بازدید 3294

مهمترین هدف کانون خیریه علامه

کد خبر: ۷۹۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 25 April 2018

هر ترم یک بار در دانشکده‌ها صندوقی تحت عنوان «سهم من از لبخند همکلاسی» می‌گذاریم، هرکسی هر مقداری که بخواهد به این صندوق کمک می‌کند و ما از محل جمع آوری کمک‌ها به دیگر دانشجویانی که دچار نیاز‌های مالی هستند کمک می‌کنیم.

به گزارش دانشجو، زهرا بهرامن دبیر کانون خیریه دانشگاه علامه پیرامون فعالیت‌های این کانون گفت: این کانون فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز کرد و تاکنون با افزایش حمایت‌های مادی و معنوی نیکوکاران کار خود را گسترده‌تر کرده است. یکی از اهداف اصلی خیریه ما کمک به دانشجویان کم بضاعت و حمایت‌های معنوی و مادی از آنهاست.

وی افزود: در حال حاضر سعی در بهبود روند حمایت از دانشجویان کم بضاعت داریم و می‌خواهیم به جای اینکه ماهی را به آن‌ها بدهیم ماهی گیری یادشان دهیم.

دبیر کانون خیریه دانشگاه علامه گفت: مددکاری دانشگاه با مراجعه‌ای که خود دانشجویان به دانشگاه می‌کنند لیستی را تهیه می‌کنند که چه دانشجویانی ساکن تهران و چه دانشجویان شهرستانی را شامل می‌گردد ما با استفاده از این لیست این دانشجویان را شناسایی می‌کنیم و هر ترم یک بار در دانشکده‌ها صندوقی تحت عنوان «سهم من از لبخند همکلاسی» می‌گذاریم، هرکسی هر مقداری که بخواهد به این صندوق کمک می‌کند و ما از محل جمع آوری کمک‌های دانشجویان در این صندوق‌ها به دیگر دانشجویانی که دچار نیاز‌های مالی هستند کمک می‌کنیم. این طرح تاکنون ۷ بار در دانشگاه انجام شده و ما در حال حاضر در پی این هستیم که بتوانیم آن را پیشرفت دهیم و ماهی گیری را به دانشجویان بیاموزیم به همین سبب طرح‌های جدیدی مثل کافه مهربانی را در دانشگاه اجرایی کردیم به این صورت که کافه دانشجویی را در دانشگاه راه انداختیم که خود دانشجویان محصولات و دستپخت خودشان را عرضه می‌کنند و از سود فروش محصولات این کافه به دانشجویان بی بضاعت کمک می‌کنیم در این صورت هم خود دانشجویان را در این کارافرینی دخیل کرده‌ایم و هم به دانشجویان بی بضاعت کمک کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: کانون خیریه دانشگاه علامه سه بخش دارد شامل بخش دانشگاهی و دانشجویی، محرومیت زدایی علمی فرهنگی و فرهنگ سازی کار خیر، در بخش دانشجویی و دانشگاهی کمک به دانشجویان مد نظر است و در بخش محرومیت زدایی علمی فرهنگی در حال حاضر در منطقه دشت یاری استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستیم که این فعالیت‌ها آنقدر گسترده شده که موسسه‌ای به نام دست یاری به دشتیاری برای این امر تشکیل گردیده و تاکنون سه مدرسه در این منطقه ساخته شده است. فعالیت‌های اعضای ما دراین منطقه هم چنان ادامه دارد. هم چنین در فرهنگ سازی کار خیر قصد داریم تا کار خیر را در محیط دانشجویی ترویج دهیم و دانشجویان را به انجام کار خیر تشویق کنیم به همین سبب طرح بازدید از سالمندان، آسایشگاه‌های مختلف و ... را هر ترم در دستور کار خود داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست