بازدید 27514

سلاخی یک روباه برای فرونشاندن خشمی پنهان و جذب فالوئر!

هرچند دیدن این فیلم نفس‌بر به افراد حساس توصیه نمی‌شود، پیشنهاد می‌شود، مسئولان محیط زیست آن را به دقت مشاهده و نسبت به برخورد قانونی با این فرد که علاوه بر حیوانات و محیط زیست برای جامعه انسانی هم چندان بی‌خطر به نظر نمی‌رسد اقدام کنند.
کد خبر: ۸۰۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 30 May 2018

به رغم اخبار فراوانی که در خصوص کشتار گونه‌های حیات وحش و برخورد قضایی با عاملان برخی از این کشتار‌ها منتشر می‌شود، هنوز در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد؛ نه مسئولان کاری کرده‌اند و نه دشمنان حیات وحش دست از کشتار گونه‌ها کشیده‌اند!

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌های گذشته، فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که حکایت از مرگ انسانیت و البته هرج و مرج محیط زیستی در کشور دارد؛ فیلمی از سلاخی یک روباه و انتشار آن در اینستاگرام، توسط کاربری که ظاهرا علاقه زیادی به چهره شدن از این طریق دارد.

فردی که صفحه اینستاگرامش پر است از فیلم‌های دلخراش از سر بریدن بیمارگونه حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس تا کشتار و سلاخی گونه‌های حیات وحش.

امثال روباهی نگون‌بخت که معلوم نیست چگونه به دام افتاده و کشته شده، اما در فیلم به وضوح مشخص است که پوستش کنده، سرش بیخ تا بیخ بریده شده و دل و روده‌اش هم از معرض تیغ این فرد در امان نمانده است. جست‌وجویی در امعا و احشای حیوان به نیت یافتن "زهره" یا همان کیسه صفرایش.

نمایشی که بخش پایانی آن، نمایش زهره و سر بریده روباه مقابل دوربین و بیان غرورمندانه جملاتی در باب گذاشتن حق روباه کف دستش است؛ نمایشی که هرچند با توجه به بیرون کشیدن کیسه صفرای حیوان نگون بخت، این گونه به نظر می‌رسد که ممکن است ریشه در خرافات داشته باشد، اما ظاهرا ورای آن است.

اتفاقی که شاید بخشی از آن برگرفته از باور خرافی برخی هموطنانمان باشد که معتقدند زهره روباه برای درمان برخی بیماری‌های خونی مفید است، اما کندن پوست حیوان، بریدن سرش و دیالوگ‌های مهوع فرد، حکایت از آن دارد که پای چیزی بیش از خرافات در میان است. چیزی مثل خشم فروخورده یا بیماری نگران کننده!

این در حالی است که انتشار فیلم‌هایی از این دست در صفحه این فرد در اینستاگرام این احتمال را به وجود می‌آورد که چه بسا پای جذب مخاطب در میان باشد. تدارک جذب مخاطبان با فیلم‌هایی برش خورده و ادیت شده که می‌توانند بهترین سرنخ‌ها را برای دستگیری وی در اختیار مأموران قرار دهند.

دستگیری فردی که به نظر دشمن حیوانات به نظر می‌رسد، اما بعید نیست خطرش برای جامعه کمتر از خطرش برای گونه‌های حیات وحش باشد و از این روی، جا دارد نه تنها تعقیب وی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گیرد، که از نیروی انتظامی نیز کمک گرفته شده و مقدمات تسریع در دستگیری وی فراهم آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
این روانی های حیوان آزار رو باید دستگیر کرد و به یه بیابون بی آب و علف که هیچ موجود زنده ای نداره تبعید کرد و تا آدم نشدن همونجا نگهشون داشت.
این جور افراد بیمار روانی هستند و باید درمان شوند و برای جامعه هم خطرناک هستند حتما باید به روان پزشک ارجاع شوند
امنیت روانی که در کشور ما هیچ اهمیت بهش داده نمیشه یعنی اطمینان از سالم بودن موتور محرک افراد یک جامعه که مغز آنهاست. نه آموزشی و نه پرورش درست حسابی.. جامعه ای پر از عصبیت و خشم نهان که هر از گاهی از جایی فوران میکنه
ما ملتی متمدن بودیم اما در گذر زمان فروپاشیدیم و فضای مجازی این فروپاشی را نشان داد. افسوس آیندگان ما را ملتی بی تمدن خواهند نامید.
در این دیار رسم است علاج واقعه بعد از وقوع کنند!!!
سلام این قضیه مال سال 95 است. شاید انعکاس مجدد و احتمالی آن حکایت از عدم پیگیری مسئولان داشته باشد.
http://www.noryaw.ir/18519-2/
به بهانه روباه آزاری در روستایی در پیرانشهر و بازتابهای منفی آن در کشور:
شاید آن روز که خدا انسان را در «بالاترین مقام ممکن» آفرید, انسان هرگز گمان نمی کرد که به «پایین ترین جایگاه ممکن» سقوط کند.

بسیاری از مردم اسفل السافلین را سطح کره زمین پنداشتند و «دنیا» خواندند ولی خدا هرگز آن را دنیا و پست نخواند و ارض نامید. اما با حضور انسان و تقسیم شدن فکر و اندیشه و رفتار انسان به مقوله خوب و بد, باز امیدی وجود داشت که نه! اینجا اسفل السافلین نیست. و انسان اینجا، بر روی سیاره زمین در برزخ «احسن تقویم» و «بدترین جایگاه» معلق است. و خدا راه درست به انسان نمایاند تا مخیر باشد بین «سقوط» یا «صعود» ! بقول سعدی علیه الرحمه:

………………..

چون بوم بدخبر مفکن سایه بر خراب

در اوج سدره کوش که فرخنده طایری

آن راه دوزخست که ابلیس می‌رود

بیدار باش تا پی او راه نسپری

در صحبت رفیق بدآموز همچنان

کاندر کمند دشمن آهخته خنجری

راهی به سوی عاقبت خیر می‌رود

راهی به سؤ عاقبت اکنون مخیری

………………..

با گذری بر اخبار و حوادث روزانه ردپای انسان را به فور در این دو طریق خیر وشر مشاهده می کنیم. تعریف خیر و شر و خوب و بد برای همگان قابل فهم است. شرارت ها تلخند چه آنجا که بمب فسفری و خوشه ای بر سر بی پناهان با هردین و آئینی رها می شوند و چه آنجا انسان چشم و دل و گوش بسته همنوعان خود را در «جمود محض فکری» تکه تکه می کند و چه آنجا که عده ای هم زبان من و شما!
در پیرانشهر روباه زبان بسته ای را با بدترین شیوه شکنجه و آزار می دهند و مثله می کنند. با کمال تاسف حیوان آزاری در بسیاری از نقاط این سرزمین وجود دارد عده ای با اسلحه مجوز دار و دارای سهمیه تیر این کار زشت را انجام داده و عده ای با اسلحه قاچاق و بدون مجوز و عده ای با دام و تله و عده ای در کمال وقاحت پست ترین روش را در کشتن یک حیوان انتخاب می کنند. صفت زشت و نادرستی که هیچ دین و مرام و مذهبی آن را تایید و تشویق نمی کند.
به راستی باید بیش از آنکه برای این انسانهای آدم نما متاسف شد باید برای مدعیان تعلیم اخلاق و دین و مذهب و روشنفکری و مدیران رسانه ها و کانالهای مختلف فضای درهم و برهم مجازی تاسف می خورد. برای سیستم و نظام آموزشی که رشد انسان را در فراگیری ریاضیات و حساب و هندسه و مثلثات تعریف می سازد. برای طلاب حوزه های مختلف علوم دینی که فلسفه وجودی خود را فراموش و حاضر نیستند به وظیفه پرورشی و تربیتی خود عمل نمایند.
اینجاست که «ابن مسکویه» را باید فراخواند که کتاب اخلاق بدست این همه «ابن سینا» ی گردو پران!عصر انفجار اطلاعات بدهد. عصری که هرچه راههای پرورش اخلاق و دانش و ذهن و فکر و اندیشه بیشتر می گردد, عقب نشینی انسان به وای جهالت و بی اخلاقی نیز تسریع می شود. از اهانت به ساحت مقدسات دیگران در دانشگاه و اماکن دینی و علمی گرفته تا توهین به ساحت مخلوقات خداوند و تسخیر مسکن و ماوا وتخریب شریانهای زندگی یک امت و تا ائتلاف نامیمون بین المللی برای سوزاندن یک ملت, آواره کردن و سوزاندن خانه و کاشانه صدها هزار مسلمان روهینگا بدست برندگان جایز سیاسی صلح نوبل و تا مثله نمودن موجوداتی که زمینه ساز حیات بشر هستند حیواناتی که تداوم حیاتشان بخشی از رسالت نوح علیه السلام بودند.
این نیمه تلخ و زهر آلود لیوان آنجا بیشتر تلخ می گردد که عده ای در یک روستای کردستان در حق موجودی زیبا و مخلوقی از مخلوقات خدا وقاحت و بی شرمی را به اوج رسانده , فیلم گرفتند و نشر دادند, که درواقع ظلم و اهانتی نابخشودنی به فرهنگ یک قوم اصیل بود. برای این همنوعان متاسفیم که در کردستانی بسر می برند که سرباز فداکار مریوانی برای آنکه جان سگی را نجات دهد پایش بر روی مین می رود و قطع می گردد. تفنگ ها بخاطر تکریم حیات وحش شکسته می شوند و برای آنکه درد همنوع تسکین یابد با تراشیدن سر و ریش همشکل فرزندی رنجور و شاگردی خسته دل می شوند.

آری به امر خدا این دنیا معلق مابین احسن تقویم و اسفل السافلین است و تا روز موعود استوار می چرخد تا اینکه چه کسی شاکر باشد و چه کسی کفور…… و قطعا باید مواطب باشیم چرا که سقوط آسانتر از صعود است و سقوط مدعیان اصلاح و اخلاق و تعلیم و تربیت و وعظه و خطابه دردناکتر خواهد بود, آنگاه که عالمان بی عمل باشند و یا در ادای تکلیف کوتاهی روا دارند.

محمود رستمی تبار اول دی ماه ۹۵
این گونه افراد روانی به راحتی می توانند دست به جرح و قتل هم بزنند و تاثیر این تصاویر دلخراش در رفع قبح خشونت و خون و خونریزی در جامعه خیلی زیاداست. ای کاش دستگیر و به شدت مجازات شوند
این الگوی داعش است و جاسوس داعش جهت رعب و وحشت
اریایی ها با فرهنگ ۲۵۰۰ ساله!!
واقعا باید پیگیری شود
عزیزانی که فقط در پی یافتن جاسوسان محیط زیستی هستند لطفا در این فقره هم اقدامی بکنند
اين شخص را حتما دستگير كنيد تا انگيزه اش مشخص شود! شايد بيماري ساديسم از نوع حاد دارد كه مي تواند خيلي خطرناك باشد!
ای کاش قانونی تصویب میشد و آزار و اذیت و کشتار حیوانات جرم شناخته میشد.اینها هم مخلوق خداوند بزرگند
این بیمار روانیه باید تو تیمارسستان گداشتش نه ازاد
شما اگه یه بار پاتون رو بیرون از ایران بگذارید، از مردم خارج بپرسید ایرانی ها چه طور آدمایی هستند امکان نداره این دو کلمه رو نشنوید: 1- بی فرهنگ 2- دروغگو. حالا بگرد دنبال علتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چرا دروغ میگی؟خودت تا حالا یکبار هم به خارج از کشور رفتی که اینجوری میگی؟
مگه ما سازمان محیط زیست داریم ؟؟ مگه ما مسئول در محیط زیست داریم ؟؟؟؟ همه چیز این کشور به نابودی کشیده شده
افرین ... حرف بسیار بجایی گفتی ... این افراد علاوه بر مجازاتهای سنگین باید دوره های درمانی روانی رو هم بگذرونن که بقول شما دو روز دیگه بلایی سر آدمها نیارن ....
ای داد بیداد تا کسی شکایت نکند نیروی انتظامی دنبالش نمی رود مسئولان محیط زیست هم که خوابیدن
خوبه بره رییس جمهور آمریکا بشه!
ترامپ میگه هر وقت شیر عربستان تموم شد سلاخی اش می کنیم.
جامعه بیمار
یکی دیگه هم در اینستا تهدید به اسید پاشی میکرد اول اونو بگیرید لطفا!!!
این ها انسان نیستند، مشتی وحشی روانی به تمام معنا که فقط لیاقت زندگی در قفس را دارند و بس.... میباید گفت دو صد رحمت به زامبی!
همین ها مستعد قتل انسان هم هستند.
قوه قضاییه وقتی معلم مدرسه شما دوسال پیش دو توله خرس رو جلو دوربین و با خنده سلاخی کرد چکار کرد ؟؟ هیچی و قتی اون دیوانه روانی دیگه روباه رو با پمپ باد ترکون چکار کرد؟؟ هیچی برو تابناک دوغت رو بنوش آقایون در مشهد گشت نسبت راه انداختن ببینم تو ماشین مردم با هم چه نسبتی دارن .
این ادم روانی رو باید تو دیونه خونه با زنجیر بست برای انسانها هم وجودش خطرناک هست
با خواندن این خبر یاد فیلم هایی افتادم که افراد روانی با این قبیل کار ها لذت می برند و این دیوانه هم اگر کنترل نشود به احتمال زیاد در آینده برای جلب توجه بیشتر با انسان ها بخصوص کودکان معصوم این عمل حیوانی را انجام می دهد.
مشکل از اینجا شروع میشه که یک شخص یرای اخذ مجوز شکار و اسلحه فقط به چند تا سوال شرعی پاسخ میده به جای اینکه باید یک روانشناس تاییدش کنه که ایا سلامت روانی داره یا نه .. که اکثرا از اونجایی که خودم اهل شکار بودم قبلا و شناختی که از مجوز داران شکارچی دارم بیشترشون اصلا صلاحیت دریافتش رو ندارن که نتیجش میشه قتل عام حیوانات و اینگونه وحشی گری ها
این یه جنایت بیشرمانه هست کسیکه تا این حد قساوت قلب داره در مورد انسانها هم ممکنه هر جنایتی رو انجام بده باید جریمه سنگینی برای این موارد وضع بشه و با شدت هر چه بیشتر با این جانور وحشی قسی القلب برخورد و به همه مردم از طریق رسانه ها به عنوان یه فرد خطرناک معرفی بشه.
این فرد استعداد همه نوع جنایتی دارد و باید سریعا قانون سراغش برود تا مانع از ترویج خشونت و وحشی گری شوند
با سلام،این رفتار دد منشانه از چند درصد مردم دنیا بر میاد ؟
لعنت به کسانی که با حیوانات حیات وحش چنین وحشیانه عمل میکنند
کسانی که این فیلمها را نگاه میکنند نیز مقصرند
با با تو را به این ماه عزیز چرا مردم اینطوری هستند
اینها همانهایی هستند که اگر دستشان برسد به بچه های مردم تجاوز میکنند
متاسفانه ما ایرانی ها که این قدر ادعای تمدن داریم بسیار حیوان ازار هستیم توی پارک خانواده ای مشغول افطار بودند گربه ای از شدت گرسنگی در حال مرگ بهشون نزدیک شده بود نه تنها بهش غذا نمیدادند که هر چه به دستشون میرسید به طرفش پرتاب میکردند...
والله قسم جای قاضی بودم حکم می دادم دست راستش را قطع کنند بدون لحظه ای تردید
روانکاو نیاز دارد ایشان
میزان مدنیت یک حامعه را با معیار چگونگی رفتار با حیواتات میتوان سنجید.
گاندی
در ایالت آلاسکا که سرشار از ذخایر نفتی است هیچ استخراجی صورت نمی گیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان