بازدید 6916
۴

خاکریز دریاچه ارومیه روند تبخیر آب را شدت بخشیده

کد خبر: ۸۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 11 June 2018

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه خاکریز 14 کیلومتری ایجاد شده در وسط دریاچه ارومیه روند تبخیر آب را شدت بخشیده است، گفت: این خاکریز در اواخر دهه 50 شمسی اجرا شده و بستر چرخشی آب شمالی - جنوبی دریاچه را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد سرخوش با اعلام اینکه دانشگاه تبریز طرح مطالعاتی چرخش آب در دریاچه ارومیه را بر عهده گرفته است، اضافه کرد: طبق این مطالعات سه آبگذر در خاکریز 11 کیلومتری به سمت آذربایجان غربی باید ایجاد شود که به محض تامین اعتبار عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در احیای دریاچه ارومیه تبخیر بالای آب در فصل گرماست، بیان کرد: دریاچه ارومیه یک حوضه آبریز بسته است و در فصل تابستان ورودی آب ندارد؛ حجم قابل توجهی از آب آن نیز در فصل گرما به دلیل سکون تبخیر می شود.

سرخوش اضافه کرد: پل میانگذر دریاچه ارومیه در روند خشک شدن این دریاچه بی تاثیر بوده زیرا این پل بر روی شمع هایی خاص بنا شده است و مداخله ای در چرخش آب دریاچه ندارد.

وی همچنین حجم آب دریاچه ارومیه را بیش از 2 میلیارد و 23 میلیون مترمعکب اعلام کرد و گفت: وضعیت فعلی نگین آبی آذربایجان امیدبخش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کار بدون مطالعه می شود هزینه و نتیجه آن فشار بر گرده مردم
باید در هر صد مترخاک ریزی یک چشمه جهت تبادل آ ب میگذاشتند که بعلت شتاب در اجرا وبی اطلاعی مسئولین فراموش شده است
وقتی کارشناسان همه جا در درجه صدم اهمیت هستند و تصمیمات سیاسی و هیئتی گرفته میشه نتیجه همینه!
اين همون پلي نبود كه رئيس جمهور قبلي افتتاح كرد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر