بازدید 17194
پیمانه اقتصادی؛

از «گرانی سکه با سیگنال‌ سکه آتی به بازار نقدی» تا «احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایران، توتال به پروژه ۲۵ میلیارد دلاری ال‌ان‌جی روسیه پیوست، بورس تهران با فرمان سایپا بازهم قرمز شد، افزایش قیمت طلا با افزایش تورم در آمریکا، کاهش شدید بهای نفت با افزایش قریب الوقوع تولید، «زه بغل» برای پراید آپشن شد، افزایش پلکانی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان ابلاغ شد، جهش قیمت مسکن در اردیبهشت و خط و نشان جدید نفتی ایران برای «ترامپ» را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 29 May 2018

از «گرانی سکه با سیگنال‌ سکه آتی به بازار نقدی» تا «احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایران، توتال به پروژه ۲۵ میلیارد دلاری ال‌ان‌جی روسیه پیوست، بورس تهران با فرمان سایپا باز هم قرمز شد، افزایش قیمت طلا با افزایش تورم در آمریکا، کاهش شدید قیمت نفت با افزایش قریب الوقوع تولید، «زه بغل» برای پراید آپشن شد، افزایش پلکانی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان ابلاغ شد، جهش قیمت مسکن در اردیبهشت و خط و نشان جدید نفتی ایران برای «ترامپ» را در بر دارد.

احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایران

نشانه ها حاکی از آن است که نهادهای مالی بزرگ آلمان با توجه به مجازات های اعمال شده در خصوص نقض تحریم های آمریکا در حال امتناع از معامله با ایران هستند. به طور مثال، بانک های بزرگ آلمان مانند Deutche Bank و Commerzbank پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ به دلیل مبادله با ایران به طور قابل توجهی جریمه شدند از معامله با این کشور دست کشیدند و اکنون دیگر نهادهای عمده ی مالی هم ممکن است که روند مشابهی را در پیش گیرند. این در حالی است که به گفته ی برخی روزنامه های آلمان بانک های کوچک تر این کشور مایل به استفاده از فرصت معامله با ایران بوده و به ادامه ی همکاری های خود با این کشور علیرغم مجازات های درنظر گرفته شده توسط آمریکا ابراز تمایل کرده اند. در این خصوص، پاتریزیا ملفی مدیر یک نهاد بین بانکی (KCI) اذعان کرده است که ''ما به ارائه ی خدمات به مشتریان خود (برای مبادلات تجاری با ایران) ادامه خواهیم داد''. همچنین، اخیرا بانک مرکزی آلمان در بیانیه ای به این نکته اشاره داشته است که وضعیت کنونی مبادله با ایران در مقایسه با وضع به وجود آمده پس از برجام تغییری نکرده است. /اسپوتنیک

همزمان با خروج از ایران؛ توتال به پروژه ۲۵ میلیارد دلاری ال‌ان‌جی روسیه پیوست

به گفته مدیرعامل نواتک، لئونید میکلسون، غول انرژی فرانسه، توتال، ۱۰ درصد از سهام پروژه ال‌ان‌جی۲ نواتکِ روسیه را خریداری می‌کند. رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، برای اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ، از روسیه دیدن کرد و قرارداد توتال هم در طول این دیدار امضا شد. توتال همین حالا هم، ۲۰ درصد از سهام نواتک را در اختیار دارد و در کنار سی‌ان‌پی‌سی چین و صندوق راه ابریشم، یکی از شرکای توسعه‌دهنده اولین پروژه ال‌ان‌جی این شرکت در یمل است. میکلسون گفت: دومین قرارداد ال‌ان‌جی با توتال، برای پروژه ال‌ان‌جی۲ قطب شمال، در ربع اول ۲۰۱۹ نهایی می‌شود. او اضافه کرد: این پروژه ۲۵.۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. تصمیمات نهایی سرمایه‌گذاری، در نیمه دوم ۲۰۱۹ صورت خواهند گرفت.

بورس تهران با فرمان سایپا باز هم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه ششم خرداد ماه 97 برای دومین روز پیاپی با کاهش 96 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 95 هزار و 529 واحد رسید. این در حالی است که روز یکشنبه پس چهارده روز روند صعودی، نماگر کل با افت 168 واحدی معادل 0.18 درصد مواجه شده بود. تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، همانند روز گذشته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 29 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 29 هزار و 689 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت 61 معادل 0.36 درصد، عدد 17 هزار و 299 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 45 واحدی معادل 0.36 درصد به رقم 12 هزار و 689 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 158 واحد کاهش معادل 0.15 درصد را رقم زد و به سطح 104 هزار و 387 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف افت روز قبل، با 3 واحد افزایش معادل 0.00 درصد به رقم 68 هزار و 392 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل، با 591 واحد کاهش معادل 0.29 درصد همراه بود و عدد 200 هزار و 578 واحد را به نمایش گذاشت. در پایان معاملات، نماد معاملاتی خساپا متعلق به سايپا با 52 واحد کاهش بیشترین اثرگذاری منفی را در برآورد شاخص کل داشت.

از «افزایش قیمت طلا با افزایش تورم در آمریکا» تا «گرانی سکه با سیگنال‌ سکه آتی به بازار نقدی»

رشد بازار سهام با خوشبینی نسبت به کره‌شمالی

روز دوشنبه، با انتشار نشانه‌هایی از این که آمریکا و کره‌شمالی هنوز در حال کار کردن بر روی این هستند که اجلاس خود را برگزار کنند، سهام آسیایی و آمریکا رشد کردند. در معاملات آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا ۰.۴ درصد رشد کرد، اما تعطیلی بازار در دو بازار بزرگ مالی جهان، لندن و نیویورک، تجارت امروز را کند و شناور کرده است. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷ درصد رشد کرد. سهام این‌ کشور با افت تنش‌های پیرامون کره‌شمالی، در حال تقویت است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی ۰.۲ درصد به ارزش خود افزود. نیکی ژاپن انرژی خود را از دست داد و امروز بدون تغییر ماند، درحالی‌که شاخص گسترده تاپیکس ۰.۲ درصد افت کرد. در بازار ارز، یوره ۰.۵ درصد رشد کرد و به نرخ ۱.۱۱۷۰۵ دلار رسید. این در حالی است که روز جمعه نرخ یورو به پایین‌ترین نرخ ۶ و نیم ماهه ۱.۱۶۴۶ دلار رسیده بود. دلار در برابر ین ژاپن ۰.۱ درصد رشد کرد و نرخ به ۱۰۹.۴۴ ین در برابر هر دلار رسید. دلار روز پنج‌شنبه تا نرخ ۱۰۸.۹۹۵ ین افت کرده بود اما از آن هنگام با خوشبینی در مورد اجلاس آمریکا-کره‌شمالی، همچنان در حال رشد است.

افزایش قیمت طلا با افزایش تورم در آمریکا

تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز بر این باور است که افزایش تورم در اقتصاد آمریکا می تواند عامل مهمی برای رشد بیشتر قیمت جهانی طلا باشد. به گزارش کیتکو نیوز، فیل فیلین تحلیلگر برجسته مؤسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز تأکید کرد: متن مذاکرات نشست فدرال رزرو نشان می دهد که فشارهای تورمی در آمریکا رو به افزایش است و این مساله می تواند زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره را فراهم کند. بر اساس این گزارش وی افزود: افزایش فشارهای تورمی موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد شد. به نظر  می رسد تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی موجب افزایش تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد. آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا طی روزهای گذشته تحت تاثیر کاهش تنش های سیاسی ، افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آمریکا با افت نسبی روبرو شده است ولی این عوامل تقریبا از بین رفته است و این می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد. به نقل از سایت طلا، سین لاسک تحلیلگر موسسه والش تریدینگ نیز معتقد است که قیمت جهانی طلا می تواند طی روزهای آینده تا سطح 1330 دلار در هر اونس افزایش یابد.

گرانی سکه با سیگنال‌ سکه آتی به بازار نقدی
 
در جریان معاملات روز دوشنبه هفتم خرداد ماه، بازار آزاد سکه تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۰۲۰,۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در پایان معاملات این روز، ۲,۰۷۷,۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۱۵ هزار تومانی مواجه شد و به نرخ فروش یک میلیون و ۲۶ هزار تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در پایان معاملات سومین روز هفته، ۵۹۵ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان گران‌تر شده بود. هر سکه یک گرمی نیز با رشد یک هزار تومان افزایش به رقم ۳۵۸ هزار تومان رسید. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، برخی بازیگران رشد سکه در بازار نقدی را ناشی از مرزشکنی این فلز گرانبها در معاملات آتی دانستند. به باور این دسته، عبور سکه معاملات آتی دی‌ماه از مرز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان انتظارات در بازار نقدی را تحت‌تأثیر قرار داد و موجب شد بازیگران سکه نقدی، خریدهای خود را بالاتر ببرند. در واقع از نظر این عده، سکه آتی در ۲ روز گذشته نقش سیگنال‌دهنده به بازار نقدی را بازیکرده است. تا ساعت ۴ بعدازظهر روز گذشته، سکه در معاملات آتی دی در کمترین حالت ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان قیمت خورده بود و بیشترین بهای ثبت شده برای آن نیز ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان بود.
 
تحلیلگر رژیم صهیونیستی پرده از سقوط ارزش لیر ترکیه برداشت
 
«آیدی کوهین» پژوهشگر مطالعات راهبردی 'بگین-سادات' دوشنبه شب، مدعی شد که حمایت تاجران و سرمایه داران یهودی و صهیونیست از تل آویو، دلیل اصلی سقوط ارزش لیر واحد پول ملی ترکیه است. به گزارش ایرنا، کوهین در حساب رسمی خود در توئیتر خطاب به رئیس جمهوری ترکیه نوشت: تنها 48 ساعت از اهانت به سفیر ما در فرودگاه استانبول نگذشته بود که لیر ترکیه به پایین ترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید، (اردوغان) مگر شما اطلاع ندارید، نیمی از ثروت دنیا در دست قوم یهود قرار دارد که اولین حامی اسرائیل هستند. پس از کاهش بی سابقه ارزش لیر این کشور،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از مردم کشورش خواست، برای کمک به پول ملی، دارایی خود به ارزهای خارجی دلار و یورو را به لیر تبدیل کنند. افزایش نرخ انواع ارز در بازار ترکیه که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که لیر واحد پول این کشور در شش ماه گذشته یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.

کاهش شدید بهای نفت با افزایش قریب الوقوع تولید

روز گذشته قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۱ دلار و ۳۵ سنت (۱.۸ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۵.۰۹ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱ دلار و ۶۶ سنتی (۲.۵ درصد) بشکه ای ۶۶.۲۲ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز ۱۷ می قیمت نفت برنت با رسیدن به ۸۰.۵۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود. این در حالی است که قیمت کنونی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در مقایسه با قیمت نامبرده در روز ۱۷ می به ترتیب ۶.۴ و ۹.۱ درصد کاهش یافته است. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه می توان به تصمیم روسیه و عربستان سعودی در رابطه با افزایش احتمالی تولید نفت خام در آینده ی نزدیک اشاره کرد.

صادرات غیرنفتی ایران افزایش یافت

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی، در دو ماهه نخست سال‌جاری صادرات انواع کالاها به غیر از پتروشیمی و میعانات گازی رشد قابل توجهی داشت و با ۴۰.۵۴ درصد افزایش به چهار میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار رسید. این در حالی است که صادرات پتروشیمی با رشد ۱.۱۹ درصدی به دو میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار و صادرات میعانات گازی با افزایش ۱۰.۵۴ درصد به یک میلیارد و ۲۹ میلیون دلار رسیدبه این ترتیب مجموع صادرات و واردات غیر نفتی ایران در دو ماهه اول سال‌جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است. جزئیات بیشتر

«زه بغل» برای پراید آپشن شد!

بعد از تحويل خودرو با باك خالي و عدم نصب ضبط و حذف جعبه ابزار، اين بار نوبت به حذف زه‌هاي بغل خودرو رسيده است. اخيراً خودروسازي سايپا از نصب زه‌هاي بغل خودروي پرايد خودداري مي‌كند و در زمان تحويل خودرو به مشتري، مبلغ ۳۷ هزار تومان براي نصب آن به صورت جداگانه طلب مي‌كند! «هميشه حق با مشتري است» اين عبارتي است كه به دفعات در مراكز خريد و مجموعه‌هايي كه با امر تجارت و خريد‌و‌فروش سر و كار دارند، شنيده‌ايم؛ عبارتي كه به صورت شعاري مهم در امر خريد‌و‌فروش در كشور ما درآمده است، اما آيا هميشه حق مشتري در خريد و فروش‌ها رعايت مي‌شود؟ در بسياري از موارد مشاهده مي‌كنيم كه از خريد يك كالاي كوچك تا كالايي بزرگ مشتري از خريد ناراضي است و دچار زيان مي‌شود، اما برخلاف شعارهاي موجود كسي پاسخي براي جبران ضرر وي ندارد. جزئیات بیشتر

خط و نشان جدید نفتی ایران برای «ترامپ»

همزمان با خط و نشان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای صنعت نفت ایران و احتمال بازگشت تحریم ها، طرح جدید افزایش ظرفیت تولید نفت ایران با محوریت میادین نفتی غرب کارون کلید خورد. با افزایش ظرفیت تولید نفت در غرب کارون و ادامه تهدیدهای نفتی آمریکا، صنعت نفت ایران یک برگ برنده جدید برای مقابله با تحریم‌های خصمانه آمریکایی‌ها رو کرده و با تولید یکی از سنگین ترین نفت خام های جهان سبد نفت خام تولیدی و صادراتی خود را در آستانه بازگشت تحریم‌ها متنوع تر کرد. در طول چند سال گذشته سبد صادرات نفت خام ایران شامل نفت خام های فوق سبک و سبک (با احتساب میعانات گازی) و نفت خام های سنگین بوده است اما با بهره برداری از خطوط لوله جدید انتقال و تاسیسات جدید فرآورشی در غرب کارون از ابتدای سال جدید پای یک نفت خام جدید به سبد صادرات نفت ایران باز شده است. نفت جدید عرضه شده در سبد صادرات نفت ایران نفت خام فوق سنگین با درجه ای پی آی 20 بوده که به نام نفت خام فوق سنگین «پرشین اویل» نام گذاری شده و محصول تولیدی میادین غرب کارون به ویژه آزادگان جنوبی و آزادگان شمالی است. /فارس

افزایش پلکانی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان ابلاغ شد

غلامرضا تاجگردون از ابلاغ افزایش پلکانی 20 درصدی حقوق کارمندان به صورت پلکانی از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه خبر داد. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پایین ترین حقوق به میزان حداکثر 20 درصد افزایش می یابد، تأکید کرد: این افزایش به صورت پلکانی تا پایین ادامه می یابد، اما طبقه بندی آن با دولت بوده که کدام گروه چه میزان دریافت کند.

بازار اوراق مسکن؛ جهش قیمت مسکن در اردیبهشت

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند۹۵ (تسه۹۵۱۲) با رشد ۸/ ۰ درصدی به قیمت ۶۴ هزار و ۹۷۵ تومان معامله شدند. پس از رسیدن قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کف ۶۰ هزار تومانی در ابتدای اردیبهشت، در ادامه شناسایی کف قیمتی و رشد تدریجی تقاضا، عامل حمایت از «تسه»ها شد. اما پایین بودن قدرت خرید متقاضیان حبس بازه‌ای «تسه»ها در کانال ۶۲ تا ۶۷ هزار تومان را رقم زد. با وجود افت ۳۳ و ۵۹ درصدی تعداد معاملات ماهانه تهران در اسفند و فروردین (به دلیل جهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در ۳ ماه زمستان) اما در اردیبهشت رشد ۷/ ۲۷۸ درصدی تعداد معاملات صورت گرفت و میانگین قیمت مسکن تهران با رشد ماهانه ۲/ ۸ درصدی، بیشترین رشد ماهانه در ۶ سال اخیر رقم خورد. رشد تقاضای سرمایه‌گذاری و تشدید نوسانات بازارهای موازی را می‌توان از جمله عوامل جهش قیمت مسکن دانست.

احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو

در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همچنین قطعه‌سازان برگزار شد، فعالان صنعت خودرو اعلام کرده‌اند با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید، قیمت خودرو باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد. آن‌طور که مازیار بیگلو در گفت‌و‌‌گو با دنیای‌اقتصاد عنوان کرد، در جلسه موردنظر، مسئولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس نیز موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کردند، با این حال همه چیز به نظر شورای رقابت بستگی دارد. دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به موافقت وزارت صنعت با افزایش قیمت ۶/ ۹ درصدی خودروهای داخلی، گفت: انتظار داریم شورای رقابت نیز مجوز افزایش ۶/ ۹ درصدی قیمت خودرو را صادر کند. وی در عین حال تأکید کرد: البته این رقم به تنهایی کافی نیست و ما انتظار داریم به فاصله کوتاهی از صدور مجوز افزایش قیمت از سوی شورای رقابت، یک ۶/ ۹ درصد دیگر نیز به قیمت‌ها اضافه شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: با توجه به برنامه مدنظر ما، در مجموع قیمت خودرو باید حدود ۲۰ درصد افزایش یابد تا حداقل قطعه‌سازان مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود و اخراج کارگران نشوند. اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان در شرایطی است که شورای رقابت هنوز واکنش خاصی به ماجرای افزایش هزینه‌های تولید خودرو نشان نداده و مشخص نیست در نهایت با درخواست آنها (افزایش حدودا ۲۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی) موافقت خواهد کرد یا نه.  طبق آخرین خبر، شورای رقابت قرار است در اواخر خرداد، نظر خود را در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۲۳
یعنی گرانی 1 تا 10 میلیونی اخیر خودروسازان را راضی نکرده که 20 درصد دیگر هم افزایش قیمت می خواهند
"در مجموع قیمت خودرو باید حدود ۲۰ درصد افزایش یابد تا حداقل قطعه‌سازان مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود و اخراج کارگران نشوند."
چه بهانه خوبی پیدا کردند خودروسازان.... اگر زیاد نکنید کارگرها اخراج می شوند. این چه وضعشه. نمیگه ما یکاری کنیم با مدیریت خوب هزینه ها را کاهش دهیم تا مشتری بیشتری جذب شود. والا اقتصاد مقاومتی فقط برای مردم ضعیفه. واردات را سهل کنید ببینید چند دصد مشتریشون میپره.
....
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
با آزاد کردن واردات کل مشتریاشون می پره، حتی با انتشار خبر آزاد شدن واردات خودرو ،بدون آزاد شدن آن در عمل، سمند و پراید با گاری و فرغون هم قیمت میشن
والامقام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
آخه با ۳۶۰۰دلار که قیمت پراید هاچ چه ماشینی میدن به ما هم بگید گیرن تعرفه صفر حتی با ۵۰۰۰دلار سمند و پژو هم هیچی نمیدن باید واقع بین باشیم اگه شرکتهای تولید داخل تعطیل بشن هفتاد درصد مردم با خرید خودرو باید خداحافظی کنم پس باید فشار بیاریم کیفیت را بهتر کنن و شرایط فروشا نه تو روئیا زندگی کنیم
بحران اقتصادي ناشي از نبود مديريت بحرا ن .مسكن دوبرابر خودرو دو برابر جلوش الان نگيرند فردا نميتوانند
خداخیرتون بده چقدر بدنبال آسایش مردم هستید
راستی کی جیب شما پر میشه و قصد خدمت به مردم رو دارید
این خودرو سازها چکار که نمیکنن با این ملت بدبخت
همين الان هم قيمت خودرو 3 برابر هزينه هاي تمام شده مي فروشيد خودروي خارجي با ارز 3700توماني وارد کرده و به 3 برابر قيمت مي فروشند ...
خرید مسکن با این اوصاف شده رویا . این روزها بازار مسکن با افزایش چشمگیر و بی حد و اندازه خود افسار گسیخته و یکتاز می تازد و عده ای با تبلیغات و انجام فعالیت های سوداگرانه سعی تر پر کردن جیب خود هستند . یک شخص مگر چقدر حقوق میگیره که بتواند یک خانه بخورد . بیشتر افراد جامعه بیکار هستند چطور مسکن خریدار دارد ؟ و داستان خرید مسکن شده مرگ تدریجی رویا
اگه راست میگید خودروهاتون و صادر کنید و ارز وارد مملکت کنید نه اینکه خودروهای بیکیفیت تون به
به زور با قیمت بیشتر در این شرایط بحرانی به مردم تحمیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
محصولات ایران خودرو و سایپا فقط تو اسقاطی ها خریدار دارد اونم بخاطر ورق آهنش برای ذوب. کردن.
همان بهتر که زه بغل پراید اپشنال شد علاوه بر بی ریختی انقدر بی کیفیت میچسباندنش که ناچارا توسط مصرف کننده کنده و دور انداخته میشد
من خودم در سایپا کار می کنم
اینها هرچه که خرج مدیران و ..... میکنن رو از مردم میگیرن شما نمیدونید که چه ولخرجی هایی میکنن!!!!
من حاضرم بیکار بشم ولی خودروسازی کلا جمع بشه و واردات خودرو آزاد بشه
ما مردم قبول داریم خودرو سازها صددرصد قیمت را بالا ببرند ولی دولت هم تعرفه واردات خودرو را بردارد و صفر کند. عجب صبری خدا دارد...
چرا به اینا میگید خودرو ساز؟؟
جدا اگر اینا خودرو ساز هستن، اونقوت تویوتا و بنز هم خودرو سازن، یعنی هر دو باید در یک گروه باشن؟؟؟
تو کجای دنیا حلبی ساز رو زرگر صدا می کنند؟؟

چرا با اسم اصلی و برازنده شون خطاب نمیشوند؟ لگن ساز، فرغون ساز و ...
به نظر من اینها همه فرافکنی هستند، دلیل اصلی گران و بی کیفیت بودن محصولات و خدمات ارائه شده در ایران (مخصوصا صنعت خودرو) شامل موارد زیر است:
1- سوء مدیریت
2- عدم کنترل و هدایت منابع (سرمایه های انسانی، علمی، تکنولوژیکی، مالی و ...)
3- عدم وجود دانش کافی مهندسی برای
1-3- کاهش حجم ضایعات و تولید به صرفه
2-3- بهینه سازی فرایند تولید
3-3- کاهش هزینه های تولید از طریق افزایش نرخ تولید
4- وجود رانت های مختلف
5- تنبلی نیروی کار و عدم انگیزش کافی در پرسنل برای تفکر خلاقانه و سازنده
6- کوته بینی مدیریتی و تدوین اهداف کوتاه مدت با سودهای مقطعی و گذرا
و ...


این موارد فقط آفت صنعت خودرو سازی نیست، متاسفانه در جای جای واحدهای تولیدی و ارائه خدمات این معضلات و مشکلات وجود دارد، رخنه کرده و ریشه دوانیده است.
من خودم چندین و چند سال تجربه ساخت و مهندسی دارم!
از شنبه تا الان سکه امامی 80 هزار گران شده!
تابناک قیمت بیمه شخص ثالث رو هم پیگیری کنید که چرا بی حساب و کتاب زیاد شده.... ضمن اینکه تخفیف سالانه از 10 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرده... واقعا چرا توی رینگ فقط ما قشر ضعیف جامعه باید مشت بخوریم...
واقعا" معلومه مسئولین محترم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چیکار دارن میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تا بینهایت علامت تعجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...................
تعرفه ی واردات خودرو را بردارید تا مردم به نرخ منطقه ی ازاد خودرو سوار بشن،تا این فرغون سازها هم اینقدر منت و ناز نکنند
حمایت از تولید داخلی به چه قیمت؟به قیمت خون هزاران نفر درسال!!
بابا این مسئولین کجایند چرا یه فکری برای این گرونیها نمیکنند !
در سال 92 شاخص کل بورس در کانال 90 هزار واحدی بوده امروز هم بعدازگذشت 5 سال همچنان در همان کانال در حال درجازدنه ! ولی در همین مدت قیمت مسکن چند برابر شده این یکی از دلایل اصلی تمایل مردم برای سرمایه گذاری در بازار پربازده مسکن است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی