بازدید 23151
گزارش «تابناک» از مسیری که سرمربی پرتغالی در فوتبال ایران پیمود؛

تفکر و دستاورد هشت ساله کی روش در تیم ملی ایران چیست؟

کی روش صاحب رکورد طولانی ترین دوره مربیگری در تیم ملی ایران است. او در این مدت نه تنها در جنبه های فنی، که از اصول حرفه ای و رفتاری فوتبال گرفته تا مسائل سخت افزاری این رشته ما را تا مرز استانداردهای بین المللی بالا کشیده و اصلاحات او در ساختار تیم ملی هم نمایان است. کارلوس یکی از گرانترین مربیان ملی دنیاست، ولی حتی در این زمینه هم میلیون ها دلار بیش از پولی که گرفته برای ایران پاداش و جایزه به همراه آورده.
کد خبر: ۸۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 23 June 2018

کی روش صاحب رکورد طولانی ترین دوره مربیگری در تیم ملی ایران است. او در این مدت نه تنها در جنبه های فنی، که از اصول حرفه ای و رفتاری فوتبال گرفته تا مسائل سخت افزاری این رشته ما را تا مرز استانداردهای بین المللی بالا کشیده و اصلاحات او در ساختار تیم ملی هم نمایان است. حال می خواهیم بدانیم با این مربی تراز اول چه چیزهایی به دست آورده ایم و آیا این همکاری ارزشش را داشته است؟

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ کارلوس کی روش، هفت سال و سه ماه است که در ایران حضور دارد و سبک کاری و تفکر فنی اش، مبنی بر ارائه بازی تدافعی در تورنمنت های بزرگ مثل جام جهانی به همراه ضدحملات سریع و استفاده از ضربات ایستگاهی است. در این چند سال، تیم های کی روش حتی مقابل تیم های درجه یک آسیایی هم تقریبا به همین شکل بازی کرده اند. یک بازی منطقی و نتیجه گرا مبتنی بر داشته های فوتبال ایران که همه هم از آن راضی هستند؛ نخست حفظ دروازه خودی از گزند و سپس وارد کردن ضربه به حریف... ؛ نمایش هایی که گل خورده بسیار کم و پیروزی با گل های حداقلی را به بار می آورد و دفاع بتنی در کنار چینش هافبک های دفاعی شاکله آن را ترسیم می کند.

استفاده مداوم از بازیکنان جوان و جایگرینی آنها با نسل قبلی فوتبال ایران، همواره این مرد پرتغالی را با انبوهی از گزینه ها برای دعوت مواجه کرده است و هیچ گاه دستش بسته و خالی نیست. کی روش گلخانه ای تشکیل داده که در آن بهترین ها را در نخستین مراحل رویش جدا کرده و به فضای تحت نظر خود می برد و با ارتباط مستمر بازیکن خود را به زندگی حرفه ای تا رسیدن به مدارج بالاتر راهنمایی می کند. به همین دلیل برای کی روش، اتفاق مطلوب این است که بازیکنانش در باشگاه های اروپایی بازی کنند تا خودکار در محیطی حرفه ای رشد کنند و تحت تعالیم به روز و مدرن با امکان استفاده از تجهیزات علمی پیشرفته قرار بگیرند. در این میان تعهد این مربی به توجه ویژه به ملی پوشان زبده ای که در لیگ داخلی توپ می زنند هم قابل تقدیر است. او برای آنها امکانات مشابه را در تهران فراهم کرده تا کمبودها در باشگاهشان را برای دو روز در هفته هم که شده، جبران کند و داده های آماری شان را دسته بندی و نگهداری می کند تا در روند آماده سازی شان قرار گیرد. این گونه هر ملی پوشی می داند که زندگی حرفه ای او زیر ذره بین است و برای آماده نگاه داشتن اوضاع فیزیکی اش کم نمی گذارد و از هر حاشیه اضافه ای پرهیز می کند.

تفکر کی روش هفت ساله کی روش در تیم ملی ایران چیست؟

در دوره کی روش در قالب دفاعی فوق العاده بوده ایم و مقابل قدرت های دنیا اجازه برتری پرگل به حریف نداده ایم. در قالب هجومی هم بازیکنانی داریم که می توانند هم کار ترکیبی از کنار و هم در عمق انجام دهند؛ اما از همه اینها مهمتر قدرت بدنی بالای بازیکنان ما زیر نظر این تئوریسین پرتغالی است.

در دو دیدار اخیر تیم ملی در روسیه نیز دیدیم که بازیکنان ما در نبردهای تن به تن با بزرگترین بازیکنان جهان شکست نمی خورند؛ اما برخلاف جام جهانی برزیل حالا وقتی از قالب دفاع درمی آییم و به حمله می رویم بازیکنان خلاق، تکنیکی و بسیار خوبی داریم که پیشرفت کرده و برای هجوم هم آماده اند. در بازی اسپانیا، کارهای ترکیبی بازیکنان برای تماشاگران بخصوص رئیس فیفا لذتبخش بود و تعجب کرده بود، ایرانی که بیشتر علاقه به دفاع در زمین خودی دارد، چنین توانایی بالایی در فشار به دروازه حریفانی مثل اسپانیا هم داشته باشد.

میزان دوندگی و جنگندگی و قدرت پاس دهی بازیکنان تیم ملی در دوره کی روش به مراتب بالاتر از ادوار گذشته است و تیم ایران می تواند در مقابل تیم های صاحب سبکی که بازی مالکانه انجام می دهند، توپ را به سلامت در زمین بچرخاند و اعتماد به نفس لازم در بازیکنان به وجود آمده است.

نکته مهم دیگر، تعیین شرح وظایف مشخص برای هر یک از بازیکنان در بازی های ملی است، به گونه ای که هیچ بازیکنی سردرگم و بی برنامه بازی نمی کند. کسی حق ندارد بی دلیل زیر توپ بزند و یا اقدام به سانتر یا شوت بکند. همه حرکات در قالب تاکتیک تیمی است و اگر بازیکنی خارج از پازل مربی کار کند، از ترکیب دور می شود. بازی هدفمند تیمی برای نتیجه ای جمعی، چیزی است که فوتبال ایران تا پیش از کی روش نداشت. اغلب بازیکنان ساز خود را می زدند و تاکتیک های کی روش این نقیصه را برطرف کرده است.

آفت دیگر تیم ملی در چهار دهه اخیر، عنصر بازیکن سالاری در اغلب ادوار و عدم جدیت مربیان در برخورد با تکروی های داخل و بیرون زمین برخی ستاره ها بود. بازیکنی که در تیم ملی دارای سابقه و پشتوانه می شد برای خود حقی فراتر از سایر ملی پوشان قایل بود و حریمی غیرقابل نفوذ می ساخت که گاه تا میدان نفوذ تا حیطه اختیارات سرمربی نیز پیش می رفت و نفر اول کادرفنی را دچار عجز می کرد. این نقصان بزرگ با آمدن مربی سابق رئال مادرید که بزرگترین بازیکنان ممکن در فوتبال جهان را هدایت کرده بود و با هدایت تیم کهکشانی اسپانیا پرستاره ترین تیم ممکن تاریخ را زیرنظر داشت، رفع شد.

کی روش نه تنها در اسم، بلکه در عمل هم آنقدر بزرگ بود که بازیکنی به خود اجازه خطا و اشتباه نداد و آنجا که نظیر مورد مهدی رحمتی، ساز مخالف نواخته شد، تصمیم قاطع و بی بازگشت کی روش تکلیف را یکسره و بی نظمی را در نطفه خفه کرد.

افزایش تعداد لژیونرهای فوتبال ایران به تعداد قابل توجه، دیگر دستاورد این پرتغالی باهوش بود؛ هر چند ایرادهایی مثل بی توجهی به لیگ داخلی نیز به کی روش وارد کرده اند که تا حدودی می تواند وارد باشد و جای ترمیم این نقطه ضعف وجود دارد. البته در مورد لژیونرهای تولید شده در دوره کی روش، این نکته وجود دارد که تقریبا همه آنها در تیم های باشگاهی درجه دو و یا حتی درجه سه اروپا توپ زدند و مثل دهه قبل میلادی بازیکنانی در سطح اول آلمان، ایتالیا، اسپانیا و دیگر لیگ های اصلی قاره سبز نداشته ایم. پوشیدن این ضعف با برنامه ای دراز مدت ممکن است چراکه تیم هایی نظیر ژاپن، کره جنوبی و ... در سطح پایین تر از ایران دارای بازیکنان بسیار بزرگ و سرشناس در مهمترین لیگ های اروپا هستند و این اختلاف سطح توجیه پذیر نیست.

گفته می شود این ضعف به دلیل دیپلماسی ضعیف فوتبال و دوری ایران از بازار فوتبال اروپاست که ربطی به کم کاری کی روش ندارد و این تعاملات بین المللی است که چنین شکافی را پر خواهد کرد. بهره گیری از ارتباطات جهانی جهت فروش و عرضه ستاره های ناب فوتبال ایران لازم است و فوتبال ایران برای این منظور باید مثل دهه های گذشته در سطح مدیران عامل باشگاهی با همتایان اروپایی ارتباط داشته باشد.

کی روش سال هاست که فوتبال ایران را به عنوان شماره یک آسیا در صدر لیست قاره حفظ کرده و هرچند در آستانه جام جهانی به دلیل لغو دو دیدار دوستانه این جایگاه را به استرالیا تقدیم کرد، این سیطره طولانی به عنوان پیشقراول فوتبال قاره، اعتبار از دست رفته را به فدراسیون ایران بازگرداند.

کارلوس کی روش از لحاظ اقتصادی هم برای فوتبال ایران مفید و درآمدزا بود و به رقم دستمزد قابل توجهی که می گیرد، با نتایجی که کسب کرده است همواره این هزینه ها را پوشش داده و هیچ گاه اجازه نداده این هزینه ها روی دوش فدراسیون ایران سنگینی کند. نگاهی به مجموع جوایز و پاداش هایی که فوتبال ایران در دوره او از دو صعود به جام جهانی به جیب زده، نشان می دهد که او چند برابر حقوقش برای فدراسیون پول و درآمد داشته است.

تفکر و دستاورد هشت ساله کی روش در تیم ملی ایران چیست؟

او با تیم شجاعش یعنی ایران فردا شب مقابل تیم ملی کشورش پرتغال خواهد ایستاد و اگر نتیجه به صعود ایران منجر شود، نه تنها از بعد مالی و اقتصادی بلکه از لحاظ اعتباری چنان پوئن بزرگی نصیب ایران خواهد کرد که با هیچ پاداش و جایزه ای قابل جایگزینی نخواهد بود؛ همانطور که تا همین امروز هم میزان تمجید رسانه های معتبر جهانی از نمایش ایران را در هیچ برهه ای سراغ نداریم و دنیا هیچ گاه تا به این حد برای ورزش ایران احترام قائل نبوده است.

مهمترین دستاورد کی روش اما از نگاه تابناک، سخت افزاری است که کی روش از خود بر جای گذاشته است. کمپ اختصاصی و حرفه ای تیم های ملی در سطحی که تیم های بزرگ دنیا از آن بهره مندند و یا مالکیت اتوبوسی که مخصوص تیم ملی و سفرهای کوتاهش تهیه شده و دفتری ویژه برای سرمربی که مجهز به لوازم مورد نیاز یک مربی برای آنالیز حریفان و جلسات و تصمیم گیری های اوست، همه و همه نشان می دهد این مرد پرتغالی غیر از پیشرفت های فنی که به این مقطع برمی گردد، برای آیندگان هم میراثی قابل استفاده از خود بر جای گذاشته است.

فوتبال ایران شش ماه دیگر جام ملت های آسیا را در پیش دارد که آخرین بار چهار دهه پیش موفق به فتحش شد و برای تیمی در اندازه های ایران بسیار ناگوار است که برای این همه سال نتوانسته قهرمانی را دوباره در این جام تجربه کند. به نظر می رسد تیم ملی ایران که با هدایت کی روش برای نخستین بار نوسان را کنار گذاشت و به راحتی صعود به جام جهانی را تکرار کرد، حالا به بلوغ لازم برای قهرمانی در جام ملت ها رسیده است؛ البته اگر مدیران فدراسیون بجنبند و این فرصت را تقدیم حریفان و رقبای تا دندان مسلح نکنند.

مجید کوهستانی/ خبرنگار اعزامی تابناک به جام جهانی 2018

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۸
وجود مجری های پرتوانی مثل فردوسی پور و عوامل مختل کننده رانت در فوتبال و تمرکز کی روش روی فوتبال نه حاشیه باعث چنین اتفاقاتی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
کیروش هم یادگار محمود است یادش همیشه گرامی
به پیکه لایی زدیم خداوکیلی همین کم کاریه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یکی از مشکلات فوتبال ما بی جنبگی است. باختیم باز داریم بازتاب جهانی آن را در اخبار پخش می کنیم. اگر مساوی می شد یا می بردیم چیکار می خواستیم بکنیم. خیلی بی جنبه هستیم.
وجدانا کی روش به این چیزا فکر هم میکنه؟ کی روش فوتبال آسیا رو فاقد ارزش میدونه مثل این که الکس فرگوسن یا مورینیو مربی یه تیم آسیایی بشن کی روش فقط منتظر جام جهانی هر چهار سال یک بار و همین ۳ بازی است شاید اگه تیم خوب اروپایی مثل پرتغال یا انگلیس بهش بدن یک لحظه اینجا نمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
گاهی فراتر از دماغ را دیدن هم عالمی دارد
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
واقعا فکر میکنی آسیا مهمه
آخرین باری که آسیا قهرمان شدیم باشگاهی یا ملی چه گلی به سرمون زد
بازی با چندتا تیم درپیت آسیایی به چه درد میخوره
معلومه آدم بسته و.. هستی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما بودی میموندی؟>؟؟؟؟؟؟؟
hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
تا همین جا هم دستش درد نکنه .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
طبیعی هست که بره
اگر خودت تو هم باشی همین کار رو میکنی
نکته مهم این هست که الان داره با تمام وجودش کار میکنه و هیچگونه کم کاری نمیکنه. چیزی که این روزا کل ایران از مسئولین تا نفرات جزء بهش مبتلا هستیم. کار نمیکنیم و عدم موفقیتمون را به گردن بقیه می اندازیم
لطفا یک جدول بکشید و دستاوردهای کی روش و هزینه های کی روش بر حسب زمان مشخص کنید
پاداشهای نقدی و هزینه هارو هم بگذارید داخل جدول
کیروش حاشیش زیاده. ولی تجربه زیادی داره. یه نفر تو جایگاه کیروش نمی تونه ساختار کل فوتبال رو تغییر بده. چون وظیفه کیروش تو چارچوب تیم ملی هستش. به نظرم حضورش مفیده ولی فوتبال ایران هم باید خودش رو اصلاح کنه و کیروش هم تا اصلاح شدن ابن وضعیت با شرایط کنار بیاد نه اینکه بره تو حاشیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
حاشیه کی روش زیاد نیس. علت این همه درگیری که می بینید وجود یه عده خودخواه تو فوتبال ایرانه علتش اینه که یه نفر که در بالاترین سطح از فوتباله مجبوره برای هر کاری با امثال مهرداد میناوند و علی کریمی و برانکو بحث کنه. اینا رو برید نگاه کنید بزرگترین افتخاراتشون چی بوده
بدتر این که بعضی از مردم هم از این افراد طرفداری میکنن
بنظرم باید برای سایر مدیریت های کشور هم کی روشهای دیگری وارد کرد
التماس میکنم کی روش رو نگه دارن تو رو خدا کی بهتر از اون ما عاشقش هستیسم ایران رو به یک تیم نمونه تبدیل کرد
فقط کاش یکی مثل ایشون رو برای تمرکز در نسل بعد فوتبالیست ها استخدام میکردیم چون اگه از نوجوانی درست تمرین کنن و در اول جوانی وارد لیگ های اروپایی بشن اونوقت نصف راه رو رفتیم و بازیکنان تراز اول خواهیم داشت
هرچند کی روش تیم خوبی ساخته و دستش درد نکنه اما ایا ازاین مرحله بالا میریم . تا کی از بازندگی خوشحال باشیم و باز خودمان را باور نداشته باشیم.به نظر من آدم ببازه بهتره تا فکر کنه که بازنده است.ببینم آیا با پرتغال نتیجه میگیره. من از ادمهایی که فکر میکنند بازنده هستند و نا امیدندند خوشم نمیاد چه خندوانه جه دور همی چه هرکس دیگر. راهی برای امید و بردن بیابید نه افکار منفی
مربی داخلی استفاده شود بهتر است. در عوض از مدرسین مربیگری بین المللی دعوت شود تا در ایران آموزش به مربیان مان بدهند. ما وقتی می توانیم موشک بسازیم دیگه مربیگری فوتبال کاری نداره.
کاش تو تمام زمینه ها مثل صنعت؛ کشاورزی؛ اقتصاد و ........ از انسانهای متعهد و توانمند خارجی مثل کیروش بتونیم استفاده کنیم کاش کاش کاش ..............
ایکاش توعرصه های اقتصاد وممملکت داری هم کارشناس ومربی ازخارج بیاریم که قطعا برامون مفیده
با این نحوه بازی کردن نیازی به مربی نداشتیم.
کی روش کار خاصی برای تیم ملی نکرد.
اگر کی روش حفظ شد و دیدارهای مناسب تدارکاتی برای تیم ملی فراهم شود بعد از چند دهه جام ملت های اسیا مال ایران است
فساد در لیگ داخلی رو این مرد خیلی راحت دیده و برای همین چیزی از این لیگ نمیگه.... اشکلالات این لیگ رو اگه بگه خیلیها باید جیم شوند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
دورد بر تو. آدمای دور و بر فوتبال ایران که هر سال تو لیگ داخلی قهرمان میشن و بزرگترین افتخارشوت 4 تیم برتر آسیاست رو خوب شناخته . اینا فقط به فکر جیبشونن
باید در سایر زمینه ها،ماننداقتصادی نیز از متخصصان خارجی استفاده کنیم.
کی روش چه چیزی به فوتبال ما اضافه کرده ؟
- میگید دو دوره راحت رفتیم جام جهانی : قوانین صعود در این دو دوره خیلی راحت تر از دوره های قبول بوده . از طرف دیگه همچین راحت نرفتیم . مثلا مقابل کره جنوبی در سئول مثل همیشه تاریخ بازی کردیم دفاعی و کسل کننده و بی هدف
- میگید جوونا رو اورد توی تیم ملی خصوصا لژیونر ها رو : صرف جوان سازی ملاک نیست . هنر مربی اینه که همواره برایند کارامدی تیم رو با تعویض بازیکنا رو به بالا نگه داره . از طرف دیگه انتخاب همیشگی مسعود شجاعی که هیچوقت بازیکن شاخصی نبوده جوان گرایییه؟
- میگید مقابل اسپانیا خوب بازی کردیم : نیمه اول که تماما دفاعی بودیم دریغ از دو تا پاس متوالی صحیح . هر مربی بیسوادی چیدن ترکیب دفاعی چند لایه رو بلده . بعد از گل ، تازه یه کمی بازیکنا توانایی خودشون رو نشون دادن
- آیا برای کشوری که سطح تکنیک فوتسالش تا اونجاست که جزو شش تیم اول دنیاست آیا زشت نیست که لایی زدن به پیکه براش افتخار باشه . خدا شاهده جوونایم داریم که صد برابر ایسکو تکنیک دارن ولی مدیریت در باشگاههای ما قرون وسطاییه . نمیان بازیکنای تکنیکی رو کشف کنن و به فوتبال تزریق کنن . یعنی ما یه نفر هافبک تکنیکی بازیساز نداریم که کی روش توی زمین بزاره ؟ آیا نبایستی کی روش توی این هفت سال هفت تا هافبک بازی ساز معرفی کنه
- هر چی میکشیم از دست شما رسانه چی ها و گزارشگراست که مثل یه بچه ، احساسی عمل میکنین به جای تحلیل کارشناسی . کی روش از احساسات ماست که توی این چند سال دوام آورده . اگه کیروش میتونست بوسنی رو ببره توی جام جهانی قبلی یا عراق رو توی جام ملت ها ، ثابت میشد که یه تاثیری توی فوتبال ایران داشته همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
هموطنان گرامی اکثر بیچارگی های ما و بدبختی هایی که هر روز میکشیم به علت وجود چنین افرادی در کشور هست و این که بدتر به خودشون اجازه اظهار نظر و کارشناسی هم میدن
همینها بودن که قدرنشناسی کردن و ما به این حال و روز افتادیم.
یه نگاه به نظرش بکنید و به حال کی روش گریه کنید که گیر چه کسایی افتاده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
فکر کنم از نظر این دوستمون بهترین مربی برای تیم ملی فوتبال ایران آقای مایلی کهن یا آقای بیژن ذولفقار نسب یا حتی آقای قلعه نویی خودمونه. به هز حال از نظر ایشون مربیای وطنی دقیقا میتونستن اگر نه بهتر، که حداقل همین عملکرد رو داشته باشن. ته حرف ایشون همینه.
خدا رو شکر که واسه چند سال هم که شده، دست یه عده باندباز و رانت خور از تیم ملی کوتاه شده و مرم هم راضین. فکر کن!! تیم ما باخته ولی ملت شادن!!
یکی از کارهای بسیار ارزشمند و ماندگار دولت گذشته احیای فوتبال و والیبال با بکارگیری مربیان طراز اول بود
علاوه بر مدیریت فوق العاده اش در فوتبال ، این را درک میکنم که آقای کیروش با حضورش در ایران یک شخصیت کاردان ، مسولیت پذیر و صادق را به جامعه ایران معرفی کرد که میتواند در امور غیر ورزشی هم سرمسق بسیاری از مدیران و‌مسئولین ما باشد.
قدردانش باشیم
در دوره کی روش در قالب دفاعی فوق العاده بوده ایم و مقابل قدرت های دنیا اجازه برتری پرگل به حریف نداده ایم.
می خواهم ازاین متن در رابطه با سیاست استفاده کنم دقیقا در زمان اقای خاتمی همین اتفاق افتاد و ما با داشتن رابطه خوب با همسایگان اجازه برتری را از انها گرفیتیم و کمترین اسیب را دیدیم باید مانند کیروش که یک تیم فوتبال حرفه ای برای ما ساخت اقای رییس جمهور هم یک تیم حرفه ای سیاست خارجی بسازه و رهبری هم از ان مانند همیشه حمایت کنند تا در عرصه بین المللی کمترین گل را از دنیا بخوریم.
بزرگترین دستاورد: حتا یک غیر ایرانی متخصص برای کشورمان مفید است پس به متخصصان ایرانی و خارجی احترام بگذاریم و کار را به کاردان بدهیم و از قبیله گرایی دوری کنیم. البته قزلباشها این را یاد نمیگیرند
با این حجم پولی که کی روش گرفته و این دوام بالایی که داشته میبایست انتظار کار پایه ای و اساسی و مکانیزم استعداد یابی و استعداد زایی را بنیان می نهاد . باید دهها مربی جوان تربیت و رشد میداد و به لیگهای ما تقدیم میکرد . باید جایگاه تیمهای امید و پایه فوتبال را ارتقا میداد. باید جایگاه ایران را در کنفدراسیون اسیا و فیفا ارتقا میداد .
لیکن نتیجه گرایی مطلق و با شناخت حرفه ای جو ایران شنا بر روی امواج احساسی مدیریت ایرانی ها بجز بی ارزش کردن بیشتر بازیکنان داخل صرفا وقت خود را به شناسایی دورگه های ایرانی و خارج نشینان ایرانی معطوف کرد و زمانی که کی روش از ایران بروود بر خلاف مربیی نظیر ولاسکو در والیبال هیچ اثر ماندگاری در ایران نگذاشته است .
شما بازی های جام را نگاه کنید هیچ بازی به تحقیر امیز بودن نیمه اول بازی ایران و اسپانیا و حتی بازی یکطرفه مراکش نخواهید دید .
یه دلال واقعی هست.
دوشیدن فدراسیون فوتبال.
قراردادش کجاست؟ هزینه مالیاتش بر عهده کی هست؟

کاش تو آسیا به ژاپن و استرالیا می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وینفرد شفر که ساعت 23 شب گذشته وارد تهران شد به محض ورود به فرودگاه امام خمینی(ره) پاسپورتش توسط مسئولان این فرودگاه ضبط شد.

شفر به دلیل حل نشدن مشکل مالیاتی‌اش مجبور شد بدون گذرنامه فرودگاه امام را ترک کند. این در حالی است که مربیان و بازیکنان خارجی استقلال هم بعد از بازی با ذوب‌آهن متوجه ممنوع‌الخروج بودنشان از کشور شدند که تیام هم از این مساله شاکی بود اما در نهایت بعد از رایزنی استقلالی‌ها با اداره مالیات مربیان این تیم مجوز خروج از کشور را دریافت کردند اما با ضبط پاسپورت شفر هنوز این مشکل حل نشده است.

از سوی دیگر تمرینات تیم استقلال از فردا در حالی استارت می‌خورد که دستیاران خارجی شفر به دلیل مشخص نشدن تکلیف پیش قراردادشان هنوز به ایران نیامدند. شفر از مسئولان استقلال خواسته تا با حل این مشکلات تمامی اعضای کادر فنی‌اش در تمرین اول استقلال حضور پیدا کنند که این موضوع هنوز محقق نشده است.
مشخص هست که اگر دانش و کاردانی مبنای مسئولیت پذیری باشه همه چی مانند فوتبال پیشرفت میکنه،اگر این موضوع به نمایندگی مجلس،وزیر،استاندار و....تسری پیدا کنه ما مشگلی در کشور نخواهیم داشت.اما چنین چیزی متاسفانه شدنی نیست!! چون مسئولین باید در پیشانی قلمبه و در صورت ریش داشته باشند! حتی اگر قلبشون سیاه و مغزشون در اندازه فندوق باشه.
کیروش جایی بهتر از ایران برای کار کردن پیدا نمی کنه. از لحاظ اختیارات یه بند انگشت از خدا پایین تر اختیارات داره، از لحاض دستمزد هم یکی از گرانترین مربیان دنیاست. از لحاظ پاسخگویی هم به احد الناسی پاسخ گو نیست به زمین و زمان گیر می دهد. هر وقت دلش بخواهد به مرخصی می رود.
حتی وقتی تیم ایران را در جام ملت ها مقابل عراق بازنده می کند باز آقایان فردوسی پور و دوستان حقیقت را وارونه جلوه می دهند و از او یه منجی یه سوپرمن می سازند. الان در جام جهانی دو تا ضد فوتبال محض رو به جز ۲۰ دقیقه بازی اسپانیا به نمایش گذاشته فردوسی پور ، خیابانی، احمدی و میثاقی این بازی ها رو بعنوان شاهکار جا انداخته اند در حالیکه کاستاریکا هم مقابل برزیل ، پرو مقابل فرانسه، مراکش مقابل پرتغال و همه و همه خوب بازی کرده اند و همانقدر گل خورده اند در حالیکه اتوبوس دو طبقه هم پارک نکرده اند.
اما بعنوان مثال ، محمد حسین میثاقی حتی از درگیری کیروش با راموس جوری تعریف می کند انگار که ...
یا همه دیدن که کارشناسان بی بی سی مثل سیدورف از ضد فوتبال ایران شاکی بودن ولی فردوسی پور اونو کاملا وارونه بخورد ملت داد.
اینفانتینو به مهدوی کیا شکایت میکنه که شما که بازیکن خوب دارین چرا اینجوری میچپین تو دروازه ۱۱ نفری.


خلاصه کیروش با کمک فردوسی پور، خیابانی و کارشناسان پولی اون برنامه ها و نیز شما تابناک با قیمت دو برابر برای جام ملت های آسیا به ما داره قالب میشه.
ممکنه در این وانفسای اقتصادی حتی رییس جمهور ایران شود با کمک جنابان فردوسی پور، خیابانی ، احمدی، میثاقی و رفقا.
یه زمانی ایران فوتبالی زیبا داشت به زور به یوگسلاوی میباخت، به کره ۶ تا میزد، عربسان رو سه تایی میکرد امریکا رو میبرد الان حتی مقابل امید ازبکستان تدافعی بازی می کند مقابل مراکش از دادن دو پاس پشت سر هم عاجز می ماند ، ۲۰ دقیقه داخل محوطه ۱۸ قدم محبوس می شود اونم مقابل مراکش ولی همین بازی مزخرف بعنوان یه شاهکار جلوه داده می شود.
تابناک لطفا بچاپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اگه آرمان گرایی را بذاریم کنار و یه کم واقع بین
باشیم اینقد گرفتار جو نمیشیم

امید وارم لااقل یه بازی خوبا مقابل پرتغال ببینیم
من فقط یک نکته بگم اون که تقریبا همه ما یه غرب زدگی ریزی در اعماق وجودمون هست!
می گید نه دوباره این متن را بخونید
اینی که تیم ملی انجام میده فوتبال نیست !!! خفت است !!!

کیروش آبروی ایران رو برده !!! خدا کنه این بختک از روی فوتبال ایران بلند شه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وینفرد شفر که ساعت 23 شب گذشته وارد تهران شد به محض ورود به فرودگاه امام خمینی(ره) پاسپورتش توسط مسئولان این فرودگاه ضبط شد.

شفر به دلیل حل نشدن مشکل مالیاتی‌اش مجبور شد بدون گذرنامه فرودگاه امام را ترک کند. این در حالی است که مربیان و بازیکنان خارجی استقلال هم بعد از بازی با ذوب‌آهن متوجه ممنوع‌الخروج بودنشان از کشور شدند که تیام هم از این مساله شاکی بود اما در نهایت بعد از رایزنی استقلالی‌ها با اداره مالیات مربیان این تیم مجوز خروج از کشور را دریافت کردند اما با ضبط پاسپورت شفر هنوز این مشکل حل نشده است.

از سوی دیگر تمرینات تیم استقلال از فردا در حالی استارت می‌خورد که دستیاران خارجی شفر به دلیل مشخص نشدن تکلیف پیش قراردادشان هنوز به ایران نیامدند. شفر از مسئولان استقلال خواسته تا با حل این مشکلات تمامی اعضای کادر فنی‌اش در تمرین اول استقلال حضور پیدا کنند که این موضوع هنوز محقق نشده است.
كي روش خيلي عالي كار ميكنه و زحمت زيادي كشيده. در بازي با پرتقال اگر بر اساس روش قبلي خود بازي نكند آنوقت منتظر گلهاي زيادي باشيم... اگر با ريسك به گل برسيم آنوقت تيم را براستي محك زده ايم. اين ريسك را بايستي قبل از مسابقه جام جهاني با يك تيم بزرگ اروپايي انجام مي داديم كه دستمان بسته است.... به اميد پيروزي تيم ملي .
میشه انقدر این جمله ی بی معنی "کی روش گانترین یا یکی از گرانترین مربیان دنیاست" رو نگید؟ یه نگاهی به لیست گرانترین مربیان دنیا بیندازید تا ببنیید کی روش صدم هم نیست!!

به کوری چشم دشمناش که یک مشت مربی بی سواد ایرانی هستند
کافیه بعد از کی روش مربی مثل مایلی کهن بیاریم تا یکماهه کل دستاوردهای کی روش رو بر باد بده، مراقب پوپولیست ها و منفعت طلب ها باشیم
کافیه بعد از کی روش مربی مثل مایلی کهن بیاریم تا یکماهه کل دستاوردهای کی روش رو بر باد بده، مراقب پوپولیست ها و منفعت طلب ها باشیم
اگر حسودان بگذارند
همین شما تابناک قبل جام جهانی تیشه به ریشه کیروش میزدی
یادتونه؟یه روزهایی اینقد فوتبال ما داغون شده بود که از عربستان میترسیدیم!بحرین ما رو حذف کرد و تو آسیا تحقیر میشدیم!با سلام و صلوات به استقبال بازی کره میرفتیم ولی الان چی؟

کی روش کاری کرده که مثل ببر مازندران با قهرمان آفریقا (مراکش) میجنگیم و اینقد طرف تو فشار میذاریم که گل به خودی میزنه!اسپانیا و آرژانتین ما رو با شانس میبرن و حتی اگه شانس با ما یار بود، میتونسیتم ببریمشون!از حالا برای پرتقال شاخ شدیم!این در حالیه که همین الان عربستان میاد تو جام جهانی و هر دو بازی با نتایج بد میبازه!آبروی آسیا مبره و کره هر دو بازی میبازه!ما نباید یادمون بره که کی بودیم و کی شدیم!خداروشاکرم که کسایی مثل علی دایی و علی پروین از روند کاری کی روش و تیم ملی دفاع میکنن.به حرف های آدمایی مثل علی کریمی هم نباید گوش داد.چون این جماعت فقط بلدن حرف بزنن و تو عمل کاری ازشون ساخته نیست
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
داداش فردا می گویند اینها هم جیره خوار کی روش بودند متاسفانه نقد بر اساس انصاف نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
سید تو را خدا یه کم واقع بین باش
منظورت همون شیش تا بهش زدیم

تو جام ملت ها مقابل کره خواهیم دید
شاید بد نباشه چندتا مدیر خوب دیگه از دنیا برای مدیریت برخی کارهای غیر حساس ولی مهم به خدمت بگیریم
فعلا روش مدیریت فوتبال از موفق ترین روشهای اداره یک مجموعه است ، طبق این روش اول باید رئیس جمهوری بیاوریم با دانش و تجربه و اختیارات کامل دوم این رئیس جمهور در درون نظام نباید به هیچ کس پاسخگو باشد سوم این رئیس جمهور فقط در برابر مردم ایران الزام به پاسخگوئی است چهارم فرصت کافی به ایشان داده شود پنجم ملت با جان و دل و صبر و تحمل به اوامر ایشان عمل بنمایند ششم بعد پایان دورهریاست جمهوری به بهانه های واهی پوست ایشان و همکارانشان را نکنیم
این دلال موزامبیکی چکاره فودبال ماس که برامون تصمیم میگره؟ بسه دیگه اقا .
من باید برای این فودبال تصمیم بگیرم که بزرگ ترین افتخارم لقط زدن به کلمن تو جام جهانی و قهرمانی فوتبال غرب اسیاس
ما به امثال کیروشها برای مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور نیارمندیم. قبلا هم سابقه این کار رو داشتیم و نتایج مثبت بوده، ایرانیها نشون دادن مدیر خوب کم دارند ولی اگه تحت امر یه مدیر خوب قرتر بگیرند عالی عمل میکنند
دانش تعهد می آورد و متعهد بی دانش دروغگویی بیش نیست.
این مملکت به هزاران کار بلد مثل کیروش در بخشهای مختلف نیاز دارد. اگر ایرانی باشد و حسادتها و تبعیضها بگذارند که رو بیاید که بهتر.
حسرت می خورم به تیمهای موفقی که کادر فنی هم از کشور خودشان است.
مهمترین کار کیروش برانگیختن حس غیرت و وطن پرستی در بازیکناس
اگر بخواهیم یک برایند کلی از کارنامه کی روش داشته باشیم انصافا خوب بوده .
در تمامی حوزه های مملکت داری نیاز به تفکرات اقای کیروش گونه داریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان