بازدید 23212
مرور روزنامه‌های سه شنبه پنجم تیرماه؛

چند سوال درباره تجمعات اعتراضی روز گذشته/انتخابات زودهنگام یا ترمیم کابینه؟! / جام جهانی ایران را از دست داد

حمله گازانبری به دولت، تعطیلی بازار بعد چهل سال، با اردوغان تا ۲۰۲۳، شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، غرش موشک‌های یمن در ریاض، آشفتگی بازار مسکن، سایه تحریم‌های آمریکا در نمایشگاه گاز تهران، تدارک مصاف مالیاتی با سوداگران، اقدامات امیدوارکننده برای کنترل نابسامانی‌های بازار، افشاگری وزیر ارتباطات از سودجویی در بازار موبایل، آمریکا در صدد تقویت داعش، گلایه از کم تحرکی دولت و وداع سربلندانه ایران با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۱۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹ 26 June 2018

حمله گازانبری به دولت، تعطیلی بازار بعد چهل سال، با اردوغان تا ۲۰۲۳، شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، غرش موشک‌های یمن در ریاض، آشفتگی بازار مسکن، سایه تحریم‌های آمریکا در نمایشگاه گاز تهران، تدارک مصاف مالیاتی با سوداگران، اقدامات امیدوارکننده برای کنترل نابسامانی‌های بازار، افشاگری وزیر ارتباطات از سودجویی در بازار موبایل، آمریکا در صدد تقویت داعش، گلایه از کم تحرکی دولت و وداع سربلندانه ایران با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه پنجم تیرماه در حالی چاپ و روانه پیشخوان روزنامه فروشی‌های کشور شدند که درخشش تیم ملی فوتبال مقابل پرتغال در شب گذشته و وداع شرافتمندانه اش از جام جهانی روسیه با تصاویر و عناوین مختلفی در صفحات نخست تعدادی از روزنامه‌ها که تا پایان بازی صفحات خود را نبسته بودند، برجسته شده است. تعطیلی بازار تهران و تجمعات اعتراضی در برخی نقاط تهران به همراه واکنش‌ها به تصمیمات جدید دولت برای کنترل اوضاع اقتصادی از دیگر مواردی است که در صفحات نخست روزنامه‌ها مورد توجه سردبیران قرار گرفته است.

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از رئیس اتاق اصناف، جمله «ناآرامی‌های بازار تهران سازمان یافته است» را تیتر یک امروزش کرد. این روزنامه در سرمقاله امروز خود نیز به همین موضوع پرداخت و زیر عنوان ضرورت نظارت بی‌مسامحه به تحلیل احتمالات ناآرامی‌های روز گذشته بازار پرداخت.

روزنامه اعتماد که تصویری از کریم انصاری فرد در حال شکر کردن بعد از گل ایران را در نیم صفحه نخست خود قرار داد عبارت سربلند را تیتر یک کرد. سرمقاله امروز این روزنامه نیز با عنوان پرچمی که در باد می‌رقصد توسط ابراهیم افشار نوشته شده است که در آن بازی روز گذشته تیم ملی ایران و نا آرامی بازار تهران را دستمایه نوشته خود کرده است.
روزنامه قانون تصویر دروازبان تیم ملی ایران در حال مهار پنالتی رونالدو در بازی دیشب را در مرکز صفحه اول خود قرار داد و عنوان جام جهانی ایران را از دست داد را تیتر کرد. این روزنامه همچنین به نقل از دادستان کل کشور از بازداشت متهمان اصلی پرونده‌های مؤسسات مالی غیرمجاز خبر داد.

روزنامه کیهان عنوان با تهدید و ارعاب کسبه صورت گرفت موج سواری تروریست‌های اقتصادی روی گلایه‌های بازاریان را تیتر یک امروز خود انتخاب کرد. این روزنامه در گزارشی دیگر بیانیه ۱۵ هزار نخبه اصولگرا و اصلاح‌طلب در محکومیت نامه مذاکره با آمریکا را منتشر کرده است.

در ادامه چند یادداشت و سرمقاله منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

چند سؤال درباره تجمعات اعتراضی روز گذشته
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با موضوع قرار دادن تجمعات اعتراضی روز گذشته نوشت: صاحبان دست‌های پنهان که همکاران داخلی ترامپ هستند، از یکطرف چپاول گری را پیشه کرده‌اند و از طرف دیگر طلبکاری می‌کنند و به عبارت روشن تر، هم از توبره می‌خورند و هم از آخور. روشن است که مردم حق دارند در شرایط سخت اقتصادی مطالباتی داشته باشند و در چارچوب قانون تجمع نمایند، ولی این تحرکات مربوط به مردم نبود و همانطور که رئیس اتاق اصناف گفت: سازمان یافته بود و از بیرون هدایت می‌شد.
اکنون سؤال این است که سهم این فرصت طلبان داخلی در ایجاد فضای ملتهب موجود و تحرکات خائنانه بیشتر است یا آقای دونالد ترامپ که طراح اصلی است؟
عناوین اخبار روزنامه جمهوري اسلامي در روز سه‌شنبه ۵ تیر :
اگر طراح را همه کاره بدانیم باید سهم بیشتر را متعلق به ترامپ بدانیم، ولی اگر این واقعیت را در نظر بگیریم که طراح نمی‌تواند بدون نیرو‌های میدانی کاری از پیش ببرد، ناچاریم سهم همکاران داخلی ترامپ را بیشتر بدانیم. این‌ها پادو‌های رئیس‌جمهور آمریکا هستند که البته مزد پادوئی خود را از زمینه‌ای که او با خروج از برجام برایشان فراهم کرده دریافت می‌کنند.


بی‌عملی‌ها در برابر این تحرکات است. دولتمردان ما این روز‌ها سخن از نظارت می‌گویند، ولی در عمل نظارتی مشاهده نمی‌شود. اینکه برای ورود پنجهزار خودروی خارجی برخلاف قانون فقط اظهار تاسف شود، به جائی نمی‌رسیم. مسئولان باید جواب بدهند که چرا در دستگاه تحت مسئولیت آن‌ها چنین تخلفی رخ داده است. با خاطیان باید برخورد جدی شود. وقتی ارز دولتی به دستگاه‌ها یا افراد داده می‌شود باید عملکرد آن‌ها تحت نظارت دقیق باشد تا نتوانند اجناسی را که وارد می‌کنند به قیمت آزاد بفروشند. نظارت بدون مسامحه اگر باشد با کسانی که اجناس از قبل خریداری شده را گران‌تر از قیمت واقعی عرضه می‌کنند باید برخورد قاطع شود. متاسفانه هیچیک از این اقدامات صورت نمی‌گیرد و دولتمردان به نصیحت و توصیه و شعار دادن اکتفا می‌کنند و به این واقعیت تلخ توجه ندارند که گوش فرصت طلبان و سودجویان بدهکار نصیحت نیست.


سکوت مسئولان دولتی است. این خیانت‌ها و همراهی عناصر معاند و بدخواه با تحرکات خائنانه سودجویان را چرا آقای رئیس‌جمهور و سایر مسئولان دولتی به اطلاع مردم نمی‌رسانند. درباره تحرکات دو روز گذشته تهران، افراد صاحبنظر و کسانی که ناظر صحنه بودند از جمله خود ما که در اطراف مجلس شورای اسلامی شاهد این تحرکات بودیم، سوال‌های بسیاری درباره جوانب مختلف این تحرکات داریم. این تجمعات و راه پیمائی‌ها آیا مجوز داشت؟ مجوز را چه کسی صادر کرده بود؟ نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی آیا خبر داشتند که قرار است چنین تحرکاتی صورت بگیرد؟ اگر نداشتند چرا؟ و اگر داشتند چرا مانع نشدند؟ ما شاهد بودیم که دیروز این افراد با فرصت کافی و خیال راحت هرچه خواستند گفتند و هر قدر خواستند ماندند و با خیال راحت کار غیرقانونی خود را انجام دادند. آیا این‌ها نشانه‌های یک توطئه علیه دولت نیست؟!


این را هم اعلام می‌کنیم که توطئه علیه دولت در همین مرحله نمی‌ماند. اگر تمام ارکان نظام به یاری دولت نشتابند و به معاندان و همدستان خارجی آن‌ها مجال ادامه این تحرکات را بدهند، این آتش دامن همه را خواهد گرفت. کسانی تصور نکنند این دولت می‌رود و خودشان دولتی تشکیل خواهند داد و بر اریکه قدرت خواهند ماند. راه حفاظت از منافع مردم، کشور و نظام، حفاظت از دولت مستقر است. اگر شعله‌های آتشی که رئیس‌جمهور آمریکا و اذناب او در کشور ما برافروخته‌اند با همت همگانی خاموش نشود، دامن همه را خواهد گرفت. این هم قطعی است که اگر ارکان نظام متحد باشند، هیچ قدرتی، چه خارجی و چه داخلی، نمی‌تواند به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران کوچک‌ترین آسیبی وارد کند.

انتخابات زودهنگام یا ترمیم کابینه؟!
محمود صادقی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخشی از یادداشتی که روزنامه اعتماد در شماره امروز خود چاپ کرده، نوشت: انتظارات برآمده از تغییر دولت به‌خصوص در بحث برجام فراتر از حد واقعی بود، حال آنکه موانع داخلی و خارجی در مسیر بهره‌برداری از عواید برجام مانع از تحقق آن شد و این افزایش سطح مطالبات عملا جامعه را دچار نوعی التهاب کرد و لازم بود دولت به‌نوعی در بحث مدیریت انتظارات با جدیت بیشتری ورود کند، اما متاسفانه در این حوزه ناموفق بوده است.
عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز سه‌شنبه ۵ تیر :
از دیدگاه سیاسی نیز نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که به نظر می‌رسد برخی رقبای سیاسی دولت گمان می‌کنند زمین خوردن این دولت، لزوما به‌معنای به‌پاخاستن آن‌ها است و این بازی را برد- باخت تصور کرده و گمان می‌کنند باخت دولت به معنای برد آنهاست؛ حال آنکه این مساله را پیش از این نیز یک مرتبه در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه آزموده و دیدند که اگر این آتش شعله‌ور شود،‌تر و خشک را یک‌جا می‌سوزاند. این‌طور که پیداست این افراد از گذشته عبرت نگرفته‌اند.

اخیرا نیز شاهد مخالف‌هایی بودیم که ازسوی این جریان مخالفان دولت با لوایح مربوط به FATF و پولشویی صورت گرفت که به روشنی سازماندهی‌شده و به‌منظور ممانعت از بهره‌برداری دولت از عواید آن بود. درواقع آن‌ها سعی کردند مانع از به ثمر نشستن تلاش‌های دولت برای برقراری ارتباطات اقتصادی با جهان شوند و به همین دلیل نیز سعی در برقراری ارتباط میان این لوایح و برجام داشتند؛ حال آنکه این مسائل هیچ ربطی به برجام ندارد. با این همه و درکنار همه این عوامل، نباید نسبت به ضعف‌های دولت چشم‌پوشی کنیم؛ چراکه خود دولت نیز در بروز بخشی از این مشکلات نقش داشته است. فراکسیون امید پس از حوادث دی‌ماه سال ٩٦ در بیانیه‌ای به برخی ضعف‌های دولت اشاره و تاکید کردیم که رییس‌جمهور باید هرچه سریع‌تر نسبت به ترمیم کابینه، و به‌ویژه تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام کند. هم‌اکنون در مذاکراتی که با وزرا داریم، شاهد عدم انسجام و هماهنگی میان وزرای دولت هستیم.
درمجموع معتقدم ام‌المسائل ما درکشور عدم یکپارچگی در نظام تصمیم‌گیری است که به‌خصوص در مباحث کلانی همچون روابط و سیاست خارجی یا مسائل اقتصادی خود را نمایش می‌دهد، اما فارغ از آن، باید توجه داشته باشیم که دولت روحانی نیز از جوانب مختلف، دچار ضعف‌هایی اساسی است. اولا اینکه آقای روحانی در جریان انتخابات اخیر، انتظارات افکار عمومی را به‌شدت و بی‌دلیل بالا برد. علاوه بر آن، متاسفانه در معرفی وزرای پیشنهادی و تشکیل کابینه، تغییر معناداری ایجاد نشد و اگر هم تغییری صورت گرفت، در جهت تضعیف دولت بود و منجر به ورود افرادی ضعیف‌تر از گذشته به دولت و همچنین گسترش عدم هماهنگی میان اعضای دولت شد.
نکته دیگری که به‌خصوص در جریان تصویب لایحه اصلاح ساختار دولت و همچنین لوایح ٤گانه مربوط به FATF شاهد بودیم، این است که دولت چندان تلاشی برای پیشبرد اهداف خود و به کرسی نشاندن نظراتش انجام نمی‌دهد و اقدام موثری برای توجیه نمایندگان نمی‌کند.

در پایان و به عنوان پیشنهاد نهایی معتقدم بهتر است به‌جای طرح موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام، دولت باید به‌سمت ترمیم کابینه و اعمال تغییراتی هدفمند و متکی به برنامه‌ریزی دقیق در وزرا پیش برود. این موضوع لازم است با دقت و فوریت و بدون فوت وقت، حتی در همین هفته جاری در دستورکار دولت و آقای رییس‌جمهور قرار گیرد و این در حالی است که این تغییرات به‌خصوص در تیم اقتصادی و ریاست بانک مرکزی ضرورتی دوچندان دارد. همچنین باید توجه داشته باشیم که بخش قابل‌توجهی از مشکلات امروز کشور ناشی از اقدامات بیگانگان است و دولت مقصر تمامی این مسائل نیست. درنتیجه همه جناح‌های سیاسی داخل کشور باید به این مهم توجه داشته باشند.

جام جهانی ایران را از دست داد
روزنامه قانون در گزارشی که عنوان آن را تیتر یک امروز خود کرده، نوشت: به جرأت می‌توان گفت، بهترین عملکرد ایران در جام جهانی را با چشمان‌مان دیدیم. تیم ایران با سرمربیگری پیرمرد پرتغالی برای اولین بار توانست حضور پیاپی را در جام جهانی تجربه کند و برای اولین بار پس از ۲۰ سال توانست شیرینی برد در جام جهانی را نه مقابل تیمی تازه به فوتبال رسیده بلکه مقابل یک تیم قوی که قهرمان آفریقا شده به دست بیاورد. ملی پوشان کشورمان ۴ سال قبل، نیز بازی درخشانی مقابل آرژانتین برگزار کردند، اما این بازی باعث شد تا ایران در دوبازی دیگر گروه خوش کیفیت لازم را نداشته باشد به همین خاطرجام جهانی ۲۰۱۸ برای فوتبال ایران متفاوت شد. تیم مل در هر سه بازی سخت خود، نمایش بسیار راضی کننده‌ای داشتند.

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز سه‌شنبه ۵ تیر :
شاید اگر تیم ایران تجربه بیشتری از بازی‌های بین المللی داشت مقابل اسپانیا و پرتغال نتیجه را واگذار نمی‌کرد. باید تیم ملی ایران را تحسن کرد که باوجود تمام کاستی‌ها و با جود تمام فاصله‌ای که بین کل ورزش ایران با سطح استاندارد ورزش در جهان وجود دارد، توانست هوشمندانه و منسجم به مصاف غول‌های فوتبال جهان برود و اگرچه در جمع آوری امتیاز ناکام ماند، اما به خوبی اعتبار جمع کرد و نشان داد که چرا مردم این کشور هنوز اول بودن در قاره آسیا را باور دارند.


ایران با بازی خوب مقابل اسپانیا، به همه اطمینان داد که می‌تواند پرتغال را شکست دهد. در این دو بازی فاصله زیادی بین ایران و دو کشور صاحب نام فوتبال دیده نشد. هرچقدر آن‌ها در مالکیت و حمله قوی بودند، ایران نیز در دفاع و بستن فضا‌ها موفق بود. شاید دیگر چنین فوتبالی را از ایتالیا نیز مشاهده نکنیم. فوتبالی که همه چیز را به حریف می‌دهد و در مقابل همه چیز را هم از او می‌گیرد! تیم ایران حریف تمرینی قهرمانان نبود. در واقع می‌توانیم بگوییم که بازی‌های تدارکاتی ایران در جام جهانی برگزار شد. تیم کی روش در هربازی پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به بازی قبل داشت. مانند سال ۲۰۱۴ شاهد تحلیل قوای بدنی ملی پوشان نبودیم. در هر سه بازی با پرسینگ شدید به خوبی غول‌ها را آزار دادیم و نشان دادیم ایرانیان نیز می‌توانند فوتبال با برنامه و منظمی داشته باشند، اما به هرحال در کسب امتیاز شانس با ما یار نبود، با این وجود درس‌های های زیادی گرفتیم و تجربه گرانبهایی به دست آوردیم که در حالت عادی برای آن‌ها باید میلیارد‌ها تومان خرج کنیم. اکنون تیم ایران، یک غول شرقی است. یک تیم قابل احترام است که با برنامه ریزی بهتر و سرمایه گذاری بیشتر می‌تواند اتفاقات بزرگ‌تری را رقم بزند. ایران از صعود بازماند، اما شانس صعود را تا آخرین لحظه حفظ کرد. کاری که آرژانتین پرستاره با مسی بزرگ از انجام آن ناتوان بود. تیمی که تا دیروز عراق را به عنوان کابوسی در مسابقات قاره‌ای می‌شناخت، امروز آنقدر سطح توقعات را بالا برده که مردم ایران انتظار شکست قهرمان جهان و قرمان اروپا را از آن دارند. به افتخار این تیم بزرگ می‌ایستیم و برایش دست می‌زنیم. حذف ۲۰۱۸ برای ما تلخ بود، اما در عین حال کام‌مان را شیرین کرد. حالا این باور را داریم که می‌توانیم در دوره‌های بعدی جام جهانی رویای فوتبال ایران را واقعی کنیم و هدف‌مان خیلی بالاتر از یک حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
احتمالا شخص مطلوب بعد از عزل روحانی در مسند قدرت بصورت موقت میشینه و منابع ارزی در اختیارش قرار میگیره و قیمت ها کمی متعادل میشه و سپس تبلیغات زیادی روش صورت میگیره و بخاطر دلسردی اکثریت مردم ، در انتخابات رای میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
آن وقت که برجام را امضا می کردند کسی حق مشارکت نداشت اما امروز می فرمائید منابع ارزی در اختیار کس دیگری است؟؟ می شود بفرمائید چگونه منابع ارزی در اختیار دیگران است نه دولت وقتی نفت را وزارت نفت می فروشد و بانک مرکزی هم حسابهای خزانه را در اختیار داردو دولت بودچه را برنامه ریزی می کند؟؟ واقعا خودتان ازن همهم کذب تا دولت از ناکارآمدی تبرئه کنید خسته نشدید؟؟ روزی که دیگران رئیس جمهورند روسای جمهور همه کاره اندو همه قدرتها را دارند در دوران انتخابات نامزد شما همه را تنمسخر می کند که من همه قدرتها را و همه توانائیها را دارم رای می آورد وی میگوئید قدرت ملت پیروز شد وقت کار این دیگران نامرئی هستند که باید مورد خطاب قرار بگیرندو جوابگو باشند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
مقصر دکتر روحانی نیست
اميراحرار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
اخیرا نیز شاهد مخالف‌هایی بودیم که ازسوی این جریان مخالفان دولت با لوایح مربوط به FATF و پولشویی صورت گرفت که به روشنی سازماندهی‌شده و به‌منظور ممانعت از بهره‌برداری دولت از عواید آن بود.
همه مشگلات را به خارج منتسب میکنید،بابا چرا نمیخواید به خودتون نگاه کنید؟! مشگل از شماست.
چرا فکر میکنیم هروقت اعتراض میشه تقصیر معاندین
لعنت بر امریکا و اسرایل و منافق
بدرد ملت برسین، بسه همه چی را توجیح کردین
سلام . تا حدی که ما از صحبتهای منافقین میتونیم درک کنیم اینه که اینها تصمیم دارند ابتدا ناآرامیها در ایران را به خشونت بکشانند ( این مرحله ظاهرا براشون حیاتیه ) و بعد از درگیر کردن نیروهای انتظامی با مردم با برنامه قبلی به کلانتریها و مراکز دولتی و با شناسایی قبلی خانه مدیران به آنها حمله کنند . این برنامه را برای کل ایران و شهرها و روستاها مد نظر دارند . ظاهرا عده زیادی ندارند ولی اینها را از شهری به شهر دیگر میفرستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
حرفی که میزنی روی منطق واستدلال باشد
در مورد تعطیلی بازار و اعتراضات باید اعتراف کرد که دیگه مردم کم آوردند. مدیران جای گرم و نرم نشستن می گن لنگش کن. مرد حسابی کارد به استخوان رسیده
نه انتخابات زود هنگام چاره ساز است نه ترمیم کابینه قانون اساسی این ظرفیت را دارد که در مواقع بحرانی کشور را نجات دهد بحث مذاکره با آمریکا یا پیوستن به fatf و امثال آن باید به رفراندم گذاشته شود این کم هزینه ترین اقدام قانونی است که می توان انجام داد
تابناک لطفا منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
ناشناس جان من هم با نظرت درخصوص مذاکره با امریکا وپیوستن به اف ا تی اف وامثال ان که به رفراندوم گذاشته شود موافقم ولی مگر دلواپسان میگذراند دلواپسان میخواهند ایران را نابود کند
اشک و افسوس و شادی
اما کور بشن برخی که تجمع شاد مردم را نمیخواهند ببینند و‌ فقط از تجمع اغتشاشی شاد میشوند
درود بر ایران و ایرانی
رییس اتاق اصناف ظاهرا از مریخ به ایران سفر کرده اند و اوضاع و احوال کشور بی اطلاع می باشند
بله سازمان یافته است,سازمان سر اومدن صبر و تحمل ملت و همه از این روند
کیهان میگه تروریست اقتصادی داره موج سواری میکنه...آخه یکی نیست بگه گرانی وتورم جون به لب مردم رسونده کسی هم پاسخگو نیست...خدا به داد اقشار کم درآمد و کارگر جامعه برسه که نون شب محتاجند...
چرا شکست اقتصادیتان را باور نمی کنید و هرگونه اعتراض را سازمان یافته توسط دشمنان تلقی می کنید.


در ضمن اینقدر خودتان را دست بالا تصور نکنید .ایران جام جهانی را از دست داد نه جام جهانی ایران را
مریم رجوی از این تعرضات حمتیت کرده و این نشان میدهد چه کسانی پشت پرده هستند منافقند منافقند منافق
همیشه بگید سازمان یافته، با هماهنگی خارجی، از طرف دشمنان... بابا کی می‌فهمید مردم حق دارند اعتراض کنند؟
آفرین بر افتخارآفرینان فوتبالیست!
آفرین بر کیروش! دستمزدت نوش جانت، سه مرتبه ملت ایران را شاد کردی و فوتبال ایران را متحول کردی!
اصلا هم تحرکات مردم سازمان یافته وازبیرون نیست.ملت مسخره شدن.نمیدونن یساعت دیگه شون چی میشه.حق دارن الکی مقاله ندید.دیگه سایتتون رونمیخونم
تجمعات و تظاهرات روز گذشته بازار تهران
حباب بود
جباب
یکی دو نفر هم بیشتر نبودن
الباقیش حباب بود
و از تصاویر پیداس که
جو روانی حاکم است
نگران نباشین
همش حبابه
این وضع درست شدنی نیست .
كي به بازار اجاره وملك مياد
80 میلیون از مردم ایران توطئه گرند و دستشون با ترامپ تو یه کاسه است. این 80 میلیون پادو ترامپ هستند. اگر این شما رو راضی میکنه همین رو تیتر کنید. در ادامه بنویسید که باید این 80 میلیون شناسایی بشن . باقیمانده میشن مردم مومن و انقلابی و خوب
کابینه روحانی، ضعیف ترین کابینه ایران از ابتدا تا کنون بوده است! بدون انگیزه، ناکارامد و ....
کلا یه کلمه تو ایران داریم به نام مهارب با امام زمان و برهم زننده امنیت ملی. هر کی اعتراضی داره نسبت به هر چی بهش میچسبونن
چرا فکر می کنید هر اعتراضی می شود کار دستهای پنهان وکار ترامپ و..و..است ؟!
.مسئولین نمایندگان ومقامات درجه اول ایران عزیز به درد ملت نجیب وفداکار در تمام صحنه ها برسید وندایشان را ودردشان را چاره کنید که از این ملت بهتر نخواهید یافت !!!
بایستی عزر روحانی خواسته شود.
چرا توی ایران هر اعتراض مردمی که میشه مسئولین میگن ساز مان یافته بوده و از خارج کشور هدایت میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاهش اکثر تصمیمات کشور به عهده رئیس جمهور بود آن وقت می توانستیم با تغییر اون به فردا امید داشته باشیم ولی حالاچطور ؟
جام جهانی ایران را از دست نداد بلکه ایران جام جهانی را از دست داد جام جهانی به ایرن نیاز ندارد این ایران است که به جام جهانی نیاز دارد
مدیران بچه هاشون و خانواده هاشون تو امریکا و غیره هستند و این تو تصمیم گیری هاشون خیلی تاثیر گذاره. باید استعفا کنند تا کشور آروم شه
با سلام
جالب است که همه چیز را به امريکا ربط میدهند. این همه اختلاس و خیانت و دزدی و پولشویی تو کشور زیاد شده بازهم بجای عذر خواهی گردن دیگران میاندازند. خسته شده ایم.
قدیمیها نقل میکنند چندین سال قبل که تعداد قابل توجهی یهودی در ایران ساکن بودند هرگاه با مسلمانی دعوا داشتند خود را زیر بدن او میانداختند و از ان زیر ضربه هایی کاری بر نقاط حساس بدن وی وارد میکردند و درعین حال با مظلوم نمایی دادوفریاد میکردند که چرا میزنی !؟ الان یک گروهی در ایران همین کار را میکنند . در عین اینکه تمام این بساطها زیر سر خودشان است خودشان و طرفدارانشان بلند بلند فریاد میزنند که واارزا , وادلارا و وااقتصادا ! الله اکبر از دست این قوم
کارلوس کی روش ،مربی تیم ملی فوتبال ایران ،نقطه مقابل مدیران بی تخصصی است که ناکامی های خود را از سازمانی به سازمان دیگر منتقل می کنند. این مربی متخصص سعی کرد فقط کاری را که به او سپرده اند، به درست ترین شکل ممکن انجام دهد و به انجام درست آن متعهد باشد. این که فهم زیاد یا پیچیده ای نمی خواهد. مردم ایران، مسئولی را که با تخصص خود، تعهد حرفه ای به انجام کارش داشته باشد، دوست دارند و حتی در باخت و ناکامی در کنار او می ایستند.اگر یک مربی، آن هم در یک بازی که اتفاقا نتیجه نهایی آن حتما پیروزی را به دنبا ندارد (مثل بازی با اسپانیا و پرتغال)، می تواند به این میزان شادی و خوشحالی برای مردم به ارمغان آورد، چرا مقامات نمی توانند با همه دبدبه و کبکبه شان این کار را در طول سالیان درازی که حکومت دست شان بود انجام دهند؟ پرسش این است، این همه مقام ونه مسئول ، چرا نمی توانند به اندازه یک بازی فوتبال مردم را خوشحال کنند؟ متاسفانه مردم ، احساس می کنند مدیران برای تحقق وعده های آنان، حتی لحظه ای با خودشان، درگیری ذهنی و وجدانی نداشته اند .در اوج همه پرسش های بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره توسط دولت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند و در اوج این همه بی تفاوتی هایی که مقامات به کوچک شدن سفره های مردم دارند و در نهایت این همه حرصی که مقامات از مردم درمی آورند، جام جهانی فوتبال امسال همچون مسکنی بود که دردها را برای مدتی آرام کرد؛ مسکنی که آنقدر طبیعی و معمولی است که عارضه اش در حد صفر است! این مسکن، درس ها دارد برای مقامات و البته نه مسئولان
بهتره بگیم ایران جام جهانی رو از دست داد !
ردوغان بداند كه نيمي از مردم تركيه بهش راي ندادند بيخود هوار نكشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
اونوقت کدوم رئیس جمهور با رای 100 درصدی انتخاب شده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
احسنت برادر
رفراندوم تنها راه هست
چرا همه ی اعتراضات رو میگین سازمان یافته
فقط انتخابات زودهنگام.فوری
نظر جام جهاني چيز ديگريست و براي همان هم ايران را حذف كرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر