بازدید 35620
هزار و دویست و پنجاه و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ایست و بازرسی از دستور کار بسیج خارج شد/باهنر: برخی وزرا، قصد ترک کابینه را دارند/انتقال دلار به ایران؛ کسب و کار جدید افغان‌ها/حضور بحث‌برانگیز روحانی در توچال

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ نیروی انتظامی: اهمال‌کاری پلیس در تخلیه ملک لواسان واقعیت ندارد/جهانگیری: مردم نگران وضعیت معیشتی نباشند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 24 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش آشنا به گرانی‌های اخیر: ارزان می‌شود

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به این که برخی معتقدند دولت برنامه خاصی برای کنترل قیمت‌ها ندارد، گفت: همین بعضی‌ها هستند که به دنبال گرانی‌اند. حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در حاشیه مراسم ختم حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره گرانی‌های اخیر چیست، اظهار داشت: ارزان می‌شود. وی در پاسخ به این که برخی معتقدند دولت برنامه خاصی برای کنترل قیمت‌ها ندارد، گفت: همین بعضی‌ها هستند که به دنبال گرانی‌اند. همین بعضی‌هایی که این حرف را می‌زنند.

ایست و بازرسی از دستورکار بسیج خارج شد

معاون مقاومت مردمی بسیج گفت: ایست و بازرسی به معنا و مفهومی که قبلا بود الان دیگر اصلا وجود ندارد الا به اقتضا که مسئولان امنیتی نظام تشخیص دهند. آبنوش درخصوص ایست و بازرسی‌های بسیج نیز گفت: ایست و بازرسی به معنا و مفهمومی که قبلا بود الان دیگر اصلا وجود ندارد، الا به اقتضا که مسئولان امنیتی نظام تشخیص دهند در یک خطه، در یک معبر، در یک گذرگاه نیاز به کمک بسیج باشد، ما تورهای موردی ایست و بازرسی را برگزار می‌کنیم، مثلا برای مسائلی از قبیل ورود اشرار، ضد انقلاب و معاندین، مبارزه با حمل سلاح و مهمات غیر مجاز، قاچاق کالا و مواد مخدر و... .

نیروی انتظامی: اهمال‌کاری پلیس در تخلیه ملک لواسان واقعیت ندارد

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص اظهارنظرهای ناآگاهانه درباره تخلیه مکانی در لواسان که در اختیار رئیس سابق ستاد کل بوده و هجمه به پلیس در این خصوص که در تخلیه ملک فوق اهمال‌کاری نموده است واکنش نشان داد. سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: این روزها بحث بر سر تخلیه مکانی در لواسان که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح بوده، بالا گرفته است و تعداد انگشت‌شماری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در این باره اظهارنظر کرده‌اند. سخنگوی نیروی انتظامی با گلایه از این مطلب که همچون همیشه دیواری کوتاه‌تر از دیوار پلیس پیدا نشده و هجمه‌ها نوازشگر تن این نیروی خدمتگزار شده است، تصریح کرد: مدعیان مدعی هستند که پلیس اهمال‌کاری کرده و اقدام به تخلیه ملک مورد نظر نکرده است؛ ادعایی که حتی ذره‌ای واقعیت ندارد.

طائب: «اعدام بقایی» و «شکنجه مشایی» را من نگفته‌ام

رئیس قرارگاه عمار با انتقاد از تحریف اظهاراتش درباره بقایی و مشایی، گفت: بنده به هیچ عنوان نگفتم که آقای مشایی یا بقایی شکنجه شده‌اند چرا که شکنجه در مبانی اسلامی صحیح نیست. حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از تحریف اظهاراتش درباره بقایی و مشایی، گفت: بنده به‌هیچ‌عنوان نگفتم که آقای مشایی یا بقایی شکنجه‌شده‌اند، چرا که شکنجه در مبانی اسلامی صحیح نیست. بلکه گفته‌ام که در قاموس اسلام شکنجه برای گرفتن اطلاعات منتفی و ممنوع است. به همین جهت ادعای شکنجه آنها بی‌مورد و غلط است. وی درباره این جمله که " بقایی باید اعدام شود" نیز گفت: من گفتم اگر اتهام جاسوسی درباره هر فردی ثابت شود، حکمش اعدام است نه اینکه آقای بقایی یا آقای مشایی جاسوس ثابت شده برای قوه قضائیه هستند و باید اعدام شوند. البته ممکن است برای من یا فرد دیگری این اعتقاد باشد اما این اعتقاد تنها برای خود فرد مهم است. طائب گفت: متأسفانه یکی از رسانه‌ها مصاحبه بنده را تحریف و اظهاراتم را وارونه منتشر کرده است.

نوبخت: منابع ارزی کشور بیش از مصارف است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه این معوقات چقدر است، اظهار کرد: حدود 3 هزار 400 میلیارد تومان است. وی در خصوص تدابیر دولت برای ساماندهی وضعیت ارز و گرانی های کشور، افزود: با توجه به اینکه کشور از نظر تراز منابع و مصارف مشکلی نداریم منابع ما از طریق فروش نفت حدود 52 میلیارد دلار است همچنین حدود 45 میلیارد دلار از صدرات غیرنفتی حاصل می شود؛ صادرات غیر نفتی که بخش عمده آن از پتروشیمی و فولاد و بخش دیگری از خرده صادرات به دست می آید به 80 درصد و 20 درصد تقسیم می شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: مجموع 45 میلیارد حاصل از صادرات غیرنفتی با 50 میلیارد حاصل از فروش نفت رقمی بالغ بر 94 میلیارد دلار می شود که درآمدها و دریافت های ارزی کشور است در حالی که مصارف کشور که بخش عمده آن واردات است از 48 میلیارد دلار تا 50 میلیارد دلار فراتر نرفته است. نوبخت با بیان اینکه در صورتی که 20 میلیارد دلار واردات خدمات به مصارف کشور اضافه شود حداکثر مصرف کشور از 75 میلیارد دلار بیشتر نمی شود، خاطرنشان کرد: منابع ارزی کشور از مصارف بیشتر است اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد و در چند ماه گذشته شدت گرفته است اشتیاق و گرایش برای تبدیل موجودی ریال به ارز است.

باهنر: برخی وزرا قصد ترک کابینه را دارند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده شنیده‌ام که برخی وزرا تقاضای ترک کابینه را دارند که رئیس‌جمهور به هر دلیلی اجازه این کار را نمی‌دهد. وی افزود: در دیگر کشورها مسأله تغییرات در کابینه امری عادی است به گونه‌ای که حتی گاهی رئیس دولت کل کابینه را تغییر می‌دهد ولی متاسفاته در کشور ما این موضوع بسیار سنگین و سخت است. باهنر گفت: دولتی که قرار است جنگ اقتصادی را مدیریت کند، نیاز به نیروهایی دارد که شادابی و نشاط برای کار کردن داشته باشند. بعضی از تصمیمات نباید متحمل زمان باشد زیرا کسانی که در کابینه احساس خستگی می‌کنند، باعث خستگی دیگر اعضای کابینه نیز می‌شوند. بنده شنیده‌ام که برخی وزرا تقاضای ترک کابینه را دارند که رئیس‌جمهور به هر دلیلی اجازه این کار را نمی‌دهند.

جهانگیری: مردم نگران وضعیت معیشتی نباشند

ساعاتی پیش، تیم اقتصادی دولت با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس، توضیحاتی به نمایندگان ارائه داد که برخی نمایندگان، اظهارات اسحاق جهانگیری را در این جلسه منتشر کرده اند. در این جلسه آقای جهانگیری گزارش بسیار مبسوطی در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با گرانی‌ها ارائه و تأکید کرد که جای نگرانی درباره مسائل اقتصادی و وضعیت معشیتی مردم نیست، راهکارهایی برای تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در این جلسه آقای جهانگیری به عنوان فرمانده اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گزارش بسیار مبسوط و خوبی درباره اقدامات انجام شده علیه ایادی استکبار در موضوع اقتصادی ارائه و اعلام کرد کارگروهی از قوای سه‌گانه برای مبارزه جدی‌تر با مسائل و مشکلات پیش‌رو تشکیل شده است، مشکلاتی که دشمنان قسم خورده ما در بعد از برجام برای ما رقم زدند. این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس توضیحات داده شده در این کارگروه، راهکارهای اساسی اندیشیده شده تا بتوان مایحتاج مورد نیاز مردم را تأمین کرد، همچنین مواد اولیه به کارخانجات و بخش صنعت داده شده و واردات در این موارد بدون محدودیت صورت گیرد، لذا جای نگرانی برای مسائل اقتصادی مردم و وضعیت معیشت آنها وجود ندارد.

انتقال دلار به ایران؛ کسب و کار جدید افغان ها

روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «انتقال دلار به ایران؛ کسب و کار جدید افغان‌ها» نوشت: غلام سروار، ساکن هرات است و شرکت کوچکی را اداره می‌کند. او غیررسمی، کالا و دلار به ایران انتقال می‌دهد و برخی از کالا‌ها را از کشور‌های همسایه به هرات وارد می‌کند. او یک پاسپورت تجاری دارد که توسط آن هر دو ماه یک بار به ایران سفر می‌کند. غلام، هر بار که به ایران سفر می‌کند ۶ تا ۸ هزار دلار به ایران انتقال می‌دهد. سروار می‌گوید: «ایران اجازه انتقال ۱۰ هزار دلار را می‌دهد و به این ترتیب من یک بار با انتقال این میزان پول، توانستم ۱. ۵ میلیون تومان سود کسب کنم.» عزیز احمد، یکی دیگر از ساکنان هرات است. او یک وسیله حمل و نقل دارد و مسافران را از هرات به مشهد ایران منتقل می‌کند. احمد از این طریق همچنین هر بار ۶ هزار دلار پول از هرات به ایران انتقال می‌دهد و به جای آن لبنیات و پوشاک از ایران وارد افغانستان می‌کند. بر اساس توضیح رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان، انتقال پول به ایران در روز‌های اخیر به یک کسب و کار جدید تبدیل شده است. خبرگزاری «پژواک» افغانستان از این کسب و کار خبر داده و بعضی از روایت‌های مردمی را چنین نقل کرده است.

اتمام حجت ظریف: فکر نکنید اصولگراها بیایند می‌توانند کاری بکنند

حمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) در نشستی در اتاق بازرگانی، صنایع، تعاون و کشاورزی ایران گفت: هدف دشمن نظام و رئيس جمهور و دولت فعلی نیست، بلكه هدف اصلى ايران و نابودى آن است. ما در ایران از اصولگرا، اصلاح‌طلب، بی‌خط، مخالف جمهوری اسلامی ایران و یا مخالف دولت همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اکنون هدف دشمنان نه نظام ایران، نه دولت روحانی، بلکه هدف ایران است. خیال نکنید که اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند که اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند در ارتباط با بحث شفافیت مالی و بحث مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی می‌توانیم در قالب فرمایش های مقام معظم رهبری طرح‌هایی را ارائه دهیم و در این زمینه در حال گفت‌وگو و رایزنی‌ هستیم.

حضور بحث‌برانگیز روحانی در توچال

بسته سامان

تجمع کسبه علاء الدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز

کاسبان پاساژ علاءالدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز مغازه های خود را تعطیل کردند.

بسته سامان

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۳۱
آقای جهانگیری تا کی فقط حرف حرف حرف
مردم نگران معیشت نباشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا تو به داد ما بیچاره ها برس
دریک روزکاری ودرزمانی که دلاراز۹۰۰۰ تومان هم عبورکرد آقای رییس جمهور تشریف بردندتله کابین !!!
آقایان لطفا خواهش میکنیم دیگر به ملت بخت برگشته ایران اطمینان ندهید چون تنمان به لرزه می افتد میدانیم باید منتظر مصیبت بزرگتری باشیم
آقای روحانی لطفا همانطور که همراه وزرا تشریف می بردید توچال در راه همراه گپ زدن برای اقتصاد هم چاره ای بیندیشید
آقای رئیس جمهور لباس ورزشی مارک خارجی می پوشند!!!
آقای جهانگیری تا کی شعار ؟
باباگرونی کمر مردم راشکسته احساس خطر میکنیم کجایند اقایان مسئول
ای خدا چقدر بدبختیم ما این یعنی دلار تو افغاستان ارزونتراز ایرانه یعنی پول افغانستان چندین برابر با ارزش تر از پول ایرانه
جناب روحانی تو با دل دیونه ما چه کردی ؟؟!! بشکن روزه سکوت رو ؟!
توابادان مردم آب شورمیخورن و مسئولین به توچال می روند!!!
مردم بدبخت شدند
از دلار جهانگیری چه خبر؟
جناب مطهری کشوری خلال دندونش از خارج میاد ، ۶ روزه ارزش پول ملی ۳۵ درصد افت میکنه ، رو چه حسابی ۶ ماه صبر کنه ، نکنه فکر کردی بعد از ۶ ماه حلوا خیرات میکنند؟!!...
آقای روحانی رییس جمهور منتخب،، توچال خوش گذشت!!
هرکی نمیتونه گردش و تفریح کسی دیگه رو ببینه ،کور بشه.
ولی لطفا ،خواهشا ، اول این ملت رو از تو'چاله در بیارین ،، بعدش هر گلستونی که خواستین برین.
همین.
سکه ۳ میلیون شد فریادرسی نیست؟؟؟!
یعنی تو این شرایط که همه زیرفشار هستند رفتن ریس جمهور توچال ان هم با لباسهای برند من را واقعا ناراحت کرد و از اینکه به ایشان رای دادم بسیار پشیمانم
بازار اتهامات بالا گرفته
رییس جمهور میخواد بگه همه چی ارومه.ولی بنده خدا نمیدونه در عصر انفجار اطلاعات در دهکده جهانی وبا وجود فضای مجازی مردم زودتر از خبرنگار صدا وسیما از مسائل اگاه میشن.راه اینه که به مردم بگه جریان چیه و از اونا نظرخواهی کنه که مقاومت ادامه پیدا کنه یا نرمش قهرمانی کنیم.اخه هزینه رو قرار مردم بدن نه ژن خوبها ودلالان سکه وارز.
جناب جهانگیری وقتی صحبت می کنند من احساس می کنم چقدر حوشبختیم اما بعد از این که از جو سخنان ایشان بیرون میایم و در فضای واقعی قرار میگیرم صدای شکستن استخوانهایم را زیر بار گرانی و هزینه های سنگین زندگی جهنمی میشنوم . آقای جهانگیری واقعا از شما ممنونم گر چه امکان رفتن به توچال و امکان حمایت از کالاهای ایرانی " پوما " ، آندره آمور " و " اسکچرز " راندارم ، اما شما حداقل برای لحظاتی این حس خوشبختی را برایم فراهم می آورید !
واقعاً که ماجرای همان ماری آنتوانت و بیسکوئیت بجای نان است
موعد اجاره سر آمده صاحب خانه پنجاه درصد گران کرده، نگران نباشم؟
نمیدونم چرا وقتیکه مسئولین میگن نگران نباشید بیشتر نگران میشم. دیدم که میگم. آقای روحانی هم که گویا مملکت رو ول کردن با وزرا رفتن تفریح؟
واکنش آشنا به گرانی‌های اخیر: ارزان می‌شود: آقایآشنا از شهریور سال قبل که سود بانک کاهش پیدا کرد و نقدینگی در بازار افزایش شنیدیم ارزان میشود تا بهانه کریسمس و تحریم و... هر روزم گرانتر از دیروز

نوبخت: منابع ارزی کشور بیش از مصارف است: آقای نوبختم باید ارجاع داد به پاسخ بالا

جهانگیری: مردم نگران وضعیت معیشتی نباشند: و همچنین آقای جهانگیری ارجاع بالا + تا به کی حلوا حلوا کردن الکی؟؟

تجمع کسبه علاء الدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز: اینم یه پاسخ از هزاران پاسخ به صحبت های بالا

کی میخوایم متوجه شیم که هر چی داریم میکشیم از همین فرافکنی و ناصادق بودن با مردم است؟ محض رضای خدا یکبارم صداقت تمام و کمال با مردم رو امتحان کنیم.
آقای جهانگیری راست میگویند زیرا اصلاً از وضعییت معیشتی مردم اطلاع ندارند .
خوش به حال اقای رییس جمهور که لبخند میزنه!
مردم نگران وضعیت معیشتی نیستند در معیشت مانده اند....
آقای طائب عجبا!
جهانگیری: مردم نگران وضعیت معیشتی نباشند... بله ... مردم اصلا نگران نیستند . پس لطفا کوپن ها را وارد مدار کنید که لا اقل حد اقل مایحتاج ماهانه اقشار ضعیف را در بر گیرد. اگر راست می گویید.
چرا هیچ نهادی حاضر به برخورد با اخلال گران اقتصادی نیست؟
من فرهنگی بعضی وقت ها گرسنه هستم خدا شاهد است که راست می گویم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر