بازدید 4463

گورباچف: روابط روسیه و آمریکا در بن‌بست قرار دارد

کد خبر: ۸۰۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 06 June 2018

 

مسکو - ایرنا- رئیس جمهوری اتحاد جماهیر پیشین شوروی روابط روسیه و آمریکا را به بن بست تشبیه و به سران دو کشور توصیه کرد از تشدید سیاست تحریمی علیه یکدیگر و اعمال متقابل تحریم ها و اظهارات خصومت جویانه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، میخائیل گورباچف گفت: روسیه و آمریکا نباید تا ابد با یکدیگر رویارویی کنند، مساله اصلی امروز این است که چه باید کرد تا از بن بست کنونی در روابط دو کشور خارج شد و مناسبات روسیه و آمریکا از نقطه رکود کامل به سوی توسعه حرکت کند.

وی تصریح کرد: ما سال 2017 را از دست دادیم و تقریبا نیمی از سال 2018 هم گذشته است و باید فرصت ازدست رفته برای بهبود روابط روسیه و آمریکا جبران شود.

گورباچف ادامه داد: در وهله اول توصیه می کنم که از تشدید تحریم ها میان روسیه و آمریکا خودداری شود و مقام های دو کشور اظهارات خصمانه علیه یکدیگر بیان نکنند و سران دو کشور هر چه زودتر با هم دیدار کنند.

وی با بیان اینکه برگزار نشدن مذاکرات کامل میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا یک مساله غیرعادی است، افزود: باید دستور کار مذاکرات سران دو کشور را تعیین کرد.

گورباچف با بیان اینکه مهار مسابقه تسلیحاتی، ثبات و تایید توافقنامه کاهش تسلیحات راهبردی باید در اولویت سران دو کشور قرار گیرد، گفت: در این مسائل باید تحرک لازم از طرف روسای جمهوری دو کشور صورت گیرد علاوه بر این باید گفت وگوها بین دو کشور ازجمله درباره مسائل منطقه ای و جهانی و موضوعات دوجانبه آغاز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان