بازدید 20482
چرا سازندگان «به وقت شام» به دنبال گیشه هستند؟

جنجال ضدامنیتی که حتی حاتمی‌کیا را نیز شرمنده کرد اما فروش دو برابر شد!

عوامل طراح چنین ایده خلاف امنیت و آرامش باید در نظر داشته باشند که این ایده تبلیغاتی فراتر از یک دوربین مخفی است و در شرایط امنیتی کنونی، هر جای دنیا با ریش بلند و هیبت داعش و یک شمشیر ظاهر شوید، پلیس بلافاصله دستور توقف می‌دهد و چه بسا در لحظه به شخصی با چنین هیبتی شلیک کنید.
کد خبر: ۷۹۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 08 May 2018

جنجال ضدامنیتی که حتی حاتمی‌کیا را نیز شرمنده شد اما فروش را دو برابر کرد!یک اقدام به ظاهر تبلیغاتی برای فیلم «به وقت شام» در پردیس سینمایی کوروش به شکلی پیاده سازی شد که وحشت و اعتراض برخی مردم را در پی داشت؛ حادثه‌ای که کارگردان این فیلم سینمایی از آن دفاع نمی‌کند اما صاحبان این مجموعه از آن دفاع می‌کنند و از دو برابر شدنِ فروش به وقت شام در روز گذشته سخن به میان آوردند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه در یک رویکرد تبلیغاتی اشتباه، شخصی که در فیلم سینمایی «به وقت شام» کاریکاتوری از «ابوعمر شیشانی» از سران داعش را بازی می‌کند، به عنوان یک چهره جذاب معرفی و حتی در جریان افزایش قیمت دلار و برخی رویدادهای دیگر به دیالوگ این شخص رجوع شد، روز گذشته عده‌ای با هیبت داعش در سینمای کوروش حضور پیدا کردند و با همان هیبت شیشانی، اقدام به ترساندن حاضر در فود کورت و بخش‌های مختلف این مجموعه کردند.

عده‌ای که از این ماجرا اطلاع داشتند، با خنده از کنار این جماعت عبور کردند؛ اما اگر که خبر نداشتند، با دیدن عده‌ای در قامت داعش که ظاهراً سلاحی نمایشی نیز به همراه داشتند، وحشت کرده و با جیغ و فریاد گریختند. در تصاویر محدودی که از این حادثه منتشر شده، صدای جیغ و فریادها شنیده می‌شود و در شماری از تصاویر نیز مشخص است که این جماعت بیش از اندازه در نقش‌شان فرو رفته‌اند! چنین اتفاقی منجر به اعتراض‌هایی از سوی حاضران در پردیس کوروش نسبت به این رفتار تبلیغاتی غیرحرفه‌ای شد.

نقدها در فضای مجازی نیز به شدت گسترده‌ است و عمده نقدها از این منظر مطرح می‌شود که اساساً تروریسم به معنای هراس افکنی است و داعش اساساً در این چارچوب در کشورهای مختلف از جمله ایران، عملیات تروریستی یعنی عملیات‌های هراس افکنانه انجام می‌دهند؛ حال عده‌ای حتی در تبلیغات شهری‌شان به جز دست گذاشتن روی قهرمان فیلم، عناصر داعشی را برجسته کرده و ناخواسته همان هراس افکنی که هدف داعش است، تحقق بخشیده‌اند.

جنجال ضدامنیتی که حتی حاتمی‌کیا را نیز شرمنده شد اما فروش را دو برابر کرد!

این نقدها باعث شد، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم از این اتفاق شرمنده شود و در یادداشتی در زمینه عنوان کند: «بچه‌های گروه تبلیغاتی فیلم به وقت شام، من شاهد زحمات مومنانه و شبانه‌روزی شما در این چند ماه بودم، ولی این نمایش کورش در شأن به وقت شام نبود. خستگی دو ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کورش بایستد و مردم با او عکس بیندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم. عزیزانِ آزرده‌خاطر در مجتمع کورش، اعم از مردم و کسبه محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلالمان کنید.»

در مقابل علی سرتیپی، مدیر پردیس سینمایی کوروش تأکید می‌کند، عوامل این فیلم به هدف‌شان رسیده‌اند و از منظر فروش از این ماجرا دفاع نیز کرده است! سرتیپی گفته است: «به ما اطلاع دادند که قرار است نمایشی برای اکران فیلم «به وقت شام» با حضور ابراهیم حاتمی کیا و عوامل فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شود که البته اطلاعی درباره نحوه اجرای آن نداشتیم... در زمینه ایجاد وحشت بین مردم نیز باید بگویم معمولا در دنیا دوربین مخفی های ترسناک اجرا می شود که باعث ترس و شوکه شدن مردم می شود، ولی در نهایت بدون هیچ مشکلی از سوی مخاطب مورد استقبال قرار می گیرد!»

سرتیپی تأکید کرد: «حضور بازیگران با چهره های داعشی در پردیس سینمایی کورش یک برنامه تبلیغاتی بود تا بتواند فیلم به وقت شام را دوباره بر سر زبان ها بیاورد و جالب است بدانید این اثر سینمایی شب گذشته سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه نسبت به شب های دیگر، بیش از دو برابر فروش داشت. شاید در حاشیه اجرای این نمایش، یک یا دو نفر ترسیده باشند، اما نباید فراموش کرد که این گونه برنامه ها معمولا برپایه غافلگیری است. از ابتدای امر ما نمی دانستیم سازمان اوج چه ایده ای دارد، ولی در نهایت باید بگویم که این نوع تبلیغات به هیچ وجه منفی نیست.»

البته آقای سرتیپی و عوامل طراح چنین ایده خلاف امنیت و آرامش باید در نظر داشته باشند که این ایده تبلیغاتی، فراتر از یک دوربین مخفی است و در شرایط امنیتی کنونی، هر جای دنیا با ریش بلند و هیبت داعش و یک شمشیر ظاهر شوید، پلیس بلافاصله دستور توقف می‌دهد و چه بسا در لحظه به شخصی با چنین هیبتی شلیک کنید. کافی است در یکی از سفرهایی که این دوستان به خارج تشریف می‌برند، به دنبال تکرار این ایده باشند، تا سر از زندان‌های فرنگ درآورند. انتظار می‌رفت نهادهای مسئول در این زمینه نیز واکنشی ـ ولو لفظی ـ نشان دهند اما دریغ از بی‌عملی!

سوای ابعاد تأسف آور این اتفاق، باید این پرسش را مطرح کرد که سازندگان «به وقت شام» به دنبال گیشه هستند؟ وقتی نمی‌توان هزینه تولید این فیلم را از گیشه بازگرداند و بازگشت سرمایه فیلم‌هایی اینچنینی ناممکن است، چرا باید به هر ابزاری ولو وحشت آفرینی عمومی برای فروش چند بلیت بیشتر در یک روز یا یک هفته دست یازید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۶۳
خراب کرد خودشو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
از اصلاح طلب جماعت انتظاری بیشتر از این نمی رفت
ناشناس
| China |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
ظاهرا به دفعات از طریق اطلاعات مجموعه ی کوروش به مردم اطلاع داده شده بود و از عکس ها هم معلوم است که مردم با خنده و شادی عکس سلفی می گیرند. اون غش و ضعف ها هم شاید واسه موج سواری هست که نون عده ای همیشه در امنیتی کردن فضا است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
فردا نیان بگن با اینکه از قبل اطلاع داده بودیم یک تیم از عوامل دشمن اونجا اومدن غش و سکته کردند و فیلم گرفتند تا با پخش در شبکه های اجتماعی و تلویزیونی معاند ارزشها و نیروهای مخلص را بدنام کنند مثل مورد خانم مجری در سوئیس :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
این فیلم رو میخواستم ببینم الان دیگه اصلا نمیبینم به بقیه هم توصیه میکنم نبینن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
در نظر بگیرید لحظه ای که سران داعش این عکس ها و فیلم ها رو میبینند به نظرتون چه حسی خواهند داشت؟
تبلیغ ترسناک بودن و عظیم بودن داعش بدون یک ریال خرج از طرف اونها در قلب ایران و تهران!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
تیاتر خیابانی بود
ترس و وحشت شما ساختگبه
اونایی که مبگفتن داعش ترس نداره رنگ دادن زرد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
الان اگر شهردار بود تحت فشار استفا میداد اما چون حاتمی کیاست کاری ندارند
ساعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
سیمرغش را هم بخاطر رای به روحانی و عکس با ظریف گرفت
مخالف
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آیا کارگردان دیگری هم دستش باز است برای چنین تبلیغ .؟سخیفی
چه عجب تابی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
دیگه باید قول بده « تکرار» نشه ؛ البته ایشون که جای خود داره سران این تفکر_ اصلاح طلبان -نیز هشت ماه تهران را به همین روز در اورده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
فرصتی شد برا خالی کردن عقده مخالفین به وقت شام
عزیز تقصیر خودتونه که اینقد ملتو از داعش ترسوندین
وگرنه ماله این حرفا نیست داعش
هدف هم پول در آوردن بود حالا به هر قیمتی که شده.یکی از هوش برود یکی روانی بشود
مهم نیست بدره ک
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
پشت بلندگو چندبار گفت
واقعا متاسفم براش!! به جای این فیلم می رفت برای خشکسالی مملکت فیلم می ساخت بیشتر خدمت و ثواب کرده بود !!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
این رو چرا فرهادی نسازه؟ عجب گیردادن به مسائل جنسی توی فیلماش!!! بره به طبیعت ویران شده بپردازد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
فرهادی هم بره بپردازه! مگه گفتیم اون نه! ولی از این مسخره بازیها در نیوورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
چه ربطی داشتبه خوشکسالی؟
چرا الکی از کاه کوه می سازید..اگر اعتقاد دارید حرکتی ژست است چرا رسانه ای می کنید تا اثر تخریب کننده ان چند برابر شود
پاسخ ها
ایکس
| United States of America |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
دوست گرامی اگر این مسایل بازگو نشه افکار عمومی اطلاع پیدا نمی کنند تا در مقابلش موضع بگیرند و وقتی مردم چیزی نگن این کارهای اشتباه تکرار میشه
این آقای حاتمی کیا هم شورش رو دیگه در آورده . اون از داد و فریادش در اختتامیه فیلم فجر اینم از جنجال مجتمع کورش فردا هم لابد تو خیابان میخواد تیر اندازی راه بندازه
شرم آوره و از داعش داعشی تر برخورد کردن... اونا با مردم خودشون نکردن اجنبی بودن اینا مثلا خودی بودن و با مردم خودشون داعشی کردن... اگر می خواستم ببینم هر گززززززززززز
از موسسه اوج که سریال طنز پایتخت رو به یه فیلم جنگی دلهره آور تبدیل میکنه، انتظار دیگه ای نمی ره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
شدیدا موافقم . مثلا خواستیم سریال ببینیم تو عید بخندیم اما داعش دیدیم ولی در کل با روح جامعه بازی میکند اگر به قول شما و دولتمردان امنیت داریم پس داعشی خودی در کشور برای یک شو بسیار زشت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
باید عدر خواهی کند موسسه اوج
الهم لعن ابوسفیان و ال سفیان و معاویه ویزید بن معاویه
پول پول پول .
حتی از راه تبلیغ داعش !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
شدیدا برای اوج متاسفم
فقط یک سکانس از فیلم و اون صحنه ای که داعشی خلبان ایرانی رو مجبور به پرواز میکنه ، این سکانس در فیلم ارتفاع پست هم بود و فقط بازسازی شده
آقای حاتمی کیا به چه قیمت میخواهید ضرر فیلمی که فروش چندانی نداشته میخواستید جبران کنید. به نحوی مردم را ترساندید که ببینید این منم که این فیلم را ساختم بیایید و فیلم را از ورشکستگی نجات دهید!!!!!
دختر بچه 8 ساله که رقصیده بود آزاد شد؟!
اگه کس ديگه اي اين کارو کرده بود الان مجازات می شد
خیلی شبیه حمله به مجلس بود!!! نباید اون خاطره رو می آورد جلوی چشم ملت!!!
تابناک یه جوری تیتر زدی انگار خیلی اتفاق عادی افتاده ؟؟؟!!!

فقط می تونم بگم وای برکسایی که این کار رو کردند!

اگر زن و بچه مردم اونجا از ترس سکته می کردنند کی می خواست جواب بده ؟؟؟ هااااااان ؟؟؟!!!
خیلی حرکتشون زشت بود من اکه تو اون محل بودم میزدمش که دیگه کسی هوس این کارا به سرش نزنه
اگه یه نفر از همه جا بی خبر سکته میکرد یا خودش رو از بالا به پایین پرت میکرد چه کسی پاسخگو بود؟
معنی دوربین مخفی رو هم فهمیدیم با کلاشینکف و داد و فریاد
از فردا هر کی میتونه با شمشیر و کلاش بره در یه مغازه طلا فروشی مردم رو بترسونه اگه فرار کردن مغازه رو بزنه اگه هم پلیس گرفتش بگه داشتم برای فیلم تبلیغ میکردم
یه کم جنبه شوخی داشته باشین، اولش می ترسی بعد می خندی، خاطره میشه میره
وقتی بیست میلیارد هزینه فیلمت میشه و باید به هر بدبختی پولش رو برگردونی همین میشه
اینطور کارها نیاز به مجوز از نیروی انتظامی داره ولی اینها خودشون رو بالاتر از قانون میدونند
به وقت رانت
اگر وسط این داعشی های تقلبی یک داعشی واقعی پبدا شد مردم چجوری تشخیص بدهند؟
حاتمى كيا مثل گل ، چه رنگ بوى داره
مایه تاسف است!
اگر خانم بارداری سقط جنین می کرد یا کسی سکته می کرد یا پلیس شلیک می کرد چه اتفاقی می افتاد ومسئول چه کسی بود وچه کسی برعهد می گرفت؟
مواجه شدن با صحنه های خشن داعشی شوخی بردار نیست.
چون سازمان اوج فیلم رو ساخته؛ دستشون بازه هر مدل تبلیغ کنن.
آیا واقعا کارگردان دیگری هم اجازه چنین تبلعی را دارد.؟
وای بر چنین فیلمسازی و چنین اوجی!!
بنظرم اگر چند نفرم میکشتن و یه چیزی هم منفجر میکردن و چندتا زن باردار هم سقط میکردن و یکی شونم انتحاری میکرد خیلی طبیعی تر میشد انوقت ما بیشتر قدر امنیتمونو میفهمیدیم!!!!!!
کار خوبی نبود
ما قرار نیست هرکاری که هرکجای دنیا معمول بود ما هم انجام بدیم. اونا مثلا صحنه های افتادن و ترسیدن کودکان را پخش میکنند و میخندند. ما هم باید همان کار را بکنیم؟ فرهنگ شرقی ما کجا رفته؟
اگر کسی از مردم یا بازیگران آسیب میدید تقصیر کی بود.
اون کاری که خارجیا انجام میدن حالا یه عبا یا ریش داره نه چند نفر مسلح با سلاح و تجهیزات واقعی.
بعد حادثه مجلس جا داشت که اگر یک مامور اینا را میدید در جا همشون را بدون اخطار با تیر میزد.
هم خودش بدبخت میشد هم چندتا جوان مردم.
بدی بزرگترش حالا این میشه که اگه یه مامور تیم داعش ببینه فکر میکنه دوربین مخفیه و به موقع اقدام نمیکنه و لذا به خاطر تصور اشتباهش کشته میشه.

به نظرم حماقت بزرگی بود اگرچه مسوولیتش با جناب حاتمی کیا نیست و منظورم مجریان این برنامه احمقانه است
فیلم تحریم کنید
باید مدعی عموم از سازندگان و مجری این کار شکایت کنند
متاسفم که اوج شروع کرده به تبلیغات و داعش نمایی در فیلم و سریالهایش نمیدونه مردم ایران از هر کلمه ای که زیاد تو روزمره در جامعه میشنوند فراری هستند چون پشتش یک فکر خوابیده میخواهد داعش باشد یا دلار ، یارانه ، برجام ، سهمیه بندی و .... کلماتی هستند که بسیار از بعد روانی روی مردم اثر بد داشته اند شاید الان متوجه نشوید اما در آینده نزدیک متوجه خواهید شد که چقدر حرکت اشتباهی کردید . و بخاطر فروش چه شوی اشتباهی راه انداختید
وای کاش اونحا بودم تا میزدمشون.هر کی راه میاد تو خیایون از این کارا کنه ک سنگ رو سنگ‌بند نمیاد
فاجعه بارتر از این نمایش اظهار نظر مدیر این مجموعه مثلا تفریحی هست.
جالبه این نوع تبلیغ در همه جای دنیا انجام میشه ولی همیشه این ایرانی ها هستند که جنبه هیچ چیزی ندارند
تو خودی باش پادشاهی کن , ذوب شده باش هر چه خواهی کن
لطفایک شماره حساب اعلام کنید تا مردم پول به حساب این آقایان واریز کنند تادیگرازاین رفتارشان دست بردارند وبیش ازاین مردم رااذیت نکنند
واقعا ضدتبلیغ بود و بسیار سخیف .... آقای حاتمی کیا انگار مشاور رسانه ای ندارند ....
مسخره بازی دراوردند
مگه میشه؟؟ من خانمم حامله است، ما خیلی کورش میریم، شاید هفته ای حداقل یکبار، فرض کنید از آسانسور بیای بالا در باز بشه با همچنین صحنه ای مواجه میشدیم،
من الان این خبر رو خوندم متوجه شدم همچین اتفاقی افتاده، اگر خدا نکرده برای کسی همچین اتفاقی می افتاد کی جوابگو میشد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار