بازدید 10521

پیشنهاد ساعت کاری جدید تهران به دولت

کد خبر: ۸۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 19 August 2018

محمد حسین مقیمی پس از برگزاری سومین جلسه شورای ترافیک استان تهران افزود: در کلانشهر تهران نیاز است که یک تقسیم بندی کاری بین شهروندان در مراجعه به محل کار، تحصیل و کسب خود انجام شود که در این طرح می توانیم ساعت کاری ادارات را از ساعت 7، دانش آموزان و دانشجویان از ساعت 8 و بازاریان و کسبه را از ساعت 9 تعیین کنیم.

وی گفت: با اجرای طرح ساعت کاری ادارات از 6.30 دقیقه تا 14 بعدازظهر متوسط روزانه تا 400 مگاوات برق صرفه جویی شد و همچنین میزان ترافیک در خیابان های شهر کاهش یافت.

مقیمی با بیان اینکه استان تهران با کمبود آب مواجه است ادامه داد: اگر اجرای طرح جابه جایی ساعت ادارات را اجرای نمی کردیم مردم در تامین آب آشامیدنی و برق با مشکل مواجه می شدند .

وی خاطرنشان کرد: کارمندان به ویژه بانوان با حضور در ساعت 6 و در ادامه 6.30 دقیقه صبح در محل کار خود با مشکل مواجه بودند که البته با وجود همه این مشکلات سیاست دولت را اجرایی کردیم .

استاندار تهران تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده رضایتمندی شهروندان به ویژه کارمندان از اجرایی شدن این طرح بسیار بالا بود که در صورت موافقت دولت می توانیم این طرح را با ساعات متفاوت برای کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان و همچنین بازاریان اجرایی کنیم.

سومین جلسه شورای ترافیک استان تهران عصر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد حسین مقیمی در استانداری تهران برگزار شد.

بررسی مشکلات پایانه مسافربری جوانمرد قصاب در منطقه 22 تهران و همچنین بررسی حرکت وسایل حمل و نقل عمومی از تهران به سمت شهرستان های ورامین و قرچک از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه فرماندار شهرستان ری اعلام کرد که برای رفع مشکلات مسافران و استقرار خودروهای مسافربری شهرستان ورامین در پایانه جوانمرد قصاب تصمیم گیری شده و با قول مساعد شهرداری، این پایانه به سرعت تکمیل می شود.

هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه در برخی از ایستگاه های هواشناسی جنوب تهران شاخص آلایندگی تا مرز هشدار را نشان می دهد افزود: خودروهای با عمر و آلایندگی بالا باید برای جلوگیری از بروز مشکلات آلایندگی ساماندهی شوند و انتظار این است که جانمایی مناسبی برای خودروها پیش بینی شود تا اثرات مخرب زیست محیطی کاهش یابد.

در ادامه جلسه موضوع افزوده شدن خط اتوبوس ایستگاه جوانمرد قصاب به ورامین مطرح شد که براساس گزارش ارائه شده، با تدبیر شهرداری ورامین و فرمانداری قرچک این مسیر از کمربندی قرچک راه اندازی شود.

استاندار تهران در پایان و پس از گزارش های ارائه شده تأکید کرد که انتقال مسافران از قرچک و ورامین از طریق کمربندی کنار قرچک به راحتی امکانپذیر است و نیازی به عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی از داخل شهر نیست.

وی در ادامه با اشاره به این پیشنهاد که شهرداری تهران برای طرح جامع شهر تهران مشاوری در نظر بگیرد گفت: شخصیتی حقوقی که می تواند یک شرکت باشد با تصمیم شهرداری انتخاب شده تا طرح جامع شهر تهران را بررسی و در نهایت مطالعه نهایی را برای تصویب در شورای ترافیک شهر و استان تهران ارائه دهد.

در ادامه این جلسه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات شهری بر مبنای مدل های عرضه و تقاضا در موضوعات مختلف شهری انجام می شود افزود: در طرح مطالعاتی سال 92که انجام شد ١٧٥ هزار فرم از طریق مدارس برای جمع آوری اطلاعات پایه برای مطالعات شهر تهران توزیع شد.

محسن پورسید آقایی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده سال هاست به دست آمده و لازم است تیم ارزیاب این اطلاعات را مورد مطالعه قرار دهد و با احیای شرکت مطالعات جامع شهر تهران این مشکل مرتفع می شود.

به گزارش ایرنا، سومین جلسه شورای ترافیک استان تهران با حضور استاندار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس پلیس راهور تهران بزرگ و سایر اعضای این شورا در محل استانداری تهران برگزار شد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۵
بیشتر مردم هم همین نظر رو دارند. البته ساعت مدرسه قبل از ساعت کارمندان باشد چون خیلی از خانواده ها فرزندان خود را قبل رفتن به محل کار می بایستی به مدرسه برسانند. مثلا ساعت مدارس ۸، ساعت اداری ۹ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دقیقا صحیح است اکثر والدین ابتدا دانش اموز خود را به مدرسه می رسانند بعد به محل کار خود می روند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
موافق هستم
7:00 الی 14:30 برای خانم های شاغل بهتر نیست ؟
مثلا اگر زوجی بچه مدرسه ای داشته باشند چه تدبیری اندیشیده شده
بازار که 10 هستش نه 9
میشه لطفا بفرمایید کارمندی که بچه دبستانی اش ساعت 8باید بره مدرسه و خودش ساعت 6:30باید سر کار باشه چه کار باید بکنه
قابل توجه دوستان عزیز در استانداری و شهرداری تهران:
- ایجاد فاصله بین شروع کار ادارات و مدارس باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای خانواده هایی میشه که پدر و مادر شاغل و فرزند مدرسه ای دارند.کمی تفکر و تعقل بد نیست.
-طرح اجرا شده در تابستان امسال از خیلی زوایا خوب بوده مثلا به قول شما کلی برق صرفه جویی شده، ترافیک کم شده و....بله این درسته ولی دوستان کارشناسان فکری هم به حال کارمندانی بکنند که از شهرهای اطراف به تهران میان که تعداشون هم کم نیست و با این اوضاع اقتصادی و گرانی مسکن در تهران هر روز هم به تعدادشون اضافه میشه که با این طرح اجرا شده روزانه حداق یک ساعت از خواب مفیدشون کم میشه. بدونید که این مسائل در بلند مدت مشکلات زیادی رو ایجاد میکنه از جلمه تاثیر بر سلامت جسمی و روانی مردم (البته اگر مهم باشه).
- در مورد طرح ترافیک هم کلا سوءتفاهمی بوده از ابتدا،یا شهر تهران مشکل ترافیک و آلودگی هوا به ویژه در مناطق مرکزی خودش داره که خوب در اینصورت ورود خودروها رو در این مناطق ممنوع کنید.یا مشکلی نداره که طرح ترافیک معنایی نداره دیگه.طرح ترافیک فقط منبعی برای کسب درآمد برای شهرداری و پلیس و... هست و این ارگان های هیچ اهمیتی به ترافیک و آلودگی و ... نمیدن.شهر رو طوری بسازید و مدیریت کنید که هیچکس مجبور نباشه از خودروی شخصی برای تردد در شهر استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آقا جان شما مثل اینکه متوجه نیستی تنها چیزی که مهم نیست سلامت جسمی و روحی مردمه
لطفا سرویس ادارات و سازمان های بزرگ را راه اندازی و الزام آور کنید. هزینه آن را هم کارمند پرداخت کند. هم نظم رفت و آمدی برای سازمان ها خواهیم داشت هم از حجم خودروی تک سرنشین کم می شود. در عین حال می توان با ایجاد شناسنامه کارمندی و ثبت داشتن یا نداشتن سرویس برای فرد نسبت به جریمه کردن خودروی تک سرنشین اقدام کرد.
خیلی هم عالی . . . . از اول مهر بچه ها پدر و مادر ها رو میرسونن محل کارشون بعد میرن مدرسه موقع برگشتن هم به نگهبان اداره میسپارن که اگه 10 دقیقه دیر کردن مراقب والدینشون باشه تا بچه ها برسن بیان دنبال پدر مادرشون
عالی است ....افرین ..........همه موافقند....نظر سنجی راه بیندازید .تا ببینیم چند نفر موافق هستند.........از 7 تا 2 بسیار عالی است برای ادارات.از ساعت یک به بعد اصولا کارمندان بیکارند .دارند از اب و برق و تلفن و اینترنت مجانی وخواب در نماز خانه استفاده میکنند که همه اینها به نفع است که این ساعت عملی بشود..........
بهترین راه برای صرفه جویی منابع کم کردن ساعت کار از 44 ساعت به 40 یا 38 ساعت و حذف اضافه کار اجباری در ادارات و سازمان ها است مثل بسیاری از کشورهای خوب دنیا که ساعت کاریشان کمتر از ساعت کار در ایران است و بازدهی بیشتری دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دستمزد هایشان چطوری است؟
آخه یکی نیست به استاندار محترم بگه آخه من مادر کارمند چطوری 7 صبح سر کار حاضر باشم و کودک دبستانیم رو 8 بفرستم مدرسه ... مگه نباید اول بچه رو برسونم مدرسه ... توروخدا یه کمی هم به رفاه مردم توی این اوضاع سخت جامعه فکر کنید و زندگی رو براشون سخت تر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
طرحشون از نقطه نظر خودشونه نه ما ....آنها مشکلات ما را ندارند برای رسوندن بچه ماشین با راننده اختصاصی دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
حالا یکی نیست بگه که شمای مادر برای چه میری سر کار که باعث بوجود اومدن این مشکلات برای بقیه مردم میشی؟؟/ مگه چه کار مفیدی میتونی انجام بدی که یه دیگه که متخصص هستش و نون آور خونواده اونوقت جاشو گرفتی و اون بدبخت داره چندین ساله دنبال کار میگرده و همه جا به دیوار میخوره. . خب مادری بشین پای بزرگ کردن و تربیت کردن بچه ات...............
ساعات جدید کاری 7 برای ادارت و 8 برای مدارس خوب است .
این آقا نمی دونن که کارمندای ادارات پدر و مادر دانش آموزان هستن؟؟؟؟

اونوقت ساعت شروع کار ادارات هفت باشه، کی میخاد ساعت هشت دانش آموزها رو بفرسته مدرسه؟؟؟!!!
طرح خوبی نیست و باعث افزایش طول ساعت پیک ترافیک می شود.یعنی از ساعت 6 صبح تا 10 صبح ترافیک داریم.
ساعت کاری ادارات در حال حاضر از ساعت 8الی 16 است بهتر است ساعت کاری ادارات از 8 الی 15 شود تا مشکل ترافیک و صرفه جویی در مصرف برق و اب و هم اینکه از ساعت 15 به بعد ارباب رجوع به جایی مراجعه نمی کند
و هم اینکه کارمندانی که بچه مدرسه ای دارند مشکلی در این رابطه نداشته باشند
از ساعت 5 صبح بیدار میشم تا ساعت 8 از کرج برسم سر کارم .... وقتی ساعت کاری 6 شده بود چند بار پشت فرمان خوابم برد و نزدیک بود تصادف کنم
با نظر میرسه با جمع بندی از پیغام هایی که اینجا درج شده و بررسی استاندار محترم که گفتن:"طبق بررسی های انجام شده رضایتمندی شهروندان به ویژه کارمندان از اجرایی شدن این طرح بسیار بالا بود" کاملا غلط هست
بنده به عنوان یه کارمند منتظرم که ساعات کار به قبل برگرده
شخصا زندگیم داغون شده
ساعت کار مدارس باید قبل از ادارات باشه.
البته چون الان فرزند سالاری شده حتما بچه ها میتونن والدین رو بیدار کنن بهشون صبحانه بدن بعد برسونن اداره و بعد هم خودشون برن مدرسه!
آقای استاندار تو چقدر از وضعیت کارمندان که اکثرا در اطراف تهران زندگی میکنند خبر داری؟ من که از پردیس باید بیام تازه با اولین اتوبوس به سمت مترو فرهنگسرا که حدود ساعت 6 حرکت میکنه باید بیام و تا به مترو برسم و از اونجا به سمت محل کارم حرکت کنم اگه هیچ تاخیری نباشه من ساعت 7:30 میرسم و هر روز دارم تاخیر میخورم. حداقل ساعت حرکت اتوبوس ها را 5 صبح یا 5:15 بکن ...آخه این چه تدبیریه؟ شما چقدر از زندگی مردم بی خبرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر