بازدید 5622
۱

آمار سالانه دانشجویان فارغ التحصیل

کد خبر: ۷۹۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 25 April 2018

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم در حالی که میزان فرصت‌های شغلی ارائه شده بسیار کمتر از این میزان است.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در چهارمین کنفرانس ملی انجمن آموزش عالی ایران با محوریت سیاست‌گذاری در آموزش عالی کشور گفت: آموزش عالی در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحول زیادی شده و تجربه‌های زیادی صورت گرفته است مخصوصا در سالهای اخیر شاهد رشد کمی افسار گسیخته‌ای بودیم که در تعداد جمعیت دانشجویی و تعداد دانشگاه‌ها و رشته‌ها صورت گرفت که متعاقب آن شاهد نتایج و آثار مطلوب و نامطلوب در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های آموزشی نیازمند بازنگری هستند، گفت: یکی از معضلات اساسی جامعه ما فارغ‌التحصیلان بدون شغل، دانشگاهی هستند، ما در تمامی رشته‌ها با بیکاری دانش‌آموختگان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل را عرضه می‌کنیم ولی فرصت‌های شغلی که ایجاد می‌شود متاسفانه بسیار کمتر از این میزان فارغ‌التحصیلان است.

صالحی عمران یادآور شد: نتایج این کنفرانس در قالب یک کتابچه با عنوان مجموعه دستاوردهای چهارمین کنفرانس ملی انجمن آموزش ملی ایران منتشر شده و در سایت انجمن آموزش ملی ایران بارگذاری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بزرگترین خطر امنیتی کشور همین جوانان بیکار هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر