بازدید 1989

زخمی شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی در روز جمعه

کد خبر: ۸۱۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹ 23 June 2018

بیش از دویست فلسطینی جمعه در راهپیمایی های بازگشت که در شرق نوار غزه برگزار شد, زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، چهل تن از این زخمی ها با گلوله جنگی هدف قرار گرفته بودند. فلسطینی ها تحت عنوان "جمعه ابراز وفاداری به مجروحان" در این راهپیمایی شرکت و بر پایبندی به حقوق خود تاکید کردند و اعلام داشتند جنایت اسرائیلی ها به هر درجه هم که باشد باز هم آنها دست از حقوق خود نمی کشند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد فارس الحداد جوان فلسطینی زخمی شده باز هم به راه خود در جهت پایبندی به اصول ادامه می دهد با این تفاوت که او این بار با دو عصای زیربغل راه می رود. از زمان آغاز راهپیمایی های بازگشت سیزده جمعه می گذرد و فارس الحداد با اینکه زخمی شده است در راهپیمایی جمعه این هفته شرکت کرد.

فارس الحداد تاکید کرد: ما به صهیونیست ها می گوییم با اینکه زخمی شده ایم, به هیچ صهیونیستی اعتنا نمی کنیم و از تانک ها، گازهای اشک آور و تک تیراندازان آنها هیچ واهمه ای نداریم. من با وجود آنکه زخمی شده ام باز هم در راهپیمایی های بازگشت شرکت می کنم و از این طریق وفاداری خود را به خون شهیدان نشان می دهم.

گزارشگر افزود: این صحنه ها نشان از آن دارد که ملت فلسطینی بر مبارزه با اشغالگران پافشاری می کند. جنایت هایی که اسرائیل علیه مردم فلسطین انجام می دهد پایانی ندارد و تعداد مجروحان راهپیمایی بازگشت رو به فزونی می نهد و کمبود امکانات پزشکی نیز آثار ویرانگر خود را نشان می دهد.

ضیاء ابوحسین مدیر خدمات پزشکی وزارت کشور فلسطین گفت: نیروهای اشغالگر اقدام به شلیک گلوله های متنوعی علیه شهروندان فلسطینی می کنند که برخی از این گلوله ها به لحاظ بین المللی ممنوع است. ما به علت کمبود امکانات پزشکی قادر به ارائه خدمات پزشکی مناسب به مجروحان نیستیم.

گزارشگر گفت: ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی در به کارگیری سلاح برای سرکوب شهروندان بی دفاع فلسطینی هیچگونه تعللی از خود نشان نمی دهد. گلوله ها و گازهای اشک آوری که اسرائیلی ها به سوی فلسطینی ها شلیک می کنند باعث نمی شود که جوانان فلسطینی دست از راهپیمایی و مبارزه بکشند و به تحرکات خود پایان دهند.

یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت گفت: پیام ما به اشغالگران این است که آنها با وجود سرکوبگری های شان و با وجود تک تیراندازانی که در مرز با نوار غزه مستقر کرده اند هیچ جایگاهی در سرزمین ما ندارند. این سرزمین ماست و این سرزمین بی تردید به ما بازخواهد گشت.

راهپیمایی های بازگشت در اردوگاه های پنجگانه فلسطینی در طول مرزهای شرقی نوار غزه ادامه پیدا کرد تا از این طریق روز جمعه به روزی تبدیل شود که فلسطینیان از طریق آن اعلام می کنند که مرور زمان باعث از بین رفتن حقوق شان نمی شود.

با هر گلوله ای که اشغالگران اسرائیلی شلیک می کنند یک جنایت جدید در کارنامه جنایت های اسرائیل علیه شهروندان بی دفاع فلسطینی ثبت می شود. با وجود آنکه ده ها تن در راهپیمایی های بازگشت به شهادت رسیده اند و هزاران تن زخمی شده اند باز هم جای عدالت خالی است و از همین رو در این جمعه فریاد فلسطینیان بلند شد و خواهان آن شدند که اشغالگران به خاطر جنایاتی که مرتکب می شوند محاکمه شوند.

یکی از سران جنبش جهاد اسلامی که در راهپیمایی بازگشت شرکت کرده بود بر اهمیت اتحاد ملی تاکید کرد.

خالد البطش گفت: نباید مسئله محاصره غزه برای برخی از شخصیت های فلسطینی صرفاً به یک خواست ملی که به مسائل بشردوستانه مربوط می شود تبدیل شود، نباید اینگونه باشد زیرا آنچه هم اکنون تحقق آن انتظار می رود ایجاد اتحاد ملی است تا از این طریق همه ما در یک صف واحد قرار گیریم تا بتوانیم با طمع ورزی های بین المللی مقابله کنیم. تنها راه حل مشکل فلسطین این است که به مقاومت و راهپیمایی های خود ادامه دهیم تا همه حقوق فلسطینیان را بازپس گیریم. عامل مشکلات ما اشغالگران هستند و ما برای آنکه جلوی تلاش های بی ارزش تسویه مسئله فلسطین را بگیریم, باید یکپارچه شویم. کسانی که گستره طرح توطئه آمیز آمریکا، گرینبلات و کوشنر و ترامپ را می دانند باید به دنبال آن باشند که ما اتحاد ملی خود را باز یابیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی