بازدید 3431

تاریخ رسیدگی به پرونده مشائی مشخص نیست

کد خبر: ۸۱۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 25 July 2018

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده رحیم‌مشایی در دادگاه است ، تعیین شعبه شده، اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پروند اسفندیار رحیم‌مشایی اظهار کرد: کیفرخواست به دادگاه آمده و تعیین شعبه شده، اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است.
وی افزود: قانون این اجازه را به دادگاه داده است که در مهلت یک ماه پرونده را مطالعه کند و اگر در پرونده نقصی مشاهده کرد، آن را برای رفع نقص به دادسرا بازگرداند.
رییس کل دادگستری تهران گفت: اگر ایرادی از سوی وکلا انجام شود و این ایرادات وارد دانسته شود قبل از تعیین وقت نسبت به رفع ایرادها اقدام می‌شود.
اسماعیلی عنوان کرد: طی صحبتی که با قاضی دادگاه داشتم اعلام کردند که مشغول مطالعه پرونده هستند که آیا پرونده از حیث تحقیقات مقدماتی کامل است یا نه و اگر کامل بود، در همان مهلتی که قانون پیش‌بینی کرده است، وقت رسیدگی را تعیین خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: اگر تشخیص قاضی بر این بود که پرونده نقایصی دارد، پرونده را برای رفع نقص به دادسرا خواهند داد.
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: تاکنون قاضی پرونده نه در رابطه با تعیین زمان دادرسی تصمیمی گرفته‌ و نه به نتیجه‌ای در خصوص نقص یا عدم نقص پرونده رسیده است.
اسماعیلی در خصوص اتهامات وارده به رییس دفتر رییس دولت دهم نیز گفت: اتهامات وی مشخص است، اما طبق قانون تا زمانی که حکم قطعی صادر نشده از بیان جزئیات آن معذورم.
وی در پایان گفت: اسفندیار رحیم‌مشایی وکیل دارد، ولی دقیقا" نپرسیده‌ام که آیا به دادگاه مراجعه کرده‌اند یا خیر.
رییس کل دادگستری استان تهران در رابطه با پرونده ناظم مدرسه معین و اینکه آیا اعتراضی به رای صادره در این پرونده صورت گرفته یا خیر، گفت: آخرین مرحله که این موضوع را پیگیری کردم روز یکشنبه بود که تا آن زمان اعتراضی از سوی اولیای دانش‌آموزان و یا متهم و وکیلش صورت نگرفته بود.
وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ۲۰ روزه اعتراض به رای تمام نشده، نمی‌توانیم بگوییم چه خواهد شد و باید تا پایان مهلت قانونی صبر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار