بازدید 21355

مردم خودرو نخرند؛ اراده ای برای با ثبات کردن بازار نمی بینم؛ مجلس و دولت فقط با هم همدردی می کنند

طرح دو فوریتی را ۲۱۷ نفر طرح دو فوریتی را امضا کردند و در صحن ۱۶۰ نفر به آن رأی دادند و در کمیسیون صنایع و معادن، پیشنهاد مسکوت ماندن آن تا شش ماه را دادند. من به عنوان نماینده طراحان و نمایندگان طراح در کمیسیون صنایع و معادن می دیدم آن وزیر با کل معاونانش و مدیرعامل خودروسازان با کل هیأت مدیره‌شان بودند و جو کمیسیون هم جوری بود که احساسی می‌شد و جایی بود که نمی‌شد در یک محیط آرام و کارشناسی تصمیم بگیریم. امیدواریم مردم از نمایندگان بخواهند، کمک کنند این طرح رأی بیاورد؛ اما در صورتی که این قانون و طرح تصویب نشود، من هیچ راهی نمی‌بینم.
کد خبر: ۸۱۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 25 June 2018

چند روزی است که قیمت خودرو بار دیگر با جهش مواجه شده است، در حالی که انتظار بر این بود که دولت تدابیری برای کاهش قیمت ها داشته باشد به یک باره تصیم گرفت تا واردات خودرو های خارجی به کشور را ممنوع کند، این اقدام دولت با واکنش بازار مواجه شد و تنور گرانی خودرو را داغتر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نکته ای که در این بین وجود دارد، موضع انفعال مجلس است. مجلس به عنوان تنها قوه نظارتی که می تواند در تصمیمات دولت نقش داشته باشد، طرف دولت را گرفته و تنها طرحی که می توانست به بازار آشفته خودرو در کشور سامان دهد، به دلایل واهی مسکوت گذاشته شد.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود و طراح طرح ساماندهی بازار خودرو، در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه در روزهای گذشته، شاهد افزایش قیمت خودرو از ۷۰ تا ۸۰ درصد هستید؛ تفاوت قیمت‌هایی که خودروسازان می‌دهند با آنچه در بازار معامله می‌شود، از زمین تا آسمان است.

وی گفت: خودروسازان ما نمی‌خواهند مسئولیت افزایش قیمت‌ها بپزیرند. وی با نشان دادن جدولی از قیمت تمام شده خودرو و قیمت آن در بازار به خبرنگاران گفت: ملاحظه کنید، قیمت کارخانه پژو ۴۰۵، ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت بازار ۳۵ میلیون تومان، قیمت کارخانه پژو پارس ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت بازار ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت کارخانه پژو پارس تی یو ۵، ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت بازار ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت کارخانه پژو ۲۰۷، ۴۰ میلیون تومان و قیمت بازار ۶۰ میلیون تومان، قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۷ میلیون تومان و قیمت بازار ۷۱ میلیون تومان، قیمت کارخانه سمند ۲۷ میلیون تومان و قیمت بازار ۳۷ میلیون تومان و قیمت کارخانه سمند سورن ۳۴ میلیون تومان و قیمت بازار ۴۲ میلیون تومان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: ما سه نوع شرکت خودروسازی که بیشتر در ایران نداریم و مثل مسکن نیست که بخواهند به هر قیمت بفروشند. سه شرکت خودروسازی داریم که نظارت بر قیمت‌گذاری و عرضه آن خیلی کار راحتی است، ولی انجام نمی‌شود. ما نیاز داریم که این بازار از انحصار خارج شود و بازار رقابتی برای آن شکل بگیرد. دولت هم در این راستا مصوبه می‌گذارد و همان 4درصد بازار خودروی وارداتی را هم ممنوع و محدود می‌کند و همان اندک رقابتی را هم که وجود داشت از بین می‌برد تا دوباره بتوانند خودروها را به هر قیمتی که دوست داشتند، وارد بازار کنند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: خودروسازان می‌گویند ما سایت را باز کردیم که مردم خریداری کنند، ولی مردم می گویند که اصلا سایت باز نمی‌شود. کاملا مشخص است که خودروسازان در این امر نقش دارند. ما این تجربه را قبلا داشته‌ایم که دولت یک بار آمد ثبت سفارش‌ها را بست و باعث افزایش صد درصدی قیمت خودروهای خارجی شد و این اتفاق دوباره تکرار شد. این رقابتی در برابر خودروهای وارداتی بود و نمی‌دانم چه تدبیری بود. به نظر من واضح است که مافیای خودروسازی آن قدر نفوذ دارد که به رغم اینکه باید به این سمت برویم که بازار رقابتی و باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی شود، از آن اندک رقابت هم جلوگیری می‌کنند که بتوانند دوباره قیمت را افزایش بدهند.

پارسایی افزود: این گرانی‌ها ناشی از چند مسأله است؛ یکی قدرت نفوذ و لابی خودروسازان و واردکنندگانی که خودروها را در زمان بسته بودن ثبت سفارش ثبت کردند؛ دیگری نبود قانون مشخص در این موضوع است؛ یعنی ما هیچ قانون مشخصی در بحث صنعت خودرو نداریم. الان شورای عالی رقابت می گوید، ما در قیمتگذاری خودرو هیچ دخالتی نداریم و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و وزارت صنعت و معدن هم می‌گویند، ما اختیار نداریم و این خلأ قانونی باعث شده که حداکثر سودجویی را بکنند و ملت مظلوم ما باید برای خرید خودروهای بی کیفیت پول های کلان و چند برابری پرداخت کنند.

وی با اشاره به تصویب فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: بهترین راه تصویب یک قانون است. شما دیدید که طرح دو فوریتی را ۲۱۷ نفر امضا کردند و در صحن ۱۶۰ نفر به آن رأی دادند و پیشنهاد مسکوت ماندن آن تا شش ماه را در کمیسیون صنایع و معادن دادند. من وقتی به عنوان نماینده طراحان و نمایندگان طراح به کمیسیون صنایع و معادن می‌رفتم، می دیدم آن وزیر با کل معاونانش و مدیرعامل خودروسازان با کل هیأت مدیره‌شان بودند و جو کمیسیون هم جوری بود که احساسی می‌شد و جایی بود که نمی‌شد در یک محیط آرام و کارشناسی تصمیم بگیریم، امیدواریم که مردم از نمایندگان بخواهند این طرح را کمک کنند که رأی بیاورد. اما در صورتی که این قانون و طرح تصویب نشود، من هیچ راهی نمی‌بینم.

پارسایی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ یکی از بهانه‌ها این است که می گویند، سال حمایت از کالای داخلی است و می‌گویند، شما می‌خواهید تعرفه واردات خودرو را متوقف کنید و خیلی مشخص است. ما می‌گوییم که تعرفه خودروها به سال ۹۶ برگردد؛ همان موقع هم تعرفه‌های خودروهای ما ۵۵ درصد بود، ولی می‌بینیم در یک سال گذشته، تعرفه واردات خودرو از ۵ درصد تا ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اصلا خودروهای هیبریدی حدود ۶۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است. خودروی هیبریدی خودرویی است که ما تولید کننده آن را نداریم که نگران باشیم به تولید داخلی لطمه وارد آید. به نظر من مجلس و دولت و سازمان‌های نظارتی و قوه قضائیه در این امر مقصر هستند، وگرنه در یک کشور که نباید این طور باشد که به رغم این همه نهادهای نظارتی و نهادهای قانون گذاری و مجری قانون افرادی بتوانند هر طور که می‌خواهند با بازار خودرو و سرمایه‌های یک ملت بازی کنند و این‌ها اینقدر قدرتمند هستند که جلوی رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر برگشت تعرفه‌های سال قبل را گرفته‌اند و اگر اجرا می‌شد، تعرفه‌ها به سال قبل بازمی گشت.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری جرم محسوب می شود، گفت: آن قاضی شرافتمندانه و با ادله مختلف حکم داد اما از طرف خودروسازان و جاهای دیگر فشار آوردند. این بحث مثلا برای تلگرام پیش نمی‌آید چرا که تلگرام یک بحث سیاسی است اما این رانتی و اقتصادی است.

وی گفت: ما در کمیسیون اصل ۹۰ این را پیدا کردیم که تخلف صورت گرفته و ۱۹ هزار خودرو در زمان بسته بودن ثبت سفارش ثبت شده و اینها مشخص است و شاید صدها نفر هستند که این کار را کرده‌اند. گمرک تخلف کرده و خودروهایی که در زمان غیر مجاز ثبت شده را ترخیص کرده و کمیسیون اصل ۹۰ همه چیز را مشخص کرد و طی گزارشی که به صحن علنی خواهد داد قطعا همه اینها را مشخص می‌کند ولی تصمیم گیرنده نهایی قوه قضائیه و دولت است. تصمیم گیرنده نهایی دولتی است که باید مجری قانون باشد و قوه قضائیه‌ای است که باید برای این متخلفان و سوداگران و مافیا حکم بدهد.

پارسایی همچنین گفت: بدون شک اگر تدبیری برای ساماندهی بازار خودرو نشود، مردم خودشان تدبیر و تعیین تکلیف می‌کنند. اگر مردم کارشان به جایی برسد که ببینند راهی نیست، بهترین راه درمان گران فروشی، نخریدن است و آن موقع است که به اقتصاد و کشور ما ضربه وارد می شود.

وی با اشاره به پیشنهادی برای دعوت از مسئولین مرتبط با صنعت خودرو به کمیسیون اصل ۹۰ گفت: واقعا وضعیت خودرو از وضعیت ارز و دلار بدتر شده و واقعا مردم خوبی داریم که دارند با وجود این موضوعات آرام آرام در کنار ما حرکت می کنند. دلار و ارز گران شده و به این قیمت‌ها رسیده و من هیچ اراده ای هم به طور جدی در مجلس و دولت و در مبارزه با این بی ثباتی بازار نمی‌بینم. در جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس هم دولت و نمایندگان نظرات خود را گفتند، ولی با نظر و گلایه‌ها مشکل حل نمی‌شود، باید اقدامی مؤثر انجام شود. اختیار این موضوع هم فقط در دست مجلس و دولت نیست و در بخش‌های مختلفی است که سرمایه‌های کلان اقتصادی را در دست دارند. کاسبان تحریم از این شرایط بدشان نمی‌آید، چراکه افزایش قیمت ارز برایشان منافعی دارد، وگرنه کسی که مدعی دفاع از حقوق ملت است، هرگز به آن سمت نمی‌رود که کاری انجام دهد که دستمزد و حقوق و ارزش پول حقوق بگیران ما نسبت به سال گذشته کم شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: فراکسیون امید چند وقت پیش آقای سیف را دعوت کرد و ایشان به ما قول داد که تا دو هفته دیگر بازار ارز ساماندهی خواهد شد اما نه تنها ساماندهی نشد، بلکه افسار گسیخته شد یعنی اینقدر ترمز بریده که از دست همه خارج شده و به سمت وحشتناکی پیش می‌رود و در ادامه مردم فقیرتر می‌شوند. من اراده‌ای در مجلس و دولت ندیده‌ام، فقط با هم همدردی می‌کنیم و مجلس و دولت و نهادهای مختلف که در مباحث اقتصادی اثرگذار هستند، باید محکم پای کار بیایند تا مشکل حل شود و تا اینها در کنار هم قرار نگیرند من بعید می‌دانم مشکل حل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲۸
مجلس و دولت به هم نون قرض ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
هر روز یه نماینده میاد یه چیزای میگه
فقط میگه.
خوب کاری کنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
فقط یک ماه نخرید همه تسلیم میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
عالي گفتي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
احيانا شما که نقشي نداريد فقط مردم نخرند تا مشکل حل بشه.
روی چشم.
جناب رئیس جمهور هم قبل از عید راجع به دلار همین موضوع را فرمودند. مردم اصلا نگران نیستند. خیالتان راحت باشد.
آقایان مسوول مسوولیت خودتان را بگردن مردم نیاندازید راه حل این نیست مردم گران نخرند راه حل این است که شما مسوولان سیستم وقانونی وضع کنید که کسی نتواند وجرات نکند که گران بفروشد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
فعلا که همه بازارا دست خودشون و ژن هاي خوبشونه انتظار داريد قانون وضع بشه
این جنگهای زرگری برای مردم نون و آب نمی شود.
مگه میشه مگه داریم، الحمدالله مردم ما مردمی همیشه در صحنه هستن
پس مردم چیکارکنند؟؟ واردات نصفه ونیمه ای هم که با3برابرمالیات انجام میشد ممنوع کردند تا مردم چاره ای جز خرید ارابه های ایندو شرکت نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مهم نیست خودشون سوار بی ام دبلیو می شوند و برای ملت بخت برگشته نسخه می پیچند
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
پورشه هم تو پارکینگ دارند
زور هیچکس به نفوذ و قدرت خودروسازا نمیرسه!سالهاست از مظلوم نماینده ها و مسولین دفاع نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
میرسه.صبر داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
خودرو سازان چه کسانی اند ؟؟؟
همه چیز بحال خودش رها شده هیچکس پاسخگوی وضع اسفبار اقتصادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
عوضش رئیس جمهورت میره توچال! اون هم وقتی تو خوابی!!!! خخخخخخخخخخخ
خدا عاقبت مردمو بخیر کنه مدیرا که در میرن ...
اخ که چقدر بدبختیم ما کارگر افغانی اومده میگه پول دستمزد منو یا به دلار بدین یا افغانی یاروپیه پاکستان چون پولتون بی ارزشه من این پولو باید بفرسم افغانستان تو اونجا با این پول هیچ کاری نمیشه کرد از بس بی ارزشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
تازه صرافهای افغان به دولت افغانسات اعتراض کرده اند که جلوی قاچاق دلار به ایران را بگیره چون از بس که پول ایران بی ارزش شده دلارها ر از افغانستان به ایران قاچاق میکنند که خیلی سود داره!!!
واحی!!!!
خودرو ؟ با اطمینان میتونم بگم اکثر مردم در خرید خورد و خوراک روزانه موندند. ولی واقعا هر کی پولی داره باید بیخیال خرید خودرو بشه که قیمتش نسبت به کیفیتش سرسام آوره
یاد اون مرثیه کربلا کربلا ما داریم میاییم افتادم......... ...ونزوئلا ونزوئلا ما داریم میاییم...

برید ملت خوش باشید ...دلار وسکه کیلویی چند .....بازی امشب رو بچسبید...بعدش وقت برای شیون و زاری زیاده......بقول بهشتی این ره عشق است نه ره عقل...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
قافیه نداره باید بگید مادوروووو مادورووو ما داریم میایییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ آقا ونزوئلا که هیچ داریم میریم سمت زیمبابوه
فقط ميشه گفت مملكت مثل ماشين بدون راننده شده و خودش داره ميره ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
به کجا؟؟؟
سهراب
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
به بهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
امام زمان داره مملکت رو اداره میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
به سمت رسیدن به آمال
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مطمئنی بدون راننده هست؟
کشور دیگه کاملا رو هواست خدا به داد این مردم بدبخت برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
الان تو فضاییم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
خوبه که!
شما هم همدردی کن. خوبه! فقط حرف حرف! گوشمون پر شد از حرف! اینا رو گه گفتی همه میدونیم. حداقل وزیران مسئول را استیضاح کنید . این کار رو که بلدید
دمت گرم باز به تو که میگی مشکل هست
دولت که اصلا قبول نداره مشکلی وجود داره
دولت و مجلس همدردی می کنند
مردم گدایی می کنند
این فاجعه ست وقتی رئیس سازمان بازرسی دو روز پیش رفته ایران خودرو با اعتماد به نفس بالا جلوی دوربین میگه همه چی گل و بلبله.خدایا سازمان بازرسی که این طور رفتار کنه بقیه سازمانها که حق دارن بیتفاوت باشن.از این غصه باید دق کرد
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
بازدید ایشان طوری بود که انگار بازدید فنی میکرد.آخه با قدم زدن درسالن تولید چطور میتوان فهمید اینها محصولاتشان را چطور وباچه شرایطی میفروشند وبرسر مردم چه میاورند وچه سو استفاده ها میکنند.
ممنوعیت واردات برای حمایت ازتولید داخل درمورد کالاهایی مصداق پیدا میکند که مشابه داخلی دارند. ولی درمورد خودرو با توجه به وضعیت فوق افتضاح خودروهای داخلی ونیزسواستفاده شرکتهای ذاخلی از انحصاری بودن بازار هیچ توجیهی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خیلی جالب تولید داخل که جوابگوی مصرف نیست جلو واردات هم گرفتن. در ضمن خودرو سکه و ارز نیست که احتکار بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
قانونی وجود ندارد که! دولت هر وقت دلش بخواهد قوانیین را مثل آب خوردن تغییر میده به نفع پولدارها چون خود دولتیها هم پولدارند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
عزیزم ممنوعیت فعلی برای این است که مملکت صادرات و ارز ندارد سوار شدن خودروی خوب ویژه مملکتی است که اقتصاد پویا داشته باشد
مسولین باید بیایند در محضر مردم از تایید صلاحیتهای نمایندگانی که گزینش کردند عذر خواهی و طلب مغفرت کنند.
دوستان دولتی و مجلسی نسبت به هم دل می دهند و قلوه می گیرند. ضررشو مردم می خورند عین واقعیت
چرا فقط خودرو رو میگید ؟ تمام قیمتا بیشتر از دو برابر شده ! درآمد ها هیچی
ببینید سود خودروسازها تو جیب کی میره اینکه کار سختی نیست یه بچه هم میتونه اینکار را بکند
مردم خودرو نخرند ،مردم خونه نخرند،مردم میوه نخرند، مردم طلا نخرند،مردم ارز نخرند،مردم مسافرت نروند !!!!!! مردم مگه اسیر شما هستن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
تازه فهمیدی که اسیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
با این اوصاف مردم فقط میتوانند بمیرند! البته اگر قبر ارزان قیمت پیدا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خوب راست میگه بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
حقوق شهروندي ما همينه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
وقتی کسی به فکر شما نیست یا اگرم هست زورش نمیرسه مردم خودشان باید به فکر خودشان باشند ...
اگه نمیتونی استفعا بده برو
شاید یکی اومد تونست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
این وضع برای هیچ کس از اینا درست بشو نیست .
به اصطلاح خودروسازان داخلی با سواستفاده ازاولا انحصاری بودن بازار وثانیا نبودنظارت بر کارشان در25 سال اخیر بیش از 15 میلیون خودروبا پایینترین کیفیت فنی وایمنی وقیمت وشرایط فروش دلخواه به مردم قالب کرده اند هم پولشان راگرفته اند هم هزاران نفرشان را به کشتن داده اند. تا سال 83 که واردات قدغن بود ازسال 83 با مالیاتی بسیارسنگین ازاد شد و واردات 4درصد بازار رابدست اورد ولی همین 4درصد راهم مافیای خودروسازی تاب نیاورد وباز ممنوعش کردند.
آن روزی که عرض کردیم این هشت سال را در هشتاد سال نمی شود جبران کرد ، کجا تشریف داشتید ؟ لجبازی به خاطر یک نفر ؟؟؟؟؟ هشتاد میلیون فدای یک ناکارامد که می خواست دنیا را مدیریت کند ؟
پاسخ ها
سید مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
هنوز تو توهمید که مشکلات مال قبله؟ بابا قبلی همونیه که الان سر کاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
این دولت هم همان کار دولت قبل را کرد
اگر مجلس و دولت منتوانند مشکل بی ارزش تعادل قیمت بازار داخلی را حل کنند پس ...... باید از مجلس و دولت بروند خانه بنشینند .
من اراده ای برای بی ثبات کردن بازار می بینم.
ظاهرا دولت ضرری نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
دولت محالفين دولت
باز انتخابات شد برید پای صندوق
همین آقا ، یکی از ازش سوال کنه چند میلیارد خرج کردی که نماینده شدی و رای آوردی،، ؟؟
دولت ، همین دولتی است که این آقا طرفدارش هست ، پس خواهشا رنگ عوض نکن جناب دکتر
ازسال 91 واردات خودروهای بالای 2500 راممنوع کردند گفتند مردم ایران اگر خودروی سطح بالا سوارشوند سردرد میگیرند.الحمداله که الان هم واردات رابکلی ممنوع کردند تا ملت همیشه درصحنه فقط گاریهای ایندو شرکت کلاهبردار راسوار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
برای مردم عادی ممنوع است برای خودشان خیر! برو ببین همین الان لندکروز 2018 با حجم موتور 4000 و قیمت بالای 60000 دلار در حال فروش است! تازه دیروز تو خیابان چشمم به هامر با پلاک ملی افتاد!!!! خخخخخ
ماشین که کالای اساسی نیست که مهم باشه، کسی نمی خواد به افزایش متری دو میلیونی قیمت مسکن در شرق تهران، فقط طی دو هفته ی گذشته، رسیدگی کنه؟ مسخره شده. بساز بفروش ها و املاکی ها هر قیمتی که بخوان رو خونه هاشون می ذارن و هیچکس هم صداش درنمیاد... خدایی ش نارمک باید آپارتمان نوساز متری 13 میلیون باشه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
وقتی همه مسئولان دست اندرکار شغل شریف و پولساز بساز و بفروشی هستند انتظار داری کسی صدای من و تو را بشنود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
زن و بچه كه اين حرفا نميفهمن اونا خونه ميخان اونهم بالاي صدمت حالا من بدبخت با حقوق كارمندي چه جوري خونه تهيه كنم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
عیبی نداره شما باید بچه ها رو اضافه کنی
این سخنان را اینگونه تعبیر می کنم : مردم خودتان به فکر خودتان باشید از مسولین تنوری برایتان داغ نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خوب ول كنن اگه نميتونن كاركنن...
وقتی نمایندگان مجلس توسط مردم انتخاب نشوند نتیجه اش این میشود.
زندگی کردن ما ، مردن تدریجی بود / آنچه جان کند تنم ، عمر حسابش کردم
آقای روحانی که فعلا رفته توچال
بقیه مسئولین که خدا رو شکر حقوق خوبی دارند و فعلا قیمت طلا و ارز (تحریم ها) روی اونها تاثیر نذاشته و قطعا خودروی داخلی هم سوار نمی شوند و لباس داخلی هم نمی پوشند پس اصلا حس نمی کنند که مشکلی وجود داره.
آقا بازار اعتصاب کردند چرا هیشکی به فکر نیست
اگریادتان باشدچندماه پیش یکی ازمسئولین گفت حتی رییسجمهورهم زورش به خودروسازان داخلی نمیرسد .حالا ببینید اینها چه اژدها هایی شده اند.خدا به داد مردم برسد.
خوبه تیتر نزنید هورا سکه ۱۰۰ تومن ارزون شد جشن ملی بگیریم ؟؟؟!
كاملا رأست ميگه. مجلس هيچ كاري نمي كنه دولت هم همينطور.
با نخریدن خودرو، جوانان فقیر کشور عراق و افغانستان را صاحب ماشین کنید.!!!!!!!

ایرانی اگر تو ماشین نخری، صادرش می کنند عراق و افغانستان

با افت شدید ارزش ریال همه چی بی منطق شده، یعنی اگر یک عراقی قبلا پراید رو می خرید، ۲۰ میلیون تومن، الان می خرش ۸ میلیون تومن

یعنی قیمت واقعی پراید، ۴۸ میلیون تومان هستش
تو مجلس برجام رو آتيش ميزنيد ؟
شايد اين جمعه بيايد.
نوسان قیمت اقلام وکالاها توسط بالاییها صورت میگیره وگرنه خرده فروش مغازه دار نمیتونه سرخود گران کنه...
در مملکت اسلامی که انسان نا امید نمیشود.
خوب مردم چند روزی ماشین نخرند..تا ارزان شود
نباید به خاطر گران شدم ناچیز چند قلم کالا دادوفریاد شود..اینها به نظام ضربه میزند..
باید به فکر آبروی ایران باشیم نه ماشین و اینچیزا
آقای محترم‌‌.پس شما برای چی داری حقوق میگیری؟ نقشت چیه در کنترل بازار،؟ اگر قراره مردم مشکل رو حل کنن شما لطف کن حقوق و صندلی ریاست رو ول کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
پس پست شما واسه چيه داداچ
با نام خدا .


با سلام .

مردم خودرو نخرند ..........بجای آن میتوانند از اسب و کالسکه استفاده کنند . یا اینکه قاطر سوار شوند و به محل کار

خود بروند .......................

خودروی ایرانی از چینی بهتر است . یک وسیله کشتار جمعی ........

سالیانه 58000 نفر در جاده های ایران بر اثر تصادف میمیرند .............

به غیر از هزینه های میلیاردی که صرف میشود و تخت بیمارستانها را اشغال میکنند و شرکت های بیمه را چاق تر میکنند ...........
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
سالیانه 16000 نفر در جاده های ایران بر اثر تصادف میمیرند
گرانی خودرو و بیش از دو برابر شدن نرخ سکه ، طلا و ارز هیچ اشکالی ندارد همین که نرخ تورم طبق محاسبات آقایان 8/1 درصد است باز جای شکرش باقیست
هر دم از این باغ بری می رسد.......................
نتیجه آرای تکراری...
دیروز بازار آتی رو رو دلالها بستن واسه اینکه بگن مقصر آتی نیست ریختن توبازار نقدی ولی باز امروز طلا کاهشی شد...امروز ظهر آتی باز شد صف خریده باز دلار شد 9 تومن سکه 3 میلیون..معلومه رییس روسا کالا دستشون با دلالا تو یه کاسه هست.آخه صندوقای کاگزاری لوتوس و رفاه وکیان فقط با بالا بردن سکه سود میکنن ...
آب زنین راه را هین که نگار می رسد مژده دهید باغ را بوی دلار می رسد......................
خب نمیتونید برید کنار و به افراد دلسوز ولایق بسپارید...
فیمت خودرو روی تمام بازارها اثر میگذترد من نمیدانم دولت چرا اینو نمیفهمه, مگه میشه سانتافه بشه 500 میلیون ولی خانه 300 میلیون باقی بمونه و یا دلار ثابت باشه,
مردم نفس نکشند همه چیز درست می شود !
خود دولت سهام دار اصلی گرانی همه چیز است... با شه نمی خریم زیرا دیگر نمی توانیم که بخریم
دادا این خرف شما یعنی اینکه اگه امروز نخرن فردا گرونتر میشه که
تنها راه اعتصاب کلی بازاریان و مغازه دارها و نخریدن مردم تا اینها بفهمن مردم ابله و خنگ نیشپستن
لطفا درج کنید...دیروز بازار آتی رو رو دلالها بستن واسه اینکه بگن مقصر آتی نیست ریختن توبازار نقدی ولی باز امروز طلا کاهشی شد...
راه حل ساده است استیضاح روحانی اگر واقعا دنبال عملید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
داداش فکر کنم تو باغ نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
مثلا کی دارید به جایش بگذارید؟
من با این سند یک هفته پیش با صحبت های جناب جهانگیری و عمل ایشان که ممنوعیت 1400 قلم کالا بود.استارت موج جدید گرانی را پیش بینی کردم که انجام شده به وقوع پیوست
خرید خودرو را تحریم میکنیم تا نتجه کار رانت خوران معلوم شود.
اقایون هرکاری دوست دارید بکنید
خدا وکیلی این مردم را شما دیونه کردید
کارلوس کی روش ،مربی تیم ملی فوتبال ایران روش نقطه مقابل مدیران رانتی بی تخصصی است که ناکامی های خود را از سازمانی به سازمان دیگر منتقل می کنند
همچنین مردم پیاز ، سیب زمینی ، میوه و دیکر مایحتاج روز مره را نخرند چون اراده ای برای با ثبات کردن بازار نیست
ما بازنشسته ها که مدتهاست قدرت خرید نداریم
تا حالا فکر کردید رانتخواران پشتشون به کجا گرمه
دست نگه دارید همتون خانه دار میشید
روحانی باید استیضاح بشه
یه دوستی نوشته بود صندلی ریاست رو رها کنین.. مگه میشه؟
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
انقدربه ایرانخودرو وسایپا بد نگید.
مملکت ما مثل یه قطاره،
قطاری که ترمزی نداره.
فقط احمدی نژاده که میتونه جلو اینا وایسه و مملکت رو سروسامان بده
اگر مردم اتحاد داشتند که وضعمون این نبود
خودرو ؟چشم نمیخریم مسکن ؟
ظاهرا ، مجلسی ها رو دولت انتخاب کرده نه ملت
از مجلسي كه دولتي است چه انتظاري داريد!!
قیمت کارخانه در سایت ایرانخودرو
پژو پارس 40.800
چطور 33 حساب کردی دلارو جان
تخلیه حباب بزرگ بورس آغاز شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل