بازدید 9747

گزینه‌های‌اقدام نظامی‌آمریکا‌در‌سوریه‌به‌روایت‌پنتاگون

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های وزارت دفاع این کشور برخی از گزینه‌ها برای اقدام نظامی در سوریه را تشریح کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷ 12 April 2018

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های وزارت دفاع این کشور برخی از گزینه‌ها برای اقدام نظامی در سوریه را تشریح کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه احتمالاً عملیات‌های هوایی که بیش از یک روز طول می‌کشد را شامل شوند.

گزینه‌های دیگر مواردی مانند انجام حملاتی به قصد از کار انداختن «توانمندی‌های شیمیایی» دولت سوریه را شامل می‌شود، اما عزل بشار اسد، رئیس‌‌جمهور سوریه از قدرت در دستور کار نیست.

منابع خبری در روزهای گذشته از تحرکات دولت آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه به بهانه وقوع حمله شیمیایی ادعایی در منطقه «دوما»، واقع در غوطه شرقی خبر داده‌اند.

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه (۸ آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه هنوز تحقیقات مستقلی درباره گزارش‌های رسانه‌‌ای در خصوص حمله «دوما» انجام نشده‌اند کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این حمله متهم می‌کنند.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است.

سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه به واشنگتن هشدار داد تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شوند، سرنگون و مبدأ شلیک نیز هدف قرار داده خواهد شد.

ترامپ در پاسخ در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان