بازدید 4068

کشتی‌های شکست محاصره به غزه نزدیک شد

کد خبر: ۸۲۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 29 July 2018

رئیس کمیته بین‌المللی شکستن محاصره غزه از نزدیک شدن کشتی‌های شکست محاصره به غزه خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، "زاهر بیروای" رئیس کمیته بین‌المللی شکستن محاصره غزه گفت که کشتی‌های شکست محاصره غزه طبق نقشه و برنامه زمانی معین در حال حرکت به سمت نوار غزه هستند و انتظار می‌رود که این کشتی‌ها شامگاه یکشنبه یا صبح دوشنبه وارد سواحل غزه شود.

وی افزود: کشتی‌های شکست محاصره غزه (بازگشت، آزادی و فلسطین) مرزهای مصر به سمت شرق را پشت سر گذاشته و ما امیدواریم که این کشتی‌ها به سواحل غزه برسند.

بیراوی از همه سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی خواست که برای جلوگیری از حملات اسرائیل به این کشتی‌ها که فقط حامل فعالان مدنی و برخی از داروها و کمک‌های نمادین به بخش سلامت در غزه هستند، تلاشی عملی و حقیقی انجام دهند.

وی تاکید کرد که همه سرنشینان این کشتی‌های کوچک از سلامت کامل به سر می‌برند و روحیه آن‌ها عالی است و در انتظار لحظه ورودبه غزه هستند.

40 فعال از حدود 15 کشور و یک تیم رسانه‌ای از جمله دو خبرنگار شبکه الجزیره و شبکه پرس تی وی بر روی این کشتی‌ها حضور دارند.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی حدود سه هفته قبل کشتی آزادی2 را همراه با سرنشینانش که شماری از بیماران و دانشجویان فلسطینی بودند، توقیف کرد.

گفتنی است که کشتی آزادی1 نیز حدود 50 روز قبل از بندر غزه راه افتاد و پس از طی چندین کیلومتر توسط رژیم صهیونیستی توقیف شد. گرچه سرنشینان این کشتی آزاد شدند اما کاپیتان آن "سهیل محمد العامودی" همچنان در بند رژیم صهیونیستی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر