بازدید 7985

ضرر ۱۵۰ میلیون یورویی ایرلند با تحریم ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران، صادرات کشور ایرلند به ایران به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیون یورو در معرض خطر تحریم های تبعی آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۹۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 14 May 2018

ضرر ۱۵۰ میلیون یورویی ایرلند با تحریم ایرانبر اساس گزارش های منتشر شده، پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران، صادرات کشور ایرلند به ایران به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیون یورو در معرض خطر تحریم های تبعی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری ایرلندی Irish Times، پس از انعقاد توافق هسته ای و تعلیق تحریم های اقتصادی علیه ایران در سال ۲۰۱۵ بسیاری از بنگاه های تجاری ایرلندی روابط اقتصادی خود را با ایران به عنوان دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه آغاز کردند. به طور مثال، گروه های تجاری Bord Bia و Enterprise Ireland که هر کدام متشکل از چند ده شرکت تجاری ایرلندی هستند در سال ۲۰۱۶ به تهران آمده و در خصوص چگونگی ایجاد ارتباطات تجاری بین دو کشور به بحث و رایزنی پرداختند. این در حالی است که اکنون با اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران برخی نگرانی های در خصوص آینده ی روابط تجاری ایران و ایرلند به وجود آمده است.

در این خصوص، دولت ایرلند در راستای مواضع سایر دولت های اروپایی عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده که توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ باید پابرجا مانده و تحریم های گذشته ی ایران که توسط اروپا و سازمان ملل اعمال و سپس تعلیق شده بود نباید مجددا به جای خود بازگردند. در این رابطه، سایمون کوانی وزیر امور خارجه ی ایرلند اظهار کرده که '' تاثیر اعمال مجدد یا گسترش تحریم های اقتصادی توسط آمریکا بر روی بنگاه های تجاری در اروپا موجب نگرانی تمامی اعضای (اتحادیه)‌ اروپا شده است''. به گفته ی وی، یکی از معضلات اساسی در راه گسترش روابط تجاری موسسات ایرلندی و بانک های اروپایی با ایران بی میلی این نهاد ها در خصوص داشتن روابط مالی با ایران بوده و دلیل این امر این است که توافق هسته ای با ایران مسئله ی بازرسی نقل و انتقالات مالی با ایران توسط آمریکا را در بر نگرفته است.

همچنین، لازم به ذکر است که سال گذشته ایرلند کالاها و خدماتی به ارزش ۱۴۳.۲ میلیون یورو به ایران صادر کرد که این میزان رشد دو برابری را در مقایسه با ۲ سال پیش نشان می دهد. بیشتر کالاهای ارسال شده به ایران در سال گذشته مواردی مانند دستگاه های اداری، دستگاه های مربوط به فرآوری اطلاعات، قطعات پزشکی و داروسازی و همچنین محصولات لبنی را تشکیل می داد و مجموعا ۷۰ میلیون یورو ارزش داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل