بازدید 3197
۱

اقدامات سختگیرانه ایتالیا علیه آوارگان

کد خبر: ۸۰۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴ 17 June 2018

سیاست های ضد مهاجرتی دولت جدید ایتالیا، هزاران فعال حقوق بشر را در یک هفته گذشته در سراسر این کشور به خیابان ها کشاند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما از رم، تظاهرات کنندگان از دولت خواستند بنادر این کشور را بر روی اوارگان باز کنند.

جینو استرادا، رئیس یکی از نهادهای حقوق بشری ایتالیا گفت: «سیاست های ضد مهاجرتی دولت کونته همسو با دیگر دولت های قبلی ایتالیا و سیاست های اروپاست.دولت جدید ایتالیا با اقدامات سختگیرانه تر برابر مهاجران حقوق انسانی انها را پایمال می کند».

متئو سالوینی، معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا یکشنبه گذشته بندرهای این کشور را در جزیره سیسیل برروی یک کشتی نجات حامل 629 اواره بست و به ان اجازه پهلو گرفتن نداد: «بنادر ما بر روی کشتی های سازمان های غیر دولتی حقوق بشر در دریای مدیترانه که مهاجران را به سواحل ایتالیا می اورند برای همیشه بسته خواهد بود. دیگر دوران خوش مهاجران غیر قانونی به سر رسیده است ».

لئولوکا اورلاندو، شهردار پالرمو در جزیره سیسیل ایتالیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم مواضع ضد مهاجرتی و نژاد پرستانه دولت کونته و همچنین بی تحرکی اروپا در برابر مرگ هزاران آواره در دریای مدیترانه را شرم اور خواند و افزود: «نپذیرفتن مهاجران در بنادر ایتالیا به معنای به مخاطره انداختن جان هزاران انسان است.در 2 سال گذشته نزدیک به 10 هزار اواره فراری از جنگ و خشونت در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند. به اعتقاد من ایتالیا و اروپا در برابر این فاجعه بزرگ انسانی و به جرم نسل کشی در آبهای مدیترانه باید محاکمه شوند. موضوع نابردباری در برابر مهاجران بحث بسیار مخربی است و می تواند آرمان های اروپایی را نابود کند».

این در حالی است که ترامپ رئیس جمهور امریکا در اظهارات جدید خود، سیاست های ضد مهاجرتی دولت جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا را مورد تقدیر قرار داده است.

دولت ایتالیا بسته شدن مرزها بر روی مهاجران و بازنگری و اصلاح قانون دوبلین را خواستار است. قانون دوبلین رویه‌ای است که بر اساس آن، هر مهاجر و پناهجو در اروپا حق دارد فقط از کشوری که برای بار نخست وارد آن شده درخواست پناهندگی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر روز پناهنده میاد آدم فکر میکنه حمله شده به اروپا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر