بازدید 22029
۳
خبر

داستان بوقچی قدیمی استقلال که امروز درگذشت

کد خبر: ۸۲۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 22 August 2018

بوقچی و هوادار قدیمی باشگاه تاج سابق و استقلال تهران پس از مدتها تحمل رنج بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

Image result for ‫سهراب بوقی‬‎

به گزارش تابناک ورزشی، در روزهایی که حاشیه های ناشی از عملکرد برخی به اصطلاح لیدر تماشاگران روی سکوها مشکلات بزرگی برای مسایل اجتماعی کشور و فوتبال ایران ایجاد کرده است، «سهراب بوقی» بوقچی معروف آبی پوشان که به نسل سنتی هواداران فوتبال تعلق داشت، درگذشت.

او که در فوتبال با نام سهراب سرابى ( یا همان سهراب بوقى) شناخته می شد، سیف‌على حبیب‌نژاد نام داشت و شهرت او بخاطر دهه های متمادی حمایت از استقلال و تیم ملی زبانزد بود. این بوقچی استقلال امروز (چهارشنبه) در بیمارستان بهمن تهران درگذشت. وی سال‌‌ها در سرما و گرما به عنوان بوقچی و هوادار استقلال در ورزشگاه‌ها حضور داشت.

او آخرین بازمانده از نسل بوقچی های بود که فوتبال روی کاکل و بوق های ده دوازده شاخه شان می چرخید و آن ها بودند که فضای ورزشگاه را گرم و پرجوش و خروش می کردند. برای دهه های متمادی محمد بوقی و بعد از او جانشین خلفش سهراب، حاکم اصلی سکوها در فوتبال بی پول ایران بودند. آن ها بودند که خط و ربط و شعارها را تعیین می کردند و خیلی ها یادشان هست که در آن زمان چقدر فضای ورزشگاه ها سالم تر بود و مرام و معرفت بیشتری در آن وجود داشت.

معمولا در مصاحبه های کم تعدادش برای پرسپولیسی ها خیلی ها کری می خواند اما همیشه آن مرام و معرفت و مشتی گری که ته دل قدیمی ها بود کاری می کرد که بگوید من بعد از استقلال طرفدار پرسپولیس هستم. مردانگی و معرفت اینطوری حکم می کرد که وقتی در سفرهای تیم ملی با بازیکن تیم حریف نان و نمک می خورد اجازه ندهد احدی به خانواده شان توهین کند. چه با زبان خوش و اگر گوش کسی بدهکار نبود با لهجه و کلمات غلیظ آذری ... روحش شاد.

Image result for ‫سهراب بوقی‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خدا رحمت کنه
روحش شاد خدا بیامرزدش
ممنون که خبر را گذاشتید. واقعا نسل با معرفتها بودند. ممد بوقی و حسن تارزان و سهراب بوقی و بهمن که شاعر هم بود (سراینده "استقلال قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه").
اصلا انگار یه دنیایی دیگه بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی