بازدید 5336

ترکیه آمریکا را رسما به اعمال تعرفه تهدید کرد

بر اساس گزارش های منتشر شده، مولود چاووش اولو وزیر امور خارجه ی ترکیه اعلام کرد که این کشور آماده است تا در اقدامی متقابل علیه تعرفه های جدید دولت آمریکا بر روی واردات آلومینیوم و فولاد محدودیت های مشابهی را در نظر بگیرد. 
کد خبر: ۸۰۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 06 June 2018

ترکیه آمریکا را رسما به اعمال تعرفه تهدید کردبر اساس گزارش های منتشر شده، مولود چاووش اولو وزیر امور خارجه ی ترکیه اعلام کرد که این کشور آماده است تا در اقدامی متقابل علیه تعرفه های جدید دولت آمریکا بر روی واردات آلومینیوم و فولاد محدودیت های مشابهی را در نظر بگیرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، دیروز چاووش اولو و پمپئو دیروز در خصوص مسائل حائز اهمیت در روابط اقتصادی بین آمریکا و ترکیه از جمله موضوع اعمال تعرفه های جدید اقتصادی علیه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا که در ماه مارچ توسط دونالد ترامپ اعمال شده و موجی از انتقادات را در میان شرکای تجاری آمریکا به همراه داشته بود به بحث و تبادل پرداختند. 

وزیر امور خارجه ی ترکیه در این رابطه گفته است که ''با مایک پمپئو وزیر امور خارجه ی آمریکا روابط اقتصادی بین دو کشور را بررسی کردیم. اعمال تعرفه های جدید توسط دولت آمریکا برای صنعت ما نگران کننده است. ما در صحبت های خود اعلام کردیم که اگر بخواهیم علیه آمریکا اقدامات متقابل انجام دهیم آمریکا بیش از ما ضرر خواهد کرد زیرا میزان واردات ما از این کشور بیش از صادرات ما به آمریکا است''. 

همچنین، باید خاطر نشان گردد که اعمال تعرفه های اقتصادی به مسئله ای تنش زا میان آمریکا از یک سو و اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک از سویی دیگر تبدیل شده است. بنابر گزارش ها، روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته اعلام شد که تعرفه ی ۲۵ درصدی بر روی واردات فولاد و تعرفه ی ۱۰ درصدی بر روی واردات آلومینیوم علیه کشورهای نامبرده از روز اول ژوئن اجرایی خواهد شد. این در حالی است که طرفین ماه ها در خصوص اخذ معافیت از این تعرفه ها مذاکره کرده بودند.

افزون بر این، پکن و واشنگتن که با یکدیگر به طور فشرده ای در حال مذاکره بودند در اولین روز ماه می تصمیم گرفتند که کسری تجاری در روابط فیمابین اقتصادی را کاهش دهند. این در حالی است که اجرایی شدن این توافق با توجه به هشدارهای اخیر آمریکا و چین به یکدیگر در خصوص اعمال محدودیت های جدید تجاری در پرده ای از ابهام قرار دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار