بازدید 4266

ترزا می خواستار دیدار با ترامپ در خارج از لندن شد

کد خبر: ۸۰۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 28 May 2018

نخست وزیر انگلیس در آستانه نخستین سفر ترامپ به انگلیس و از ترس رویارویی رئیس جمهوری آمریکا با اعتراضات مردمی در لندن، پیشنهاد داد که دیدارشان در خارج از پایتخت صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس، یک روزنامه چاپ لندن خبر داد که ترزا می نخست وزیر انگلیس از ترس اعتراضات مردمی خواستار برگزاری دیدار دو طرف در جایی خارج از لندن است.

به نوشته روزنامه سان، قرار است «کیم داروک» سفیر انگلیس در واشنگتن برنامه مد نظر می را به کاخ سفید رسانده و از ترامپ بخواهد که از حضور در لندن صرف نظر کرده و در کاخ روستایی نخست وزیر این کشور در 65 کیلومتری مرکز لندن با او دیدار کند.

می همچنین از ترامپ می خواهد که به جای ملاقات با الیزابت دوم ملکه انگلیس در اقامتگاه اصلی او در کاخ باکینگهام، در قلعه ویندسور که محل تفریح آخر هفته های ملکه الیزابت است با او چای صرف کند.

سومین محل پیشنهادی می برای بازدید ترامپ، کاخ بلینهایم در آکسفوردشایر است که محل تولد «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم است.

براساس گزارش سان، هر سه محل پیشنهاد شده از سوی نخست وزیر انگلیس دارای زمین های خالی گسترده در اطراف خود هستند که به ماموران امنیتی امکان می دهد معترضان را کیلومترها دورتر از محل حضور ترامپ متوقف کنند.
ده ها هزار نفر از مردم انگلیس تاکنون اعلام کرده اند که هنگام حضور ترامپ در این کشور به نشانه اعتراض به خیابان ها خواهند ریخت.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های انگلیسی پس از اعلام تاریخ سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن موضع‌گیری‌های متفاوتی اتخاذ کرده‌اند. هرچند برخی از رسانه‌های دست راستی تلاش می‌کنند تا همسو با مواضع دولت از این سفر تمجید کنند، اما اکثر مطبوعات به‌ ویژه رسانه‌های شنیداری معتقدند رئیس‌جمهوری آمریکا مورد استقبال مردم انگلیس قرار نخواهد گرفت.

ترامپ 21 تیرماه برای سفری سه روزه به لندن می رود. در یک سال گذشته این سفر به دلیل خشم افکار عمومی انگلیس علیه سیاست‌هایی ترامپ سه بار به تأخیر افتاده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر