بازدید 13134

افشاگری برای افشاگری معنا ندارد؛ مقامات «پز شفافیت» ندهند!

مدتی است مردم متوجه شده اند، هزاران خودرو غیر قانونی در زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش، ثبت شده اند؛ اما پرسش این است، بالاخره شرکتی که آن خودروها را ثبت سفارش کرد، چه شرکتی و متعلق به چه کسانی بود؟ آیا مؤآخذه شدند؟ آن هزاران خودرو وارد شدند یا خیر؟ تعرفه بر آنان اعمال شد یا خیر؟ اگر وارد شدند، اکنون در اختیار چه کسانی است؟
کد خبر: ۸۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 04 July 2018

شفاف سازی در مورد افراد و شرکت هایی که از رانت دولت برای استفاده از ارز ارزان قیمت برای واردات استفاده کرده اند، البته که «پز» دادن ندارد! این کار قطعا وظیفه آن مسئول است و انصافا حق مردم؛ اما بعد این شفاف سازی چه می شود؟

به گزارش «تابناک»؛ اگر تا پیش از شفاف سازی در مورد افراد، شرکت ها و نهادهایی که از رانت ارزان قیمت استفاده می کردند، این رانت خواری از دید مردم پنهان و گران فروشی اش برای آنان آشکار بود، اما آن مقامات مسئول که از همان ابتدا می دانستند که رانت می دهند و نظارت نمی کنند و به مردم گران می فروشند، چرا از پیش و حتی اکنون برخوردی نمی کنند؟ شفاف سازی به هدف شفاف سازی که ارزشی ندارد! اگر شفاف اعلام شود که دولت در اعطای رانت و رانت خوار هم در فروش اجناس به مردم تخلف کرده است، داستان که پایان نمی پذیرد! تک تک مقامات و مسئولان این داستان، اگر پای میز حسابرسی آمدند و حق بیت المال مردم را از آنان ستاندند، حرف است!

اینکه شرکتی که به هدف واردات خودرو تأسیس شده و ارز ارزان قیمت دریافت و در نهایت چای خارجی وارده کرده، در نگاه اول، تخلفی است که در مرحله ثبت سفارش اتفاق افتاده است؛ یعنی کسی نبوده که بپرسد شرکتی که خودرو وارد می کند، چرا برایش واردات چای ثبت شده است؟ یا شرکتی که تجهیزات پزشکی باید وارد کند، واردات بخارشوی برایش ثبت شده و برای دریافت ارز ارزان قیمت به بانک مرکزی هم معرفی شده! یا شرکت های واردکننده گوشی های تلفن همراهی که اصلا وجود خارجی ندارند، ارز ارزان قیمت دریافت کرده اند را نباید کسی نظارتی بر آنان داشته باشد! آیا اکنون وقت آن است که آن مسئول دولت «پز» بدهد اوست که شفاف سازی می کند؟ صد البته که دستش درد نکند؛ اما چه شد که این رانت ها را دادید و بعدش آن مقام نظارتی و تعزیراتی و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده هم کاری برای این مردم بیچاره نکرد؟

مدتی است مردم شفاف متوجه شده اند، هزاران خودرو غیر قانونی در زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش، ثبت شده اند. اگر اطلاع از این موضوع به نتیجه ای نرسیده است تا به اکنون، فقط و فقط اعتماد عمومی را بیشتر از گذشته خدشه دار کرده است. آن اوایل که اصل خبر تکذیب می شد و بعدها گفته شده که سایت هک شده! بعدتر هک سایت هم تکذیب شد! آخرین خبر اینکه چند کارمند سازمان توسعه تجارت و همچنین افرادی که نرم افزار ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت را داشته اند، در این رسوایی نقش داشته اند؛ اما پرسش این است، بالاخره شرکتی که آن خودروها را ثبت سفارش کرد، چه شرکتی و متعلق به چه کسانی بود؟ اصلا مؤآخذه شدند؟ آن هزاران خودرو وارد شدند یا خیر؟ تعرفه بر آنان اعمال شد یا خیر؟ اگر وارد شدند، اکنون در اختیار چه کسانی است؟

اما نکته مهم تر این که تا کنون خبری نشنیدیم که مثلا مسئولی در سازمان توسعه تجارت به دلیل این رسوایی، استعفا داده باشد یا مسئول بالاتری فرد یا افرادی را به خاطر این قصور، برکنار کرده باشد! یا مسئولی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت صنعت و معدن برکنار و یا مؤآخذه شده باشد! شفافیت که به خودی خود، جز ایجاد بی اعتمادی به سیستم که ارزشی ندارد؛ پز دادن هم ندارد!

مردم از شفافیت لذت می برند؛ اما شفافیت صرفا برای شفافیت و «پز» دادن، در نهایت به مأیوس کردن بیشر مردم و بی اعتمادی درازمدت تر دامن خواهد زد. اگر مسئولی تصور می کند، صرفا با «پز شفافیت» محبوب خواهد شد، شاید درست فکر می کند و به هدفش هم برسد؛ اما خود آن مقام مسئول هم می داند، اگر تخلفات شفاف شده برای مسئولان و مقصران، مؤآخذه ای در پی نداشته باشد و برای مردم منفعتی از بابت حفظ بیت المال و دارایی های آنان، زود باشد که همین اندک اعتماد باقی مانده را در مسیر شفافیت برای پز دادن و نه نتیجه گرفتن بر باد دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷۲
الا باید مردم بریزند بیرون.؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
مردم دو را ه بیشتر ندارند: یا به همین وضع بسوزند و بسازند یا با حفظ انسجام و وفاداری به اصل نظام دست به اعتراض علیه مافیاهای و رانتها و آقازاده ها بزنند
دولت رانت و دروغ نمیخوام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
مردم مطالبه گری نمیکردند همین لیست ناقص و گزینشی را هم نمیدادند بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
در پاسخ به ناشناس 11:29 جسارتا می خواستم بدونم این مافیاها و رانتها و آقازاده ها احیانا مال همین نظام هستن و به نظام متصلن یا از مریخ اومدن؟
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
سیستم به یک اصلاحات واقعی نیاز دارد و تغییر مدیران با افراد متخصص و کاربلد و پاکذست
م ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
احسنت به ناشناس. 11:56 اگر مشکل یکی دوتا باشه قبول ولی باوجود ایم همه خلاف بدونین مشکلاساسی تر ازایم حرفاس که زمینه روبرا خلافکارها فراهم کرده.باید قبول کنیم که به نامماسلام هرخلافی شده و فقط مردم را به دین بدبین کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
هر کسی با هر میزان از سلامت نفس می تواند در معرض فساد باشد . پس راه حل این است که همه چیز بصورت اصولی خصوصی باشد تا عرضه و تقاضا قیمت کالا را مشخص کند و دولت باید گیرنده مالیات باشد و تقسیم کننده آن برای اموراتی از قبیل آموزش، بهداشت و غیره.
استعفا و برکناری و زندان و ... هیچ فایده ای ندارد و فقط سرپوشی است کوتاه مدت بر امورات خلاف
ناشناس
| Japan |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نبود رسانه های آزاد و مستقل ، فیلترینگ و سانسور فله ای به اسم مصلحت و بدتر به اسم اسلام ، برخورد بسیار وحشتناک با منتقدین و دلسوزان ، سیاست های غلط در عرصه ی بین المللی بدون توجه به وزن اقتصادی ایران ، و و و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
و اینکه صبر مردم هم حدی دارد که متاسفانه در حال سر ریز شدن است و انوقت هر چقدر هم بگویید مردم صدای شما را شنیدیم فایده ای نخواهد داشت. و تازه خداوند هم به این مردم و مسئولین نظام لج کرده و جواب تمام ندانم کاریها، دزدیها و ...... را با کم شدن بارش و گرم شدن هوا و افزودن به نارضایتهای مردم داده و بیشتر هم خواهدداد........
این کارها با اینکه خوب است ولی برای مردم چه فایده دارد دولت خودش ارز داده خودش هم بجد پیگیر تخلفات باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
عزیزم دولتیها خودش ارز داده تا به جیب خودشون بره از نظر اونها که تخلفی نیست دو روز دیگه هم فراموش میشه
عجب گیری کردیم وسط یه مشت دزد دروغگو به قرآن مجید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تشکر از شجاعت تابناک بخاطر درج حرف دل مردم لطفا این نظرات را جمع آوری کنید برای مسئولین نظارتی بفرستید تا درد مردم را بفهمند و پاسخ دهند چرا با این دولت اینقدر مماشات میکنند
ما خو دمون خودرو بخوايم چولاق نيستيم ميتوانيم وارد كنيم دنيا پيشرفت كرده لذا پيشنهاد ميشود اين دلار جهانگيري را براي رعايت عدالت با راه اندازي سامانه اي به متقا ضيان واقعي و مصرف كننده واقعي اختصاص بدن واگر ميزان ان محدود است در نوبت يا با قرعه كشي تقسيم كنند و دست كليه مفت خور و دلال و محتكر خودرو هم كوتاه ميشود
اعتماد از دست رفته را چگونه میخوان برگردونند ؟

مسئولان کمی آنطرف تر نوک دماغشان را هم ببینند. مردم از همه چیز ناراضی اند. عواقب خطرناک نارضایتی را جدی بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اینها اصلا به اعتماد من و شما احتیاجی ندارند! وقتی هر کاری دلشان میخواهد میکنند و با یک بگومگوی زرگری مردم را سرگرم میکنند و می بینند مردم هیچ اعتراضی نمیکنند دیگر چه نیازی به اعتمادسازی دارند؟
به جایی نمی رسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
همه می خواهند قوه قضائیه جلوی غراتگرانی که از حزب مقابل است یا وابستگی حزبی ندارد را بگیرد
اما هرگز حاضر نیستیم از حزب ما کسی را محاکم کند. چون این محاکمه سیاسی است....
با سلام و احترام
پدر جان حال و روز این ملت مانند فرزند یتیمی است که فاقد خانواده مشروع است و همه به او به چشم بچه سر راهی نگاه می کنند « یک عده نشسته بر سر سفره نان و نعمت و برخوردار از انواع رانت و رشوه و باند بازی و سایرین ( ملت بینوا) نظاره گر غارت بیت المال ,‌‌ توسط مسئولین رانت باز !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
درود بر تو که واقعیت را گفتی
اگر تخلفی در مملکت انجام بشه . وظیفه کیست که با آن تخلف و اجحاف حقوق مردم برخورد کند؟ چه ارگانی باید با مفسدان اقتصادی برخورد نماید؟ چرا امثال آقای خاوری با غارت اموال مردم به راحتی از این کشور فرار می کنند. چگونه افرادی مثل ریگی در آسمان دستگیر می شوند و به سزای اعمالشان می رسند ولی خاوری در اروپا کیف می کند راستی خاوری و فاسدان اقتصادی به تنهایی این همه چپاولگری می کنند ؟ آیا ایشان هیچ همدستی ندارد که در ایران زندگی کند.
در ایران فقط خبر مربوط به چپاولگری و رانت وجود دارد و مردم برخورد با آنها را نمی بینند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
داداش کنسرت دختران نابالغ در برج میلاد نبوده که فوری رسیدگی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
حالا اون فرار کرد و میگن اینترپل همکاری نمیکند و نمیتوانیم بگیرمش. بابک زنجانی چه؟ که در امنیت کامل و .با هزینه مردم در زندان نگهداری میشود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
مسئله چاقو و دسته است
رمستون گاز مصرف نکنیم تابستون اب و برق نباشه یکبار اشگنه بخوریم یکبار مرغ نخوریم البته اینترنت نیاز نداریم پولهای مردم را موسسه های وابسته به مشهد بخورندد بیت المال صرف گروههای دوست در اقضا نقاط عالم صرف هزینه های فرهنگی شود الباقی به جیب مبارک اقازادگلن شود طرحهای عمرانی و نفتی و الی غیر که تنمونه اش همین ابرسانی به خرمشهر است به نهادهای خاص داده شود خلاصه بعد از چهل سال مردم نمیدانند تکلیفشان چیست چون کشور ما همیشه در شرایط حساس کنونی میباشد و مردم باید صبرشان را زیاد کننند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
عجب صبری خدا دارد
ن.ت
| Germany |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
واقعاکه مختصر ومفید همه چیز را گفتی ولی اینها از یک چیز غافلند اونم خداست
دیگه برا شفافیتم دیر شده
کسی که پول خرید خودروی خارجی دارد سوبسید ارز دولتی بهش تعلق می گیرد ، کسی هم که ندارد تعلق نمی گیرد . عین عدلت !
بعد از سالها یه گوشه پرده رو بالا زدند دیدید چخبره
حالا هی کارشناس بیار راه حل بده
اقا این کشتی سوراخه برادر من سوراخه
حالی درون پرده بسی فتنه می رود تا آن زمان که پرده بر افتد چه ها کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
احسنت
امید است روزی تمام غارتگران به سزای اعمال پلیدشان برسند وخاکستر نعش کثیف شان به دریا ریخت چوب‌ خدا صدا ندارد.باور کنید .
ما مردم را با اين شفاف سازي‌ها نسوزانيد.
قرن 21 اطلاعات حتی قبل وقوع حادثه تبادل شده رفته کاش اینو بفهمن مسولا و سرشون از زیر برف بیرون بیارن
درشهر اگرکه مست گیرند درآن هرآن که هست گیرند.اگرمسئولین دروغگوورانت خوارنباشندهیچ کس جرات نمی کند این کارهاراانجام بدهد.پس باید مسئولین تنبیه ومجازات شوند.
حالا مشکل مردم ما اینه؟!!!

هر مشکلیو مطرح کنی همینو میگم!
بنده حالم از ایرانی بودن به هم میخوره! یعنی شرمنده هستم که ایرانی هستم و اسم ایران و اسلام رو خراب کردم. خدا از تقصیرات ما بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
ایول!یکی پیدا شد که اعتراف کنه ما همگی مزخرف هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
من مزخرف نیستم کارم را درست انجام میدن حق کسی را نه خوردم نه پایمال کردم
شفاف سازی خشک و خالی که فایده ای نداره. دو سه تا از دانه درشت ها رو محاکمه علنی کنید. اینها مفسدفی الارض هستند و باید اعدام بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اینا بعد از اینهمه مدت تو محاکمه بابک زنجانی موندن اونوقت دو سه تا دیگه رو هم محاکمه به عمر من یکی قد نمیده دیگه
از جبیب بیت المال به جیب شخص اموال تغییر مالکیت میده. البته صرفا و فقط برای افراد خاص.
از رانت استفاده و شرکت تاسیس و با دریافت ارز دولتی کالا وارد و سپس به قیمت ازاد فروخته حالا مابه التفاوت ارز دولتی با فروش آزاد رو محاسبه کن و ببینید چه پولی میشه که میره تو جبیب افراد از ما بهترون.
ای خدا نگاه کن، مملکت داره از دست میره، بعد همه دنبال معرفی کردن شرکتها و انداختن تقصیرات گردن همدیگه هستن، تا کی؟ پس کی قراره بجای حرف عمل بشه؟ والله دیر میشه، اون‌موقع کلک کل مملکت و مسئولین و ملت کنده است، این مملکت کار عملی لازم داره نه فقط شفافیت سازی، وقت کشی تا کی؟ بخدا زود دیر میشه، به قول دوستان بابا یه نگاهی به دور و برتون بندازید!!!
بزارين راحت باشند ، از دست ما كاري بر مياد؟ كسي كه ٦٠٠٠ خودرو وارد ميكنه ، من ميخوام برم جلوش رو بگيرم ؟ اصلا اين قدرت رو دارم ؟ من و امثال من بايد نگاه كنيم وگرنه زير پاي امثال اين كساني كه ٦٠٠٠ تا خودرو وارد ميكنن له ميشيم ... اين يك واقعيته
از قدیم گفتن بچه تا گریه نکنه مادر بهش شیر نمیده.
ما تا یاد نگیریم در مقابل فساد و ظلم باید اعتراض کرد، هیچ چیزی تغییر نمیکنه و فساد روز به روز بیشتر میشه و وضع مردم بدتر !!!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تا نگرید طفل ، کی نوشد لبن؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
آخه اعتراض میکنی سریع میگن آشوبگری و معاند و باید بری زندان چند سال چون مجوزبرای اعتراض نداشتی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
ناشناس 12:52، با این اوضاع که مردم نون شب ندارند، برند زندان بهتره حداقل شام و نهار مجانی است
تابی جان اینجا ایران هست و هر کاری ممکنه فقط لیست منتشر میکنند نظارتی وجود نداره وقتی شما به بهداری مراجعه میکنی برای تزریق یک امپول که همه چیزش رو خودت میدر از یم هفته پیش تا حالا ۲۰۰۰ تومن گرون کردن باید چکار کرد
ماداریم از فساد و‌اختلاس خفه میشیم اونوقت دادستان میگه باس اینستاگرام فیلتر شه اونوقت چرا چونکه بعضی افراد از احساس مردم سو استفاده میکنن
ما خر
مانفهم
ما بیشعور
ما همه چی
امام زمان به دادمون برس
اصلا چه لزومي داره به خودرو خارجي ارز دولتي بدن تو اين وانفسا كه مردم خيلي مشكل دارن هركس اجناس لوكس خارجي ميخواد بره با ارز ازاد بياره كسي كه ميخواد ماسين خارجي سوار بشه اينقدر پولدار است خودش هزينه اش رو بده ؟
واقعا صحبت از قیمت ارز و گرانی و فساد و رانت لوث شده که دولت نیز همین را می خواهد.
کاهش حساسیت مردم نسبت به نابسامانی.
دولت جان خیالت راحت پستمان کلفت شد هر کاری می خواهی بکن اعتراضی نیست
اصل مطلب این است که بعد از خاتمه جنگ با عراق برای سرگرم کردن مردم هر بار به چیزی متوسل میشوند و گرنه نه مشکلات مردم لاینحل است نه کلید تدبیر ، زنگ زده و بی استفاده!
فساد در خشکی و دریا پیدا شد (اشاره قرآن کریم) به وضع موجود در جهان خصوصا ایران !
در قرآن عظیم به وضوح اشاره شده زمانی که بخواهیم قومی را هلاک کنیم آن قوم باید کارهایی را انجام بدهند که عذاب خدا بر آنها واجب بشود این سنت خداست که در تمام دوره ها بوده آیا برای سنت خدا دگرگونی میابی؟ سران ان قوم یاید کارهایی انجام بدهند که عذاب بر آنها واجب بشود(قابل توجه مسئولین و آقازاده ها) کیست راستگو تر از خدا و رسولش در سخن .... خدا به همه ما رحم کند از انچه گرفتارشیم (اختلاس رانت خواری و........)
تابناک که این روزها صدای مردم شدید
لطفا این کامنت من رو منتشر کنید

این وظیفه شماست که کل سیستم رو بسمت شفاف سازی و حرکت بسمت برخورد با فاسدان هدایت کنید . قدرت شما ، آگاهی و برخورد مردم با این فاسدان است

درد و دلی با شما دارم
اگر طی این دهها سال ، شما و رسانه ها شفاف سازی میکردید و باهاتون از سمت بالا برخورد نمیشد ، این فساد امروز وجود نداشت
بخاطر آینده ایران ، تیز و برنده نقد کنید
شما خبرنگارید
ارزش و جایگاه خبرنگار رو بدونید
جواب بدید....
سرعت روند مبارزه با تخلفات اقتصادی یا سو استفاده و ماهیگیری از تخلفات اقتصادی ؟
احمدی نژاد در سال ۸۴ گفت لیست توی جیبمه .....
امروز در سال ۹۷ لیست از جیب اومده بیرون....
بعنی ۱۴ سال طول کشید .....
با یک حساب سر انگشنی می توان نتیجه گرفت که در سال ۱۴۱۰ ممکنه و یا شاید یکی را به جرم رانت و اختلاس......
اما حرف من اصلا این نیست که چرا خاطیان زود محاکمه نمی شوند . من می خواهم این را بگویم که در جمهوری اسلامی حتی از افشا شدن دزدی و دروغ و اختلاس هم مسئولین جوری بهره برداری می کنند و طوری با مردم حرف می زنند که از مردم انتظار پاداش دارند .
مگر املاك نجومي. حقوق نجومي. افشا نشد چي شد جز
من به نظرم میاد افرادی هستن که به عمد قصد افزایش نارضایتی در مردم رو دارن.چون حتی ساده تر کارهارو هم درست انجام نمیدن.
هر روز خبر اختلاس ، هر روز خبر رانت خواری و ویژه خواری ، هر روز خبر فساد ، در مقابل : نه مسئولی خود کشی میکنه ، نه مسئولی استعفا میده ، نه مسئولی برکنار میشه ، نه مسئولی مجازات میشه ، نه مسئولی مسئولیت اشتباهشو قبول میکنه ، نه پولی به بیت المال برمیگرده ، بعدش انتظار دارند که مردم به همدست بودن مسئولین با این افراد شک نکنند !!
یعنی شما مثلا نمیدونید کدوم ارگان این کارو کرده ... چون این کار کار شخص نیست . خودنون هم از همه بهتر میدونین کار کجاست
مافیای سیاه قدرت شعور، احساس مسئولیت و توان اجتماعی ایرانیان برای برخورد با فجایع اجتماعی را به صفر رسانده است.
گوش وزیر ناوزیر بکیرن تا معلوم شود سرنخ به کجا وصله مدعیالعموم کجاست اقای منتظری که برا ورزشگاه ازادی احساس شرمندگی میکرد کجا تشریف دارند نکنه .......باشه
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
کسی که خودرو ها را وارد کرده وزیر باید پیشش لنگ پهن کند.
مشکل مملکت ما اینه که قوانینی وضع میشود که ایجاد رانت کند بعد از قبل این رانتها پول یا مفت به جیبشان سرازیر
میشود کجای دنیا دلار سه نرخی هست کجای دنیا اینقدر قاچاق وجود دارد کجای دنیا ماشین سه برابر قیمت واقعی
به دست مصرف کننده میرسد داروهای حساس و کجا گوشه خیابان میفروشند و...
خانه از داربست ویران است
فساد بد جوری ریشه درادارات دوانده زمانی که استخدام برای یک در صدر بر اساس روابط خیلی خاص وجود دارد باید منتظر فساد های وحشتناک بود ای کاش مسول فاسد وچپاولگر سریع اعدام می شد تا هر مسولی فقط به فکر راهای عارت نبود
الان دقیقا نویسنده باید مشخص کنه که رفیقه دزده یا شریک قافله...الان شما مخالف یا موافق شفاف سازی هستی؟ یکی به نعل زدی یکی به‌میخ...مشخصه مخالفش هستی و به نظرت کسی ک شعاف سازی میکنه باید اعدام بشه...نگفتی که چرا قبلی ها شفاف نبودن...باید همع چی شفاف بشه و از اشخاصی ک اطلاعات رو در اختیار جامعع قرار میدن حمایت کرد...اقای به اصطلاح نویسنده که احتمالا تحصیل کرده هم هستی رکن اول حل هر مساله اینه که ما بدونیم اصلا مساله ای هست و اینکه اون مساله چی هست...با لا پوشونی نمیشه چیزی رو درست کرد...بذار مشخص بشه فساد هست بعد افکار عمومی میره سمت نهاد های نظارتی که ازشون بخواد تا رسیدگی کنن به تخلفات...تا زمانی که کسی جرات نکنه و شفافیت به خرج نده که‌میشه مث وضعیت الان...شما میخوای بتزسونی اشخاصی رو که دارن شفاف سازی‌میکنن...متاسفم برا تابناک که‌میذاره هر شخصی از راه نرسیده مقاله براش بنویسه....تابی میدونم نظرمو نمیذاری ولی لطفا بذار
اسلام ...... پر
اعتقادات .... پر
اعتماد مردم ......... پر
روحانیت ............ پر
امنیت .............. پر
اخلاق ............. پر
سرمایه های ملی .......... پر
محیط زیست ............. پر
آب های زیر زمینی و فسیلی .......... پر
معادن، نفت و گار ............ پر
.
.
.
.
.
.
.
یه سفره ای باز شده و گدایان و نخورده های قدیمی چنان حمله ور شده اند گویا غنیمت جنگ است، اینها مال ایران است که تاراج و به یغما می رود خداوندا به فریاد مردم برس
تو این مملکت ی مسئول سالم نداریم خداروشکر...همه فاسدن.چند نفری هم که سالم هستند خانواده هاشون زدن تو کار فساد...
همه سر كاريم ،بخداوندي خدا قسم اكر كسي تونست بفهمه اخر و عاقبت اين همه بخور بخور و بدزد بدزذ جي ميشه
باباجون هنوز واژه سرکاری به گوشتون نخورده
ای علمای بزرگ به داد اسلام برسید. به داد مردم برسید. چرا سکوت کرده ابد؟ تا ذره ای اعتماد به شما هست وارد شوید. مردم جان به لب شدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل