بازدید 2923

واشنگتن عربستان را «شریک راهبردی» آمریکا خواند

کد خبر: ۸۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 10 August 2018

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره شهادت 50 یمنی که اکثر آنها را کودکان دانش آموز تشکیل می‌دهند، بدون محکوم کردن این کشتار ، عربستان سعودی را «شریک راهبردی» واشنگتن خواند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی، عربستان را «شریکی راهبردی» برای آمریکا خواند و تنها از ریاض خواست درباره حمله امروز تحقیق کند.

«هیثر نوئرت» در کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا درباره کشتار جدید ائتلاف عربستان سعودی در یمن، گفت: «ما هنوز جزئیات کامل درباره آنچه که اتفاق افتاده را نداریم. قطعا گزارش‌های خبری در این باره را دیده‌ایم اما من نمی‌توانم همه جزئیات مخابره شده را تایید کنم چرا که ما در این کشور حضور نداریم».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «ما می‌توانیم بگوییم که ما درباره گزارش‌های خبری مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان نگرانی داریم و مقامات ائتلاف به رهبری سعودی را فرا می‌خوانیم که یک تحقیق کامل و مستقل درباره این حادثه انجام دهند».

اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی درخواست تحقیق کرده که او حتی زحمت محکوم کردن زبانی کشتار غیرنظامیان و کودکان یمنی را به خود نداد.

او حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران که از خانم سخنگو درباره جنایت تازه عربستان سوال می‌کردند، انصارالله را مقصر جنگ در یمن خواند.

نوئرت مدعی شد که در یمن شاهد ادامه حملات «شورشیان حوثی» به عربستان سعودی با سلاح‌، راکت‌ و موشک‌هایی هستیم که ایران در اختیار آنها قرار داده است.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به بیش از سه سال حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به زیرساخت‌های یمن و غیرنظامیان این کشور، گفت که این یمنی‌ها هستند که به حملات به غیرنظامیان عربستان سعودی ادامه می‌دهند.

«مت لی» خبرنگار ارشد آسوشیتدپرس در بخشی از این نشست از سخنگو سوال کرد: «اما شما مقادیر زیادی تسلیحات و همچنین داده‌های اطلاعاتی برای هدف قرار دادن اهداف در یمن را در اختیار سعودی‌ها قرار می‌دهید، آیا این حرف نادرست است؟».

نوئرت جواب داد: «برای دریافت جواب این سوال شما را به وزارت دفاع آمریکا ارجاع می‌دهم اما همانطور که شما می‌دانید عربستان سعودی، شریک مهم و استراتژیک آمریکا در منطقه است».

در این نشست درباره درگیری‌های اخیر بین نوار غزه و رژیم صهیونیستی هم سوال مطرح شد و نوئرت مانند دیگر مقام‌های آمریکایی تمام قد از مواضع رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما در حال رصد تحولات بوده‌ایم، وضعیت جاری وضعیتی نگران‌کننده است. ما شلیک موشکها و راکت‌ها به اسرائیل را محکوم می‌کنیم و ما کاملا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم».

یکی از خبرنگاران خطاب به سخنگوی وزات خارجه آمریکا گفت: «اما این درگیری‌های تازه را اسرائیل شروع کرد و حماس آغازگر نبود».

نوئرت گفت: «من نمی‌خواهم درباره اینکه درگیری‌های اخیر چطور آغاز شد، صحبت کنم اما نباید فراموش کنید که حماس در نهایت مسئول وضعیت ناگوار انسانی در غزه است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست