داشت: سؤال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور باید از دل جامعه باشد و باعث شود مردم در جریان امور قرار بگیرند. وی افزود: در طرف مقابل، توضیحات آقای رئیس‌جمهور هم باید برای افکار عمومی و مردم اقناع‌کننده باشد؛ آقای روحانی آنچه را در مجلس مطرح خواهد کرد، در حقیقت باید پاسخ صحیح به افکارعمومی باشد. صوفی تصریح کرد: در شرایط بد اقتصادی فعلی، تبعا سؤالاتی برای مردم مطرح است و نمایندگان مجلس در واقع می خواهند نسبت به عملکرد دولت و نقش دولت در به وجود آمدن وضع موجود، از خود عکس‌العمل نشان بدهند؛ این مسإله جنبه مثبت قضیه است. وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس کسانی هستند که به همین کابینه و به برنامه های تک تک وزرا، رأی دادند؛ این برنامه ها به گونه ای بود که چشم انداز مثبتی را ارائه می کرد و نقش مثبتی را از حضور آن وزیر در راس آن وزارتخانه به نمایش می گذاشت. /مهر

اجازه افزایش قیمت خودرو را شورای رقابت صادر می‌کند

محمد امامی امین معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران، در رابطه با احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی از هفته آینده اظهار کرد: موضوع خودرو یک بحث کاملا تخصصی است که مسئولیت آن بر عهده شورای رقابت است . وی افزود: بنده به عنوان معاون استاندار موافق افزایش قیمت هیچ کالایی نیستم؛ اما در موضوع افزایش قیمت خودرو بنده تصمیم گیرنده نیستم. امامی امین گفت: ما باید مراقب هزینه های زندگی مردم باشیم به همین دلیل با افزایش قیمت ها مخالفت می کنیم. وی ادامه داد: دلیل افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت این است که هم اکنون قیمت کالاها در کارخانه با قیمت کالا در بازار متفاوت است که سود این تفاوت به جیب دلالان می رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده کالا در خودروسازی ظاهرا بیشتر از آن عددی است که اعلام می‌شود. خودروسازان می گویند که قیمت خودرو را آزاد کنید تا این تفاوت قیمت ها کم شود و ما بتوانیم قیمت خودرویی که در بازار عرضه می شود را ارزان کنیم. / باشگاه خبرنگاران

قمه‌زنی مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه در برخی از آیات قرآنی که نازل شده بود برخی معانی دو پهلو بود و دشمنان می‌توانستند از آن‌ها سوءاستفاده کنند، گفت: پس از اینکه یهود از یک آیه قرآن به نوعی استفاده کرد که می‌خواست مسلمانان را احمق معرفی کند، آیه نازل شد که کلماتی را به کار نبرید که دشمنان سوءاستفاده کنند. در شهری برخی قمه می‌زدند و دشمن از این حرکت آن‌ها سوءاستفاده می‌کرد. وقتی در بین آن‌ها حاضر شدم به آن‌ها گفتم شما مصداق همان آیه قرآن هستید که یهود از آن آیه به ضرر مسلمانان استفاده کرد. کاری را که انجام می‌دهید به عشق امام حسین (ع) است اما دشمن دوازده بار شما را نشان می‌دهد و می‌گوید شیعه مرض روانی دارد. اگر کسی را نکشد خودش را می‌کشد. تا شیعه را در سایت‌ها سرچ می‌کنیم یک فرد خونی مقابل دیدگان می‌آید. این کار، عملی است که نباید انجام بدهیم هر چقدر هم به نیت عشق امام حسین (ع) باشد چرا که دشمن از آن سوءاستفاده کرده و به ضرر مسلمانان عمل می‌کند./ایسنا

آخرین اخبار از شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه از زبان ظریف

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و اِعمال تحریم مجدد بر پایه قرارداد ١٩۵۵، از آمریکا شکایتی در بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح کرده است. ما معتقدیم جمهوری اسلامی از موضع بسیار قوی برخوردار است، البته آمریکایی‌ها ممکن است چنین موضوعاتی را در دیوان لاهه مبنی بر درخواست مذاکره مجدد مطرح کنند، اما این حرکت کاملا تبلیغاتی است. دیوان قطعا به تمامی جوانب پرونده ایران توجه دارد. ما معتقدیم دعوای مذکور کاملا حقوقی است و امیدواریم دیوان به نفع جمهوری اسلامی ایران رأی دهد.

حجم تخلفات در سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیار بالاست

کوچکی نژاد، رئیس هیأت تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: گزارش مربوطه احتمالاً تا پایان شهریور جمع‌بندی می‌شود. بازدید از کارخانجات و مراکز تولیدی برای بررسی نحوه اختصاص یارانه تولید به آن‌ها و تفحص از سایر دستگاه‌های اجرایی در دستور کار بازرسان قرار دارد. با تحویل گزارش پایانی این هیأت به مجلس،‌ ذکر نام و اسامی این سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کنار تخلفات انجام شده در سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌زودی به اطلاع مردم می‌رسد. /تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸۴
این چه جور ممیزی است که دارد روابط ازاد را عادی جلوه می دهد در فیلم های شما ها و یا مثلا رقص در کشور حرام و غیر قانونی ولی در فیلمهاتون مردم را به این کار ها تشویق می کنید و .....
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
لعنت بر کسی که به فردوسی پور بخاطر آرزوی باخت سعودیهای کثیف ، خرده بگیره
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
استاد قاسم میرزایی‌‌‌نیکو!
عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید!
لازمه وحدت و وفاق ملی، آزادی فتنه گران نیست بلکه ازبین بردن فساد دربین مفسدان و همچنین زندگی کردن آقازاده هایتان در همین ایران است، تا با گوشت و پوست خود مشکلات بقیه هم سن و سالانشان را حس کنند، نه اینکه پدر در مجلس و دولت فریاد بزند مرگ بر این و آن درحالیکه فرزند در همان آمریکا و اروپا درحال خوش گذرانی است
چه همه چی خوبه! همه نخودی ین!
اگر زمان جنگ را کنار بگذاریم حدودا ۲۰ سال است که امور کشور دست اصلاح طلبان بوده جناب زیبا کلام واین حرفهای بی خودی دیگر جواب نمی دهد و بروید به فکر جدید باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
اصلاح طلب یعنی جنجال بدون عمل
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
صحیح تر اینه که بگیم ۲۰ سال اصلاح طلبان تدارکچی آقایان !!! بودند.
علی
| Netherlands |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد وقتی کاندید شدند جزء اصولگراها بودند . حالا چون در آخر کارشان مشکلاتی بوجود اوردند که نباید بگویید اصلاح طلب هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تدارکاتچی کدام اقایان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
کشور دست خودی ها است و اصلاح طلبان هم هرگز خودی نبوده اند نظام از سر ناچاری و حد اقلی آنها را پذیرفته و همیشه سعی کرده در محدودیتهای متعدد نگاه دارد
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
خوب حرفش درسته، منفی دادین که بگین غلطه؟ این که دیگه تاریخ همین چند سال پیشه عزیزان.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
درست میگه منفی ندید. بیشترین خیانت را اصلاح طلبان درحق آرای ملت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
البته زمان جنگ هم نخست وزیر موسوی بود و بازهم دولت دست اصلاح طلب ها....جالبه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اتفاقا زمان جنگ هم همین لیدرهای اصلاحات تو‌دولت موسوی همه کاره بودن
ظاهرا غیر خودیها فقط در مردم عادی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
من همیشه خودم را یگانه بیگانه حساب می کنم که هیچ حقی در این کشور ندارم
مردم ایران گشنه هستند و به خارج نمی توانند بروند!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
دو رو تر از ما ایرانیها نیست تو کل دنیا
از نظر اخلاقی نابودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
چرا به جای رفتن به گرجستان به فقرا کمک نمی کنن.
فرزندان وزراء.وخودی ها همان تقلب در بورسیه میباشد که 70هزار نفربدون ضابطه به اروپا وامریکا رفته واین بیسوادان با پول مردم دکتر جعلی میشوندودر آینده میخواهند پدر کشور وملت را در آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
الان وزیر نیرو رو داری میگی؟
قشنگ، این که گفته دخترش شریف قبول شده، درس خونده، بعد هم رفته خارج، با بورس دانشگاههای همون جا.
آقای زیبا کلام اتفاقا برعکس نظر شما از این شرایط بد اقتصادی کسانی که بیشترین سود رو بردند و بیشترین استفاده رو کردند همون هایی هستند که شما می گید در انتخابات شرکت نخواهند کرد
اونا که خوب استفاده کردند پس چرا شرکت نکنند
به خودرو سازها هم باید گفت شما عرضه رو زیاد و زمانش رو کوتاه کنید قیمت بازار تعدیل خواهد شد، چرا نعل وارونه میزنی و برای کم کردن تفاوت با بازار میخواهید گران کنید
دولت نهم با این بهانه که یارانه ی هرکس را به خودش می دهیم تا خودش مدیریت کند بنزین وسایر نهاده های دولت را 1000 درصد افزایش داد و دولت تدبیر متاسفانه یارانه ی اغلب مردم را قطع کرده اما در گزارش هایشان از پرداخت یارانه ی 80 میلیون نفر صحبت می کنندآیا شایبه ی اختلاس یارانه های قطع شده توسط دولتمردان نیست؟
روحانی کاری نکرد که دیگه انگیزه ای برای شرکت تو انتخابات مونده باشد ، افراطیون ماموریتشون رو به نحو احسن انجام دادند .
اگر میگفتن ۶برابر به عتبات چه شانتاژی نمیکردن بعضیا اما الان اشکال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
نه دیگه آخه میرن عتبات برای خوشگذرونی و خرید های آنچنانی ولی .... اصلا میدونید چیه باید قانون اصلاح بشه و مالیات ها اخذ بشه و پرداختها شفاف بشه بعد هر کی هر کجا خواست بره صاحب اختیاره البته نه با ارز دولتی
به گرجستان هم حسادت میکنید !
سفر لازمهُ زندگی است.
چرا به قیمتهای کذایی در کنار امکانات بسیار ضعیف گردشگری داخلی اشاره نمیکنید چی کار دارید کجا میرن کجا نمیرن ؟
آقای زیبا کلام ! باید با ذره بین دنبال آدم در حوزه های رای گیری بگردی . این جناح و آن جناح ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
ن عزیز من برا بعضیها شرکت در انتخابات مسله شرعی حساب میشه و جای تحلیل نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
ایول حرف اخر رو زدی
چقدر خوبه که همه آقا زاده ها اصلا از رانت پدرشون استفاده نمیکنن و همیشه تو شرکت های کوچیک کار میکنن
همشونم انقدر باهوشند تو دانشگاه های شریف و ...تحصیل کردن و حتی یکیشونم تو دانشگاه های نه آزاد که سراسری خارج از تهران تحصیل نکردن
ما هم که گوشامون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
درود بر تو ـ الله اکبر ـ
علی
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بی انصافی نکنید.بعضی از آقازاده ها بیکارند!!!، بعضی هم
چوپانند،!! بعضی هم سر خیابان لُنگ می فروشند و عده ای هم دنبال چهارراه می گردند که شیشه پاک کنند
لک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
یکی از دوستان از شهرهای کوچک خوزستان دخترش با چند سال درس خوندن سال اول رتبه 2000خورده میشه فقظ تهران میزنه قبول نمیشه میشنه سال بعد میخونه رتبه اش میشه چهل هزار اقا دختره داغون میشه حتی دست به خود کشی میزنه یک عمو داشته تو یک نهادی براش پی گیری میکنه متوجه میشن رتبه اش دادن به یکی حالا کی نمیدونم اما بهش میگن تو صداش درنیار سال بعد شرکت کنه تهران قبول میشه انشاالله......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آفرین
شاید نصف این سفرها به خاطر فرار از تحمیل سبک زندگی در ایران باشه. حساب کنید چقدر ارز به این خاطر خارج میشه از کشور.
بازار ثانويه ارز بزرگترين اشتباهي بود كه مجلس انجام داد و بار تورمي ٣٠٠ درصدي آن را مردم بايد بدوش بكشند . با ايجاد اين بازار به نرخ بازار آزاد رسميت دادند . در حال حاضر اگر نرخ كالاهاي عرضه شده براي توليد كنندگان داخلي در بورس كالا مانند مس و فولاد و محصولات پتروشيمي بر مبناي ارز بازار ثانويه محاسبه گردد بايد منتظر تورم ١٠٠ درصدي ديگر بر روي تمامي محصولات باشيم و نيمي از صنايع كوچك تعطيل خواهند شد مگر اينكه بازار ثانويه تعطيل و مبناي دلار به همان نرخ قبلي ٤٢٠٠ تومان برگردد كه اينكار منافع بسياري از پدران آقازاده ها را به خطر خواهد انداخت
بهتر است اقای فلاحت پیشه متن سخنرانی اقای روحانی را بنویسند تا مبادا چیزی کم یا زیاد تر از فرامین ایشان گفته نشود
برای سهولت کار فقط نام نهاد ها و سازمانها وکلآ مراکزی که فساد ندارند بگویند
دوست دارم یه کمپین راه بیافته برای تقبیح تفریح تو خارج.
چرا وقتی حج و عتبات و نذری محرم پیش میاد؛همه اقتصاددان میشن و از ضرورت هزینه در جای دیگه صحبت میکنن. اما گرجستان و دبی خووووبه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
گل گفتی آی گل گفتی
جواب عالی دادی
غنچه بودی شکفتی
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
وقتی شما سفرهای تفریحی مردم را تقبیح میکنید منتظر عکس العملش هم باشید.اگرخواستار احترام هستید اول خودتان احترام بگذارید.مردم بدهکار قشر شما نیستند این را بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آخه محرم و نظری خوردن/دادن از نظر شما تفریحه؟! دانشمند!
من نمیدونم چجوریه که بدون استثنا تمام بچه های مسئولین همه از صنعتی شریف فارق التحصیل میشن یعنی همه اینها بچه های استثنایی هستند و یا دارای رانتهای استثنایی اند این وزیر نیرو همچین مظلوم نمایی میکنه انگار حق بچه هاشو خوردن
دقت کردید با خبرهای دسته چندمی و تکراری سرمون و گرم کردند و پژو پارس شده 70میلیون و پراید40میلیون؟
اخه وزیر بگو فرزندانم خارج هستند , تمام شد ـ
آقای قرابتی حالا که همه مردم فهمیده اند که قمه زنی یک عمل ساختگی وعوام فریبانه است شما تذکر می دهید؟ چرا سی سال پیش اینگونه حرف نمی زدید!!!
بزودی دنیا از دست این ترامپ خلاص میشه ؟!!
آقای زیبا کلام شما خواهشا از جانب ملت ایران نظر ندهید امثال شما ملت را گرفتار کرده اید اصلاح واصول گرا هر دو امتحانشان را دادند. مردود شدند. باید چاره ای دیگر اندیشید.
عالیجناب علم الهدی همگی خودی هستید این ملت ایرانه که غیر خودی هستند.
در ایران باستان مردم جامعه به چند طبقه تقسیم میشد و حالا در ایران قرن ۲۱ به دو طبقه خودی و نخودی تقسیم میشود طبقه حاکم و اقا که همه خودی هستند و اکثریت جامعه که هیچ مسئولیتی ندارند ودر نتیجه قابل اعتماد نیستند
بنده خدا این نماینده محترم آقای میزایی نیکو هیچ موضوع مهمی برای مطرح کردن نداشت جز دیدار فتنه گران با فرزندانشان ! آقایان بروند به فکر معیشت مردم باشند
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اتفاقا بهترین موقع برای رهایی و خلاصی فتنه گران از حصر، همین موقع ست که همه سرشون گرم مشکلات دهشتناک اقتصادیه جانم!
فلسفه وجودی شورای رقابت چیست؟
اولین قانون ضد‌انحصار، در سال ۱۸۹۰ با عنوان «قانون ضد‌تراست شرمن» در آمریکا به تصویب رسید. این قانون هر چند در ابتدا با مخالفت صاحبان صنایع مواجه شد اما به زودی آثار مثبت خود را نشان داد. بر اساس این قانون، دولت فدرال مسوولیت نظارت و در صورت لزوم تعقیب قانونی انحصارات و کارتل‌های تثبیت‌کننده قیمت را بر عهده گرفت. این قانون با محدود کردن توانایی فعالیت‌های تجاری برای تسلط بر سایر رقبا، موجب پویاتر شدن و بازتر شدن سیستم اقتصادی آمریکا و حرکت سریع به سمت تکنولوژی‌های جدید شد. این قانون نتایج خود را عمدتاً در قرن بیستم و با افزایش سریع استانداردهای زندگی شهروندان آمریکایی نشان داد.
منخصص کی بودی بابا:
گفت: دخترمان در حین تحصیل در دوره دکترای خود، با توجه به رشته تحصیلی و پژوهشی‌اش، یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی نیز او را دعوت به همکاری کرده بود تا در ایامی که در خارج کشور حضور دارد بتواند در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی به آن شرکت کمک کرده و از تخصص او بهره‌مند شوند
آقای علم الهدی درست میگه
تو را جان مادرتان این کلمه خودی و غیر خودی را بین ایرانییان پاک سرشت جا نندازید . این تفرقه افکنی هست . مردم ایران از غرب تا شرق تا شمال و جنوب همه ایرانی هستند اینقدر دایره تعریف این آقایان چنان سنگین و مبهم هست که هر کس مخالف اندیشه سیاسی آنان در سیاست و اقتصاد و بین لملل باشد غیر خودی هست . معلوم خودی کیا هستند ماشا اله خودی ها همه در شریف و دانشکده فنی درس خواندند
از سایت محترم تابناک درخواست دارم اگر امکان دارد که در هر بخش و تیتر های خبری و تحلیلی با نظر کاربران را تفکیک کنند یعنی کاربری که قصد خواندن فقط خبر را دارد جدا و فرد دیگری اگر قصد دیدن نظرات را دارد جداگانه سرچ کنند . هم برای کاربران راحت تر هست هم باعث افزایش مصرف بسته های اینترنتی نخواهد شد متشکرم
مبلغی در بانک سپرده گذاشته بودم که بعد از مدتی یک خودرو پژو بگیریم اما نشد و خودرو گرانتر شده اما تعجبم از این هست پارسال در چنین روز هایی چقدر از طرف روحانیون و سیاسیون کشور فشار فشار پشت سرهم چه به بانک ها و سپرده گذران بود که بانک ها ربوی هست اما پرسش این هست با رشد تورم چی . ارزش پول چی میشود ‌ . رشد طلا و ارز ووووو ملک و خودرو آیا ارزش ریال هم حفظ شد بنابراین من میگویم سرمایه اران از سپرده افرادی مثل من از دوش فقرا بالا رفتند چرا از قم کسی بابت مردمی که از سپرده گذاری ضرر کردند حرفی نمیزند
تابی جان من امروز از صف نانوایی شنیدم که چون ایران پراید را به عراق با مبلغ ۱۴میلیون میفروشد عراقی های که قصد مسافرت به ایران دارند پراید را در عراق اوراق میکنند و به شهرهای ایران دوباره صادر میکنند و پول خوبی به جیب میزنند آیا مطلب درست هست یا نه . آیا اصلا امکان دارد پراید را کاملا دوباره به ایران ۲۵میلیون بفروشند این که دیگر فاجعه هست
باز خوبه فرزندان وزیر نیرو کار آبرو مندانه ای در یک شرکت خصوصی کوچک پیدا کردند ، بیچاره فرزندان بعضی از نماینده ها بعد از فارغ التحصیلی از شریف و انگلستان به شغل چوپانی و شبانی و گله چرانی مشغول شدند که اگرچه این مشاغل مفید و مهم هستند ولی با تخصص مهندسی از دانشگاه شریف و تحصیلات تکمیلی در انگلستان اصلا و ابدا سنخیتی ندارند!
ای کاش این قمه زنی را در خیابان ها همه انجام می دادند بعد این همه سال تازه فهمیدن اشتباه هست چند سال طول بکشد متوجه شویم
عمل زشت و اشتباه همواره زشت هست حال آنکه به خاطر عشق به کسی باشد آن را توجیه نمی کند ،
متاسفانه هنوز حتی درصد اندکی از مردم نمی دانند که سود این اعمال یا تجمعات نه به آنها می سرد نه به معشوق آنها بلکه به افرادی حاص حال هر زمان که یک عملی نتیجه عکس دهد براحتی آن را مکروه می دادند چون در این زمان این عمل به قول خودشان نتیجه عکس دارد
عمده ترین منشا ناکارامدی در کشور را باید در مجلس جستجو کرد . وقتی برخی عصاره و چکیده منتخب مردم دچاره این ناکارامدی باشد از دیگر اجزا دولت و ملت نمیشود انتظار داشت . پس آقای زیبا کلام شما بفرمایید پای صندق ، اینبار مردم احتمالا با نرفتن پای صندوق ها پاسخی دندان شکن به اعتماد به نمایندگان خود خواهند داد ، اصلاح طلب یا اصولگرا تفاوتی نمیکند
جالب است که آقا زاده ها اکثرا از دانشگاه شریف فارغ التحصیل شده اند چرا.آیا بخاطر ژن خوب است یا چیز دیگری
تقسیم کردم به خودی و غیر خودی اشتباه آشکاری بود که به انقلاب و کشور شد حالا یکی به این آقای علم الهدی گوید مثلا این مدیران چه گلی بسر مردم ایران زده اند چرا نمی گویید این همه نابسامانی و فساد گسترده کار کیست
ای
باید پرسید که دلالان خودرو این اتومبیلها را از کجا می آورند؟ خود کارخانه‌ها به آنها می دهند و بعد به آنها استناد می کنند برای گرانی خودرو که خود آنها مسبب آن هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
دقيقا درست است خودرو ساز خودرو ها را احتكار كرده و به ملت نميدهد
قيمتها بالا كشيده و حالا مدعي شده است
ان موقع كه پول ملت بخت برگشته را بلوكه ميكرد براي تحويل مدت دار خودرو فكر اينجاش نميكرد؟؟؟؟
از جابجایی بدون حاشیه و اخلاقی دو مدیر انقلابی ناراحت است
خودتونید...........اخه نیومده رفته.......جنگ و دعوای قدرته.......جنگ عقده کشایی و خود بزرگ بینی.........جنگ بخورخور پول ملت......و هزاران نوع از این جنگ
اینا رو ول کنید، فقط اون تبلیغ رامسر آخر! میمون؟!!!
عده ای برای خرید خانه به گرجستان میروند.
جناب علم الهدی ؛ معلومه که در نظام غیر خودب وجود نداره ؛ همگی از 200 خانواده ای هستید که ایران را در اختیار دارید !!!!!!
مغز مردم پر شده به خاطر فساد اقتصادی مسئولین دیگر درانتخابات شرکت نخواهیم کرد.
وقتی تقریبا تمامی وزرا و معاونین رئیس جمهور فرزندانشان در خارج به هر دلیلی تحصیلی یا هر بهانه دیگری اقامت دارند چه نتیجه ای باید گرفت
چرا فرزندان اکثر بزرگان به انگلیس و امریکا یا همان شیاطین اکبر و اصغر میروند که دشمن اصلی ما هستند و مثلا به یمن و سومالی و عراق نمیروند؟؟؟
از خودتان ی بار پرسیدین که چرا مردم ابن همه از ایران میروند؟
ببینید چه بر سر این مردم آمده که هرکس رو میبینی میخواد از ایران بره..
مسولین شرکت خودرویی پرشین پارس رو که چند صد شاکی داره به حال خودش رها کرده
کمپین فرزندت کجاست تنم رو میلرزونه.میگم وقتی بیچاره فرزند سران همه بیکارن خوب اگه اینها میتونستند برا بچه های خودشون یه کاری میکردن.دیگه چه توقع بیجایی داریم ما که مسولین برای ما اشتغال ایجاد کنن!!!!!!!!!
به قول آقای علم الهدی در راس نظام غیرخودی وجود ندارد ولی ایشان نگفته است که افراد جامعه غیرخودی هستند ظاهرا.
همه چیز شده غصه و غم، جوانان و نخبگان بیکار، گرونی فورانی، پارتی بازی، رابطه بازی، آقازاده ها، تا کی؟؟؟
سلام آقای علیرضا لطفا در مورد افراد صحیح تحقیق بفرمائید و انصاف را رعایت بفرمائید، بنده در دوران دانشجوئی سال 58در خوابگاه شریف (کنار مدرسه مفید) بودم آقای اردکانیان هم در همان خوابگاه دانشگاه شریف بود ، ایشان در سال 55 با رتبه خیلی خوب در رشته مهندسی سازه دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق)قبول شد (آن موقع سهمیه ای در کار نبود وکسی که از اردکان یزد در رشته مهندسی سازه در دانشگاه صنعتی قبول بشود نشان از تلاش و پشتکار و هوش بالا می باشد ). نامبرده فردی بسیار کوشا و درس خوان بود و مهربان و با ادب بود ، ایشان نه همشهری من بود و نه همکلاسی من، هموطن من آقا علیرضا ، انسان بایستی در مورد افراد به عدالت قضاوت نماید .
یکی هست که سوال کند یا تحقیق کند چرا این رشد 600 درصد برای رفتن به گرجستان اتفاق افتاده تا مسئولین رهکاری برای ان بیابند.
آقای علم الهدی آیامرزبین خودی وغیرخودی آن نیست که هرجا که منافع مشترک است خودی هستند وهرجا که اصطحکاک منافع ایجاد میشود آنجامرز باغیرخودیهاست م
لطفاصریحابگویید ۸۵درصدملت غیرخودی هستند.
بايد از وزاتخانه درخواست شود نام دانشگاه صنعتي شريف را بگذارند دانشگاه آزقازاده ها تاديگر دانش آموزان غير خودي به اميد دانشگاه شريف جيبب پدران شان را به حساب آموزگاهاي كذايي خودي وازيز نكنند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر