بازدید 15664

۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند

کد خبر: ۸۲۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 14 August 2018

اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند را منتشر شده است.

به گزارش فارس، بیش از شش ماه از آغاز طرح پیش فروش سکه دولتی با سررسیدهای چند ماهه از سوی بانک مرکزی میگذرد.

طرحی که در آن بدون آنکه هیچ سقف و محدودیتی برای افراد در نظر گرفته شود شهروندان می‌ توانستند میزان انبوهی سکه خریداری کنند.

همان طرحی که به گفته بسیاری از حقوقدانان و مقامات قضایی به واسطه تغییراتی که در میزان ذخایر ارزی و شتوانه مالی کشور ایجاد می‌کند می‌تواند مصداقی از تخلف و اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد.

حالا اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند را منتشر شده است.

در صدر این لیست جوانی متولد سال ۶۵ به نام «سهیل.ش» قرار دارد که بیش از ۳۸ هزار عدد سکه خریداری کرده است یعنی رقمی حدود ۵۵ میلیارد تومان.

رتبه دوم متعلق به اقای «جبار.س» متولد سال ۵۵ است که توانسته بیش از ۲۷ هزار قطعه سکه با رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان خریداری کند.

اما در رتبه سوم اقایی متولد سال ۴۴ قرار دارد که نامش «مصطفی.و» است و حدود ۲۴ هزار قطعه سکه خریداری کرده است که می‌شود حدود ۳۵ میلیارد تومان.

«رئوف.ع» متولد سال ۴۱ نفر چهارم لیست پولداران خریدار سکه است که چیزی حدود ۱۵ هزار قطعه سکه با رقمی حدود ۲۲ میلیارد تومان به نامش خریداری شده است.

اما جایگاه پنجم متعلق به خانم «نجوا.ل» است که متولد سال ۵۵ بوده و بیش از ۱۲ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده است که می‌شود حدود ۱۷ میلیارد تومان.

در این فهرست ۱۰ نفره «غلامرضا.ع» متولد سال ۵۰ کمی کمتر از ۱۲ هزار سکه خریداری کرده است و در مقام بعدی و پس از خانم نجوا قرار دارد.

در این میان آقای «امیرمنصور.ب» متولد دهه ۴۰ هم توانسته است ۱۱ هزار و پانصد قطعه سکه پیش خرید کند.

«علیرضا.س» و «کیوان.ی» دو نفری هستند که مشترکا در جایگاه هشتم قرار داشته و هر کدامشان بیش از ۱۱ هزار قطعه سکه خریداری کرده اند.

نفر آخر این لیست ده نفره هم «محمد سعید.خ» جوانی متولد دهه ۵۰ است که کمی بیشتر از ده هزار قطعه سکه خریداری کرده است.

این در حالی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم تأکید کردند: من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

ایشان به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و افزودند: در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم ها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۱
اینا قطعا برای خرید این همه سکه دارای رانت بودند و با مقامات دولتی دارای ارتباط نزدیک بودند.
یک جوان 29 ساله چه کاری داشته که 55 میلیارد تومن سرمایه داشته.
پاسخ ها
اتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
شاید ارث رسیده. به ما چه کارش چیه
باز هم اسامی محسن ش و... است مثلا خیلی این طوری مشخص شده که چه کسی است ؟ باید آبروی این افراد را برد هرچند که اینها خودشان خریدار اصلی نیستند و مطمئنا برای کس دیگری خرید کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
رسما با این جور اعلام اسامی مردم مسخره کردند یا اعلام نکنید یا هم درست و حسابی اسم بنویسید
چرا به اینها می گید دزد!
دولت سکه پیش فروش کرده اینا هم پول داشتن و رفتن سکه خریدن!
کجای این کار غلطه؟؟
چرا آدرس اشتباهی می دید؟
بردی اونا رو بگیرید که وام با بهره بالا می گیرن که از رانت استفاده کنن و در آخر هم از اون رانت استفاده می کنن هم وام و بهره اش رو نمی دن و باعث میشن بانکها ورشکسته بشن و پول مردمو ندن و .....
برید اونایی رو بگیرید که یک شبه تصمیم میگیرن فلان کالا فلان درصد تعرفه اش زیاد بشه و یک ماه قبل خبرش رو به همه رسوندن!
برید اونایی رو بگیرید که حسابهای داخلی و خارجیشون جلوی عددش دهها صفر داره ولی 40 ساله شغل دولتی دارن!!
پس الکی دنبال متهم دم دستی و ختم غائله اونم به این روش نباشید!
37 هزار تا سکه کلا میشه 14-15 میلیون دلار برید بگردید اون 800 میلیارد دلار خرج چی شد و چطوری و....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
هر چیزی جای خودش
دولت دلار و سکه برای مصرف کننده واقعی عرضه کرده نه برای اینکه یه سری با رانت اطلاعاتی برای منافع خودشون بریزن بخرن
اینا جرمشون چیه ؟ طبق کدوم قانون مجرم هستند ؟
جرم بی عدالتی و رانت و شکافه طبقاتیه که عاملش کسی دیگه است نه خریدار سکه
مبارک است دوباره شروع شد ا.ب ت .س ج ح خ د ر.ز . مسخرش در اوردید تو چها ماه باعث شدید ثروت اولی فقط تو این مسله سکه بشه دویست میلیارد تومن .
خوب اینها که دزدی نکردند که شما اسم اینها را بیرون دادی . رییس بانک مرکزی گفته هر کسی هر تعداد سکه میخواهد بیاید ما بهش میفروشیم و اینها هم رفتند و خریدند و دلیل بیرون دادن اسم این افراد فایده ای ندارد. اینطوری میخواهید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیایند ایران و سرمایه گذاری کنند؟؟؟؟ وقتی کسی که یک مقدار پول دارد و امنیت جانی و مالی ندارد؟؟؟
مردم عادی برای خرید کمتر از 10 سکه هم چون از اینده بازار خبر ندارن میترسن و ریسک نمیکنن. افرادی که بطور عمده سکه و ارز خریدن از اینده خبردار بودن و میدونستن به زودی قراره چه بلایی سر مردم بیاد. در حالیکه مردم دلخوش به وعده های دولت بودن این افراد ریالهایی که قبلن از همین راهها بدست اوردن تبدیل به سکه و ارز کردن.
خرید سکه که خلاف نیست. آنچه خلاف است کسب درآمد نامشروع است که برای مقابله با آن بایستی اصل "از کجا آوردی؟" اجرا شود.
حداقل اینها پولش را داده اند و در دنیا خیلی ها پول دارند
و تجارت می کنند .مثلا"اگر دولت نمایشگاه بین المللی را بفروشد و یک نفر آن را بخرد مجرمه؟این همه اختلاس و دزدی چرا با آنها قاطع برخورد نمی شود .چرا از مسئولین
نمی پرسند چه داشتی و الان چه داری؟متاسفم برای مردم
خوب قراره چه برخوردی با اینها بشود؟ برای مردم مهم نتیجه است. اینکه سازمان امور مالیاتی بره سراغ این افراد و ازشون مالیات بگیره که قیمت سکه را به قبل بر نمی گردونه. جزای سوداگری و احیانا اهداف دیگر این افراد چیست؟ اینها وابستگان چه فرد یا موسساتی هستند؟ با این سن و سال این درآمدهای میلیاردی را از کجا آورده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
دوست عزیز خانواده هایی هستند در این کشور که موجودی حساب های جاری بانکیشون هزاران میلیارد تومن است هیچ دخل و رابطه ای هم با حکومت ندارند! حالا شاید 50 میلیاردش رو داده به پسرش! چیز عجیبی نیست! چون ما نداریم بقیه هم نباید داشته باشند؟؟
خوب که چی؟ چطور موقع ثبت نام که 3 ماه بود ساکت بودید چون گرون شده سر و صدا می کنید؟ ضمنا اینها با پولشون هر چیزی خریده بودن الان چند برابر شده بود خونه ماشین موبایل و ... درد کاهش ارزش پول ملیه درد توزیع با رانت ارزه وگرنه این که برای عموم مردم بود
چرا دولت قصد دارد مابه التفاوت نرخ ارز را از وارد کنندگان اخذ کند ولی اختلاف بالای 3 میلیون تومانی سکه ها را از چنین ثروتمندانی نمییرد؟؟؟ مر این طلا از ذخایر بانک مرکزی و مهمتر از ارز نمی باشد؟؟؟
این چه جور منتشر کردنی است که نام فامیلی طرف را با حروف الفبا نوشته اند
اینکه سکه خریدن جرمی مرتکب نشدن، ولی راحت میشه بررسی کرد که این پول رو از کجا آوردن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
وقتی یکنفر سی و هفت هزار تا سکه میخره مطمئنا بازار رو هم دستش میگیره و قیمت تعیین میکنه . پس خرید سکه ای که بدون شک برای بر هم ریختن بازار بوده جرم است . ضمن اینکه نباید از افراد پشت پرده و بانک مرکزی که به این راحتی این تعداد سکه را به یکنفر فروخته است ، بی تفاوت گذشت .
هر 10 نفر باید اعدام شوند
عجب الان پس فهمیدیم اینا چه کسانی هستن.
آخر این چه نوع معرفی خریداران سکه است؟
شده حکایت آقای اردوغان در ترکیه که فرمایش کرده اند ای مردم بیایید طلا و دلار خود را به ما بدهید و ما در عوض به شما اسکناس کاغذی می دهیم. فرضا مردم ترکیه و ایران هم این کار را کردند بعد سرنوشت آن دلار و طلا جمع شده چه خواهد بود؟؟؟
باید از اینها مالیات سنگین گرفته بشه. بسیار سنگین. جوری که مجبور بشن همه ی سکه هاشون رو نصف قیمت بازار بفروشن!!!! نمیشه با افرادی که فرهنگ زندگی قبایل آدمخوار رو هم ندارند مثل شهروند سوئیس و اتریش برخورد کرد.
اینا نباید توضیح بدن چرا سکه خریدند؟ ولی باید توضیح بدن که از کجا آوردن ؟
دلیل اینکه میگم نمیشه به مسئولان. اعتماد کرد همینه ببین مسئولان اعلام کرده سکه پیش فروش میکنه این افراد با بیش از از هزارمیلیارد اومدن سکه خرید کرده اند، ازلحاظ قانون جرمی مرتکب نشده اند چرا که کسی هنوز به وعده خود عمل نکرده وسکه ای به این افراد نداده ولی این افراد را مجرم اعلام کرده چرا که ذن به احتکار سکه رفته درصورتی که واقعا سکه ای دریافت نشده بلکه بیش از هزارمیلیار تومان از جیب این افراد به بانک مرکزی واریز شده حالا مسئولان میگن نه پولت رو میدم نه سکه هاتون رو میدم 2+2=4 به همین سادگی ،تابناک اگه مسئولان یه بار دیگه بگه بیائید وسط سکه بخرین یا دولار بخرین یا بفروشین کسی به این ها اعتماد میکنه? عقل سلیم من میگه نه که نمیکنم حلا تومطلب منو چاپ نکن و مردم راهم دورازجانشان خرفرض نکن
مفسدین آنقدر پشتشان گرم است که دست کسی به انان نمی رسد
با سلام
.. به لحاظ علمی و جامعه شناسی و بیولوژیکی کسی که متولد سال 1350 است 47 سال دارد یعنی جوان نیست. میانسال است. در خبر شما آمده است: "نفر آخر این لیست ده نفره هم «محمد سعید.خ» 'جوانی' متولد دهه ۵۰ است که کمی بیشتر از ده هزار قطعه سکه خریداری کرده است." نویسنده خبر میخواهد به خواننده القا کند که فرد 47 ساله خیلی جوان هست و نمیتواند این همه پول داشته باشد. دوست عزیز فرد 47 ساله بچه ده ساله نیست و در آستانه پیری است و داشتم ثروت هم ربطی به سن و سال ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
کاملا درسته در مملکتی که یه آدم در آستانه 50 سالگی رو جوان می دونیم باید مملکت بدست پیر مردهای 90 ساله اداره شود
حرف تازه ای زده نشده اقتصاددان عاقل کم داریم.
رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد عاملی اصلی بحران فعلی کشور هستند وجه همراه رییس جمهور باید جوابگوی اعمالشان باشند. البته همانطور که احمدی نژاد و تیم اقتصادی او پاسخگو بودند، اینها هم جواب خواهند داد.
ای کاش در گزارش خود اعلام می کردید که آیا این افراد خریدار بودند فقط یا صاحب و ذی نفع هم بوده اند. چرا که ممکن است شخصی به عنوان کارپزداز اقدام به خرید کرده باشد و سکه ها متعلق به ایشان نباشد
خب. کار بسیار راحت شده. می شود با دعوت از همین افرادیکه اسم بردید، از آنها که غالبا جوان هم هستند سوال نمود که ابتدا منبع پولی که برای خرید سکه صرف کردید چه بوده و از چه راهی آنرا بدست آوردید. دو جواب وجود داره. یا مسیر کسب این پول روشن بوده و بطور قانونی بدست آمده و یا سرچشمه این پول مبهم و شبهه دار خواهد بود که تکلیف مورد دوم مشخص است. اما اگر پول مورد نظر دارای منبع صحیحی باشد، میشود از این افراد پرس و جو کرد که از چه طریقی مطلع شده اند که بازار سکه رونق خواهد گرفت و لذا اقدام به خرید کرده اند.
البته متاسفانه در جایی که مردم سایر کشورها برای جلوگیری از بحران در کشور خود سیاستهایی همسو با دولتشان اتخاذ می کنند و به بحرانهای ارزی دامن نمی زنند و حتی طلا و ارز خود را به دولت می فروشند، این سوال وجود دارد که چه بر سر مردم ما آمده که دقیقا برعکس این رویه عمل می کنند و خودشان این آتش را شعله ورتر می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
چون هیچ اعتمادی ملت به دولت ندارن. دلیلش فقط و فقط اینه
پول این سکه ها را از کجا اورده اند تحقیق شود و نتیجه را اعلام عمومی کنند
باز هم حروف الفبا
این حرفها چیه تحریم ها که تازه شروع شده.انگار همه دستشون با هم تو یک کاسه هست.بگید بانک ها و ارگان ها چند تا سکه خریدند.
اسم اون کسانی رو منتشر کنید که این طرح بسیار پر اشکال رو اجرا کردند!!
تازه میشه جوری موضع گیری کرد که سکه گرانتر هم بشه و این عزیزان دل بیشتر سود کنند حالا هر اتفاقی هم بر سر کشور میاد بیاد خیلی مهم نیست مهم اینه که ا این عزیزان جان پولدارتر بشوند مهم نیست کارگر چکا میکنه اصلا وقتی به نفعمونه چرا باید آن عزیزان جان دنبال راه حل باشند و اصلا چرا باید به فکر باشند آن عزیزان جان فقط شما عزیزان معترض نیاشید چون اقتصاد ما قراره رتبه پانزدهم هم بشود
)جبار س)؛ منو یاد جبار سینگ در فیلم شعله انداخت.نکنه اون بوده؟
با بابک ز و شهرام ج و سهیل ش نمیشه ملت رو فریب داد. شرم کنید که فردا دیر است
خوشا به حال يازدهمي به بعد ...
فقط مالیات بگیرین
اول بپرسند كه يارانه ميگيري؟!
اصلا چرا بانک ملی این همه سکه رو به یک نفر داده
خریدار ها پول داشتن خریدن -مقصر اون کسی هست که این همه سکه رو به 1 نفر فروخته

فاسد ها رو تو مدیریت سیستم بانکی پیدا کنید و دستگیرشون کنید
1. در زمان خرید به این افراد گفته نشده این تعداد سکه رو به یک نفر واگذار نمیکنیم و حتی بیشتر از این هم میخواستن میتونستن دریافت کنن.
2. کار این افراد واریز پول به بانک بوده که یک نوع کمک به اقتصاده نه جمع آوری سکه از بازار و احتکار اون.
3. چرا اسامی رو اعلام کردن ؟! که بخوان به مردم چی رو ثابت کنن مبارزه با فساد؟!!!!!
4. چرا همیشه در کشور ما اسامی رو به صورت ناقص اعلام میکنن؟! چه کسانی قراره لو نرن؟!
چپاول و غارت پيوسته به آقا زاده ها ادامه دارد عده اي از مردم خوابند گراني و فقر بيداد مي کند و عده اي مرفه بي درد مسئول نما تکذيب. ملت بايد به خود بيايند که ايران و اقتصاد و توليد و اخلاق و ... نابود شد.
چقدر این اسامی شفاف و دقیق و کامل بود!!!!!!!!!!! ممنون تابناک از اطلاع رسانی ات
حالا یکی داشته 50 میلیارد سکه گرفته
محدودیت که نداشته قانونی بوده
ضمنا بانک به عنوان معتمد اجازه نداشته اسامی خریداران رو اعلام کنه،
این کار بانک جرمه نه خرید سکه به صورت قانونی...
داشتن ثروت جرم نیست ولی ذر همه جای دنیای پیشرفته می پرسند که این پول از کجا امده است و مالیات ان نیز گرفته می شود
البته اینها مجرم نیستند که با حوف معرفی کرده اید . میشه گفت ج ب . م ن . و..... اصلا برای چی این خبر را زده اید ؟
پاسخ ها
ايرانى حقگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
دقيقاً. اميدوارم تابناك در دام ژورناليسم پوپوليستى نيفتد. اين خبر اصلاً مهم نبود چون خريداران سكه كار خلاف قانونى انجام نداده و از رانتى استفاده نكرده بوده اند. هشتاد روز ثبت نام نامحدود سكه توسط بانك مركزى براى جمع آورى نقدينگى اجرا شده و اين افراد به جاى بازار سياه شفاف و قانونى از بانك ملى با شماره ملى و مشخصات كامل خريد كرده اند. در حقيقت يك نوع سرمايه گذارى پيشنهادى دولت بوده كه حالا به دلايلى سود داده، مثل خيليهاى ديگر كه ملك و خودرو خريده اند و گران شده. نبايد در دام هوچى گرى مجرمان و بخيلان دردمند افتاد.
یعنی الان اسم اعلام کردید ؟ سایت ت..ک..
خريدار چه گناهي داره؟ اينطوري به سيستم بانكي كشور ديگه نميشه اعتماد كرد. همون بهتر كه مردم ارز و سكه رو تو خونه نگه دارن.
یه کارراحت بدون زحمت وبادرآمدبالا؟یه جورخراب کردن بازاروصنعت وحرام خوری!!.
پاسخ ها
مهندس مكانيك
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
هيج كس از فرد صنعتگر در اين كشور رانتخوارتر نيست. انرژى ارزان، ماليات پايين، كارگر ارزان ، و وامهاى كم بهره. اينها رانت هستند نه سود حاصل از خريد سكه كه براى عموم مردم آزاد بوده.
اون موقع کهبانک مرکزی پول میگرفت از اینا تا ببهشون سکه بده همین اقایون که هر روز از جیبشون ده تا لیست از حروف الفبا درمیاررن کجا بودن؟ یارو پول داده خریده. تو نمیفروختی. مگه پیش خرید نکرده؟ 6 ماه پولش تو صف بوده. نمیدادی سکه رو.
تازمانیکه اسامی واقعی و کامل منتشر نشه ما میگیم همش دروغ و سرکاریه،مردم کسی اینارو باور نکنه.وجداناً نشون بدین که ما قبول نداریم این اسامی رو.
چرا با بی تدبیری راه را برای یک عده باز گذاشتید تا این حجم خرید کنند در حالی که میتوانستند سقف بگذارند و جلوگیری از تجمع و احتکار کنند . خیلی ها را میشناسم میخواستند سکه ثبت نام کنند اما اصلا بانک قبول نکردو سایت بسته شد در همان روز اول . و یا جوری چیده بودند که باید حتما پول خود را به بانک ملی انتقال میدادی!
این نوع اقدام کاملا مشکوک قابل پیگیری است.
حالا یگی بگه مه سکه ها را به انها داده اند یا نه؟ بعد هم مقصر اصلی بانک مرکزی است که فروخته .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر