بازدید 2573

پوکی استخوان و افزایش 30 درصدی احتمال زوال عقل

کد خبر: ۸۲۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 22 August 2018

براساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش جدید، بیماران مبتلا به پوکی استخوان، 30 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

به گزارش فارس، و به نقل از دیلی‌میل، براساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش جدید، بیماران مبتلا به پوکی استخوان، 30 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

این بررسی نشان داده است، به طور کل مردان مبتلا به پوکی استخوان 20 درصد بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

این اولین بار است که در مورد ارتباط ضعف در استخوان‌ها و زوال عقل، بررسی صورت می‌گیرد.

براساس داده‌های جهانی، از هر چهار زن و هر هشت مرد، یک نفر به پوکی استخوان مبتلا است؛ زنان به میزان قابل توجهی بیش از مردان در معرض پوکی استخوان و سپس زوال عقل دارند.

این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه پاریس صورت گرفته تأکید می‌کند، بهترین راه تأمین ویتامین «دی» نور خورشید است و دریافت قرص‌های مکمل این ویتامین کمکی به دفع خطر پوکی استخوان نمی‌کند.

محققان باور دارند، افرادی که به شکل طبیعی نیاز خود را برای ویتامین «دی» تأمین می‌کنند، از الکل و سیگار دوری می‌کنند، تحرک دارند و از رژیم غذایی سالمی بهره می‌برند، به میزان چشم‌گیری خطر ابتلای خود به بیماری پوکی استخوان، زوال عقل و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

امروزه حدود 12 میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون نفر برسد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به 131 میلیون و 500 هزار نفر برسد.

تحقیقات محققان انگلیسی حاکی از آن است، یک نفر از هر سه نفر متولدین سال 2015 میلادی در این کشور در صورت یافت نشدن راه‌هایی برای درمان زوال عقل در نهایت به اشکال مختلف به این عارضه دچار خواهند شد.

براساس این تحقیقات، 27 درصد از پسران و 37 درصد از دختران متولد سال 2015 میلادی در آینده در معرض بیماری زوال عقل، قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان