بازدید 3981

بیماری‌های ناشی از استرس

کد خبر: ۷۸۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 30 March 2018

 استرس می‌تواند منجر به بیماری شود.

به گزارش میزان، استرس در افراد می‌تواند باعث ایجاد ایجاد انواع بیماری شود. شاید برخی از افراد ندانند که استرس علت بیکاری آن‌ها است.

سندرم روده تحریک پذیر
استرس از جمله شایع‌ترین علل ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر به شمار می‌رود. افراد زیادی در سراسر جهان به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند. هفت درصد از پزشکان معتقدند که سندرم روده تحریک پذیر شایع‌ترین بیماری گوارشی است.

درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر توسط اسپاسم‌های عضلانی در شکم ایجاد می‌شود و گرچه علائم این بیماری از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما از جمله این علائم می‌توان به درد شکم، اسهال، یبوست و همچنین نفخ شکم اشاره کرد.

کارشناسان علت واقعی ابتلا به این بیماری اتوایمیون را نمی‌دانند، اما اتفاق نظر دارند که برخی عوامل از جمله استرس می‌توانند باعث بروز علائم آن شوند.

هر چند پیشگیری کامل از استرس ناممکن است، اما برخی اقدامات می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند. از جمله این اقدامات می‌توان به ورزش کردن و روش‌های ساده نفس کشیدن برای آرام شدن اشاره کرد. همچنین صحبت کردن درباره آنچه در ذهن انسان می‌گذرد، یا گردش با دوستان و انجام کار‌هایی که برای انسان لذت بخش هستند، می‌توانند تاثیر خوبی داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان