بازدید 5520

سود شرکت‌های اسلحه سازی با تحریم مجدد ایران

علیرغم آنکه بسیاری از کشورها از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در رابطه با خروج از توافق هسته ای با ایران و اعمال تحریم علیه این کشور انتقاد کردند، گزارش های منتشر شده نشان می دهد که خبر خروج آمریکا از برجام برای شرکت های تولید اسلحه خوش یمن بوده است.  
کد خبر: ۷۹۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 10 May 2018

سود شرکت‌های اسلحه سازی با تحریم مجدد ایرانعلیرغم آنکه بسیاری از کشورها از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در رابطه با خروج از توافق هسته ای با ایران و اعمال تحریم علیه این کشور انتقاد کردند، گزارش های منتشر شده نشان می دهد که خبر خروج آمریکا از برجام برای شرکت های تولید اسلحه خوش یمن بوده است.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، بر اساس آمارها به محض آن که رییس جمهور آمریکا عدم تمایل خود را به ماندن در برجام اعلام نمود ارزش شاخص سهام بزرگترین شرکت های اسلحه سازی آمریکا افزایش پیدا کرد. در این رابطه گزارش ها حاکی از آن است که پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج از برجام شاخص سهام شرکت های ''Northrop Grumman'' و ''هوا و فضا و تکنولوژی دفاعی'' آمریکا بیش از ۱۲ واحد (۳.۸ درصد) افزایش یافته است. همچنین، ارزش شاخص سهام شرکت های Lockheed Martin و Raytheon به ترتیب ۶.۴ واحد (۲ درصد) و ۵.۳ واحد (۲.۵۵ درصد) افزایش یافته است. 

سود شرکت‌های اسلحه سازی با تحریم مجدد ایران

همچنین، با افزایش روز افزون قیمت نفت انتظار می رود که ارزش سهام شرکت های اسلحه سازی آمریکا بیش از پیش افزایش یابد. لازم به ذکر است که ترامپ پس از برگزیده شدن به عنوان رییس جمهور آمریکا قول داده بود که میزان هزینه کرد دولت این کشور در بخش نظامی را به شکلی ''تاریخی افزایش دهد''. آمارها نشان می دهد که از نخستین روز سال ۲۰۱۸ تا کنون ارزش سهام شرکت های Northrop Grumman، Raytheon و بویینگ بیش از ۲۰ واحد افزایش داشته است. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که به گفته ی برخی تحلیلگران اقتصادی افزایش ارزش سهام شرکت های اسلحه سازی در آمریکا به دلیل برخی اقدامات ترامپ از جمله حمله به سوریه در ماه اپریل و قرار دادن جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی خود به وقوع پیوسته است. به طور مثال، پس از حمله به سوریه ارزش بازاری شرکت های اسلحه سازی نامبرده حدودا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم