بازدید 6375

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات وکیل ترامپ

کد خبر: ۷۹۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ 08 May 2018

«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در واکنش به اظهارات اخیر «رودی جولیانی» وکیل رئیس جمهوری این کشور علیه ایران، گفت که این اظهارات بیانگر موضع رسمی دولت آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیست.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت: جولیانی از زمان الحاقش در ماه گذشته به تیم حقوقی رئیس جمهوری آمریکا، با برخی اظهارنظرهای عجیب، نه تنها درخصوص راهبردهای حقوقی خود که حتی در ارتباط با سیاست‌ها و امور بین‌المللی، تعجب بسیاری را برانگیخته است.

این اظهارنظرهای پیاپی، این گمانه را در میان افکار عمومی به وجود آورده بود که مواضع وی، نمودی از مواضع دونالد ترامپ در جلسات خصوصی است؛ موضوعی که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه آن را رد و تلاش کرد تا این اظهارات را شخصی و غیرمرتبط با دولت نشان دهد.

آسوشتیدپرس تصریح می‌کند که اظهارنظرهای نسنجیده جولیانی در هفته‌های گذشته، نگرانی‌های بسیاری را در کاخ سفید، وزارت امور خارجه، پنتاگون و نهادهای امنیتی آمریکا ایجاد کرده است.

وی که سابقه شهرداری نیویورک را در کارنامه دارد، روز شنبه با حضور در تجمع منافقین و پاره کردن نمادین برجام گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا متعهد به تغییر حکومت ایران است.

این موضوع، واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال داشت و وزارت امور خارجه آمریکا را ناچار به موضع‌گیری کرد.

ترامپ قرار است روز سه شنبه موضع دولت خود درخصوص برجام را اعلام کند. وی از دوران رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون بارها وعده پاره کردن برجام را داده، اما تاکنون نتوانسته است به علت اجماع جهانی شکل گرفته در حمایت از این توافق، گفته خود را عملی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان