بازدید 3608

۳۵۰ زن تروریست عرب در عراق حبس ابد گرفتند

۳۵۰ زن دارای تابعیت کشور‌های عربی متهم به اقدامات تروریستی در عراق حکم حسب ابد گرفتند.
کد خبر: ۸۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 16 June 2018
۳۵۰ زن دارای تابعیت کشور‌های عربی متهم به اقدامات تروریستی در عراق حکم حسب ابد گرفتند.
 
به گزارش ایرنا، یک منبع امنیتی روز شنبه به خبرگزاری السومریه نیوز عراق گفته است این افراد پس از صدور حکم حبس ابد برای آنان به زندان اصلاح (در کاظمیه بغداد) منتقل شدند.
این منبع بدون ذکر جزییات بیشتر درباره کشور‌های متبوع این زندانیان یا موارد اتهامی آنان تنها گفته است که این محکومان زن از کشور‌های مختلف عربی هستند.
داعش در ژوئن ۲۰۱۴ (اواخر خردادماه ۹۳) بطور مشکوکی با حمایت برخی کشور‌های منطقه ظرف سه روز ۱۰۸ هزار کیلومتر مربع معادل ۴۰ درصد از اراضی عراق شامل شش استان نینوا، صلاح الدین، الانبار، بخشی از استان دیاله و بخشی از کرکوک و حومه بغداد را اشغال کرد و تا پشت دیوار‌های بغداد رسید.
با تشکیل آنی بسیج مردمی عراق در پی فتوای جهاد آیت الله سیستانی مرجعیت عالی این کشور و لبیک طیف‌های مختلف اهل سنت، مسیحیان و کرد‌های عراقی به آن پیشروی داعش در پشت دروازه‌های بغداد متوقف و شکست‌ها و عقب نشینی‌های آن بی وقفه آغاز شد.
ادامه پیروزی‌های دولت و ملت عراق بر گروهک تروریستی داعش و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن سرانجام به اعلام پایان نظامی داعش در عراق در اوایل آذرماه گذشته منجر شد، هر چند عملیات تروریست‌های تکفیری در نقاط مختلف این کشور بویژه اطراف بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.
دستگاه قضایی عراق در طول این مدت تاکنون صد‌ها نفر از اعضای گروهک داعش را که بسیاری از آن‌ها تبعه کشور‌های عربی و یا غربی هستند را محاکمه و به احکام مختلف محکوم کرده است.
پیش‌تر در عراق احکام اعدام یا حبس ابد برای ده‌ها زن داعشی تبعه ترکیه، روسیه، فرانسه، آلمان و برخی کشور‌های آسیای میانه درهمین ارتباط صادر شده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان