بازدید 8495

بهمنی: «جمشید بسم الله» تنها نیست

کد خبر: ۸۱۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 07 July 2018

رئیس سابق بانک مرکزی در دولت دهم درباره اینکه در شرایط کنونی کشور و احتمال بازگشت مجدد تحریم‌ها چه باید کرد تا بار دیگر شاهد ظهور بابک زنجانی‌ها و جمشید بسم‌الله‌ها نباشیم، گفت: جمشید بسم الله یک نفر است به تنهایی که نمی‌تواند ارز مملکت را به دست گیرد.

به گزارش ایلنا، محمود بهمنی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است، ۵۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ماست، مگر یک نفر می‌تواند اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد؟

نماینده مردم ساوجبلاغ با اشاره به شرایط تحریم گفت: وقتی شما تحریم می‌شوید، نفت‌تان را رسمی نمی‌خرند، مجبوری نفت خود را بفروشی؛ مجبوری اعلام کنی هرکسی می‌تواند در داخل نفت را خریداری کند.

وی افزود: مهم فروش نفت است و اینکه انتقال انجام شود. مهم این است که فساد نباشد، پول خورده نشود و منابع کشور از بین نرود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که از سالم بودن شرایط مطمئن باشید، می‌توانید به هر طریقی که لازم و صلاح می‌دانید نفت، ارز و کالای خود را بفروشید.

وی در پاسخ به این سوال در شرایطی که کشور قرار دارد و هر ارزی سرمایه ملی محسوب می‌شود ، چه باید کرد که ذخایر ملی حیف و میل نشود، عنوان کرد: در شرایط خاصی قرار داریم باید مراقب ذخایر ملی خود باشیم. نباید ارز را ارزان بفروشیم، باید ارز را در اختیار کسانی قرار دهیم که نیاز دارند. اینکه هر کسی خواست مسافرت برود ارز بدهیم درست نیست، باید به نیازمندان واقعی ارز بدهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
خوب اگه ارز ( دلار آمریکا ) اینقدر مهم با ارزش است چرا می خواهید به جنگ امریکا بروید ؟ و حاضر به مذاکره نیستید؟
ایشان بهتر است بجای نظر دادن پاسخگوی دوران ریاست خود در بانک مرکزی باشد
به میش میگه بدو .. به گرگ میگه بگیر!!!!

راست میگه ارز را باید به کسانی داد که بخار شوی ولوبیا و لاستیک و خودرو وارد میکنند و نباید آن را ارزان جهت دارو و موارد پزشکی و مدیریت آب و کشاورزی مصرف کرد.

یعنی دقیقا کاری که در دوره ایشان اتفاق افتاد همین الان هم در این دولت فعلی تکرار شد و باز هم تئوریسین های مقابله با تحریم و مردم فریبی فقط خودشان هستند.
چرازمانی که خودتان ریاست بانک مرکزی را بعهده داشتید نفرمودید "جمشیدبسم الله " تنها نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که از سالم بودن شرایط مطمئن باشید، می‌توانید به هر طریقی که لازم و صلاح می‌دانید نفت، ارز و کالای خود را بفروشید.

آخه چطور ممکنه از هر طریقی اقدام به فروش نفت کنی و درش فساد نباشه و مطمئن هم باشی که شرایط سالمه 1 همش تناقظه !
ایشون دوره خودش دست کمی از سیف نداشت
نماد موفقیت بانکی !!!!!!
هر نوع اختلاف ارزی بین داخل و خارج باعث رانت و قاچاق میشود و دولت ایران هم که توان کنترل قیمتها و جلوگیری ار سوء استفاده را هرگز نداشته و ندارد.

در این شرایط بهتر است همه چیز با دلار ازاد وارد و خارج شود و پول نقد به همه مردم پرداخت شود تا خودشان هر چه میخواهند بخرند.

تعرفه گمرکی برای واردات کالاهای غیر ضروری بخصوص برای محصولات کشورهایی که از ما نفت نمیخرند شدیدا افزایش یابد.

اگر کسی علاقه دارد جنس خارجی بخرد و پز بدهد که ماشین گرانقیمت یا موبایل گرانقیمت و اخرین مدل دارد بهتر است هزینه بیشتری هم بدهد تا دولت هم در آمدی از ان کسب کند و بنفع عامه باشد.
کسی بودی که تورم 40درصدی را مگفتی17 درص یادت هست بهمیی
بسمه تعالی
نیازمندان، منظور همون رانتخواران و مختلسین که با عناوین مختلف ارز میگیرند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر