بازدید 3205
۲

برنامه دانشگاه ایلام برای جذب هدفمند 7500 دانشجو

کد خبر: ۷۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 02 May 2018

معاون آموزشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه در افق 1400 به 7500 دانشجو فکر می‌کنیم، گفت: این افزایش دانشجو در همه‌ رشته‌ها نیست و سازوکار آن مبتنی بر تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای است.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی نعمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌اکنون دانشگاه ایلام دارای 5000 دانشجوی کارشناسی، 1088 دانشجوی ارشد و 212 دانشجوی دکتری در 90 مقطع -رشته است.

برنامه‌های «دهه سرآمدی آموزش» در ایلام

وی گفت: یکی از ارکان مهم ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشجویان هستند که بر این اساس نشست‌هایی با دانشجویان دانشکده‌های مختلف برای شنیدن دغدغه‌های دانشجویان و راهکارهای آنان و همچنین تقدیر از افراد برتر برگزار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با هدف هم‌اندیشی برای رفع دغدغه‌های آموزشی در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست بر هماهنگی کیفیت آموزشی از نظر سیاست‌ها تاکید شد و دغدغه‌ی ما این است که به پاسخ این سوال برسیم که چرا کیفیت آموزش در برخی دانشگاه‌ها پایین آمده و این کیفیت در دانشگاهی نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت است.

نعمتی، نامگذاری سوم تا دوازدهم اردیبهشت از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «دهه سرآمدی آموزش» را نشانه اهمیت این موضوع دانست و ابراز امیدواری کرد زمینه بازگشت آموزش به جایگاه اصلی خود با همکاری مجموعه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فراهم شود.

نعمتی درباره رابطه‌ اشتغال با مراکز آموزش عالی اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد افزایش بی‌رویه‌ دانشجو در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بودیم اما از 4 سال گذشته محدودیت ایجاد شد و در راستای رفع این مشکل برنامه استراتژیک دانشگاه طراحی شد که همه‌ فعالیت‌ها در این راستا انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: بر اساس این برنامه تنها در زمینه‌های فنی و مهندسی، نفت و دامپزشکی اجازه توسعه رشته داریم، اما متاسفانه در رشته‌ نفت با کمبود عضو هیئت علمی مواجه هستیم و با وجود اعلام فراخوان کسی تاکنون برای عضویت هیئت علمی داوطلب نشده است.

نمونه‌هایی از تلاش برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین

نعمتی درخصوص فعالیت‌ دانشگاه برای ارتباط دانشجویان با جامعه با هدف مهارت‌افزایی، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته ارتباط با صنعت پررنگ شده و ارتباط با پارک علم و فناوری ارتقاء یافته و مرکز رشد در دانشگاه نیز تاسیس شده است که ره‌آورد این نوع نگاه تاسیس شرکت‌هایی بوده که دانشجویان در حین تحصیل موفق به ایجاد کسب و کار شده‌اند و در واقع رسالت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم محقق شده است.

نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه ایلام

وی درباره نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه ایلام گفت: نسبت قابل قبول در ایران 1 استاد به 18 تا 25 دانشجو است و در دانشگاه ایلام این نسبت در گروه‌های مختلف متفاوت است، اما در کل با استاندارد پذیرفته شده فاصله زیادی ندارد و در اکثر رشته‌ها این تناسب برقرار است، هر چند ممکن است در برخی رشته‌ها مانند مهندسی نفت با این استاندارد فاصله بسیار کمی داشته باشیم که این مشکل هم با جذب اعضای هیئت علمی جدید حل خواهد شد و تلاش برای جذب هیات علمی از اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه است.

هدفمندی در پذیرش دانشجو با تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای

معاون آموزشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه در افق 1400 به 7500 دانشجو فکر می‌کنیم که البته این افزایش دانشجو مربوط به همه‌ رشته‌ها نیست، بلکه به دنبال افزایش هدفمند تعداد دانشجو هستیم و این هدفمندی نیز در ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای مفهوم پیدا خواهد کرد.

نعمتی تاکید کرد: برای تحقق این مهم به همه‌ مدیران گروه‌های آموزشی تکلیف شده است که نسبت به تعریف رشته‌های میان‌رشته‌ای اقدام کنند.

وی درباره میزان هدفمند بودن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و تطبیق پژوهش‌ها با نیازهای استان، اظهار کرد: ماهیت گروه‌ها فرق دارد، اما در مجموع متاسفانه در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله داریم؛ اما امسال با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه قصد داریم در این زمینه آیین‌نامه‌ای را تدوین و به دانشجویانی که پایان‌نامه‌های خود را به مسائل استان اختصاص دهند کمک مالی کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام از ترغیب دانشجویان برای استفاده از فرصت مطالعاتی خبر داد و گفت: در سال 1396 ، 13 نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام برای فرصت مطالعاتی اعزام شدند و 4 نفر نیز برای فرصت مطالعاتی جذب شدند.

نعمتی از ارتقای مرتبه علمی یک دانشیار به استادی و 13 نفر از استادیاری به دانشیاری و 5 نفر از مربی به استادیاری خبر داد.

وی گفت: در سال 1395 ، 17 نفر و در سال‌های 1396 و 97 به ترتیب 20 و 4 نفر دانشجوی خارجی (عراقی) در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل شدند و هم‌اکنون پرونده 63 دانشجو از این کشور در دست بررسی است.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام از برگزاری 7 دوره آزمون MSRT و یک دوره آزمون TOLEMO در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در طول سال گذشته 6 مورد آزمون استخدامی با شرکت 10645 نفر و 4 آزمون ورودی دوره‌های تحصیلی سازمان سنجش با شرکت 14741 نفر برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
که چی بشه؟؟!!!
من ۴ سال از بهترین دوران عمرم تو ایلام حروم شد و دلم میخواد این بخش از زندگیم حذف شه. توصیه میکنم کسی نره اونجا درس بخونه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار