بازدید 3650

اعتراض تشکل‌های دانشجویی به سفر نمایندگان مجلس به جام جهانی

کد خبر: ۸۰۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 06 June 2018

با مطرح شدن موضوع اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسابقات جام جهانی، موج جدیدی از انتقادات و موضع‌گیری‌ها علیه این اقدام مجلس به راه افتاده است.

به گزارش دانشجو، با مطرح شدن موضوع اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور روسیه و حتی برگزازی قرعه‌کشی و نهایتا اعلام اسامی نمایندگان اعزامی به این کشور، موج جدیدی از انتقادات و موضع‌گیری‌ها علیه این اقدام مجلس به راه افتاده است. تشکل‌های بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه و یا در قالب مصاحبه، موضع خود را در قبال اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس به روسیه ابراز کرده‌اند.

اعضای این تشکل‌های دانشجویی معتقدند سفر نمایندگان مجلس به روسیه و مشاهده مسابقات فوتبال از اولویت خارج است و در حال حاضر حل کردن مشکلات مردم ارجح است. در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های تشکل‌های دانشجویی به منبع تامین پول سفر نمایندگان مجلس نیز اشاره شده و تاکید شده است که در این مسئله، نباید پولی از بیت‌المال مصرف گردد.

* جنبش عدالتخواه دانشجویی: هزینه سفر به مناطق زلزله‌زده اختصاص یابد

جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با سفر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسابقات جام جهانی فوتبال موضعی انتقاد گرفته و با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد کرده است که پول سفر این نمایندگان به مناطق زلزله‌زده اختصاص یابد. همچنین در این بیانیه با لحنی کنایه‌آمیز آمده است: «مجلسی که در آن حساسیتی نسبت به آینده کشور و مردم وجود ندارد و لوایح مهم را در ۲۰ دقیقه تصویب می‌کند، همان بهتر که نمایندگانش برای رفتن به جام جهانی با هم رقابت کنند!».

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«در خبر‌ها آمده بود که ۶ نماینده برای نظارت بر تیم ملی در جام جهانی عازم روسیه می‌شوند!

در این زمینه چند نکته را باید بیان نمود:

۱- در این وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم، چه لزومی دارد ۶ نماینده مجلس با هزینه حداقل ۳۰۰ میلیونی برای تماشای جام جهانی، به روسیه بروند؟!

۲- با توجه به پوشش کامل جام جهانی از سوی صدا و سیما، آیا این نمایندگان نمی‌توانند از این طریق بر تیم ملی ایران نظارت کنند؟!

۳- هزینه سفر ۶ نماینده مجلس به جام جهانی، از چه طریق تامین می‌شود؟! بعید است این هزینه از جیب نمایندگان مستضعف مجلس تامین گردد!

۴-، اما سوال مهتر این است که تا به حال چند نماینده مجلس برای نظارت بر بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به آنجا رفته اند؟

۵- آیا بهتر نیست هزینه سفر به جام جهانی برای مناطق زلزله زده و بازسازی منازل مسکونی مردم در این مناطق هزینه شود؟!

۶- با توجه به گزارشات، مردم مناطق سرپل ذهاب هنوز هم در چادر‌هایی زندگی می‌کنند که فقط برای اسکان چند روز مناسب است و حتی به آن اسکان موقت هم نمی‌گویند. آیا بهتر نیست به جای دیدن فوتبال در جام جهانی به این مردم مظلوم و مستضعف پرداخت؟

اما به طورکلی در این زمینه باید گفت که مردم مردم گفتن نمایندگان مجلس تا آنجایی است که منافع آن‌ها تامین گردد وگرنه این جماعت درد مردم را ندارند!

مجلسی که در آن حساسیتی نسبت به آینده کشور و مردم وجود ندارد و لوایح مهم را در ۲۰ دقیقه تصویب می‌کند، همان بهتر که نمایندگانش برای رفتن به جام جهانی با هم رقابت کنند!

یاد آن بزرگ مرد خمین بخیر که به مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کرد "طرح‌ها و پیشنهادهایى که مربوط به عمران و رفاه حال ملت خصوصاً مستضعفین است انقلابى و با سرعت تصویب کنید، و از نکته سنجی‌ها و تغییر عبارات غیر لازم که موجب تعویق امر است اجتناب کنید، و از وزارتخانه‌ها و مأموران اجرا بخواهید که از کاغذ بازی‌ها و غلط کاری‌هاى زمان طاغوت اجتناب کنند و رفاه ملت مظلوم و عقب افتادگی‌هاى آن‌ها را به طور ضربتى تحصیل و ترمیم کنند. " (صحیفه امام، ج. ۱۲، ص: ۳۶۴)»

* تواناراد: خدا عاقبت ما را با این مجلس بخیر کند

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگویی با انتقاد از سفر ۶ نماینده مجلس به روسیه برای مشاهده مسابقات جام جهانی فوتبال، گفت: به عنوان یک دانشجو از از کار‌های مجلس دهم انگشت به دهان مانده و حقیقتاً شرمنده می‌شوم که مجلسی که به فرمایش حضرت امام (ره) می‌بایست در رأس امور می‌بود، این چنین به قعر امور سقوط کرده و هر روز باید چشم انتظار دسته‌گل‌های جدید از جانب آقایان باشیم! وی افزود: در همین مجلس گاهی بی سر و صدا خلاف منافع ملی عمل می‌شود مانند طرح کنوانسیون موسوم به مبارزه با تامین مالی تروریسم که زمانی که متوجه شدیم، تقریباً داشت کار از کار می‌گذشت که شکر خدا با پیگیری معدود نمایندگان انقلابی، این اتفاق هنوز نیافتاده است.

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

تواناراد تصریح کرد: متاسفانه اخیرا هم شنیدیم برای شرکت ۶ نفر از نمایندگان مجلس در جام جهانی فوتبال در روسیه قرعه کشی می‌شود! حضور این نمایندگان برای چیست؟ قرار است چکار کنند؟ در مدتی که نیستند چه کسی وظایفشان را انجام می‌دهد؟ هزینه سفر این‌ها از کجا تأمین می‌شود؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: واقعاً از دست اعمال نسنجیده این مجلس در شرایط حساس و پیچیده کشور خسته شدیم. هر کجا در بین فعالین دانشجویی و سیاسی صحبت می‌کنیم، همه از عملکرد این مجلس و اولویت نسنجی‌های آن شاکی هستند. بار‌ها شنیده‌ایم که می‌گویند: «مجلس که نیست، مهد کودک است!»

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آقایان چرا نگاه مردم به خود را این چنین به بازی می‌گیرند؟ برخی نمایندگان در فضای مجازی و بیرون مجلس طوری وانمود می‌کنند که دارند زیر بار پیگیری مشکلات مردم در مجلس کمر خم می‌کنند، بعد به ناگهان عکسی از مجلس بیرون می‌آید که برای سفر جام جهانی قرعه کشی می‌کنند! وی گفت: مگر تیم‌کشی بازی زنگ تفریح در دبستان است که این چنین اقداماتی انجام می‌دهند، خدا عاقبت ما را با این مجلس و بسیاری از این نمایندگان سست عنصر، کم‌کار و مدعی بخیر کند.

اخگرپور: به‌جای این اقدامات به فکر حل مشکلات مردم باشید

حسین اخگرپور دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگویی با انتقاد از سفر ۶ نماینده مجلس به روسیه برای مشاهده مسابقات جام جهانی فوتبال، گفت: آیا واقعا دغدغه نمایندگان مجلس در یک نظام اسلامی دیدن مسابقات فوتبال است؟ آیا بهتر نیست این نمایندگان بجای رفتن به یک سفر پرهزینه از جیب بیت‌المال به مشکلات مردم بپردازند؟ وی ادامه داد: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس تنها به دنبال منافع خود هستند و برای آن‌ها مردم اهمیتی ندارد، اصلا مگر می‌شود یک نماینده مشکلات مردم را ببینید و بدون توجه به این مشکلات بار سفر به جام جهانی فوتبال ببندد؟

حسین اخگرپور دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان

اخگرپور تصریح کرد: نمایندگان اگر واقعا هدفشان دیدن فوتبال است، به راحتی می‌توانند بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران را از رسانه ملی ببینند. چه لزومی دارد در این شرایط این همه هزینه سنگین به کشور و مردم تحمیل شود؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مردم ما امروز به دلیل بی‌کفایتی برخی مدیران با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، آیا این درست است که در این شرایط نمایندگان مجلس به فکر خوش‌گذرانی باشند؟ وی اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس در تصمیم خود تجدید نظر کنند، مطمئنا جنبش دانشجویی نسبت به این اقدام نمایندگان انتقاد و اعتراض دارد و نمایندگان باید به جای چنین اقداماتی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار