بازدید 6509

احمدی نژاد درخواست کننده و مصر مذاکره با آمریکا بود

احمدی نژاد بارها مجوز برقراری ارتباط و مذاکره مستقیم با آمریکا را از مسئولان نظام درخواست کرد اما پاسخ مثبت نگرفت.
کد خبر: ۷۹۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 12 May 2018

 

به گزارش جمهوریت؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جمهوریت با اشاره به اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر مخالفت با مذاکره با آمریکا درباره برجام و اظهاراتی درباره مخالفت با مذاکرات مسقط گفت:در آن زمان موثق شنیدم که دلیل عزل متکیاین بود که دولت وقت به وی تکلیف کرده بود نشستی محرمانه با نماینده آمریکا داشته باشد و آقای متکی نیز پاسخ داده بود که این مساله حاکمیتی است و این مساله و مجوز آن با تصمیم گیرندان اصلی هماهنگ شود، دولت از این واکنش عصبانی شد و با آن شیوه تاریخی متکی را حذف کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه این مطلب افزود : آقای احمدی نژاد در سال های اخیر به طور کامل از کسانی بود که مترصد ارتباط و برقراری رابطه با آمریکا بود و حتی در گفتارهای خود تاکید می کرد که چه ایرادی دارد با حفظ منافع ملی پای مذاکره برویم و زمانی که به او می گفتند آمریکا فریبکار است پاسخ می داد که من او را فریب می دهم!

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: امروز در زمان خروج آمریکا از برجامچه اتفاقی رخ داده است که مدعی است که موافق ارتباط با آمریکا نبوده است، بسیاری از مسئولین کشور این موضوع را تایید می کنند که احمدی نژاد در سال های آخر دولت دوم خود بارها مجوز برقراری ارتباط با آمریکا را از مسئولان نظام درخواست کرد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد:حتی کار به جایی رسید که زمانی که نتوانست مجوز دریافت کند تصمیم گرفت تا خود راسا وارد این حوزه شود و اقدام کند و مساله منوچهر متکی و عزل او یکی از چندین مورد بود که در این حوزه رخ داد.

به گزارش جمهوریت ، پیش از این مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نیز در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت مسائلی را از پشت پرده عزل منوچهر متکی مطرح کرده بود . متن این گفت و گو با اینجا بخوانید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان