بازدید 7971

گوشت ارزان می‌شود

کد خبر: ۸۰۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 14 June 2018

​مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی البرز یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار را کاهش عرضه عنوان کرد و گفت: علاوه بر کاهش تعداد دام‌های کشور در سال‌های اخیر و در نتیجه کاهش تولید، دامداران نیز در این ایام تمایلی به فروش دام‌های خود ندارند و همین باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی کیوانپور  در مورد قیمت گوشت در استان البرز گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده در استان به قمیت چهار هزار و 750 تومان، مرغ کشتار شده هفت هزار و 100 تومان، گوسفند زنده 22 هزار تومان، گوسفند کشتار شده 46 هزار تومان، گوساله زنده 16 هزار تومان و گوساله کشتار شده 27 هزار تومان از طرف تولید کننده به توزیع کنندگان تحویل می‌شود.

کیوانپور با بیان اینکه توزیع کنندگان ممکن است با قیمت‌های مختلفی در بازار اقدام به توزیع گوشت کنند گفت: جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار گوشت در مرکز استان روزانه چهار تن گوشت گرم وارداتی به صورت لاشه که معمولاً از استرالیا وارد می‌شود را در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تعیین شده برای لاشه گوسفندی وارداتی 33 هزار تومان و برای گوشت گوساله داخلی که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود 39 هزار و 800 تومان تعیین شده است.

این مسئول یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار را کاهش عرضه عنوان کرد و گفت: علاوه بر کاهش تعداد دام‌های کشور در سال‌های اخیر و در نتیجه کاهش تولید، دامداران نیز در این ایام تمایلی به فروش دام‌های خود ندارند و همین باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی البرز در خصوص علت عدم تمایل دامداران به عرضه دام توضیح داد: از زمانی که جلو صادرات دام ایران به کشورهای خارجی از جمله کشورهای عربی گرفته شد؛ دامداران دام‌های خود را نگه داشتند چون این سیاست برای آنان کاهش قیمتی را به دنبال داشت که در کنار افزایش قیمت نهاده‌های دامی سود فروش را کاهش می‌داد.

کیوانپور افزود: این کاهش عرضه در کنار تقاضایی که از قبل ثابت مانده باعث شد گوشت از کشورهایی چون استرالیا، نیوزلند و کشورهای آسیای میانه و قفقاز وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس روزانه واردات گوشت از مرزهای زمینی و هوایی انجام می‌گیرد که مقداری از این واردات نیز از قزاقستان و ازبکستان به فرودگاه پیام وارد می‌شود.

کیوانپور در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار گوشت در روزهای آتی نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه فصل دامپروری در کشورهای آسیای میانه که در همسایگی ایران قرار دارند مشابه ماست از تیر ماه تا پایان شهریور میزان عرضه زیاد خواهد شد و این در کاهش قیمت گوشت تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در هر حال ما در استان تلاش کردیم در کنار چهار تن گوشتی که در میادین میوه و تره‌بار به صورت شقه‌ای عرضه می‌شود؛ دو تا سه تن نیز به صورت بسته‌بندی در استان توزیع کنیم تا قیمت‌ها تنظیم شود.

این مسئول اظهار کرد: به همین دلیل از ابتدای ماه رمضان تاکنون 80 تن گوشت برزیلی و 400 تن مرغ منجمد در بازار استان توزیع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
مشكل افزايش قيمت گوشت گوسفند ناشي از انتقال دام زنده به خارج از مرز هاي كشوربوده است كه با افزايش شديد قيمت دلار در روزهاي اخير، بعيداست كه روند انتقال دام زنده به خارج از مرز هاي كشور كاهش يابد بلكه ممكن است افزايش هم پيدا كند كه اين امر منجر به افزايش قيمت گوشت گوسفند نيز خواهد شد.
خندیدم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بالاخره گوشت گوساله 27 هزار تومان درست است يا 38900 تومان .تناقض در حرفها-عمل که پيش کشتان-کمتر به مردم حقايق را وارونه جلوه دهيد اعتماد و اعتقاد ملت را بر باد داديد ديگر مردم به هيچ کس اعتماد ندارند افراد بي تخصص رانتخوار بر مردم امر و نهي مي کنند همانهايي که مناصب مديريتي را بارانت و پارتي غصب کرده اند.
براساس تجربه نتیجه می گیریم گوشت گران میشود.
خوب آقاي مدير كل جهاد كشاورزي... انقدر واردات كنيد كه اون دامداري كه به طمع گرانتر فروختن اقدام به عرضه دام نمي كنه به غلط کردن بيفته. مردم بدبخت چه گناهي كردن كه بايد گوشت كيلويي 75 هزار تومان بخرند؟؟؟!!!...
بله همانطور که دلار۴۲۰۰ گوشت هم ارزان میشود؟؟!
ترا به خدا حرف نزنید! هر چه را شما مسئولین گفتید ارزان میشود گرانتر شد! همین آقای سیف چقدر وعده ارزان شدن داد! کدامش محقق شد؟!!!
توگفتی و ما باور کردیم.........پینکیوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
گوشت ارزان ميشود
خخخخخخخخخخخ
با سلام
خشکسالی کشور را فرا می گیرد بهترین کار کم کردن تعرفه واردات دام زنده می باشد.
هر سال 6 ماه تعرفه برداشته شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر