بازدید 5895

دیدار محمد بن سلمان و نتانیاهو در امان

کد خبر: ۸۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ 23 June 2018

روزنامه عبری زبان معاریو از دیدار محرمانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه معاریو چاپ فلسطین اشغالی جمعه شب اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در سفر روز دوشنبه گذشته به امان با محمد بن سلمان دیدار و گفتگو کرده است. بن سلمان با نتانیاهو در کاخ پادشاهی عبدالله دوم اردن دیدار کرد. این دیدار در حاشیه سفر جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دولت آمریکا به خاورمیانه و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به امان صورت گرفت.

جاکی حوجی، تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: در سفر دوشنبه گذشته نتانیاهو به امان برای دیدار با عبد الله دوم، محمد بن سلمان در کاخ پادشاهی اردن منتظر نتانیاهو بود.

جاکی حوجی افزود یکی از دوستان نزدیکش این موضوع را به اطلاع وی رسانده و تاکید کرده است تماسهای مستقیم میان عربستان و اسرائیل چه تحت نظارت عبد الله دوم و یا بدون نظارت وی وجود دارد.

گفتنی است جارد کوشنر و جیسون گرینبلات در ادامه سفر دوره ای خود به منطقه خاورمیانه غرب آسیا روز جمعه با نتانیاهو دیدار کردند. کوشنر و گرینبلات پس از گفتگو با مقامات اردن، مصر و عربستان درباره تلاش های آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه در چارچوب طرح باصطلاح صلح موسوم به « معامله قرن » به فلسطین اشغالی سفر کردند.

قابل ذکر است؛ محمد بن سلمان پیشتر در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک گفته بود هیچ گونه مخالفت دینی با موجودیت اسرائیل و اینکه اسرائیلی ها در کنار فلسطینی ها یک زندگی آرام و مسالمت آمیزی داشته باشند، وجود ندارد، عربستان منافع یکسانی با اسرائیل دارد و در صورت حل مناقشه خاورمیانه و امضای توافقنامه صلح میان تل آویو و رام الله منافع زیادی میان اسرائیل و اعضای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد خواهد شد.

محمد بن سلمان تاکید کرده بود "به عقیده من هر ملتی در هر مکانی این حق را دارد که در سرزمین خود در صلح و آرامش زندگی کند و ملت های فلسطین و اسرائیل نیز حق دارند سرزمین خود را داشته باشند."

این در حالی است که رژیم صهیونیستی متشکل از مهاجران صهیونیست از کشورهای مختلف است که با جنگ و کشتار مردم فلسطین و کشورهای اسلامی همسایه فلسطین، موجودیت نامشروع و جعلی به نام «اسرائیل» را شکل داده است.

گفتنی است، «معامله قرن» طرح باصطلاح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ برای حل مناقشه خاورمیانه است که جارد کوشنر در سفر به منطقه خاورمیانه آن را تبلیغ می کند، این طرح باصطلاح صلح در پی مخالفت فلسطینی ها با آن هنوز تکمیل نشده است. در این طرح باصطلاح صلح آمده است شهر ابودیس در مجاورت شهر قدس پایتخت فلسطینی ها باشد. در این طرح همچنین بر تشکیل کشور بدون سلاح (خلع سلاح شده) فلسطین متشکل از نوار غزه و بخش هایی از کرانه باختری تاکید شده است و شهرهای بزرگ یهودی نشین در کرانه باختری و منطقه غور اردن همچنان در کنترل اسرائیل باقی خواهند ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان