بازدید 3181

ایتالیا به کشتی پناهجویان اجازه ورود نداد

کد خبر: ۸۰۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴ 11 June 2018

وزیر کشور جدید در دولت ایتالیا به یک کشتی حامل بیش از ۶۰۰ پناهجوی نجات یافته از سواحل لیبی اجازه پهلو گرفتن در بنادر ایتالیا را نداده است.

به گزارش ایسنا، ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا که رهبر حزب راست افراطی "لیگ" است، خواهان آن شده که کشور مالت این پناهجویان را بپذیرد. مقامات مالت این درخواست را رد کرده‌اند.

کشتی اکواریوس به گروه خیریه غیردولتی "اس او اس مدیترانه" تعلق دارد. این گروه می‌گوید که ۶۲۹ تن را در شش نقطه جداگانه در سواحل لیبی از غرق شدن نجات داده است.

ماتئو سالوینی گفت: ایتالیا به قاچاق انسان و حرفه مهاجرت غیرقانونی «نه» می‌گوید.

او در فیس‎بوک خود نوشت: مالت کسی را قبول نمی‌کند. فرانسه مردم را از مرزهایش عقب می‌زند. اسپانیا با سلاح از مرزش دفاع می‌کند.

سالوینی اخیرا در بازدیدی از سیسیل ایتالیا گفته بود که این جزیره دیگر نباید اردوگاه پناهندگان اروپا باشد. او گفت که طرح‌های دولت جدید در مورد مهاجران مطابق با عقل سلیم است.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، منتقدان در مورد عملی بودن طرح‌های سالوینی ابراز تردید کرده‌اند.

ایتالیا مقصد اصلی مهاجرانی است که خود را از شمال آفریقا به اروپا می‌رسانند؛ هرچند شمار آنها در سال‌های اخیر در حال کاهش بوده است.

دولت عوامگرای جدید این کشور متشکل از جنبش پنج ستاره و لیگ هفته پیش سوگند یاد کرد و به چند ماه بلاتکلیفی در چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا پایان داد.

این احزاب اصرار دارند که اخراج نیم میلیون مهاجر بدون مدرک در ایتالیا باید در اولویت باشد. رهبران این احزاب می‌گویند که باید برای مهاجرانی که قرار است اخراج شوند در سراسر ایتالیا مراکز موقتی اقامت ایجاد شود.

منتقدان دولت می‌گویند که طرح اخراج مهاجران غیرعملی است و به خطر تشدید نژادگرایی و سیاسی کردن یک مساله انسان‌دوستانه دامن می‌زند.

یک طرح جنجالی که دولت قبلی ایتالیا با مقام‌های لیبی امضا کرده از تابستان گذشته باعث کاهش شمار مهاجران شده است. با این حال مقام‌های ایتالیایی می‌گویند که ۱۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر تا این لحظه در سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر