بازدید 6282

ترامپ: برنامه ملاقات با رهبر کره شمالی تغییر نکرده

کد خبر: ۸۰۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 27 May 2018

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که هفته گذشته نشست با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را لغو کرد، امروز در اظهاراتی تناقض آمیز گفت که همچنان به دنبال برگزاری این دیدار است.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، ما برای جلسه با کره شمالی بسیار خوب کار می کنیم. این روند به بسیار خوب پیش می رود. ما به دنبال برگزاری این دیدار در دوازدهم ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور هستیم. این دیدار تغییر نکرده است. باید ببینیم چه پیش می آید.

ترامپ هفته گذشته در نامه ای به کیم جونگ اون نوشت، به دلیل «خشم فراوان و خصومت آشکار» کره شمالی اکنون «زمان مناسبی» برای این دیدار نیست. موضوع دیدار با رهبر کره شمالی، عدم ثبات در تصمیم گیری و ناشیگری ترامپ در عرصه سیاست خارجی را بیش از پیش آشکار کرده است.

در چنین وضعیت پرابهامی، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که تیمی از آمریکا هفته جاری راهی سنگاپور می شود تا جزئیات مربوط به نشست احتمالی بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی را بررسی کند.
از سوی دیگر، خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون بر عزم ثابت خود برای دیدار با ترامپ تاکید دارد و خواهان برگزاری اجلاس سران با آمریکاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل