بازدید 5760
گزارش

شورش مدیرعاملان باشگاهها برای گرفتن پول تبلیغات محیطی و حق پخش

رئیس فیفا در این مناقشه با قدرت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند و حتی منتظر دریافت گزارش مدیران فدراسیون درباره نتیجه این پرونده است. به هر صورت ۷۰درصد درآمد‌های فوتبال کشور‌های مختلف از محل قرارداد‌های پخش تلویزیونی تامین می‌شود
کد خبر: ۷۸۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 03 April 2018

با پایان مهلت تعیین شده از سوی باشگاه‌ها به سازمان صداوسیما برای پرداخت حق پخش، از آنجایی که هیچ اتفاقی رخ نداده است و فوتبال ایران هنوز از درآمدزایی مهم‌ترین حقوقش محروم است، فشار زیادی از سوی مدیران عامل باشگاه و روسای هیات‌ها به سازمان لیگ و فدراسیون شروع شده که به نظر می رسد این بار بسیار جدی باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، در این رابطه یک نگرانی بزرگ این بود که با اجرای مصوبه جلوگیری از ورود دوربین‌های تلویزیون به ورزشگاه، عدم پخش مسابقات باعث شود شرکت مجری تبلیغات محیطی لیگ برتر که میلیاردها تومان بدهکار است و در پرداختی هایش تاخیرهای زیاد انجام شده، از فرصت سوء استفاده کرده و در قامت طلبکار ادعای خسارت چند ده میلیاردی مانند شرکت ایران نوین کند.

شورش مدیرعاملان باشگاهها برای گرفتن پول تبلیغات محیطی و حق پخش

گفته می شود این مشکل با تهدید به لغو قرارداد شرکت امین سیما و عقب نشینی مدیر این شرکت و تعهد کتبی بابت همکاری با سازمان لیگ برای عدم پخش بازی ها فعلا برطرف شده است و این شرکت تنها بابت هفته هایی که پخش شده ملزم به پرداخت پول است و باید بدهی هایش را با سازمان لیگ تسویه کند. به این ترتیب با توجه به پایان مهلت تعیین شده و فشار باشگاه‌ها و حمایت اسپانسر این احتمال وجود دارد که سازمان لیگ و فدراسیون عملا به همکاری خود با صدا و سیما تا زمان پرداخت حق پخش تلویزیونی پایان بدهند.

البته نزدیک بودن به شروع مسابقات جام جهانی و لزوم حمایت ملی از تیم ملی برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها باعث شده مسئولان فوتبال فعلا در اجرای مصوبه جلوگیری از پخش مسابقات صبر پیشه کنند و مثل گذشته مذاکره برای رسیدن به یک راه حل مناسب را در دستور کار خود قرار بدهند. منتهی صدا و سیما در سال‌های اخیر به هیچ کدام از پیشنهاد‌های مدیران فوتبال در رابطه با حق پخش تلویزیونی پاسخ مثبت نداده و حتی ریالی هم پرداختی به این رشته نداشته است.

مسئله قابل تامل دیگر اینجاست که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در این مناقشه با قدرت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند و حتی منتظر دریافت گزارش مدیران فدراسیون درباره نتیجه این پرونده است. به هر صورت ۷۰درصد درآمد‌های فوتبال کشور‌های مختلف از محل قرارداد‌های پخش تلویزیونی تامین می‌شود و از آنجایی که فوتبال ایران در تمام سال‌های اخیر از دریافت این حق قانونی محروم بوده است، توسعه فوتبال و تدارکات مناسب برای تیم‌های ملی و باشگاهی هم با مشکلات بسیار بزرگ رو به رو شده است.

نویسنده:امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان